Structura anului scolar 2012-2013 prin ordin 3794 din 2012 |
Luni, 14 Mai 2012 00:00 |
Structura anului şcolar 2012-2013
prin ordin 3794 din 2012
MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI ŞI SPORTULUI
ORDIN Nr. 3.794/2012 privind structura anului şcolar 2012–2013
M.Of. nr. 296 din 5.5.2012
În temeiul art. 94 alin. (2) lit. r) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi al Hotărârii Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare,
Ministrul Educaţiei, Cercetării, Tineretului Şi Sportului emite prezentul ordin.
Art. 1
(1) Anul şcolar 2012–2013 are 36 de săptămâni de cursuri, însumând 178 de zile lucrătoare.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), se stabilesc următoarele:
a) pentru clasele terminale din învăţământul liceal, anul şcolar are 37 de săptămâni, din care durata cursurilor este de 33 de săptămâni, 4 săptămâni fiind dedicate desfăşurării examenului naţional de bacalaureat. Cursurile claselor terminale se încheie la data de 31 mai 2013;
b) pentru clasa a VIII-a, anul şcolar are 36 de săptămâni, din care durata cursurilor este de 35 de săptămâni, o săptămână fiind dedicată desfăşurării evaluării naţionale. Cursurile claselor a VIII-a se încheie la data de 14 iunie 2013;
c) pentru clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică, cu excepţia claselor terminale, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ în vigoare;
d) pentru clasele din învăţământul profesional cu durata de 2 ani, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ în vigoare;
e) pentru învăţământul special – clasele a IX-a – a XI-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, durata cursurilor este de 37 de săptămâni, însumând 182 de zile;
f) stagiile de pregătire practică pentru care au optat absolvenţii ciclului inferior al liceului, filiera tehnologică, cuprind 720 de ore care se desfăşoară în perioada propusă de unitatea de învăţământ organizatoare şi aprobată de inspectoratul şcolar, conform structurii anului şcolar, cu respectarea vacanţelor;
g) pentru învăţământul postliceal (şcoală postliceală şi şcoală de maiştri), durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ în vigoare.
Art. 2
Anul şcolar 2012–2013 începe la data de 1 septembrie 2012, se încheie la data de 31 august 2013 şi se structurează pe două semestre după cum urmează:
Semestrul I
Cursuri – luni, 10 septembrie 2012 – vineri, 21 decembrie 2012
În perioada 29 octombrie–4 noiembrie 2012, clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar sunt în vacanţă.
Vacanţa de iarnă – sâmbătă, 22 decembrie 2012 – duminică, 13 ianuarie 2013
Semestrul al II-lea
Cursuri – luni, 14 ianuarie 2013 – vineri, 5 aprilie 2013
Vacanţa de primăvară – sâmbătă, 6 aprilie 2013 – duminică, 21 aprilie 2013
Cursuri – luni, 22 aprilie 2013 – vineri, 21 iunie 2013
Vacanţa de vară – sâmbătă, 22 iunie 2013 – duminică, 8 septembrie 2013
Art. 3
În zilele libere prevăzute de lege nu se organizează cursuri.
Art. 4
(1) Săptămâna 1–5 aprilie 2013 din semestrul al doilea este săptămână dedicată activităţilor extracurriculare şi extraşcolare, în cadrul programului numit „Şcoala altfel“, având un orar specific.
(2) Tipurile de activităţi care se organizează în săptămâna menţionată la alin. (1), modalităţile de organizare şi responsabilităţile se stabilesc conform anexei care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 5
(1) Tezele din semestrul I al anului şcolar 2012–2013 se susţin, de regulă, până la data de 30 noiembrie 2012.
(2) Tezele din semestrul al II-lea al anului şcolar 2012–2013 se susţin, de regulă, până la data de 25 mai 2013.
Art. 6
(1) În situaţii deosebite, bine fundamentate, în funcţie de condiţiile climaterice locale speciale şi de specificul şcolii, inspectoratele şcolare pot aproba, la cererea conducerii unităţilor de învăţământ, modificări ale structurii anului şcolar stabilite prin prezentul ordin.
(2) Solicitarea de modificare a structurii anului şcolar se face după consultarea consiliului reprezentativ al părinţilor din unitatea/unităţile de învăţământ respectivă/respective.
(3) Aprobarea modificării structurii anului şcolar, menţionată la alin. (1), se acordă în condiţiile asigurării unui număr de zile de cursuri cel puţin egal cu cel stabilit la art. 1, precum şi a posibilităţii ca toţi elevii să participe, fără restricţii, la examenele şi evaluările naţionale: evaluarea naţională a absolvenţilor clasei a VIII-a, examenul de bacalaureat, examenele de certificare a competenţelor profesionale, examenele de atestare a competenţelor, examenele de absolvire.
Art. 7
Calendarul examenelor/evaluărilor naţionale, al examenelor de absolvire, respectiv de certificare/atestare a competenţelor profesionale/a competenţelor, precum şi calendarul admiterii în clasa a IX-a se aprobă prin ordine distincte ale ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.
Art. 8
Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor, relaţia cu Parlamentul şi partenerii sociali, Direcţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară, inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, precum şi conducerile unităţilor de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 9
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului,
Cătălin Ovidiu Baba
IMPORTANT!!!
La prezentul ordin au intervenit schimbări.
Actualizări:
1 septembrie 2012 - Şcoala începe pe 17 septembrie 2012. Vezi noua structură a anului şcolar 2012-2013.
3 septembrie 2012 - Vacanţa de primăvară va fi redusă cu o săptămână pentru a se păstra numărul de săptămâni. Vezi noua structură a anului şcolar 2012-2013.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Luni, 03 Septembrie 2012 16:24 |
|
CREATIVITATEA – DIMENSIUNE PSIHOLOGICĂ
A PERSONALITĂŢII UMANE
Prof. ȋnv. Primar Stavăr – Oprişan Mihaela- Alexandra
Şcoala Gimnazială “Anghel Saligny” Focşani, Vrancea
Creativitatea a... Read more
INSPECŢIA LA CLASĂ
În cadrul inspecţiei la clasă se urmăresc anumite aspecte. Vezi se constatări şi aprecieri se fac cu privire la activitatea didactică şcolară şi extraşcolară, cuprinse în procesul verbal... Read more
VIVANT PROFESORES!
- Referat -
CUPRINS:
1-Argument
2-Obiective
3-Diseminarea proiectului
4-Model de orientare profesionala
5-Colaboratori
1. Argument
Referatul VIVANT PROFESORES propune revigorarea functiilor si valorilor atribuite foii matricole, la absolvirea liceului.
Noua versiune a foii matricole, se vrea un mini-ghid de orientare... Read more
METODE INTERACTIVE
PENTRU UN ÎNVĂŢĂMÂNT EFICIENT
Prof. Gabriela Gorgan,
Şcoala Gimnazială Petriş, jud. Bistriţa Năsăud
MOTTO:
« Dacă îmi spui o să uit, dacă îmi arăţi o să ţin minte, dar dacă mă implici o... Read more
 Parodontoza, tratata eficient cu ajutorul tehnologiei
Desi traim intr-o societate in care aproape orice afectiune este tratata cu mai mult sau mai putin succes. Nu stim ce se intampla atunci cand... Read more
DASCĂLUL, DE PROFESIE ROMÂN
Prof. Antal Adrian-Grigore
Liceul Teoretic “O. C. Tăslăuanu”
Topliţa, jud. Harghita
Am încercat prin articolul meu să trag un semnal de alarmă referitor la direcţia greşită spre care se... Read more
LITERATURA PENTRU COPII
Prof. Octavian Horia Minda
Şcoala cu clasele I-VIII Sânandrei, jud. Timiş
Literatura pentru copii îi introduce pe elevi într-un alt univers, cel al ficţiunii. Cărţile pentru copii sunt obiecte culturale... Read more
Ordin privind organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul liceal de stat pentru anul scolar 2013-2014
Vezi Ordinul privind organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul liceal de stat, pentru anul scolar 2013-2014
Read more
COPILĂRIA ŞI JOCUL -
CONTRIBUŢIA ŞCOLII LA DEZVOLTAREA PROFILULUI MORAL
AL ELEVULUI
Trifan Luminiţa, profesor învăţământ primar,
Şcoala Gimnazială “Elena Văcărescu”, Bucureşti
Prin materialul de mai jos încerc să … STUDIU DE CAZ PRIVIND PRINCIPALELE TIPURI DE OPERAŢIUNI
BURSIERE ŞI INDICI BURSIERI
Prof. economist Cîrcotă Roxana
Colegiul Economic Virgil Madgearu Galaţi
Resumed
The term fellowship means an institution of the market economy which… ŞCOLILE NAŢIONALE
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu
Paralel cu desfãsurarea curentului romantic în muzicã, în tãri ca Rusia, Polonia, Cehoslovacia, Spania, Ţãrile Scandinave etc., se afirmã o artã ce… PRINCIPII DE FORMARE INTERCULTURALĂ
A CADRELOR DIDACTICE
Prof. Popescu Mihaela,
Colegiul Tehnic Mătăsari, Gorj
Societatea actuală impune formarea cadrelor didactice şi din perspectivă interculturală. În acest sens, Camilieri distinge o…
MODALITĂȚI DE DEZVOLTARE LA ELEVI A COMPETENȚELOR DE COMUNICARE EFICIENTĂ
Prof. Ionescu Ionela Milvia
Șc. Gimn. Nr.1 Bumbești-Jiu, Gorj
Noţiunea de competenţă de comunicare a evoluat foarte mult, înglobând astăzi domenii… Evaluarea nationala 2011
ORDIN nr. 4.801/31.08.3010 cu privire la organizarea şi desfăşurarea evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2010-2011
Calendarul de desfăşurare a Evaluării Naţionale pentru elevii… „Fiecare zi ne învatã ceva nou.” (Euripides)
Ce mare adevãr! Mai mult de atât, e util si necesar a recunoaste cã fiecare zi ne oferã noi si noi experiente, experiente ce…
ROLUL EDUCAŢIEI ÎN COMBATEREA VIOLENŢEI
Prof. Saizescu Cristina-Alexandra
Colegiul Tehnic Energetic “Regele Ferdinand I” Timişoara
Scopul educaţiei este de a forma, contura, configura sau definitiva… MATEMATICĂ ŞI CREATIVITATE
Prof. inv. primar Gligor Dana
Scoala gimnaziala Vidra, jud. Alba
Rezolvarea problemelor constituie o activitate cu caracter complex în cadrul căreia se clarifică noţiuni teoretice, se formează priceperi şi deprinderi,…
|