Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Resurse web online
Scris de mihaiela lazar   
Joi, 08 Mai 2014 20:45

RESURSE WEB ONLINE

STUDIU ŞTIINŢIFIC

 

 

Prof. Grecu Daniela,

Liceul de Arte “Marin Sorescu” Craiova

 

Google Docs, platformele  Moodle, iTeach, INSAM, Wallwisher, RealTime Board reprezintă printre cele mai utilizate resuse web în procesul de predare-învaţare-evaluare. Ele au rolul de a realiza o revoluţie în educaţie.

 

Ø      Google Docs

http://www.google.com/

Instrument online pentru creare în colaborare de documente, foi de calcul, prezentări, chestionare, construire de figuri geometrice. Permite formatare, încărcare de imagini, comentarii, tabele, formule. Colaboratorii pot fi invitaţi prin email. Există o evidenţă a modificărilor efectuate. Documentele sunt stocate online şi pot fi accesate de la orice calculator cu acces la Internet. Ele pot fi postate pe blog sau publicate ca pagină web.

 

 

Ø      Platforma Moodle

http://edu.moodle.ro/

Platforma de e-learning Moodle România oferă un mediu de socializare şi comunicare, cursuri şi evaluare în sistem electronic, oferă posibilitatea cursanţilor de a învăţa împreună utilizând  resurse şi activităţi. Principala resursă este reprezentată de cursul organizat pe module, curs ce poate fi definit pe bază de lecţii sau de activităţi săptămânale. La sfârşitul fiecărui modul de curs se poate introduce un modul de evaluare. Acest modul este foarte flexibil şi permite profesorului să stabilească mai multe modalităţi de evaluare, itemii putând fi de tip "Adevărat sau Fals", "Întrebări cu o singură variantă corectă", "Întrebări cu mai multe variante", "Completaţi spaţiile libere".

 

 

Ø      Platforma iTeach

http://www.iteach.ro

Permite integrarea cadrelor didactice într-o reţea naţională dedicată dezvoltării socioprofesionale oferind oportunităţi pentru dezvoltare profesională, prin publicarea de materiale şi participarea la grupuri de discuţii, precum şi prin participarea la cursuri online de formare continuă.

 

 

Ø      Platforma INSAM (Instrumente digitale de ameliorare a calităţii evaluării în învăţământul preuniversitar)

http://insam.softwin.ro/insam

Este o platformă ce permite dezvoltarea şi implementarea de instrumente şi mecanisme digitale de îmbunătăţire a proceselor evaluative. Platforma poate fi utilizată atât de profesori cât şi de elevi. Ea conţine peste 150000 de itemi şi peste 5000 de teste de evaluare disponibile pentru toate disciplinele incluse în lista celor la care se susţine examen de bacalaureat. Profesorul utilizator de platformă poate crea teste cu ajutorul itemilor existenţi pe platformă, sesiuni de evaluare (trimiterea testelor către elevi), poate corecta testele rezolvate de elevi. Elevii pot accesa testele primite de la fiecare profesor în parte, le pot rezolva, îşi pot vizualiza notele obţinute şi pot păstra anumite teste în lista celor favorite. În cadrul sistemului informatic INSAM, rezultatele obţinute de elevi în urma administrării testelor pot fi salvate şi utilizate în diverse rapoarte şi statistici, pentru a servi cadrelor didactice şi elevilor în evaluare şi autoevaluare.

 

 

Ø      Wallwisher

http://www.wallwisher.com/

Permite crearea unui “avizier” virtual pe care pot fi postate scurte mesaje conţinând text, imagini, video şi legături. Poate fi folosit pentru brainstorming, pentru a posta noţiuni noi, termeni, definiţii, desene sau comentarii pe o temă dată. Colaboratorii pot fi invitaţi prin e-mail sau cu ajutorul URL–ului.

 

Ø        RealTime Board

https://realtimeboard.com

RealtimeBoard este un serviciu de colaborare,  cu o suprafaţă de lucru fără sfârşit şi diverse instrumente. Acesta permite lucrul în echipă la diverse proiecte, crearea de scheme şi template-uri, ce pot fi apoi împartăşite  în toată lumea.

 

Bibliografie

·        https://edu.moodle.ro/

·        http://www.google.com/

·        https://realtimeboard.com

·        http://www.iteach.ro

·        http://www.wallwisher.com/

·        http://insam.softwin.ro/insam

Ultima actualizare în Miercuri, 14 Mai 2014 20:47
 

Revista cu ISSN

Spune NU drogurilor - tipuri de droguri

Principalele tipuri de droguri     1. Haşişul şi marihuana 2. Opiacee 3. Halucinogene 4. Amfetamine 5. Sedative şi somnifere 6. Cocaina 7. Crack-ul 8. Droguri sintetice (designer drugs) - Ecstasy 9. Droguri...

Read more

Studiu de specialitate privind parteneri…

STUDIU DE SPECIALITATE PRIVIND PARTENERIATUL FAMILIE ŞCOALĂ ÎN REUŞITA EDUCAŢIEI INCLUZIVE Profesor învăţământ primar Diac Loredana Violeta Şcoala Gimnazială ,,Ion Buteanu„ Buces Educaţia integrată se referă la integrarea...

Read more

Proiectele educative scolare si extrasco…

Proiectele educative scolare si extrascolare

Proiectele educative scolare si extrascolare

Read more

Cooperare si toleranta in educatie

COOPERARE ŞI TOLERANŢĂ ȊN EDUCAŢIE Prof. Comănescu Marghioala Liceul Agricol ,,Dr. C. Angelescu’’ Buzău Şcoala trebuie să formeze deprinderea preţuirii valorii pluriculturale, nu există valori superioare şi inferioare, ci există valori...

Read more

Discursul explicativ

DISCURSUL EXPLICATIV                                                                             Octavian Horia MINDA                                                                     Şcoala cu clasele I-VIII Sânandrei, jud. Timiş     Discursul explicativ (DE) răspunde unei întrebări pe care şi-ar pune-o atât locutorul cât şi interlocutorul: cum? (mijloace, modalităţi) şi...

Read more

Impactul migratiei parintilor asupra cop…

 IMPACTUL MIGRAŢIEI PĂRINŢILOR ASUPRA COPIILOR RĂMAŞI SINGURI ACASĂ   Profesor Miron Steluţa Otilia Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila     Rezumat: Copii lăsaţi singuri acasă, în grija bunicilor sau a altor rude, dar şi cei...

Read more

Educatia morala

EDUCATIA MORALA     Importanta conceptelor de morala si educatie morala Nu este posibila formarea personalitatii fara a tine seama de aspectul care ar trebui sa domine intreaga noastra viata sufleteasca: aspectul moral. Specificul...

Read more

Adolescentul educatia si lumea

ADOLESCENTUL, EDUCAȚIA ȘI LUMEA      Apostol Elena-Alina, profesor limba engleză, Șc. Gimnazială Nr.7, Buzău   O perspectivă sociologică asupra formării identității, la vârsta adolescenței. Literatura de specialitate prezintă în mod sugestiv și...

Read more