Responsabilul cu Formarea Continuă (RFC) - atribuţii
A. Informare
1. Cunoaşterea legislaţiei privind perfecţionarea şi formarea continuă a cadrelor didactice şi a cadrelor didactice auxiliare;
2. Asigură accesul la informaţie pentru tot personalul unităţii de învăţământ;
3. Organizează un punct de informare cuprinzând toate documentele necesare informaţiei colegilor, calendarul activităţilor de perfecţionare la nivel naţional, judeţean şi local/intern;
4. Diseminează periodic noutăţile din domeniu;
5. Întocmeşte rapoarte periodice pentru ISJ, manager, responsabilul cu asigurarea calităţii din unitatea proprie.
B. Organizare/coordonare
1. Alcătuieşte baza de date privind situaţia perfecţionării prin grade didactice şi periodică la 5 ani, participarea la formarea continuă a personalului din unitate;
2. Asigură participarea personalului din unitate la activităţile de formare continuă organizate de instituţiile abilitate (ISJ, CCD, Universităţi, Colegii, ONG-uri) în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare (Legea Nr. 128/1997; O.M. Nr. 3770/19.05.1998, Calendarul perfecţionării prin grade didactice realizat de MECTS şi actualizat anual);
3. Participă la organizarea de reuniuni, ateliere, lecţii/ activităţi demonstrative pe teme profesionale, în cadrul comisiilor metodice, cercurilor pedagogice, diferite manifestări;
4. Iniţiază anual acţiuni de analiză şi estimare a nevoilor de formare a personalului didactic şi didactic auxiliar şi promovează activităţi în consecinţă.
C. Consiliere/consultanţă
1. Îndrumă cadrele didactice şi colaborează cu echipa managerială a unităţii în domeniul perfecţionării;
2. Acordă consultanţă şi consiliere în domeniu prin utilizarea tehnicilor de observare a lecţiilor/activităţilor susţinute în şcoală;
3. Facilitează comunicarea intercolegială şi sprijină relaţionarea unităţii cu alte instituţii cu scopul de a asigura o bună diseminare a exemplelor de bună practică în domeniul perfecţionării.
D. Formare
1. Se preocupă de propria dezvoltare profesională prin participare la diferite stagii de formare continuă;
2. Realizează, în colaborare cu echipa managerială activităţi de diseminare a informaţiilor primite la cursurile de formare, instruiri, întâlniri organizate de inspectorul responsabil cu dezvoltarea profesională sau directorul CCD.
E. Monitorizarea
1. Realizează monitorizarea participării cadrelor didactice la programele interne de formare;
2. Asigură monitorizarea diseminării exemplelor de bună practică;
3. Împreună cu echipa managerială monitorizează parcursurile individuale şi propune înscrierea obligatorie la cursuri de perfecţionare în cazurile recomandate, conform legislaţiei.
F. Autoevaluare/evaluare
1. Realizează autoevaluarea/evaluarea:
a. de proces, pentru activităţile derulate în unitate;
b. de produs pentru materialele finale realizate;
c. de valorizare a bunelor practici.
2. Aplică chestionare de analiză a calităţii activităţilor derulate şi centralizează propunerile cadrelor didactice pentru anul şcolar următor.
Articole asemanatoare mai vechi:
|