Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiecte educative interne
Marţi, 14 Septembrie 2010 19:34

PROIECTE EDUCATIVE INTERNE

INFORMARE SINTETICĂ

  

1. DIFERENŢIERI TERMINOLOGICE

Proiect educativ intern = orice proiect/activitate în domeniul nonformal (extracurricular, extraşcolar), iniţiat şi desfăşurat de către unitatea de învăţământ şi care să vizeze una sau mai multe componente educaţionale(de exemplu, educaţia pentru sănătate, pentru viaţa de familie, pentru valori, ecologică, culturală, antreprenorială, etc.)

!!! Aceste proiecte nu se suprapun cu proiectele cu finanţare din fondurile structurale sau cu cele internaţionale, de tip Comenius.

 

 

2. TIPURI DE PROIECTE

A)                PROIECTE EXTRACURRICULARE

B)                 PROIECTE EXTRAŞCOLARE

  

 

Atat proiectele de tip A, cât şi cele de tip B pot fi realizate astfel: 

- doar de către şcoală (la nivel de clasă, ciclu, unitate)

- în parteneriat cu:

-                alte institutii

-                ONG-uri

-                Asociaţii de părinţi        

-                Alte unităţi şcolare (inclusiv din alte state)

-                Palat/Cluburi ale copiilor

 

Parteneriat = implicarea comunităţii!

 

 

3. OPORTUNITĂŢI

*       Calendarul activităţilor educative din şcoală, realizat nu ca o succesiune de activităţi disparate şi centrate pe date aniversare, ci sub forma unor proiecte educative atractive, coerente, grefate pe nevoile identificate ale şcolii, care să implice şi să responsabilizeze elevii. Proiectele educative pot  include mai multe activităţi concrete, cu termene şi responsabilităţi precise. Proiectul educativ reuşit trebuie să aibă impact, să fie vizibil în comunitate şi să producă o schimbare.

*      Calendarul activităţilor educative la nivel naţional (anexa F) poate fi folosit astfel: - participare la unele concursuri, manifestări din agendă (în funcţie de interesele şi specificul şcolii)

            - sursă orientativă pentru posibile activităţi

*      Participarea la activităţi, concursuri organizate de alte instituţii partenere ale ISJ. De exemplu, „Mesajul meu antidrog” (Centrul de prevenire şi consiliere antidrog)

*      Accesarea unor site-uri educaţionale.

De exemplu, www.iearn.org, www.globe.gov

*      Utilizarea Consiliului Judeţean al Elevilor ca resursă în iniţierea, elaborarea, implementarea unor proiecte educative (inclusiv ca voluntari în proiecte privind ciclul primar)

*      Excursii cu caracter formativ, ca activitate de proiect (interdisciplinar)

*      Implicarea reală a părinţilor în viaţa şcolii, prin valorificarea abilităţilor, ptitudinilor şi intereselor acestora(de exemplu, proiecte OSP, părinte-antrenor al echipei şcolii, părinte-model de reuşită profesională, părinte-coordonator formaţie artistică)

*      Cerc extraşcolar inedit

*      Proiecte educative de vacanţă (de exemplu, şcoli de vară)

 

 

4. POSIBILE SURSE DE FINANŢARE

Ø      Parteneri

Ø      Sponsori

Ø      Asociaţii de părinţi legal constituite

Ø      Organizaţii

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:01
 

Comentarii 

 
0 # Andrei 18-02-2014 08:02
Bai deci sunteti smecheri
Răspunde | Răspunde cu citat | Citat
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Invatarea chimiei utilizand limba englez…

ÎNVĂŢAREA CHIMIEI UTILIZÂND LIMBA ENGLEZĂ CA MEDIU DE COMUNICARE- METODA CLIL    Ofelia Cornelia POPA, profesor de chimie Şcoala Panticeu, Cluj   „Învaţă aplicând şi aplică învăţând”               Rezumat: Unul din cele peste 200 de termeni...

Read more

Reprezentarea Romaniei in cadrul proiect…

EDUCAŢIA GLOBALĂ  - REPERE METODOLOGICE -       REPREZENTAREA ROMÂNIEI  ÎN CADRUL PROIECTULUI ·        2001 – participarea la Seminarul internaţional de Educaţie globală – Strasburg, Franţa; ·        2001 – iniţierea vizitelor de studiu şi experienţă...

Read more

Planificare model pentru fizica invatama…

Planificare model pentru fizica invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model...

Read more

Satisfactia fata de viata a elevilor la …

SATISFACȚIA FAȚA DE VIAȚĂ A ELEVILOR DE LA ȘCOALA SANITARĂ POSTLICEALĂ ”CAROL DAVILA” PETROȘANI   Prof. Bălan Anca Școala Sanitară Postliceală ”Carol Davila ” Petroșani   În lumina cercetărilor efectuate pe tema calității vieții în...

Read more

Aspecte metodice si pedagogice in parcur…

ASPECTE METODICE ȘI PEDAGOGICE ÎN PARCURGEREA LA CLASĂ A STUDIILOR PENTRU PIAN Prof. Atudoroae Alexandra Liceul de Artă ”Ștefan Luchian” Botoșani Abordarea studiilor...

Read more

FRUMOSUL

FRUMOSUL – FENOMEN ESTETIC DE BAZÃ ŞI CATEGORIE CENTRALÃ A ESTETICII   prof. Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu     Frumosul reprezintã un fenomen complex deosebit de fluid si prin urmare greu...

Read more

Modificari privind mobilitatea personalu…

Modificari privind mobilitatea personalului didactic pentru anul scolar 2014-2015 In baza OUG nr. 16/2014 privind modificarea si completarea Legii educatiei nationale nr. 1/2011 prin care art. 253 din lege a fost...

Read more

Terapia ocupationala complexa si integra…

TERAPIA EDUCAȚIONALĂ COMPLEXĂ ȘI INTEGRATĂ ÎNTRE PROIECTARE DIDACTICĂ ȘI FUNCȚIONALITATE CONVERGENT- INTERDISCIPLINARĂ Prof. educator Mureșan-Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca Rezumat:...

Read more