PROIECT EDUCAŢIONAL ,,VREAU SĂ FIU STUDENT”
Prof. drd. Simion Rozaura
Liceul Pedagogic Regele Ferdinand
Rezumatul lucrării
Odată ajuns la vârsta majoratului, fiecare elev se gândeşte la viitorul său, încercând să facă alegerea optimă. Pentru aceasta, este important să opteze pentru facultatea care să îl ajute să îşi îndeplinească visul.
Prin realizarea acestui parteneriat educaţional se pune accent pe:
· formarea şi dezvoltarea capacităţii de autocunoaştere;
· stimularea motivaţiei învăţării continue în scopul dezvoltării propriei cariere;
· formarea şi dezvoltarea capacităţii decizionale;
· dezvoltarea abilităţii de informare privind cariera;
Cuvinte cheie: proiect, studenţi
Résumé
Une fois l'âge de la majorité atteint, chaque élève pense à son avenir, en essayant de faire le meilleur choix. Pour cela, il est important de choisir la faculté qui puisse l’aider à réaliser son rêve.
Par cet le partenariat éducatif l’accent est mis sur quelques aspects:
-Formation et développement des capacités de connaissance de soi;
-Motivation pour l’apprentissage continu en vue de développer leur carrière;
-Formation et développement de la capacité de décision;
-Développement de la capacité de s’informer en ce qui concerne la carrière;
Mots-clés: projet, étudiants
Motto: ,,Întăriţi trupul vostru prin muncă şi mintea voastră prin studiu.” (Socrates)
Argument
Pregătirea profesională trebuie să permită oamenilor adaptarea la dinamica tehnologică şi socială. Profesorul trebuie să fie un organizator al situaţiilor educaţionale şi un element de legătură între elev şi societate, care mediază şi facilitează accesul la informaţie.
Parteneriatul educaţional se bazeză pe câteva principii:
· abordarea problemelor din perspectiva elevilor;
· manifestarea unei atitudini de sensibilitate faţă de nevoile şi interesele elevilor;
· capacitatea de a dezbate aspecte privind perspectiva învăţării permanente;
Scopul proiectului:
· informarea elevilor beneficiari cu privire la varietatea facultăţilor din cadrul Universităţii ,,Babeş – Bolyai” şi a ofertelor educaţionale ale acestora
· desfăşurarea de activităţi care să permită pregătirea şi introducerea elevilor în mediul universitar
· stimularea interesului şi a dorinţei pentru a urma o facultate
Obiective urmărite:
· cunoaşterea instituţiilor şcolare universitare
· cunoaşterea modului de organizare a diferitelor facultăţi
· cunoaşterea ofertei educaţionale a facultăţilor din cadrul Universităţii ,,Babeş – Bolyai”
· realizarea unui schimb de informaţii şi opinii despre problemelor abordate
· îndrumarea elevilor în alegerea unei facultăţi
· dezvoltarea capacităţii de adaptare la situaţii noi
· îmbogăţirea experienţei personale
· familiarizarea elevilor cu biblioteca judeţeană şi cu activităţile acesteia
· stimularea interesului elevilor pentru a deveni abonaţii Blibliotecii Centrale Universitare ,, Lucian Blaga”
· înţelegerea necesităţii sociale a pregătirii profesionale
Grup ţintă:
· elevii clasei a X-a B, a XI-a A şi a XI-a B profil pedagogic, specializarea învăţători – educatoare, Liceul Pedagogic ,,Regele Ferdinand“
Durata proiectului: ianuarie 2013 – aprilie 2013
Modalităţí de realizare a obiectivelor:
· Antrenarea elevilor
· Stabilirea unui calendar de desfăşurare a activităţilor
Modalităţi de evaluare:
· fotografii
· discuţii colective
· completarea unor chestionare
· realizarea unor afişe, postere
· portofoliu care să cuprindă activităţile desfăşurate în cadrul proiectului
Resurse umane implicate:
· Directori
· Cadre didactice din învăţământul universitar
· Cadre didactice din învăţământul preuniversitar
· Bibliotecari
· Elevi
Rezultate aşteptate:
· îmbogăţirea cunoştinţelor despre facultăţile existente în cadrul Universităţii ,,Babeş - Bolyai”
· un număr cât mai mare de viitori studenţi
· viitori ,,consumatori de lectură” în cadrul Bibliotecii Universitare ,,Lucian Blaga“
Activităţi planificate
· ianuarie 2013 - ,,Centre Universitare din România”- discuţii preliminarii, completarea unor chestionare
– vizită la Universitatea ,,Babeş – Bolyai”, Extensia Sighetu-Marmaţiei, Facultatea de Geografie, Facultatea de Ştiinţe Economice şi de Gestiunea Afacerilor
· februarie - ,,Pedagogi români contemporani” - activitate în colaborare cu Biblioteca Liceului Pedagogic ,, Regele Ferdinand ”
· martie 2013 – Masa rotundă- prezentarea unor referate despre propriile opţiuni în alegerea facultăţii pe care o vor urma.
· aprilie 2013 – vizită la Universitatea ,,Babeş – Bolyai”, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Cluj-Napoca
- vizită la Biblioteca Universitară ,,Lucian Blaga“, Cluj-Napoca
– evaluarea proiectului.
Bibliografie:
Muntean Ana, Psihologia dezvoltării umane, Editura Polirom, Iaşi, 2006
Chiş Vasile, Bocoş Muşata, Stan Criatian, Albulescu Ion, (coord.), Educaţia 21, Editura Casa Cărţii de Ştiinţă, Cluj-Napoca, 2005
Faure Edgar, A învăţa să fii, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1974
Filimon Letiţia, (coord), Formare în profesia didactică, Editura Universităţii din Oradea, 2005
Ionescu Miron, (coord), Educaţia şi dinamica ei, Editura Tribuna Învăţământului, Bucureşti, 1998
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|