Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Povestea foii de hartie
Scris de mihaiela lazar   
Marţi, 08 Aprilie 2014 20:07

„POVESTEA FOII DE HÂRTIE”

(proiectul ce a reprezentat România...)

 

Prof. Ofelia Cornelia POPA

Şcoala Gimnazială Panticeu, judeţul Cluj

 

Rezumatul lucrării

Prin acest proiect interdisciplinar, derulat la nivelul Şcolii Gimnaziale Panticeu, am dorit să contribuim la educarea elevilor în ceea ce priveşte valorificarea şi reciclarea deşeurilor de hârtie, în vederea  reducerii impactului acestora cu mediul.

Implementarea proiectului, a cărui propunător şi coordonator am fost, a plecat de la ideea că interesul umanităţii trebuie să fie în conformitate cu legile naturii şi că numai astfel se poate asigura o continuitate sănătoasă a vieţii pe Terra. Astfel, acest proiect, constituie punctul de pornire pentru a forma în rândul copiilor obiceiul de recuperare a deşeurilor de ambalaje reciclabile, atât la şcoală, cât şi acasă, valorizând astfel respectul acestora faţă de mediul înconjurător. Iar dacă există ceva care copiii ar trebui să înveţe în secolul 21, este creativitatea. Și aici mă refer cu certitudine la acea  creativitate care este aplicabilă în tot procesul instructiv, nu numai în artă şi cultură.

Obiectivul general al proiectului „Povestea foii de hârtie”, s-a realizat prin implementarea următoarelor obiective specifice:

-         Fomarea comportamentului ecologic şi a atitudinii civice şi responsabile de ocrotire a mediului înconjurător;

-         Sensibilizarea şi cultivarea creativităţii elevilor la problemele de mediu prin intermediul artei;

-         Îmbunătățirea abilităților TIC prin intermediul activităților proiectului;

-         Dezvoltarea imaginii de sine pozitivă şi a creşterea spiritului de echipă.

Având drept scop, trezirea în rândul educabililor a instinctelor de protejare si conservare a naturii si implicit, cunoasterea de catre acestia a ierarhiei masurilor de prevenire a producerii  a acelor materii care au devenit in timp mai multe decat poate suporta NATURA- deseurile, pe perioada implementării proiectului, s-au derulat urmatoarelor activităţi:

1. Crearea cadrului organizaţional de desfăşurare a proiectului;

2. Identificarea partenerilor şi semnarea acordurilor  de parteneriat;

3. Campanie de promovare a proiectului;

4. Activitate de documentare online  De ce reciclăm?” diseminată apoi prin metoda mozaicului;

5. Concurs de prezentări Power- point cu tema ”Istoria hârtiei”

6. Activități de confecționare a hârtiei manuale în cadrul cercului ”Micii Hârtieri”

7. Participarea la acţiunile organizate în cadrul Muzeului Deşeurilor;

8. Participarea la Forumul Inovatorilor în Educaţie;

8. Ateliere de creațíe în cadrul școlilor partenere.

9. Culegerea materialelor, editarea şi publicarea revistei şcolii ”Despre NOI”- număr dedicat proiectului;

10. Evaluarea proiectului;

11. Diseminarea rezultatelor proiectului.

Pe lângă activitățile desfășurate în incinta școlii (laboratorul de informatică, Centrul de Documentare şi Informare, sala de clasă, laboratorul de chimie, etc), o serie de activități s-au desfășurat în afara spațiului școlii. Dintre acestea amintim: participarea cu exponate la „Muzeul Deseurilor”, organizat de  Agenţia Regională pentru Protecţia Mediului Cluj, participarea la atelierele de creații la scolile partenere din Cluj- Napoca (Liceul „Titus Popoviciu”, „Liceul de muzica „Sigismund Toduţa”, Şcoala „Octavian Goga” etc), participarea și obţinerea de sponsorizări în cadrul campaniei ECDL intitulate „Şcoala care dăruieşte”, colaborarea în cadrul proiectului „CONTează pe educație” derulat de elevii clasei a X a de la Colegiul Tehnic "Edmond Nicolau".

Produsele finale ale proiectului au fost expuse vizitatorilor la „Bastionul Croitorilor”, în cadrul evenimentului „Noaptea muzeelor”, iar finalitatea absolută a proiectului a constat în participarea la  Forumul Naţional al Inovatorilor în Educaţie în conjuncţie cu Consfătuirile Naţionale ale Ministerului Educaţiei Naţionale, in cadrul caruia, proiectul „Povestea foii de hârtie” a fost selectat prin votul publicului, de a reprezenta România la Lisabona,  la Forumul European.

 

Referitor la etapa de evaluare a proiectului, aceasta s-a realizat pe întreaga perioadă de implementare, prin raportare la obiectivele prestabilite. Astfel, au avut loc monitorizari ale acţiunilor  şi activităţilor planificate, analize proprii, aplicarea de chestionare şi nu numai.

O etapa deloc de neglijat, a constituit-o cea de diseminare a rezultatelor proiectului, in cadrul căreia s-a realizat blog-ul proiectului  ce conţine informaţii referitoare la proiect şi rezultatele obţinute în urma implementării acestuia, au fost prezentate rapoarte finale în cadrul Consiliului Profesoral, a şedinţei Consiliului Local, în cadrul Activităţii metodice, au fost postate informaţiilor pe Yahoo groups dedicat cadrelor didactice clujene interesate de programele comunitare pentru educaţie şi formare, au fost date comunicate de presă în ziarul local “Făclia” etc.

În concluzie, proiectul „Povestea foii de hârtie”, şi-a atins scopul, iar valoarea adăugată a proiectului a fost asigurată în primul rând prin menirea acestuia de a îmbunătăţii imaginea de sine a elevilor noştri, proveniţi din mediul rural, ca urmare a derulării unor activităţi de succes în afara satului.

 

Descarca imagini

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Stilistica literara si stilistica functi…

STILISTICA LITERARĂ ŞI STILISTICA FUNCŢIONALĂ Profesor Nae Mihaela, Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuşi”, Piteşti Stilistica literară sau estetică este un domeniu stilistic care, deşi urmăreşte stilul în limbă,...

Read more

Influente culinare de la centru si est e…

INFLUENŢE CULINARE DE LA CENTRU ŞI EST EUROPENI   Maistru instructor Hodorog Cristina C.N.E. “Gh. Chiţu” Craiova, judeţul Dolj             Un studiu  făcut la făcut la Universitatea Charles din Praga pe adolescenţii din ţările...

Read more

Colindam colind strabun

Colindam colind strabun

Colindam colind strabun  

Read more

Implicatii deontologice privind lucrul c…

IMPLICAŢII DEONTOLOGICE PRIVIND LUCRUL CU COPIII SUPRADOTAŢI   Profesor Mihăeş Violeta Şcoala cu clasele I-VIII Ploscuţeni, Vrancea     În declaraţia de la Salamanca, a conferinţei mondiale a educaţiei speciale, adoptată de reprezentanţii a 88 de guverne...

Read more

Gheorghe Asachi si revolutia de la 1848

  GHEORGHE ASACHI ŞI REVOLUŢIA DE LA 1848 Mamalaucă Mariana, profesor Şcoala Gimnazială ,,George Tutoveanu” Bârlad Dezvoltarea unei țări se face prin efortul oamenilor, iar dintre aceștia se evidențiază cei care...

Read more

DEZVOLTAREA CREATIVITATII ELEVILOR PRIN…

STUDIU PRIVIND DEZVOLTAREA CREATIVITÃŢII ELEVILOR PRIN DIFERITE METODE Inst. Aurelia Ceausu Şcoala Generală ,,Gheorghe Tãtãrãscu”, Tg. Jiu     1. Obiectivele cercetãrii - descoperirea creativitãtii individuale; - educarea si dezvoltarea creativitãtii...

Read more

Metodologie de organizare si desfasurare…

METODOLOGIA DE ORGANIZARE SI DESFASURARE SI STRUCTURA PROBEI DE VERIFICARE A CUNOSTINTELOR DE LIMBA MODERNA pentru admiterea in anul scolar 2011-2012 in clasele a IX-a cu program bilingv de predare a unei limbi...

Read more

Invatarea in ora de filosofie

ÎNVĂȚAREA ÎN ORA DE FILOSOFIE Prof. Ioana-Maria Judele Colegiul de Știinte ale Naturii « Emil Racoviță » Brașov Articolul analizează învăţarea şcolară din...

Read more