Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Padurea habitatul izvorului de viata
Joi, 08 August 2013 10:57

PĂDUREA – HABITATUL IZVORULUI DE VIAŢĂ

 

Prof. Ciobotaru Ana-Maria

Şcoala Gimnazială Măicăneşti

 

Rezumat: Pădurea, izvor de viaţă începând de la strămoşii noştrii, reprezintă habitatul ori casa unde se nasc şi trăiesc animalele şi plantele. Pădurea este fericirea plantelor şi a animalelor, mediul unde fiecare floare îmbogăţeşte peisajul.

Abstract: The forest, source of life starting from our ancestors, is the habitat or the house the environment where are born and live animals and plants. The forest is for the plants and animals the happiness, the environment where each flower enriches the landscape.

Cuvinte cheie: pădure, viaţă, habitat, ecosistem, defrişare.

 

Pădurea, izvor de viaţă începând de la strămoşii noştrii, reprezintă habitatul ori casa unde se nasc şi trăiesc animalele şi plantele. Pãdurea a constituit dintotdeauna un prieten pentru români: un refugiu pentru haiduci, sursã de inspiraţie pentru poeţi, loc de agrement pentru turişti.

Reprezintă fericirea plantelor şi a animalelor, întregirea factorilor biotici şi abiotici, mediul unde fiecare floare îmbogăţeşte peisajul, îl pigmentează şi îl colorează. Este sufletul şi bucuria oamenilor, energia sistemelor biologice.

Lumina soarelui se poate infiltra printre ramurile copacilor până la solul pădurii, unde ierburile, ferigile şi ceilalţi arbuşti oferă substanţe nutritive pentru animalele care pasc şi care se hrănesc cu plante, de la şoareci de câmp, chiţcani şi iepuri până la căprioare. Bine camuflaţi de frunze trăieşte sitarul de pădure, o pasăre terestră.

Frunzele căzute din copaci furnizează provizii râmelor, acestea fiind cele mai ocupate toamna. Transformarea acestor frunze în humus în pământ asigură provizii de nutrimente pentru copac şi pentru milioanele de microorganisme din mediul său. În jurul său se află alţi locuitori ai pământului: miriapode, păduchi de lemn şi furnici. În această perioadă a anului pădurea abundă de păianjeni, plasele lor ca de borangic acoperind toate straturile stejarului. Aceştia nu se consumă doar unii pe alţii pentru a supravieţui; ei sunt mâncaţi la rândul lor. Prezenţa păianjenilor atrage o sumedenie de păsări multicolore.

Diminuarea condiţiilor propice de viaţă prin tăieri ilegale, incendii, calamităţi naturale, culegerea iraţională a fructelor ori a plantelor medicinale afectează integritatea relaţiilor interspecifice dintre animale şi plante.

Orice pădure are o putere augmentată de regenerare ori de depăşire a situaţiei limită în care este pusă! Treptat însă timpul biologic al pădurii îşi va reveni în drepturi reluând bunăstarea şi ritmul sistemului silvic.

De asemenea, pădurea simte, uneori, nevoia unui ajutor facil de îndeplinit din partea noastră, a oamenilor. Nu de multe ori ne-a fost dat să observăm că arborii strigă după ajutor. Parcă ar fi ca în poveştile cu prinţese unde copacii cheamă pe cineva să înlăture viermele primejdios care-i distruge rădăcina – „crengile lui subterane”.

De câte ori nu am văzut campanii de plantare de copaci, împăduriri pe terenurile afectate de alunecări de teren ori de inundaţii catastrofale?!

 

Bibliografie:

http://www.ecomagazin.ro/ecosistemul-unei-paduri-de-stejari/

http://www.igsu.ro/documente/informare_preventiva/Padurea__aurul_verde.pdf

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Studiu privind impactul divortului asupr…

STUDIU PRIVIND IMPACTUL DIVORTULUI ASUPRA COPIILOR   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   Divorțul își pune amprenta asupra copilului de orice vârstă, consecințele materializându-se la nivel emoțional, comportamental, intelectual și...

Read more

Prearea limbii si literaturii romane abo…

PREDAREA LIMBII ŞI LITERATURII ROMÂNE – ABORDARE INTEGRATĂ Prof. Bejan Oana Școala Gimnazială nr. 1 Santa Mare     În cadrul orelor de limba și literatura română, integrarea se realizează între cele trei compartimente...

Read more

Formarea continua e-learning

FORMAREA CONTINUÃ e-LEARNING   Simona Maria Doncilã, profesor Grup Şcolar „Demostene Botez” Trusesti - Botosani     Lumea de astãzi se bazeazã pe inovare rapidã. Pe mãsurã ce trece la o economie bazatã pe cunoastere,...

Read more

Despre expresiile idiomatice II

DESPRE EXPRESIILE IDIOMATICE (II) Silvia Baltă, Profesor de limba franceză Şcoala Gimnazială „Maria Rosetti”, Bucureşti Studierea expresiilor idiomatice se realizează în cadrul frazeologiei, disciplină...

Read more

Graficul desfasurarii concursului pentru…

Graficul desfasurarii concursului pentru acordarea gradatiilor de merit 2013   Vezi graficul desfasurarii concursului pentru acordarea gradatiilor de merit - sesiunea 2013, anexa nr. 1 la metodologie.  

Read more

Utilizarea softului educational in instr…

UTILIZAREA SOFTULUI EDUCAŢIONAL ÎN INSTRUIREA COPIILOR CU CES                                                                           Profesor Psihopedagog Ştefănescu Adreana                                     Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională „Speranţa”Timişoara     Rezumat: Integrarea softurilor educaţionale în cadrul sistemului preuniversitar de învăţământ din România vizează...

Read more

Firea si fiinta in universul kafkian si …

FIREA ȘI FIINȚA ÎN UNIVERSUL KAFKIAN ȘI CEL ARGHEZIAN Prof. Bentz Teodora Col. Nat. “Al. I. Cuza “, Focşani Când lectorul descoperă, în fața sa, două lumi cu personaje înfricoșate, ce...

Read more

Activitatea diferentiata reteta succesul…

ACTIVITATEA DIFERENŢIATĂ  REŢETA SUCCESULUI ÎNVĂŢĂRII ŞCOLARE    Înv. Marc Aurica Şcoala Gimnazială Câmpeni   Preocuparea majoră a fiecărui dascăl trebuie să fie cunoaşterea reală a personalităţii elevilor cu care lucrează, ceea ce îl ajută în...

Read more