|
|
Organizarea si desfasurarea examenului de bacalaureat national 2013 |
Luni, 14 Ianuarie 2013 00:00 |
Organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat naţional 2013
Vezi Ordinul MECTS nr. 5610 din 31 august 2012 privind organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat naţional - 2013, publicat în Monitorul Oficial nr. 28 din 14 ianuarie 2013 (M.Of. 28/2013).
În baza prevederilor art. 22 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, cu modificările și completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 77 alin. (5) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 3.753/2011 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii în sistemul național de învățământ, cu modificările ulterioare,
ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului emite prezentul ordin.
Art. 1. -
Se aprobă Calendarul examenului de bacalaureat național – 2013, prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 2. -
(1) Se aprobă programele de bacalaureat pentru disciplinele matematică, fizică, chimie, logică, argumentare și comunicare și economie, valabile în sesiunile examenului de bacalaureat național din anul 2013, prevăzute în anexa nr. 2.
(2) Programele pentru disciplinele examenului de bacalaureat național, altele decât cele menționate la alin. (1), valabile în sesiunile anului 2013, sunt cele aprobate prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 4.800/2010 privind aprobarea listei disciplinelor și a programelor pentru examenul de bacalaureat – 2011.
Art. 3. -
(1) Examenul de bacalaureat național – 2013 se desfășoară în conformitate cu Metodologia de organizare și desfășurare a examenului de bacalaureat – 2011, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 4.799/2010 privind organizarea și desfășurarea examenului de bacalaureat – 2011.
(2) Comisia națională de bacalaureat poate elabora instrucțiuni/proceduri în vederea bunei organizări și desfășurări a examenului de bacalaureat național – 2013.
(3) Comisiile de bacalaureat județene/a municipiului București vor asigura dotarea cu camere de supraveghere video funcționale a sălilor în care se desfășoară probele examenului de bacalaureat național, a sălilor în care se descărcă și se multiplică subiectele, precum și a sălilor în care se preiau și se depozitează lucrările scrise.
Art. 4. -
Comisiile de bacalaureat își desfășoară activitatea în conformitate cu Atribuțiile membrilor comisiilor de bacalaureat, aprobate prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 4.799/2010, cu modificările ulterioare.
Art. 5. -
Lista disciplinelor la care candidații susțin examenul de bacalaureat în sesiunile anului 2013 este cea aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 4.800/2010.
Art. 6. -
Recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine și la examene cu recunoaștere europeană pentru certificarea competențelor digitale se fac în conformitate cu metodologiile de recunoaștere și echivalare și cu lista examenelor aprobate prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.219/2010 privind recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine și la examene cu recunoaștere europeană pentru certificarea competențelor digitale cu probele de evaluare a competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională studiate pe parcursul învățământului liceal, respectiv de evaluare a competențelor digitale, din cadrul examenului de bacalaureat.
Art. 7. -
Probele specifice susținute de elevii claselor a XII-a din secțiile speciale din România, finalizate cu Diplomă de acces general în învățământul superior german și Diplomă de bacalaureat, secții care funcționează în baza Acordului dintre Guvernul României și Guvernul R.F. Germania, cu privire la colaborarea în domeniul școlar, se desfășoară în conformitate cu Regulamentul de desfășurare a examenului în vederea obținerii Diplomei de acces general în învățământul superior german și a Diplomei de bacalaureat de către absolvenții secțiilor/școlilor speciale germane din România, aprobat prin Ordinul ministrului educației, cercetării și inovării nr. 5.262/2009 privind secțiile/școlile speciale germane din România, finalizate cu Diplomă de acces general în învățământul superior german și Diplomă de bacalaureat.
Art. 8. -
Direcția generală educație și învățare pe tot parcursul vieții, Direcția generală învățământ în limbile minorităților, relația cu Parlamentul și partenerii sociali, Direcția generală învățământ superior, Centrul Național de Evaluare și Examinare, inspectoratele școlare județene/al municipiului București și unitățile de învățământ duc la îndeplinire prezentul ordin.
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Joi, 24 Ianuarie 2013 19:45 |
|
L’ETUDE SUR LE FRAGMENT SUR LES QUAIS DE LA SEINE
D’ ANATOLE FRANCE
Andone Crenguța - profesor
Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov
Le fragment fait parti dans le romain Le Crime de Sylvestre... Read more
PROFIL DE PERSONALITATE AL ELEVULUI CREATIV
Profesor Maria Ritivoi
Colegiul Economic “Emanuil Gojdu” Hunedoara
Lucrarea prezintă un profil de personalitate al elevului de liceu, care învaţă discipline economice.
Ansamblul tuturor trăsăturilor de personalitate... Read more
VALENŢELE FORMATIVE ALE MUZICII PENTRU MICII ŞCOLARI
Înv. Gligor Dana
Şcoala Gimnazială Vidra
Muzica, cea mai profundă şi mai complexă dintre arte, chiar împărăteasa acestora, ne ajută în exprimarea ideilor, sentimentelor, stărilor... Read more
Planificare model pentru religie invatamant special
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata materiale... Read more
CHARLES GOUNOD ŞI DOCTORUL FAUST
Prof. Gloria Ghidiceanu
Şcoala Gimnazială Mihai Viteazul, Craiova
Charles Gounod s-a născut la Paris, la 17 iunie 1818, fiu al unor artişti (tatăl pictor şi gravor, mama... Read more
PORTOFOLIUL ELEVULUI CA MIJLOC DE PREGĂTIRE SUPLIMENTARĂ LA MATEMATICĂ
Prof. Badea Brigitte,
Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara
În cadrul strategiilor educaţionale centrate pe elev un instrument de lucru de mare... Read more
STUDIU- ALĂTURI DE ŞCOALĂ
Prof.inv.primar Gligor Dana
Școala Gimnaziala Cîmpeni
Împreunã cu pãrinţii,şcoala îşi are rolul ei bine stabilit, intervenind în dezvoltarea primarã a copilului. În acest context, educarea pãrinţilor... Read more
Calendarul si structura anului scolar 2016-2017
A fost publicat în Monitorul Oficial, partea I, nr. 552 din 21 iulie, Ordinul MENCS nr. 4577/2016 privind structura anului şcolar 2016-2017.
Noul an... Read more
MOTIVAȚIA - INIȚIATIVA ELEVULUI
ȘI ATITUDINEA PROFESORULUI
Stan Rodica,
Profesor, Viile Galați
Acest articol trage un semnal de alarmă asupra faptului ca niciunul din elevi nu va avea inițiativă dacă nu este modivat…
FORMAREA COMPORTAMENTULUI ECOLOGIC
AL MICILOR ŞCOLARI
Inst. Oprea Gianina Livia
Şcoala Generală ,,Mircea Sântimbreanu”, Brad, jud. Hunedoara
,,Totul a iesit bun din mâinile naturii, pentru a degenera în mâinile omului” scria J.J.…
IGIENA ALIMENTAŢIEI
Prof. Camelia Cosma
Liceul de Artă ”Ioan Sima”, Școala Gimnazială ”Corneliu Coposu„, Zalău
Alimentaţia este unul din factorii importanţi care influenţează starea de sănătate. Se…
REGULAMENT DE ORGANIZARE A ACTIVITĂȚILOR
CUPRINSE ÎN CALENDARUL ACTIVITĂȚILOR EDUCATIVE, ȘCOLARE ȘI EXTRAȘCOLARE
În plan european, iniţiativa promovării activităţii educative extraşcolare aparţine Consiliului Europei, prin Comitetul de Miniştri, care şi-a concretizat demersurile…
ROLURILE MANAGERIALE ALE CADRULUI DIDACTIC
Macarie Cristina, prof. pedagogie
Liceul Vocaţional Pedagogic ,,Mihai Eminescu” Tîrgu Mureş
Delimitarea unor roluri specifice managerului clasei de elevi a fost determinată de evoluţia în timp… IMPORTANŢA CREATIVITĂŢII ÎN PROCESUL DE ÎNVĂŢARE
A MATEMATICII ÎN GIMNAZIU
Copaciu Georgeta Cătălina
prof. Şcoala Generală Moeciu de Jos, Jud. Braşov
Prin învăţarea creativă trebuie să reuşim să facem din fiecare copil un…
Înscrierea în învăţământul primar 2013
A fost publicat în Monitorul Oficial nr. 162/2013 Ordinul MEN nr. 3434/2013 privind aprobarea calendarului şi a Metodologiei de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru…
ACTIVITATEA DIFERENŢIATĂ ŞI DE RECUPERARE PENTRU ELEVII
Profesor Ene Steluţa
Şcoala Miron Costin, Galaţi
Cu certitudine există elevi cu dificultăţi de învăţare la matematică, în unele clase numărul acestora fiind relativ mic… Direcţionează 2% din impozit
pentru Asociaţia Profesorilor din România
Direcţionează 2% din impozitul tău pe venit pentru susţinerea acţiunilor şi programelor coordonate de Asociaţia Profesorilor din România!
Această donaţie nu costă…
|
|