Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Ordin organizarea si desfasurarea probelor specifice de elevi sectia bilingva francofona
Joi, 25 Octombrie 2012 00:00

Ordin privind organizarea si desfasurarea probelor specifice

sustinute de elevii sectiilor bilingve francofone

in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona"

pe diploma de bacalaureat

 

Afla Ordinul 5720 din 10 septembrie 2012 (Ordinul 5720/2012) - publicat in Monitorul Oficial 724 din 25 octombrie 2012 (M. Of. 724/2012), Ordin privind organizarea si desfasurarea probelor specifice sustinute de elevii sectiilor bilingve francofone in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat.

 

 

In baza prevederilor art. 10 alin. (1) si ale art. 94 alin. (2) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, si a prevederilor Acordului interguvernamental franco-roman de la Bucuresti, din data de 28 septembrie 2006,

   in temeiul prevederilor art. 22 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului emite prezentul ordin.

 

   Art. 1. -

    Elevii din sectiile bilingve francofone care fac parte din proiectul "De la invatamantul bilingv catre filierele francofone" si care au un orar specific de cursuri in limba franceza si de discipline nonlingvistice predate in limba franceza au dreptul de a obtine mentiunea speciala "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat.

   Art. 2. -

   (1) Pentru obtinerea mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat, elevii din sectiile bilingve francofone trebuie sa sustina si sa promoveze urmatoarele probe specifice:

   a) proba anticipata;

   b) proba de evaluare a competentelor lingvistice in limba franceza;

   c) proba scrisa la disciplina nonlingvistica studiata in limba franceza.

   (2) Elevii din sectiile bilingve francofone sustin proba anticipata la sfarsitul clasei a XI-a, iar proba de evaluare a competentelor lingvistice in limba franceza si proba scrisa la disciplina nonlingvistica studiata in limba franceza, la sfarsitul clasei a XII-a.

   Art. 3. -

   (1) Probele specifice sustinute de elevii din sectiile bilingve francofone, in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat, se organizeaza si se desfasoara conform metodologiei prevazute in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.

   (2) Precizarile privind evaluarea elevilor la proba anticipata a examenului de bacalaureat sustinut de elevii sectiilor bilingve francofone in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat sunt prezentate in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin.

   (3) Temele din programele de bacalaureat pentru disciplinele la care elevii sustin probele specifice in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat, sunt prezentate in anexa nr. 3, care face parte integranta din prezentul ordin.

   Art. 4. -

    Elevii care nu sustin sau nu promoveaza proba anticipata la sfarsitul clasei a XI-a nu pot participa la probele specifice ale bacalaureatului, care se sustin la sfarsitul clasei a XII-a, si nu beneficiaza de mentiunea speciala "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat.

   Art. 5. -

    Prevederile prezentului ordin se aplica incepand cu anul scolar 2012-2013.

   Art. 6. -

    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 5.217/2010 privind organizarea si desfasurarea probelor specifice sustinute de elevii sectiilor bilingve francofone in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 746 din 9 noiembrie 2010.

   Art. 7. -

    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

   Art. 8. -

    Directia generala educatie si invatare pe tot parcursul vietii, Directia generala invatamant in limbile minoritatilor, relatia cu Parlamentul si partenerii sociali, Centrul National de Evaluare si Examinare, inspectoratele scolare si conducerile unitatilor de invatamant implicate duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.

 

ANEXA Nr. 1. Metodologia de organizare si desfasurare a probelor specifice sustinute de elevii sectiilor bilingve francofone in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat

 

ANEXA Nr. 2. Precizari privind evaluarea elevilor la proba anticipata a examenului de bacalaureat sustinut de elevii sectiilor bilingve francofone in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat

 

ANEXA Nr. 3. Temele din programele de bacalaureat pentru disciplinele la care elevii sustin probele specifice, in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Creativitatea si inovatia - performanta …

CREATIVITATEA ŞI INOVAŢIA – PREMISE ALE PERFORMANŢEI ÎN EDUCAŢIE Profesor Magaz Georgeta Liceul Teoretic “Callatis” În contextul actual, al schimbărilor rapide, al competiţiei acerbe şi accelerate care...

Read more

Consideratii istorice despre alimentatie

CONSIDERAȚII ISTORICE DESPRE ALIMENTAȚIE Prof. Daniela Surlaru Colegiul Agricol ” Dr. C. Angelescu “ Buzău Studiul alimentaţiei umane a intrat târziu în domeniul preocupărilor ştiinţifice, deşi încă...

Read more

Calendar bacalaureat 2013

Calendarul examenului de bacalaureat 2013   Ministrul educatiei a aprobat Calendarul examenului national de bacalaureat national pentru anul 2013. Afla care este calendarul pentru bacalaureat 2013, sesiunea iunie-iulie 2013 si sesiunea august-septembrie...

Read more

Chestionar privind impactul utilizarii c…

Chestionar privind impactul utilizarii calculatorului si televizorului asupra conduitei adolescentilor

CHESTIONAR PRIVIND IMPACTUL UTILIZĂRII CALCULATORULUI ŞI TELEVIZORULUI ASUPRA CONDUITEI ADOLESCENŢILOR   1. Vă place să vă uitaţi la TV?       DA       NU 2. Vă place să utilizaţi computerul?       DA       NU 3. În ce măsură vă...

Read more

Scoala factor important al dezvoltarii c…

ȘCOALA - FACTOR IMPORTANT AL DEZVOLTĂRII CONȘTIINTEI ȘI CONDUITEI MORALE A ELEVILOR Prof. înv. primar Vaida Ioana Liceul Tehnologic Gâlgău ...

Read more

Rolul proiectelor internationale in educ…

ROLUL PROIECTELOR INTERNAŢIONALE ÎN EDUCAŢIA INTERCULTURALĂ   Prof. OCTAVIAN HORIA MINDA Şcoala cu clasele I-VIII SÎNANDREI-TIMIŞ   Şcoala are misiunea de a permite fiecărui copil să crească, să-şi dezvolte spiritul, corpul şi inima, deci inteligenţa, sensibilitatea,...

Read more

Dimenisuni sociale in educatie

DIMENSIUNI SOCIALE ÎN EDUCAŢIE                                                 Zamciuc Cristina, profesor Colegiul Economic ”Octav Onicescu ”Botoşani                Educaţia în genere caută să realizeze trei scopuri, în care individualul şi socialul se întâlnesc şi se întretaie în...

Read more

Inspectia scolara generala a unitatilor …

CAPITOLUL II  Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar      SECTIUNEA 1 Inspectia scolara generala a unitatilor de invatamant preuniversitar. Aspecte generale   Art. 10. -     Prezentul regulament asigura caracterul unitar al inspectiei scolare generale la...

Read more