Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


O experienta unica! Honeywell Educators @ Space Academy
Duminică, 11 Octombrie 2009 19:45

O experientã unicã!

Honeywell Educators @ Space Academy (27 iunie - 2 iulie 2009)

U.S. Space&Rocket Center, Huntsville – Alabama – U.S.A.

 

 

Image

 

Mã numesc Lidia Mînzã si sunt profesor de chimie la Colegiul National “Vasile Alecsandri” din Galati. Am aflat de programul Honeywell Educators @ Space Academy 2009, citind un articol în presa nationalã al unei colege de fizicã, participantã la acest stagiu de pregãtire cu un an în urmã.

Am completat formularul online de candidaturã chiar în ultima zi a anului trecut. Pe lângã detalii personale si referitoare la scoala în care activez, am compus un eseu în care am descris modalitãtile de a atrage elevii spre studiul chimiei, activitãtile extracurriculare pe care le desfãsor, concursurile si olimpiadele scolare la care particip cu elevii mei.

La începutul lunii martie am aflat rezultatul selectiei; am fost fericitã si înfricosatã în acelasi timp, cã am fost admisã, alãturi de alti 5 colegi români (din Brãila, Nehoiu, Bucuresti si Ploiesti). Majoritatea candidatilor acceptati au fost americani, circa 10 % fiind din alte tãri precum: Australia, Canada, Republica Cehã, Anglia, Franta, Grecia, India, Irlanda, Scotia, Elvetia, România.

Image

O datã aflat rezultatul selectiei, am început pregãtirile pentru marea aventurã: programarea pentru vizã la ambasada SUA, interviul propriu-zis la ambasadã si obtinerea mult râvnitei vize, stabilirea itinerariului cãlãtoriei. Doresc sã subliniez profesionalismul echipei de organizatori, care a rãspuns prompt la toate e-mailurile si ne-a ghidat atent si cu rãbdare toti pasii necesari parcurgerii formalitãtilor.

Cãlãtoria spre SUA a fost lungã si obositoare, mai mult de 30 de ore, cu 2 escale si întârzieri de multe ore; la ora 3.00 AM, am fost asteptate la aeroportul din Huntsville-Alabama de doamna Marian Gilmore, managerul programului, care ne-a condus în campusul universitar si care ne-a anuntat cã peste numai 4 ore trebuia sã fim pregãtite pentru cunoasterea colegilor si începerea activitãtilor.

Asadar, duminicã dimineata (28 iunie) la 7.00 fix mi-am cunoscut colegele de apartament (3 profesoare americance, deosebit de amabile si încântate sã afle cã am strãbãtut jumãtate de lume pânã sã ajung la destinatie), am coborât la receptia hotelului, de unde apoi am fost dusi la centrul de pregãtire.

O datã ajunsi la “U.S. Space&Rocket Center” a avut loc festivitatea de deschidere a stagiului, organizarea participantilor în 5 echipe (Destiny, Inspiration, Unity, Exploration, Integrity), cunoasterea trainerilor, vizitarea muzeului si a centrului Davidson.

Zilele care au urmat au zburat ca vântul, am pierdut notiunea timpului, fiind permanent antrenati în activitãti teoretice si practice, în diverse locatii ale centrului; incredibil ritmul de lucru al americanilor, aproape 14 ore pe zi si cu doar jumãtate de orã afectate meselor.

Demersul didactic s-a desfãsurat putin diferit fatã de alte stagii la care am mai participat în trecut: orice notiune teoreticã predatã era însotitã de aplicatie practicã si fiecare participant la workshop era activ implicat. Voi exemplifica, în acest sens, urmãtoarele activitãti:

1. Engineering Design Challenge: activitate organizatã pe grupe, în care trebuia sã proiectãm un dispozitiv de izolare împotriva cãldurii având la dispozitie o folie de cupru, una de aluminiu, un surub si câteva piulite. Sfatul trainerului: proiecteazã, experimenteazã, evalueazã, îmbunãtãteste.

2. Martian Math: diverse jocuri cu jetoane, zaruri etc aplicabile atât pentru învãtarea operatiilor matematice dar si pentru celelalte stiinte.

3. Bottle Rocket & Launch si Rocketry: activitãti de construire a unor rachete folosind materiale simple (pet-uri, carton, lipici, folii de polietilenã, baloane, bucãti de lemn), precum si lansarea lor.

4. Lunar Station: construirea unei baze spatiale pe Lunã, având la dispozitie anumite substante si materiale, cunoscând resursele planetei si alte detalii tehnice.

Image

Image

Cele mai impresionante activitãti au fost misiunile spatiale: Discovery Mission si Endeavour Mission; fiecare echipã a fost împãrtitã în trei grupuri si fiecare participant a avut un rol bine stabilit, pe care l-a realizat urmând scenariul aferent misiunii. Cele trei grupuri corespundeau Centrului de Comandã al Misiunii, Statiei Spatiale Internationale si Echipajului de Pilotare.

Cele douã misiuni au avut loc în simulatoare care le imitã perfect pe cele de la NASA, eu, personal, am avut rolul de “scientific station 1” (membru într-o echipã de cercetare, care se ocupã cu experimentele chimice ale misiunii).

De asemenea, demnã de mentionat este activitatea “Aviation Challenge – water activities": am participat la simularea scufundãrii unui submarin, parasutarea echipajului în apã de la înãltime.

Impresionantã a fost întâlnirea cu un astronaut, Don Thomas, care ne-a povestit despre cariera sa, despre drumul parcurs pânã a ajuns sã fie selectat în echipa de astronauti de la NASA, precum si cele mai amuzante momente din misiunile la care a participat; incredibil cât de modest poate fi un om de talia Domniei Sale, cât de amuzant, vesel si dispus sã rãspundã si la cele mai neînsemnate întrebãri ale auditoriului.

Festivitatea de absolvire a cursului a fost emotionantã; trainerii au sustinut un mic discurs referitor la grupa pe care au îndrumat-o, ni s-au înmânat diplomele de participare, fotografiile de grup si ne-am luat rãmas bun de la colegi.

Mi-am facut prieteni printre profesorii de acolo, în special din echipa mea (Inspiration) am aflat lucruri noi despre metodele de predare-evaluare ale stiintelor din alte tãri, am schimbat impresii despre culturã si modul de viatã.

O datã ajunsã acasã, voi studia rând pe rând toate materialele si sursele bibliografice, mã voi gândi cum sã aplic la clasã tot ce am învãtat. A fost o experientã unicã pentru mine, o recomand cu cãldurã tuturor profesorilor de stiinte.

Toate costurile de participare (cazare, masã, training, transport) au fost sustinute de Honeywell si de contributia a peste 1.700 de angajati ai centrului. Din 2004, de când s-a dat startul la program, au fost sponsorizati aproape 1.000 de profesori din 34 de tãri si 49 de state din SUA.

Multumesc companiei Honeywell pentru aceastã oportunitate, tuturor trainerilor de la U.S. Space & Rocket Center, colegilor profesori participanti la acest stagiu.

Image

 

Cei interesati pot aplica pentru vara 2010 accesând pagina:

http://www.surveymonkey.com/s.aspx?sm=RZpN1Nx3quWqUvrooqmIrA_3d_3d%22

 

Succes!

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Luni, 13 Septembrie 2010 18:23
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Noul plan cadru la gimnaziu incepand cu …

Noul plan cadru la gimnaziu incepand cu anul scolar 2017-2018 Azi, 5 aprilie 2016, in cadrul unei conferinte de presa, a fost prezentat noul planu cadru pentru...

Read more

Proiect didactic limba franceza

PROJET DIDACTIQUE          Școala Gimnazială Corobăi, Drăgotești                                                                  Profesor: Patrascu Margareta-Diana   CLASSE: III OBJET: le français SUJET DE LA LEÇON: l’article défini; TYPE DE LA LEÇON: acquisition des nouvelles connaissances; Niveau: A1 Langue: 1  Lieu de travail: la...

Read more

Organizarea si desfasurarea examenului d…

Organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat naţional 2013   Vezi Ordinul MECTS nr. 5610 din 31 august 2012 privind organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat naţional - 2013, publicat în Monitorul Oficial...

Read more

Carmen Sylva aspecte din activitatea lit…

CARMEN SYLVA - ASPECTE DIN ACTIVITATEA LITERARĂ Prof. Mihaela Melinte, Colegiul Tehnic „Traian Vuia” Galaţi Regina Elisabeta a României este considerată drept una dintre...

Read more

Rezumatul raportului scris final al insp…

ANEXA Nr. 4   la regulament   Rezumatul raportului scris final al inspectiei scolare generale   - model -      1. Denumirea unitatii de invatamant preuniversitar .............................................................    2. Perioada inspectiei .......................................................................................................    3. Echipa de inspectie: Coordonatorul...

Read more

Creativitatea la elevi

CREATIVITATEA LA ELEVI   Prof. Bota Maria Gabriela Liceul Teoretic “Ioan Buteanu” Șomcuta Mare   Prin creativitate se înțelege capacitatea sau aptitudinea de a realiza ceva nou, original. Actul creator este însă un proces de...

Read more

Geneza unor frazeologisme romanesti

GENEZA UNOR FRAZEOLOGISME ROMÂNEŞTI   Lorincz Cristina profesor Liceul de Arte Plastice, Braşov   Rezumat: Articolul prezintă geneza unor frazeologisme româneşti, pornind de la explicarea termenului, etimologie şi ajungând la exemplificarea unora. Articolul subliniază de...

Read more

Relatia om Dumnezeu in psalmii arghezien…

RELAŢIA OM - DUMNEZEU ÎN PSALMII ARGHEZIENI   Prof. Carmen Broască Liceul Tehnologic ,,Pontica”, Constanţa În literatura română, psalmul depăşeşte conţinutul biblic, însă fără a eluda raportarea la sacru. Psalmii arghezieni...

Read more