Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Noul plan cadru la gimnaziu incepand cu anul scolar 2017-2018
Scris de administrator   
Marţi, 05 Aprilie 2016 14:57

Noul plan cadru la gimnaziu incepand cu anul scolar 2017-2018

Azi, 5 aprilie 2016, in cadrul unei conferinte de presa, a fost prezentat noul planu cadru pentru invatamantul gimnazial. Acesta va fi aplicat incepand cu anul scolar 2017-2018.

La conferinta au participat:

· Curaj Adrian – Ministrul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice;

· Anisie Monica – Secretar de Stat;

· Fartusnic Ciprian – Directorul Institutului de Stiinte ale Educatiei.

„Timp de mai bine de trei luni, in urma celei mai ample consultari publice pe care a cunoscut-o educatia in ultimii ani, am asistat la cea mai complexa dezbatere despre educatie, nu doar despre planul-cadru. Decizia Ministerului Educatiei este expresia consultarii publice si a vocilor care s-au facut auzite in spatiul public. Cred ca planul cadru pe care l-am prezentat astazi este cea mai buna varianta posibila, tinand cont de vointa societatii si de posibilitatile actuale. Tot ceea ce proiectam referitor la invatamantul gimnazial este orientat catre profilul absolventului. «Miracolul» asteptat tine de noi, de pasii sistematici pe care ii vom face predictibil, cu inovare si responsabilitate, fara a mai pune in joc viitorul copiilor nostri”, a declarat ministrul Adrian Curaj.

Descarca Planul cadru pentru invatamantul gimnazial valabil din anul scolar 2017-2018

NOTA:
* Elevii pot opta, intr-un an de studiu, pentru 1-3 cursuri optionale (clasele V-VII) si 1-4 cursuri optionale (clasa a VIII-a), din care un optional integrat la nivelul mai multor arii curriculare este obligatoriu. Metodologia referitoare la regimul optionalelor va clarifica aceste optiuni.

**In cadrul disciplinei vor fi studiate: la clasa a V-a Gandire critica si drepturile copilului, la clasa a VI-a Educatie interculturala, la clasa a VII-a Educatie pentru cetatenie democratica si la clasa a VIII-a Educatie economico-financiara.

*** Curriculumul la decizia scolii (CDS) se constituie atat din optionale ofertate la nivelul unitatii de invatamant, cat si din optionale ofertate la nivel national. Programele scolare promovate ca oferta centrala reprezinta exemple de bune practici in dezvoltarea curriculumului la decizia scolii, relevante pentru disciplina si pentru aria curriculara de care apartin, pentru o abordare integrata la nivelul mai multor arii curriculare, dar si relevante sociala. Exemple de optionale promovate in prezent la nivel national:

- Educatie pentru sanatate, clasele V-VI, VII-VIII
- Creeaza-ti mediul!, clasele III-IV, V-VII
- Educatie ecologica si de protectie a mediului clasele V-VII
- Lectura si abilitatile de viata, clasele V-VI, VII-VIII
- Limba neoelena si civilizatia Greciei antice (doi ani de studiu)
- Radacini latine in cultura si civilizatia romaneasca (doi ani de studiu, clasele V-VI, VII-VIII)
- Mituri si legende greco-romane, clasele V-VI
- Expresii si proverbe latine, clasa a VII-a
- Cultura si traditii aromane, clasele V-VI, VII-VIII
- Matematica si stiinte in societatea cunoasterii (un an de studiu)
- Istorie orala: Istorie traita - Istorie povestita
- Educatie prin sah (doi ani de studiu)
- Limba si literatura maghiara pentru elevii care frecventeaza clasele cu predare in limba romana sau traiesc in doua culturi minoritare, clasele V-VIII

PRECIZARE:
Pentru invatamantul in limbile minoritatilor nationale si invatamantul integrat (invatamant de arte si sportiv) vor fi elaborate planuri cadru specifice avand ca reper varianta aprobata. Pentru invatamantul special grupuri de lucru desemnate vor elabora planuri cadru specifice, conform legislatiei in vigoare.

Ultima actualizare în Marţi, 05 Aprilie 2016 17:04
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Planificare model pentru limba germana m…

Planificare model pentru limba germana moderna invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice....

Read more

Metodologia de organizare a evaluarii el…

Metodologia de organizare a evaluarii elevilor - clasa a IV-a   Vezi Ordin nr. 6584/20.12.2012 privind aprobarea Metodologiei de organizare si administrare a evaluarii elevilor la finalul clasei a IV-a.

Read more

Actualitatea interferentelor poetice ale…

ACTUALITATEA INTERFERENŢELOR POETICE ALE LUI ALEXANDRU MACEDONSKI  (1854-1920)   Prof. drd. Miron Costina Violeta Şcoala cu cls. I-VIII Tălpaş, Dolj   Istoria noastră literară nu a înregistrat prea multe interpretări referitoare la perioada 1854-1920, cu excepția...

Read more

Planificare model pentru geografie gimna…

Planificare model pentru geografie gimnaziu   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model de...

Read more

Metoda proiectului in invatamantul presc…

METODA PROIECTULUI ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREŞCOLAR Înv. Gajdo Eszter Şcoala Gimnazială „Orbán Balázs” Acest articol îşi propune să prezinte rolul, importanţa şi etapele proiectului în procesul instructiv-educativ desfăşurat la nivelul învăţământului...

Read more

Valorificarea turistica a monumentelor c…

VALORIFICAREA TURISTICĂ A MONUMENTELOR COMEMORATIVE STUDIU DE CAZ: MONUMENTUL ŞI CIMITIRUL EROILOR DE LA SIRIU   Profesor Moise Iuliana Daniela Liceul cu Program Sportiv „Iolanda Balaş Şoter”, Buzău   Rezumat: Monumentele comemorative sunt încărcate de valoare...

Read more

Mitologie slava si greco romana studiu c…

MITOLOGIE SLAVĂ șI GRECO-ROMANĂ. STUDIU COMPARATIV.   Autor: Dragnea Mihai               Mitologia, ca domeniu de cercetare științifică, reprezintă un ansamblu de povești[1]; mythos în greacă înseamnă ”poveste” sau ”legendă”. De-a lungul istoriei, aceste...

Read more

Cooperarea dintre scoala si familie

COOPERAREA DINTRE ȘCOALĂ ȘI FAMILIE   Prof. Bobariu Liliana, Școala Gimnazială Vidra   Copilul este obiectul acțiunii educative exercitată de școală și familie. Relațiile interpersonale între educatori și părinți au un caracter social. Ele...

Read more