Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Nicaieri nu-i ca acasa
Scris de administrator   
Vineri, 08 Iulie 2022 18:02


NICĂIERI NU-I CA ACASĂ

Fabian Iren Boglarka, profesor, membru în echipa de proiect,

Liceul Teoretic ,,Arany Janos Salonta

Comunitatea orașului nostru, Salonta, și-a exprimat dorința popularizării posibilităților de continuare a studiilor liceale și profesionale în oraşul natal, în cadrul Liceului Teoretic „Arany Janos”. În ultimii ani s-a constatat o tendință de schimbare a domiciliului datorită continuării studiilor medii în alte localități. Pentru prevenirea acestui fenomen dorim să accentuăm popularizarea școlii noastre prin conștientizarea elevilor și părinților asupra faptului că educația și viața cotidiană a adolescenților în mijlocul familiei – în consecință studierea la Liceu Teoretic „Arany János” – este cea mai oportună alternativă.

Proiectul se adresează elevilor din clasa a VIII-a şi părinţilor acestora. Conştientizarea în rândul elevilor a valorilor educaționale, culturale, literare,ale orașului nostru, promovate și de Liceul Teoretic „Arany János” va contribui la oprirea tendinței de părăsire a locului natal. Dorim să promovăm aceste valori prin organizarea multor activități interesante, menite să ofere o imagine complex asupra instituției noastre de învățământ, prezentând-o din multiple aspect.

Elevul cercetând, experimentând, muncind și participând la activități interesante, motivante, captivante va dovedi confidență în valorile autohtone. Experienţa noastră în calitate de cadre didactice argumentează necesitatea organizării acestuia.

Scopul proiectului a fost sporirea interesului pentru oferta educațională a liceului nostru.

Printre obiective se enumră:

-familiarizarea elevilor cu viziunea și misiunea școlii, specializările, profilele din ofertă.

-familiarizarea elevilor cu activitățile, cercurile, proiectele în derulare, stilul de lucru, baza materială, personalul didactic al școlii;

-inițierea elevilor cu munca individuală şi sporirea creativităţii;

-prezentarea activității, scopului, rolului Consiliului Elevilor în procesul instructiv educativ;

-consilierea în vederea alegerii potrivite a profilului sau specializării de urmat.

Proiectul se desfăşoară anual în perioada 15 octombrie - 15 iulie, o zi din februarie fiind dedicat derulării activităţilor principale care se desfăşoară sub diverse denumiri:

1. Importanţa studierii matematicii

2. Aplicaţiile informaticii

3. Partea distractivă al şcolii- activităţile Consiliul Elevilor

4. Chimie distractivă

5. Inimile noastre bat în mai multe limbi

6. Fizica este minunată

7. Robotică şi design

8. Geografia prin prizma numerelor

9. Călătorie prin timp

10. Engleza, a doua limbă maternă

11. Germana la noi

12. Mâini de aur – activităţi practice

13. O meserie bună, garanţie de succes

Elevii participă la aceste activităţi pe grupe, după o prealabilă evaluare a intereselor printr-un chestionar. Grupele trec prin rotaţie pe la workshopuri după un orar stabilit anterior pe baza chastionarelor.

Ulterior se face un schimb de experiență între grupele de lucru, sub forma unor discuții la orele de dirigenție.

Acest proiect ajută la consilierea elevilor și a părinților și formularea definitivă a opțiunilor în vederea alegerii formei adecvate de învăţământ liceal.

Proiectul „NICĂIERI NU-I CA ACASĂ” reprezintă o modalitate eficientă pentru consilierea şi orientarea elevilor din cl a VIII-a, în vederea optării pentru specializările învăţământului liceal, respectiv profesional, pentru continuarea studiilor. Este o ofertă educaţională inovativă a şcolii prin experimentarea concretă a activităţilor, cu personalul didactic liceal, familizarea cu locul şi condiţiile de învăţare din Liceul Teoretic „Arany Janos”.

Rezultatele se concretizează în opţiunile pentru înscriere în clasa a IX-a la Liceul Teoretic „Arany Janos”.

BIBLIOGRAFIE:

1. Bunăiașu, C.M., Elaborarea și managementul proiectelor educaționale. Editura Universitară: București, 2012

2. Gherguț, A. & Ceobanu, C. Elaborarea și managementul proiectelor în serviciile educaționale. Editura Polirom: București, 2009

2. Chașovschi, C. Managementul proiectelor. Disponibil la: www.scolare.pcriot.com

4.Voiculescu, F. Analiza resurse-nevoi si managementul strategic în învătământ, Editura Aramis, Bucuresti 2004

5. Maciuc, I si col., Proiecte si programe educaţionale pentru adolescenłi, tineri si adulţi, Editura Universitaria, Craiova, 2009


SUMMARY

THERE IS NO PLACE LIKE HOME

The community of our city, Salonta, expressed its desire to popularize children’s possibilities of continuing high school and vocational studies in their hometown, within the Theoretical High School "Arany Janos". In recent years, there has been a tendency to change residence due to the continuation of secondary education in other cities. To prevent this phenomenon we want to emphasize the popularization of our school by making students and parents aware that the education and the daily life of adolescents in the family - consequently studying at the Theoretical High School "Arany János" - is the most appropriate alternative.

Ultima actualizare în Miercuri, 11 Octombrie 2023 18:04
 

Revista cu ISSN

Proba metodico practica la concursul pen…

ANEXA Nr. 8   la metodologie   PROBA METODICO-PRACTICA din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din unitatile cu invatamant sportiv integrat si suplimentar (licee si clase cu program sportiv/cluburi sportive...

Read more

Traditiile si obiceiurile bogatia noastr…

BOGĂŢIA NOASTRĂ CEA NEPREŢUITĂ TRADIŢIILE ŞI OBICEIURILE                                                                               Prof. Dobrea Monica                                                                             Şcoala Gimnazială ”Înv. N. Pâslaru” Caşin, jud. Bacău   Motto: ,,...datinile, proverbele, muzica şi poezia sunt arhivele popoarelor, iar cu ele se poate...

Read more

FALSTAFF. GIUSEPPE VERDI

FALSTAFF Giuseppe Verdi (1813 - 1901) Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu   Activ si la 80 de ani, marele compozitorul Giuseppe Verdi se manifestã plenar prin...

Read more

Cautarea identitatii in media

CĂUTAREA IDENTITĂŢII ÎN MEDIA                                                                                               Mureşan - Chira Gabriel   Prof. Educator CRDEII, Cluj - Napoca   Asaltul informaţional este o realitate întâlnită la tot pasul. Ne punem întrebarea firească - cum ne protejăm...

Read more

Intimitatea ca manifestare perfecta a eu…

INTIMITATEA CA MANIFESTARE PERFECTĂ A EULUI SUPERREALIST   de Ştefan Lucian MUREŞANU     Moto: Intimitate, o relaţie în care proştii sunt atraşi providenţial pentru distrugerea lor reciprocă. Ambrose Bierce   Cuvinte cheie: intimitate, stare, identitate, eu,...

Read more

Dascalul de profesie roman

DASCĂLUL, DE PROFESIE ROMÂN   Prof. Antal Adrian-Grigore Liceul Teoretic “O. C. Tăslăuanu” Topliţa, jud. Harghita   Am încercat prin articolul meu să trag un semnal de alarmă referitor la direcţia greşită spre care se...

Read more

Fisa psihopedagogica a elevului acte de …

Fişă psihopedagogică   Vă prezentăm un model de fişă psiho-pedagogică, însă acest model va fi completat doar pentru elevii care au fost implicaţi in acte de violenţă si are valoare numai în...

Read more

Contraceptia

CONTRACEPŢIA   Prof. Camelia Cosma Liceul de Artă ”Ioan Sima” Zalău Contracepţia poate fi definită ca fiind totalitatea metodelor care împiedică fecundaţia, împiedicând ori contactul între ovul şi spermatozoid,...

Read more