Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Muzica in orele de engleza
Sâmbătă, 08 Iunie 2013 09:13

MUZICA ÎN ORELE DE LIMBĂ ENGLEZĂ

 

                                                 Prof. Raluca Bârsan

Lic. Ped. ”Regele Ferdinand” Sighetu Marmaţiei

 

Muzica în predarea limbii engleze la clasele primare se dovedeşte a fi nu doar un mod de a-i face pe elevi să se destindă, dar şi o metodă eficientă de învăţare. Articolul cuprinde câteva idei dea folosi cântecele la clasă, idei desprinse din experienta proprie şi bazate pe o temeinică aprofundare a temei.

 

            Copiii se concentrează firesc mult mai bine la auzul unor sunete decât la alţi stimuli. Muzica este activă, îi face pe copii să se mişte, să bată din palme, să cânte să danseze, să bată din picioare, ea le dezvoltă acestora abilităţile sociale, aceştia devenind mai motivaţi să comunice.

Ascultând mai multe varietăţi de limbă copii sunt expuşi unui context variat de limbă vorbită şi asta îi ajută să interacţioneze mei eficient. Putem afirma cu certitudine că muzica este un instrument al învăţării şi nu ceva care le distrage atenţia de la aceasta. Muzica îmbunătăţeşte concentrarea şi memoria, elevii asociază cuvintele cu muzică şi astfel reţin mult mai uşor cuvintele şi expresiile noi.

Muzica creează atmosferă, având proprietăţi terapeutice unanim cunoscute., profesorii pot folosi fond muzical în timpul orelor, când elevii lucrează individual pentru a-le induce o stare de bine, ajutându-i să devină mai atenţi. Fără doar şi poate muzica adaugă un pus de veselie şi le stimulează elevilor imaginaţia ei devenind liberi şi neinhibaţi în a comunica.

Profesorii au de luat în considerare anumiţi factori atunci când aleg cântecele pe care doresc să le folosească în clasa: cântecul trebuie să se audă clar pentru ca elevii să poată să înţeleagă cuvintele; trebuie să fie o tematică potrivită vârstei elevilor să aibe un subiect interesant, să conţină elementele de vocabular sau elementele gramaticale pe care profesorul doreşte să le fixeze. Este foarte important ca atunci când avem un cântec să îl exploatăm la maximum, să pregătim activităţi cât mai variate astfel încă t elevii să poată să isi însuşească cât mai eficient noile cunoştinţe.

Activităţile ce se pot aplica în clasă înainte de a asculta sunt diverse şi depind de imaginaţia profesorului: astfel se pot scrie pe tablă cuvinte cheie pentru a-i lăsa pe elevi să deducă tematica noului cântec sau pur şi simplu să deducă titlul; se pot arăta imagini ilustrative pentru cântec sau se pot chiar preda şi fixă noile noţiuni şi expresii pentru a-i pregăti pe elevi cu ceea ce vor asculta. În timpul audiţiei copii pot primi fişe cu textul cântecului care are cuvinte lipsă şi variante pentru fiecare spaţiu gol. În acest caz profesorul poate să “ascundă “cuvinte simple deja învăţate iar pe cele noi să le lase în text, tocmai pentru a le facilita elevilor ascultarea activă. Se pot aplica multe jocuri lexicale pe textul cântecului şi cel mai important trebuie pregătiţi elevii pentru că aceştia devin irascibili şi descurajaţi dacă nu aud de la început corect şi nu ştiu ce să facă. Audiţiile în limă engleză trebuiesc făcute de mai multe ori de câte ori consideră profesorul că este nevoie pentru ca elevii să realizeze cerinţele cât mai corect.

Activităţile post audiţie sunt mai variate: le putem cere elevilor nu doar să memoreze cântecul şi să îl cânte pe grupe ci şi să ilustreze ce le-a plăcut, sau să realizeze diagrame, ciorchini cu idei  principale. Unor elevi unele melodii le pot induce o stare anume şi ei au libertatea de a o sugera printr-un cuvânt, desen, pictură, colaj. Dacă avem un cântec cu o tematică anume (animale, oraşul, copiii) îi putem ruga pe elevi să realizeze un poster din toate ideile lor, un poster care să cuprindă gânduri, cuvinte semnificative din cântec, desene reprezentative.

O activitate plăcută elevilor este mima şi astfel micuţii pot deveni importanţi în ochii colegilor lor devenind “actori “concurând să demonstreze cel mai bine tema cântecului învăţat. Dictarea parţială profesorul cântând şi nu dictând prin recitare este deasemenea o metodă eficientă de îmbunătăţire a audiţiei.

            Aproape orice activitate poate fi însoţită de muzică, chiar şi în timpul conversaţiilor sau a jocului de rol poate fi folosit un fond muzical sau o melodie specifică temei respective. Sunt totuşi şi unele probleme pe care profesorii le întâlnesc: calitatea echipamentelor tehnice, a casetelor şi a faptului că muzica nu este luată prea în serios. Toate acestea pot avea o soluţie: o bună colaborare a profesorilor, o planificare bine făcută a activităţilor şi mai ales sprijinul elevilor şi al părinţilor, care trebuie să conştientizeze că muzica este un facilitator al învăţării nu o piedică.

 

Bibliografie:

Hadfield, Jill (2002), Classroom dynamics, Oxford University Press

Murphey, Tim, (2009), Music and Songs, Oxford University Press

Sesnan, Barry (2004), How to Teach English, Oxford University Press

Vizental, Adriana (2008), Metodica predării limbii engleze, Polirom

Ultima actualizare în Duminică, 09 Iunie 2013 14:06
 

Revista cu ISSN

Rolul competentelor in contextul dezvolt…

ROLUL COMPETENŢELOR ÎN CONTEXTUL DEZVOLTĂRII STRATEGIILOR ŞI POLITICILOR COMUNITARE ÎN DOMENIUL EDUCAŢIEI Prof. Comănescu Marghioala Colegiul Agricol ,,Dr. C. Angelescu” Buzău Intr-o societate bazată pe cunoaştere, competenţele sub formă de cunoştinţe,...

Read more

Metodologie conducator de doctorat in Ro…

Ordin pentru aprobarea Metodologiei privind dobandirea automata a calitatii de conducator de doctorat in Romania pentru persoanele care au obtinut aceasta calitate in statele membre ale Uniunii Europene, ale Spatiului...

Read more

Copilul in familie

  COPILUL ÎN FAMILIE Prof. înv. primar Gligor Dana Școala Gimnazială Cîmpeni Socializarea constituie procesul de continuă transformare a individului "din ființă biologică într-un subiect al unei culturi specifice" (Bernstein, Buc....

Read more

Drogurile si efectele lor asupra organis…

DROGURILE SI EFECTELE LOR ASUPRA ORGANISMULUI Prof. Camelia Cosma Liceul de Artă “Ioan Sima”, Zalău Școala Gimnazială “Porolissum”, Zalău Drogurile sunt substanţe naturale...

Read more

Familia scoala comunitatea parteneri in …

FAMILIA, ŞCOALA, COMUNITATEA - PARTENERI IN EDUCAŢIE     Institutor, Olaru Viorica, Şcoala cu clasele I-VIII ,,Petre P. Carp”, Localitatea Tufeşti, judeţul Brăila                                                                                                                           Informarea si formarea părinţilor în ceea ce priveşte şcolaritatea copilului presupune,...

Read more

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri …

4.     Amfetamine   Amfetaminele: aceste substanţe simpatomimetice sunt derivaţi ai adrenalinei (epinefrinei) la care predomină efectele excitatoare centrale. De aceea sunt numite şi "amine de trezire" sau "amine tonifiante".   Preparate înregistrate de...

Read more

Conceptul de metoda de invatamant

CONCEPTUL DE METODĂ DE ÎNVĂŢĂMÂNT Profesor Nae Mihaela, Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuşi”, Piteşti Un loc important în cadrul tehnologiei didactice îl ocupă strategiile didactice “respectiv un ansamblu de procedee...

Read more

Droguri - clasificare

Clasificare droguri     În literatura de specialitate şi în practică există numeroase clasificări ale drogurilor, având la bază diferite criterii, cele mai cunoscute fiind: după efectul produs asupra sistemului nervos central...

Read more