|
|
Modificari si completari la Legea Educatiei Nationale |
Joi, 31 Mai 2012 00:00 |
Modificări şi completări la Legea Educaţiei Naţionale
Guvernul României a aprobat în şedinţa de miercuri, 30 mai, proiectul de ordonanţă de urgenţă privind modificarea şi completarea Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011. Principalele modificări propuse de MECTS vizează adecvarea cadrului legislativ la o serie de realităţi care nu au fost luate în calcul în momentul adoptării Legii Educaţiei prin asumarea răspunderii (2010). Situaţiile care impun armonizarea legislaţiei vizează efectivul claselor care, la nivel maximal (25 de elevi), nu poate să fie depăşit în situaţii excepţionale, selectarea personalului didactic calificat pentru clasa pregătitoare, respectiv formarea pe un curriculum special a cadrelor didactice care vor preda la clasa pregătitoare. Totodată, proiectul de ordonanţă de urgenţă prevede o serie de completări cu incidenţă asupra sistemului de învăţământ superior.
Astfel, potrivit proiectului de act normativ aprobat astăzi, formaţiunile de preşcolari din grupa mare sau de elevi pot funcţiona, în situaţii excepţionale, sub efectivul minim sau peste efectivul maxim, cu aprobarea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, pe baza unei justificări corespunzătoare, ţinând seama de încadrarea în costul standard per elev şi în numărul maxim de posturi aprobat pentru învăţământul preuniversitar la nivelul judeţului, respectiv municipiului Bucureşti. Această ajustare a cadrului legislativ permite, de exemplu, înscrierea unui elev după începerea anului şcolar într-o clasă care are efectivul la limita maximă, dar care este unică pe nivelul respectiv sau are o specializare unică. Un alt efect benefic este posibilitatea funcţionarii claselor sub efectivul minim (în situaţii temeinic motivate) în zonele izolate din mediul rural sau peste efectivul maxim, în zonele aglomerate din mediul urban.
Pe de altă parte, demersul legislativ al MECTS permite asigurarea încadrării cu personal didactic titular la clasa pregătitoare prin asigurarea mobilităţii personalului didactic titular de la o unitate de învăţământ la alta, precum şi dintr-o localitate în alta, pe tot parcursul anului şcolar.
În ceea ce priveşte învăţământul superior, precizăm că deşi Legea Educaţiei Naţionale a intrat în vigoare din februarie 2011, procedurile subsecvente nu au fost elaborate în vederea pregătirii noului an universitar, fapt care ar fi putut genera efecte perturbatoare în sistem. Pentru evitarea acestora, MECTS a luat o serie de măsuri care permit organizarea şcolilor doctorale, respectiv menţinerea şi îndeplinirea standardelor de autorizare provizorie/ acreditare în învăţământul superior.
Astfel, până la finalul anului universitar 2012-2013, evaluarea şcolilor doctorale se face de către ARACIS sau de către o altă agenţie de asigurare a calităţii, din ţară sau străinătate. Sistemul de criterii şi metodologia de evaluare se stabilesc prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, pe baza propunerilor ARACIS. Fiecare şcoală doctorală este evaluată periodic, din 5 în 5 ani. De asemenea, pentru anul universitar 2012-2013, numărul granturilor doctorale se stabileşte prin hotărâre de Guvern şi se repartizează instituţiilor organizatoare de studii universitare de doctorat (IOSUD) prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului. Şcolile doctorale vor primi din partea IOSUD granturile doctorale prin competiţie între acestea, pe baza unei metodologii aprobate de senatul universităţii.
Sursa: http://www.edu.ro/index.php/pressrel/17136
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
EFECTUL DIFERITELOR METODE DE FABRICARE A PÂINII ASUPRA CONŢINUTURILOR DE TIAMINĂ ŞI RIBOFLAVINĂ
STUDIU DE SPECIALITATE
Prof. ing. Daniela Surlaru
Colegiul Agricol “Dr. C. Angelescu” Buzău
Abstract
Pâinea de grâu integrală reprezintă o importantă... Read more
ELEMENTE DE DEONTOLOGIE A EVALUĂRII ÎN CONTEXTUL CREŞTERII CALITĂŢII ACTULUI EDUCAŢIONAL
prof. istorie Luminiţa Simona Feşnic
Liceul Teoretic “Onisifor Ghibu”, Oradea
Scopul acestui articol este reactualizarea semnificaţiei naţionale a zilei de 9 mai,... Read more
Organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul liceal de stat 2013
Vezi Ordinul nr. 5608/31.08.2012 privind organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul liceal de stat pentru anul scolar 2013-2014.
Publicat in Monitorul Oficial,... Read more
TUMORILE APARATULUI REPRODUCĂTOR
ŞI A GLANDELOR ANEXE
Prof.Camelia Cosma,
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău - Şcoala Gimnazială „Porolissum” Zalău
(Mogoş şi colab., 1973; Borundel, 1979; Ifrim, 1979; Făgărăşeanu, 1986; Diculescu şi colab.,... Read more
CERCETARE ŞTIINŢIFICĂ CU PRIVIRE LA ROLUL COMUNICĂRII ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ
prof. Chiru Adelina
Şcoala Gimnazială ,,Înv. Clemenţa Beşchea” Căpăţîneşti, judeţul Buzău
De-a lungul vieţii, chiar din momentul... Read more
STILUL DIDACTIC MODERN AL PROFESORULUI DE GEOGRAFIE
Prof. Dimitriu Alina,
Grup Şcolar Agricol Alexandria, jud. Teleorman
MOTTO: “Nimic nu este mai inechitabil decât tratamentul egal aplicat celor ce nu sunt... Read more
METODA CUBULUI
FOLOSITĂ ÎN PREDAREA GRAMATICII
Prof. LAURA HERMAN
Şcoala “Nicolae Iorga” Baia Mare
Cubul este o strategie de predare care ajută la studierea unei teme din mai multe perspective, în... Read more
PROIECTELE EDUCAȚIONALE ÎN PARTENERIAT CU PĂRINȚII.
ROLUL LOR ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ
Prof.ptr.înv.primar, Zizi Cristea,
Școala Gimnazială Carol I, Călărași
„Un bun învăţător... Read more
Planificare model pentru religie invatamant special
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata materiale…
JOCUL, ACTIVITATE FUNDAMENTALĂ ÎN GRĂDINIŢĂ
Prof. Fătu Mihaela Corina
G.P.P Nr. 10 Buzău
Cerinţele mereu crescânde ale societăţii contemporane impun învăţământului actual sarcini importante care să determine creşterea calităţii lui.
Este necesar, pentru aceasta,…
Calendarul examenului de bacalaureat 2013
Ministrul educatiei a aprobat Calendarul examenului national de bacalaureat national pentru anul 2013. Afla care este calendarul pentru bacalaureat 2013, sesiunea iunie-iulie 2013 si sesiunea august-septembrie… MOMENTE DIN ISTORIA INDEPENDENŢEI
prof. istorie Luminiţa Simona Feşnic
Liceul Teoretic “Onisifor Ghibu”, Oradea
Scopul acestui articol este reactualizarea semnificaţiei naţionale a zilei de 9 mai, care de la intrarea în Uniunea Europeană…
Datele examenelor pentru gradul II la UBB Cluj
Vezi datele probelor pentru obţinerea gradului didactic II la Universitatea Babeş-Bolyai Cluj-Napoca.
MEMORII
Adolescenţa lui Mircea Eliade – itinerariu spiritual
Dragomir Marian,
Colegiul Tehnic “Elie Radu” Ploieşti
Characterized as "an exciting Bildungsroman, the only of its kind in our language" by Serban Cioculescu, the autobiographical…
Calendar examenul de bacalaureat 2017
Calendarul examenului de bacalaureat din 2017, pentru absolventii clasei a XII-a si a XIII-a, a fost publicat recent in Monitorul Oficial, intr-un ordin al ministrului… TEORIILE CONTEMPORANE ALE MANAGEMENTULUI
APLICABILE ȋN ŞCOALA ROMÂNEASCĂ
Profesor limba engleza Camelia Timofte
Școala cu cls. I-VIII G.E. Palade, Buzău
Pentru managerul unei unități de învățământ, a motiva personalul implică a identifica acele… Ghid de evaluare a activităţii didactice
I. PLANIFICARE – PROIECTARE
1. Modul de întocmire a planificărilor:
- structura
- esalonarea adecvată a materiei pe întregul an
- concordanţa cu cerinţele programelor
- integrarea în…
|
|