|
|
Metodologie gradatie de merit pentru profesori 2017 |
Scris de administrator
|
Miercuri, 28 Decembrie 2016 19:23 |
Metodologie gradatie de merit pentru profesori 2017
Ministrul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice, Mircea Dumitru, a aprobat, prin ordin, metodologia si criteriile privind acordarea gradatiei de merit personalului didactic din invatamantul preuniversitar de stat, valabile in sesiunea 2017.
Principala noutate adusa de noul act normativ o reprezinta accentuarea ponderii alocate participarii si punctajului cadrelor didactice care inregistreaza performante notabile in activitati de prevenire si combatere a abandonului scolar, respectiv in managementul de proiecte integrative care sa genereze consolidarea culturii scolare centrate pe progres, cooperare si incluziune.
La concursul pentru acordarea gradatiei de merit poate participa inclusiv personalul didactic de predare, de conducere, de indrumare si control din invatamantul preuniversitar de stat, cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata sau pe perioada determinata, cu o vechime in invatamantul preuniversitar de cel putin 4 ani, care in perioada 1 septembrie 2011 - 31 august 2016 a avut performante deosebite:
- in prevenirea si combaterea abandonului scolar si a parasirii timpurii a scolii,
- in integrarea copiilor cu nevoi speciale in invatamantul de masa,
- in progresele scolare ale elevilor in risc de abandon scolar,
- in initierea si managementul unor proiecte scolare care au condus la consolidarea culturii scolaere incluzive.
In acelasi timp, cadrele didactice trebuie sa detina si calificativul "Foarte bine" pentru fiecare an scolar din perioada evaluata. Pentru a obtine gradatia de merit sunt luate in calcul patru criterii majore al caror punctaj maxim insumat reprezinta 100 de puncte:
- activitati complexe cu valoare instructiv-educativa - 70 de puncte;
- performante deosebite in inovarea didactica/manageriala - 10 puncte;
- activitati extracurriculare si implicarea in proiecte - 15 puncte;
- contributia la dezvoltarea institutionala - 5 puncte.
Potrivit ministerului, in cadrul criteriului activitatilor complexe cu valoare instructiv-educativa vor fi punctate si rezultatele deosebite obtinute in pregatirea prescolarilor si a elevilor din medii dezavantajate, cu cerinte educationale speciale si cu alte dificultati de invatare, precum si initierea si aplicarea unor proiecte didactice inovatoare pentru progres in invatare a fiecarui copil, inclusiv a celor aflati in risc de abandon scolar si a copiilor cu cerinte educationale speciale. De asemenea, se pot acorda puncte pentru initierea si aplicarea unor proiecte didactice inovatoare la clasele in regim simultan, pentru progres in invatare a fiecarui copil, inclusiv a celor aflati in risc de abandon scolar si a copiilor cu cerinte educationale speciale. Suplimentar, in cadrul criteriului privind performante deosebite in inovarea didactica/manageriala a fost introdus un nou indicator: elaborarea/ sustinerea de programe de formare sau de dezvoltare profesionala inovatoare pentru cadrele didactice care lucreaza cu prescolari/elevi apartinand grupurilor dezavantajate/vulnerabile. Masurile adoptate de Ministerul Educatiei sunt complementare documentelor de politici publice adoptate in aceasta perioada care privesc incluziunea in educatie, se arata intr-un comunicat de presa al MENCS.
Descarca metodologia privind procedura si criteriile de acordare a gradatiei de merit, sesiunea 2017 – pentru personalul didactic din invatamantul preuniversitar de stat
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Luni, 09 Ianuarie 2017 17:29 |
|
AMELIORAREA REZULTATELOR ŞCOLARE ŞI COMBATEREA MEDIOCRITĂŢII PRIN PROIECTE EDUCAŢIONALE EXTRACURRICULARE
Prof. Rusneac Anca-Gheorghina
Şcoala cu clasele I-VIII Şugag, Judeţul Alba
Lucrarea prezintă o modalitate de ameliorare a rezultatelor şcolare şi combaterea mediocrităţii prin... Read more
ROLUL MOTIVAŢIEI ÎN REUŞITA ÎNVĂŢĂRII LIMBILOR STRĂINE
Prof. înv. preşcolar Dan Florina
Grădiniţa cu program prelungit nr. 19, Braşov
Studiul limbilor străine, însuşirea şi cunoaşterea lor se dovedesc a fi astăzi mult... Read more
RELATIA SCOALA-COMUNITATE
Scoala si familia urmaresc acelasi scop educativ formarea copiilor spre a deveni oameni multilateral dezvoltati.
Pentru realizarea acestui scop unic este necesara unitatea de actiune, concordanta dintre mijloacele specifice de... Read more
RECUPERAREA RĂMÂNERII ÎN URMĂ LA MATEMATICĂ
Profesor Copaciu Georgeta Cătălina
Şcoala Generală Moeciu de Jos, Jud. Braşov
Cum putem proceda cu elevii care manifestă dificultăţi în învăţare la matematică şi au... Read more
PREMISA ÎNVĂŢĂRII EXPERIENŢIALE ÎN FIZICĂ
prof. Mihaela Butoi
Colegiul Tehnic “Petru Poni” Onești
Este o mare provocare a învăţământului, a educaţiei găsirea unui ”limbaj comun”, a unor metode... Read more
DISCURSUL EXPLICATIV
Octavian Horia MINDA
Şcoala cu clasele I-VIII Sânandrei, jud. Timiş
Discursul explicativ (DE) răspunde unei întrebări pe care şi-ar pune-o atât locutorul cât şi interlocutorul: cum? (mijloace, modalităţi) şi... Read more
GLANDA PINEALĂ ȘI ’’AL TREILEA OCHI’’. SECRETE ALE OMENIRII
Prof. Arjoca Mihaela
Maria Colegiul tehnic ‘’Ion Mincu” Timișoara
Rezumat: Glanda pineală reprezintă încă o necunoscută pentru... Read more
DIMENSIUNILE CRIZEI EDUCAȚIONALE ȊN ROMÂNIA
Negoiţă Anca-Roxana
Şcoala Gimnazială Călineşti, Floreşti-Prahova
REZUMAT:
Criza educaţiei pare a consta în lipsa de motivare a elevilor, conjugată în acelaşi timp, cu o demotivare la fel... Read more
FOLOSIREA METODEI
ÎNVĂŢAREA BAZATĂ PE PROIECT CU FINAL DESCHIS
Profesor Adela Grozeanu
Liceul Teoretic „Callatis”
Motto:"Copilul trebuie învăţat să-şi folosească ochii, nu numai pentru a vedea, dar şi pentru a privi; urechile…
Echivalare studii universitare de scurta durata
Printr-o nota a MEN nr. 5211 din 08.10.2013 suntem informati privind organizarea unei noi sesiuni de echivalare (sesiunea 2013-2014) pe baza ECTS/SECT a invatamantului universitar… RELEVANȚA TEORIEI INTELIGENȚELOR MULTIPLE
PENTRU PRACTICA DIDACTICĂ PEDAGOGICĂ
Prof. înv. primar Almaș Andreea-Ioana
Liceul de Artă “Ioan Sima” Zalău
Howard Gardner, psiholog care activează în…
UTILIZAREA COMPUTERULUI
ÎN CADRUL ORELOR DE LITERATURĂ
Profesor Safta Mariana Alina
Școala Gimnazială Tudor Vadimirescu
În predare-evaluare este foarte important să se utilizeze mijloace moderne… GAME - EMBEDDED CLASSES OF ENGLISH
AS A FOREIGN LANGUAGE
Prof. Simona Pisoi
Colegiu Naţional Carol I, Craiova
In the last few years, there has been an emphasis on the development of… CURRICULUM LA DECIZIA ŞCOLII ŞI ÎNVĂŢAREA DE CALITATE
LA DISCIPLINA MATEMATICĂ
Profesor Păduraru Constantin Eugen
Şcoala gimnazială nr. 1 Slănic Moldova, judeţul Bacău
Rezumat
Articolul de specialitate propus urmăreşte să evidenţieze…
Metodologie gradaţie de merit 2013 modificări
Vezi Ordin 3.155 din 02.06.2013 pentru modificarea și completarea Metodologiei și a criteriilor privind acordarea gradației de merit în învățământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului… C’EST QUOI, LE TRADUCTEUR?
Prof. Pîrlog Daniela,
Şcoala Gimnazială Băleni, Galaţi
On se propose, par cet article, d’expliquer aux étudiants de la langue française les tâches du traducteur et ce qu’il… FREINET: PEDAGOGIE NOUVELLE OU NOUVELLE PEDAGOGIE?
Octavian Horia MINDA
Şcoala cu clasele I-VIII SINANDREI TIMIS
La pédagogie nouvelle n'est pas un courant homogène puisque s'y côtoient des approches relevant de divers courants en…
|
|