|
|
|
|
|
Metodologie gradatie de merit pentru profesori 2017 |
|
Scris de administrator
|
|
Miercuri, 28 Decembrie 2016 19:23 |
|
Metodologie gradatie de merit pentru profesori 2017
Ministrul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice, Mircea Dumitru, a aprobat, prin ordin, metodologia si criteriile privind acordarea gradatiei de merit personalului didactic din invatamantul preuniversitar de stat, valabile in sesiunea 2017.
Principala noutate adusa de noul act normativ o reprezinta accentuarea ponderii alocate participarii si punctajului cadrelor didactice care inregistreaza performante notabile in activitati de prevenire si combatere a abandonului scolar, respectiv in managementul de proiecte integrative care sa genereze consolidarea culturii scolare centrate pe progres, cooperare si incluziune.
La concursul pentru acordarea gradatiei de merit poate participa inclusiv personalul didactic de predare, de conducere, de indrumare si control din invatamantul preuniversitar de stat, cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata sau pe perioada determinata, cu o vechime in invatamantul preuniversitar de cel putin 4 ani, care in perioada 1 septembrie 2011 - 31 august 2016 a avut performante deosebite:
- in prevenirea si combaterea abandonului scolar si a parasirii timpurii a scolii,
- in integrarea copiilor cu nevoi speciale in invatamantul de masa,
- in progresele scolare ale elevilor in risc de abandon scolar,
- in initierea si managementul unor proiecte scolare care au condus la consolidarea culturii scolaere incluzive.
In acelasi timp, cadrele didactice trebuie sa detina si calificativul "Foarte bine" pentru fiecare an scolar din perioada evaluata. Pentru a obtine gradatia de merit sunt luate in calcul patru criterii majore al caror punctaj maxim insumat reprezinta 100 de puncte:
- activitati complexe cu valoare instructiv-educativa - 70 de puncte;
- performante deosebite in inovarea didactica/manageriala - 10 puncte;
- activitati extracurriculare si implicarea in proiecte - 15 puncte;
- contributia la dezvoltarea institutionala - 5 puncte.
Potrivit ministerului, in cadrul criteriului activitatilor complexe cu valoare instructiv-educativa vor fi punctate si rezultatele deosebite obtinute in pregatirea prescolarilor si a elevilor din medii dezavantajate, cu cerinte educationale speciale si cu alte dificultati de invatare, precum si initierea si aplicarea unor proiecte didactice inovatoare pentru progres in invatare a fiecarui copil, inclusiv a celor aflati in risc de abandon scolar si a copiilor cu cerinte educationale speciale. De asemenea, se pot acorda puncte pentru initierea si aplicarea unor proiecte didactice inovatoare la clasele in regim simultan, pentru progres in invatare a fiecarui copil, inclusiv a celor aflati in risc de abandon scolar si a copiilor cu cerinte educationale speciale. Suplimentar, in cadrul criteriului privind performante deosebite in inovarea didactica/manageriala a fost introdus un nou indicator: elaborarea/ sustinerea de programe de formare sau de dezvoltare profesionala inovatoare pentru cadrele didactice care lucreaza cu prescolari/elevi apartinand grupurilor dezavantajate/vulnerabile. Masurile adoptate de Ministerul Educatiei sunt complementare documentelor de politici publice adoptate in aceasta perioada care privesc incluziunea in educatie, se arata intr-un comunicat de presa al MENCS.
Descarca metodologia privind procedura si criteriile de acordare a gradatiei de merit, sesiunea 2017 – pentru personalul didactic din invatamantul preuniversitar de stat
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
Ultima actualizare în Luni, 09 Ianuarie 2017 17:29 |
|
CONTRACTE LA TERMEN PE INDICI BURSIERI ÎN ROMÂNIA
Cîrcotă Roxana - prof. ec.
Liceul Tehnologic de Marină Galați
Rezumat
Bursa de valori din România a fost reînfiinţată în anul 1995, în baza Deciziei nr.... Read more
SĂRBĂTOARE A IUBIRII LA ROMÂNI, DRAGOBETELE
dr. Ştefan Lucian MUREŞANU
Motto: Dragobete blând şi darnic, / Se-nfăşoară ca năvalnic, / Patimi vechi le reaprinde, / Dragostea în plasă prinde. (Viorica Pop)
Cuvinte... Read more
BINOMUL VÂRSTĂ-ÎNVĂȚARE ÎN EDUCAȚIA
PE TOT PARCURSUL VIEȚII
Alexandra Pepelea
Profesor, Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri”, Iaşi
Când învățăm? Există o vârstă optimă la care individul atinge maximum de productivitate intelectuală și creativă ?... Read more
Informaţii generale
Din punct de vedere etimologic, drog, este un cuvânt de origine olandeză – droog.
În accepţia clasică, drogul este substanţa care, fiind absorbită de un organism viu, îi modifică... Read more
 TEHNICI DIDACTICE ACTIVIZANTE
- COPACUL IDEILOR -
Nicoleta Mariana Meleg,
Şcoala Gimnazială “Mihai Eminescu” Zalău, Sălaj
Chimie: clasa a VIII-a
Lecţia: OXIZI
Momentul lecţiei: Evocare
Forma de activitate: în perechi
Sarcina de lucru:... Read more
RELAȚIA PROFESOR-ELEV
Andone Crenguța - profesor
Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov
Rezumat: Articolul “Relația profesor-elev” pornește de la cunoscuta afirmație a lui Ion Creangă, ce are drept idee meseria de dăscăl. M-am... Read more
Situaţia privind eliberările/numirile în funcţiile de
inspector şcolar general/inspector şcolar general adjunct şi director al Casei Corpului Didactic
MECTS are în vedere organizarea de concursuri pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar... Read more
ASERTIVITATEA ŞI ROLUL EI ÎN COMUNICAREA CU ELEVUL
Alina Martin, profesor-consilier la CJRAE-Timiş-Colegiul Tehnic “Ion Mincu”,
Liceul de Arte Plastice şi Grădiniţa PP nr. 14 Timişoara
Rezumat: Asertivitatea joacă un rol deosebit... Read more
IMPORTANȚA TERAPIEI PRIN JOC PENTRU ELEVUL CU DEFICIENȚĂ MINTALĂ
Prof. Psihopedagog Martinconi Noemi,
Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională "Speranţa" Timişoara, Jud. Timiş
Lumea contemporană este tot mai dinamică, influenţând politicul, economicul, socialul.… APLICAREA METODELOR ACTIVE PENTRU EFICIENTIZAREA PREDĂRII-ÎNVĂŢĂRII ŞTIINŢELOR NATURII LA CLASELE I-IV
Inst. Filip Mioara Vasilica
Şcoala cu clasele I-VIII, Nr. 2 /Structură, Piatra-Neamţ
Prin utilizarea metodelor activ-participative şi… 1. Cocaina
Cocaina (pudră, zăpadă, "Albă ca zăpada", gheaţă, cristale, pietre) este un alcaloid extras din frunzele arbustului de coca (Erytroxylon coca) originar din America de Sud. Ea devine cunoscută… TEORIILE CONTEMPORANE ALE MANAGEMENTULUI
APLICABILE ȋN ŞCOALA ROMÂNEASCĂ
Profesor limba engleza Camelia Timofte
Școala cu cls. I-VIII G.E. Palade, Buzău
Pentru managerul unei unități de învățământ, a motiva personalul implică a identifica acele… STUDIU DESPRE GENEZA METAFOREI ŞI
SENSUL CULTURII DE LUCIAN BLAGA
Prof. Dr. Elena Nadia Vesa
Şcoala cu Clasele I-VIII, Vidra, Judeţul Alba
Motto: Destinul omului este creaţia.
Pornind de la scurta prezentare a…
DIMITRIE GUSTI – ÎNTEMEIETORUL ŞCOLII MONOGRAFICE ROMÂNEŞTI
Prof. Dr. Nadia Vesa
Şcoala Gimnazială Vidra, Judeţul Alba
Filosof, sociolog şi estetician, membru al Academiei Române, fondator al Şcolii monografice de la Bucureşti, Dimitrie Gusti…
INTEGRAREA CALCULATORULUI
ÎN LECŢIILE DE GEOGRAFIE
Profesor Miron Steluţa Otilia
Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila
Rezumat: Pentru profesor, calculatorul constituie o invitaţie permanentă spre autoperfecţionare şi autodepăşire. Din practica la catedră pot… CALITATEA EVALUĂRII LA DISCIPLINA MATEMATICĂ
Profesor Păduraru Constantin Eugen
Şcoala gimnazială nr. 1 Slănic Moldova, judeţul Bacău
Rezumat
In noul context educaţional, procesul instructiv - educativ trebuie pus în concordanţă cu particularităţile de…
METODA PROIECTULUI ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREŞCOLAR
Înv. Gajdo Eszter
Şcoala Gimnazială „Orbán Balázs”
Acest articol îşi propune să prezinte rolul, importanţa şi etapele proiectului în procesul instructiv-educativ desfăşurat la nivelul învăţământului…
|
|