Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Mapa dirigintelui
Joi, 12 Iulie 2012 00:00

MAPA DIRIGINTELUI

 

Află câteva recomandări privind ora de consiliere. Află ce trebuie documente trebuie să conţină mapa dirigintelui.

 

Recomandări:

§         utilizarea metodelor interactive în cadrul orei de consiliere;

§         colaborarea permanentă cu psihologul şcolii acolo unde există (chiar proiectarea orei de consiliere în echipă);

§         întocmirea corectă a proiectelor de activitate didactică;

§         accentuarea laturii nonformale a orei de consiliere/a orei de dirigenţie (prin conţinut, mod de relaţionare, comunicare, etc.);

§         utilizarea numai a portofoliului şi nu a „caietului de dirigenţie” (de către copii);

§         implicarea elevilor în proiecte elaborate la iniţiativa lor.

 

1.        Structura anului şcolar

2.        Tabel nominal cu elevii clasei şi responsabilităţile acestora (date de contact, telefon, e-mail)

3.        Tabel nominal cu profesorii care predau la clasă (date de contact, telefon, mail)

4.        Tabel, componenţa Consiliului clasei

5.        Tabel, componenţa nominală a Comitetului/Asociaţiei de părinţi de la clasă (date de contact, statutul juridic al asociaţiei)

6.        Fişa postului profesorului diriginte, individualizată (parafată, semnată de director, cu număr de înregistrare)

7.        Planificarea disciplinei consiliere şi orientare, grafic individualizat, semnat

8.        Extras din Programa MECTS de Consiliere şi orientare, pentru nivelul specific (cu precizarea sursei, www.edu.ro)

9.        Regulamentul de ordine internă (adaptat la specificul clasei de elevi, elaborat şi în funcţie de sugestiile, recomandările acestora), afişat în clasă, la loc vizibil

10.    Tematica orelor de consiliere (temă, modul vizat, perioadă de derulare, observaţii), în funcţie de Programa MECTS

11.    Tabel cu proiectele educative extraşcolare iniţiate/desfăşurate de/la clasă (titlu, perioada de desfăşurare, iniţiator, responsabil/coordonator cu date de contact, parteneri, observaţii)

12.    Caiet de procese verbale, în urma şedinţelor cu elevii (de stabilire a sarcinilor, responsabilitţilor în cadrul colectivului clasei etc.) şi a şedinţelor cu părinţii. (Notă: Procesele verbale vor fi semnate de fiecare participant la şedinţă, în momentul încheierii şedinţei respective). Caietul va avea filele numerotate la începutul anului şcolar.

13.    Informaţii (statistice) privind absenţele elevilor cu observaţiile de rigoare (mai ales în cazul celor în număr mare care sunt şi motivate/nemotivate)

14.    Informaţii privind situaţia la învăţătură a elevilor (nume, observaţii, recomandări)

15.    Date despre elevii problemă (nume, adresă, telefon părinţi, mod de manifestare (ex. absenţe, agresivitate, etc.), măsuri propuse şi finalizate, alte observaţii)

16.    Situaţia elevilor cu rezultate deosebite la învăţătură, implicare în activităţi extraşcolare etc. (nume, performanţe notabile, activităţi sau concursuri la care au participat, date de contact, alte observaţii)

17.    Fişele individuale ale elevilor, completate în colaborare cu psihologul şcolar (eventual pe un format care să includă propunerile acestuia)

18.    Proiecte de activitate didactică însoţite de fişe de lucru

19.    Situaţia burselor sociale sau de merit (nume, tipul de bursă, perioada acordării, alte observaţii)

20.    Lista medicilor de familie ai elevilor, opţional (nume, date de contact)

21.    Fişa de asistenţă la ora de consiliere şi orientare (model)

22.    Exemple de bună practică la clasă

23.    Comunicări ale inspectorului de specialitate

24.    Alte documente utile, de sprijin

 

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

O experienta palpitanta Sapte ani in Alg…

O experienţă palpitantă – şapte ani în Algeria!   După câştigarea independenţei Algeriei, în 1962, odată cu plecarea în masă a francezilor, forţa intelectuală a ţării a scăzut considerabil. Primii ani ce...

Read more

Planificare model pentru limba rusa mode…

Planificare model pentru limba rusa moderna invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice....

Read more

Rolul si semnificatia compunerilor scola…

ROLUL ŞI SEMNIFICAŢIA COMPUNERILOR ŞCOLARE ÎN PROGRAMA ŞCOLARĂ Prof. Urjan Mihaela Şcoală Gimnazială Siriu, loc. Siriu Importanta compunerilor în şcoală Pedagogia...

Read more

Autoobservarea si autonotarea zilnica la…

AUTOBSERVAREA ŞI AUTONOTAREA ZILNICĂ LA PURTARE A ELEVILOR, O CALE PENTRU A ELIMINA INDISCIPLINA ÎN ŞCOALĂ                                                                                       Virgil Beceru, profesor pensionar, Iaşi,           Şcoala şi familia se află într-un...

Read more

Elevul partenerul dascalului

ELEVUL - PARTENERUL DASCĂLULUI înv. Gligor Dana Şcoala Gimnazială Cîmpeni Îndemnul adresat în urmă cu două secole de Jean Jacques Rousseau ”începeţi dar prin a vă cunoaşte copiii” se află...

Read more

Graficul desfasurarii concursului pentru…

Graficul desfasurarii concursului pentru acordarea gradatiilor de merit 2014   Vezi graficul desfasurarii concursului pentru acordarea gradatiilor de merit - sesiunea 2014, anexa nr. 1 la metodologie.

Read more

Procese morfodinamice si riscurile geomo…

PROCESE MORFODINAMICE ŞI RISCURILE GEOMORFOLOGICE IMPUSE DE FACTORII POTENŢIALI AI MEDIULUI GEOGRAFIC   Prof. Vasile-Octavian Cosmescu, Liceul de Artă “Hariclea Darcleé”, Brăila şi Liceul Tehnologic Însurăţei   Arealul studiat se află în NV judeţului...

Read more

Simulari examene nationale 2014 calendar

Simulari examene nationale 2014 - calendar   Ministerul Educatiei Nationale a stabilit ca simularile pentru examenele nationale din anul scolar 2013-2014 se vor desfasura in  lunile februarie-martie 2014. Simularile pentru Evaluarea Nationala se...

Read more