Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Mapa dirigintelui
Joi, 12 Iulie 2012 00:00

MAPA DIRIGINTELUI

 

Află câteva recomandări privind ora de consiliere. Află ce trebuie documente trebuie să conţină mapa dirigintelui.

 

Recomandări:

§         utilizarea metodelor interactive în cadrul orei de consiliere;

§         colaborarea permanentă cu psihologul şcolii acolo unde există (chiar proiectarea orei de consiliere în echipă);

§         întocmirea corectă a proiectelor de activitate didactică;

§         accentuarea laturii nonformale a orei de consiliere/a orei de dirigenţie (prin conţinut, mod de relaţionare, comunicare, etc.);

§         utilizarea numai a portofoliului şi nu a „caietului de dirigenţie” (de către copii);

§         implicarea elevilor în proiecte elaborate la iniţiativa lor.

 

1.        Structura anului şcolar

2.        Tabel nominal cu elevii clasei şi responsabilităţile acestora (date de contact, telefon, e-mail)

3.        Tabel nominal cu profesorii care predau la clasă (date de contact, telefon, mail)

4.        Tabel, componenţa Consiliului clasei

5.        Tabel, componenţa nominală a Comitetului/Asociaţiei de părinţi de la clasă (date de contact, statutul juridic al asociaţiei)

6.        Fişa postului profesorului diriginte, individualizată (parafată, semnată de director, cu număr de înregistrare)

7.        Planificarea disciplinei consiliere şi orientare, grafic individualizat, semnat

8.        Extras din Programa MECTS de Consiliere şi orientare, pentru nivelul specific (cu precizarea sursei, www.edu.ro)

9.        Regulamentul de ordine internă (adaptat la specificul clasei de elevi, elaborat şi în funcţie de sugestiile, recomandările acestora), afişat în clasă, la loc vizibil

10.    Tematica orelor de consiliere (temă, modul vizat, perioadă de derulare, observaţii), în funcţie de Programa MECTS

11.    Tabel cu proiectele educative extraşcolare iniţiate/desfăşurate de/la clasă (titlu, perioada de desfăşurare, iniţiator, responsabil/coordonator cu date de contact, parteneri, observaţii)

12.    Caiet de procese verbale, în urma şedinţelor cu elevii (de stabilire a sarcinilor, responsabilitţilor în cadrul colectivului clasei etc.) şi a şedinţelor cu părinţii. (Notă: Procesele verbale vor fi semnate de fiecare participant la şedinţă, în momentul încheierii şedinţei respective). Caietul va avea filele numerotate la începutul anului şcolar.

13.    Informaţii (statistice) privind absenţele elevilor cu observaţiile de rigoare (mai ales în cazul celor în număr mare care sunt şi motivate/nemotivate)

14.    Informaţii privind situaţia la învăţătură a elevilor (nume, observaţii, recomandări)

15.    Date despre elevii problemă (nume, adresă, telefon părinţi, mod de manifestare (ex. absenţe, agresivitate, etc.), măsuri propuse şi finalizate, alte observaţii)

16.    Situaţia elevilor cu rezultate deosebite la învăţătură, implicare în activităţi extraşcolare etc. (nume, performanţe notabile, activităţi sau concursuri la care au participat, date de contact, alte observaţii)

17.    Fişele individuale ale elevilor, completate în colaborare cu psihologul şcolar (eventual pe un format care să includă propunerile acestuia)

18.    Proiecte de activitate didactică însoţite de fişe de lucru

19.    Situaţia burselor sociale sau de merit (nume, tipul de bursă, perioada acordării, alte observaţii)

20.    Lista medicilor de familie ai elevilor, opţional (nume, date de contact)

21.    Fişa de asistenţă la ora de consiliere şi orientare (model)

22.    Exemple de bună practică la clasă

23.    Comunicări ale inspectorului de specialitate

24.    Alte documente utile, de sprijin

 

 

Revista cu ISSN

Modalitati eficiente de integrare in col…

STUDIU-MODALITĂŢI EFICIENTE DE INTEGRARE ÎN COLECTIVUL CLASEI A ELEVILOR CU C.E.S. înv. Gligor Dana Şcoala Gimnazială Cîmpeni Dezideratul actual al societăţii în care trăim este acela de a oferi posibilitatea...

Read more

Importanta strategiilor didactice de inv…

IMPORTANŢA STRATEGIILOR DIDACTICE DE ÎNVǍŢARE INTERACTIV-CREATIVǍ ÎN GRǍDINIŢĂ   Prof. înv. preşcolar Bălăşoiu Flaminia Grădiniţa P.N. Vălişoara   Rezumat Didactica modernă, spre deosebire de cea „tradiţională” pune în centrul acţiunii didactice copilul. Acesta nu mai este...

Read more

Standarde profesionale in predarea limbi…

STANDARDE PROFESIONALE ÎN PREDAREA LIMBII ŞI LITERATURII ROMÂNE ÎN GIMNAZIU   Prof. Panait Alina, Şcoala „George Emil Palade” – Buzău               Standardele profesionale reprezintă un ansamblu de aştepări şi cerinţe, explicit formulate, referitoare...

Read more

Old Dog New Tricks Proiect Comenius

Proiect Comenius multilateral: “You can’t teach an old dog new tricks, or can you …?”   Ţări partenere: Polonia, Portugalia, Turcia, România  

Read more

Micul este frumos, marele este sublim, I…

MICUL ESTE FRUMOS, MARELE ESTE SUBLIM  – IMMANUEL KANT   Drd. Miron Costina Violeta Prof. la Școala cu cls. I-VIII Tălpaș, Dolj   “Există un efect estetic bazat pe ineditul şi imprevizibilitatea dintotdeauna a frumosului....

Read more

Burse in Franta INSA EURINSA

AMBASSADE DE FRANCE EN ROUMANIE Service de Coopération et d’Action Culturelle   Ambasada Franţei în Romania are plăcerea sa vă anunţe că, în cadrul cooperarii universitare si stiinţifice, doreste să favorizeze accesul tinerilor...

Read more

Studiul tendinte ecoeducationale in lume…

STUDIUL-TENDINȚE ECOEDUCAȚIONALE ÎN LUMEA DE AZI prof. Arjoca Mihaela Maria Colegiul Tehnic ‘’Ion Mincu’’, Timișoara Rezumat: Ecologia dezvoltă comportamente și atitudini corecte, față de mediul înconjurător și formele de viată...

Read more

Fiinta umana intre coordonate ale timpul…

FIINŢA UMANĂ ÎNTRE COORDONATE ALE TIMPULUI Prof. Cristina Lorincz Colegiul Tehnic Iosif Şilimon, Braşov Timpul, o necunoscută „concretă”a existenţei noastre, este una din marile probleme existenţiale ale omului. Fiinţa umană,...

Read more