|
|
Lecturi obligatorii pentru clasa a V-a |
Vineri, 22 Octombrie 2010 17:01 |
Lecturi obligatorii pentru clasa a V-a
Literatura română
Ion Agârbiceanu
|
Nepoata lui moş Mitruţ
|
Vasile Alecsandri
|
Ostaşii noştri
|
Dimitrie Bolintineanu
|
Legende istorice
|
Ion Al. Brătescu-Voineşti
|
Întuneric şi lumină
|
I. L. Caragiale
|
Momente şi schiţe
|
Ion Creangă
|
Poveşti, povestiri, amintiri
|
B. Şt. Delavrancea
|
Neghiniţă
|
Petre Dulfu
|
Poveştile lui Păcală
|
Mihai Eminescu
|
Făt –Frumos din lacrimă
|
N.Gane
|
Stejarul din Borzeşti
|
Emil Gârleanu
|
Din lumea celor care nu cuvântă
|
Petre Ispirescu
|
Basmele românilor
|
Al. Mitru
|
Legendele Olimpului
|
Cezar Petrescu
|
Fram, ursul polar
|
Mihail Sadoveanu
|
Dumbrava minunată
|
|
În pădurea Petrişorului
|
Mircea Sântimbreanu
|
Recreaţia mare
|
Literatura universală
Homer
|
Iliada
|
|
Odiseea
|
Charles Dickens
|
David Copperfield
|
|
Oliver Twist
|
Mark Twain
|
Huckelberry Finn
|
Hector Malot
|
Singur pe lume
|
Antoine de Saint Exupery
|
Micul print
|
Jules Verne
|
Calatorie spre centrul pamantului
|
|
200.000 de leghe sub mari
|
|
Copiii căpitanului Grant
|
Edmondo de Amicis
|
Cuore
|
Ch. Andersen
|
Crăiasa zăpezii
|
Carlo Collodi
|
Pinnochio
|
Charles Perrault
|
Poveşti cu zâne
|
R. L. Stevenson
|
Comoara din insulă
|
Jonathan Swift
|
Călătoriile lui Gulliver
|
Mark Twain
|
Prinţ şi cerşetor
|
Lectura suplimentara recomandată
O. Wilde
|
Printul fericit
|
***
|
Legendele Olimpului ( fragmente)
|
M. Twain
|
Broasca saltareata din tinutul Calaveras
|
H. Melville
|
Cele doua fete ale unei testoase
|
G. de Maupassant
|
Tatal lui Simon
|
I. S. Turgheniev
|
Biriuk
|
Selma Lagerlof
|
Minunata călătorie a lui Nils Holgersson
|
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 28 August 2013 20:31 |
|

Solutii de umbrire exterioara pentru scoli, licee si universitati
Protectia solara nu ar trebui sa lipseasca in mediile academice, cu atat mai mult cu cat spatiul pentru studiu trebuie sa ofere... Read more
ANEXA Nr. 8
la regulament
CHESTIONAR PENTRU PARINTI*)
___________
*)Raspunsurile la acest chestionar au caracter confidential.
- model -
Cunoasteti numele invatatorului/dirigintelui clasei in care invata fiul/fiica dvs., precum si... Read more
OPTIMIZAREA PROCESULUI DE PREDARE
PRIN DEZVOLTAREA GÂNDIRII CRITICE
Înv. Gligor Dana
Școala Gimnazială Vidra, jud. Alba
O învățare eficientă, durabilă, este aceea care are la bază participarea activă a elevului la... Read more
EDUCATIONAL COMMUNICATION
The scientific methodological work
Profesor Jianu Camelia
Colegiul Tehnic Reșița, Caraș-Severin
Communication is essential to the personal and social life of an individual, and cannot exist without communication in a community;... Read more
JUNIMEA ŞI CRITICISMUL JUNIMIST
Prof. Gabriela Ionescu
Colegiul Tehnic Nr.2, Târgu-Jiu
Rezumat: Societatea Junimea a fost cea mai importantă grupare ideologică şi culturală din a doua jumătate a secolului al XIX-lea, având rolul... Read more
CIVILIZAŢIE ŞI CULTURĂ ÎN ARHITECTURA ROMEI ANTICE
Prof. Dimitriu Astrid-Alina
Grup Şcolar Agricol Alexandria, jud. Teleorman
Civilizaţia şi cultura romană, cu asimilările vechilor civilizaţii mediteraneene, ale experienţelor ingineriei etrusce în construcţii, tehnici şi... Read more
Ordin pentru aprobarea Metodologiei privind echivalarea pe baza ECTS/SECT a invatamantului universitar de scurta durata, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durata de 3... Read more
ÎNVÃŢAREA CREATIVÃ
Învãtãtor: CIORBÃ RAMONA NICOLETA
Şcoala cu clasele I-IV Popeni – Cãiuti, Judetul Bacãu
Întelegerea naturii factorilor generali de creativitate are dublã valoare practicã pentru actiunile de stimulare a potentialului creativ:... Read more
LES ARTICULATEURS DU DISCOURS
Lector univ. Ilie Minescu
Universitatea de Vest din Timisoara
La langue française est pleine de mots et de locutions qui, utilisés adéquatement, permettent d’exprimer les idées…
INTEGRAREA COPIILOR CU DEFICIENŢĂ DE AUZ
Martinconi Noemi, profesor de psihopedagogie specială
Centrul Şcolar Pentru Educaţie Incluzivă ,,Alexandru Roşca Lugoj”
Deoarece pierderea auzului la vârste mici determină imposibilitatea dezvoltării normale a limbajului şi,…
Formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar
modificări şi completări prin ordin 3129 din 2013
Vezi Ordin 3129/2013 Ordin pentru modificarea şi completarea Metodologiei privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar,…
CREŞTEREA CALITĂŢII EDUCAŢIEI ŞI FORMĂRII PRIN
NOILE TEHNOLOGII INFORMAŢIONALE ŞI DE COMUNICARE
Mirela Frunzeanu, profesor pentru învăţământul primar,
Mark Twain International School, loc. Voluntari, jud. Ilfov
Rezumat
Contextul de dezvoltare a sistemului educaţional… BLACKNESS VS. WHITENESS IN THE EARLY FILM INDUSTRY
Burghiu Iuliana-Florina,
Grup Şcolar “Sfânta Maria”, Galaţi
This article is a theoretical attempt to present the background of the early film industry, which…
SUCCESUL ȘCOLAR. PERSPECTIVA FINLANDEZĂ
Prof. Alexandru Colțan
Școala Gimnazială Săcălaz, jud. Timiș
În ultima decadă, sistemul educațional finlandez a atins constant…
MODALITĂŢI DE DEZVOLTARE A GUSTULUI
PENTRU LECTURĂ
Băcanu Mariana Profesor învățământ primar
Colegiul Național ,,Ana Aslan” Brăila
Lectura… TENDINŢE INOVATIVE
ÎN EVALUAREA PROCESULUI INSTRUCTIV-EDUCATIV
Profesor Camelia Timofte
Şcoala Generală George Emil Palade Buzău
Didactica tradiţională aşează la baza evaluării numai indicatori de ordin cognitiv, pedagogia contemporană considera aceşti indicatori ca fiind…
Organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat naţional 2013
Vezi Ordinul MECTS nr. 5610 din 31 august 2012 privind organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat naţional - 2013, publicat în Monitorul Oficial…
|
|