Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Invatamantul simultan o problema frecventa a satelor romanesti de azi
Scris de mihaiela lazar   
Miercuri, 08 Iulie 2015 18:39

ÎNVĂȚĂMÂNTUL SIMULTAN-O PROBLEMĂ FRECVENTĂ

A SATELOR ROMÂNEȘTI DE AZI

Prof. Bota Maria Gabriela

Liceul Teoretic Ioan Buteanu Somcuta Mare, Județul Maramureș

Predarea simultană se practică în satele mici,cu elevi puțini. Această practică a apărut din cauza numărului tot mai mic de elevi de la sat sau din cauza migrației acestora la școlile din orașe.

Învațarea simultană se folosește la clasele primare, dar nu numai. În scoala primara, vedem la sate, că funcționează cuplate doua clase, insă și mai dureros este atunci când toate clasele sunt cuplate în aceeași sală de clasă, avînd un singur învățător.

Am văzut această realitate cruntă în calitate de cadru didactic, dar acuma mă bat de ea și ca părinte. Urmează să-mi înscriu fetița în clasa pregătitoare și la fel ca mulți parinți în aceeași situație, trebuie să aleg între cele două variante.Fie o las la scoala din sat unde învață simultan clasele 0-4, fie o mut la școala din localitatea, din apropiere, unde o așteapta o navetă destul de grea.

S-au tot făcut studii despre avantajele și dezavantajele învățământului simultan dar nu s-a pus cu adevărat problema despre faptul că acești copii pornesc cu șanse reduse în procesul de învățământ. Nu mă refer aici la învățatorii care predau la simultan, din contra, aceștia merită tot respectul pentru efortul deosebit pe care îl depun. Fac referire la sistemul românesc de învățamânt care a reglementat acest aspect.

Predarea simultană la clasele mici în special este foarte dificilă datorită specificului vârstei și abilităților înca puțin dezvoltate. După părerea mea, acești elevi de la simultan sunt defavorizați înca din start, iar mai târziu, în clasele gimnaziale, trebuie să să recupereze din greu.

A doua variantă despre care am amintit este aceea de a duce copii la scolile mai mari din localitățile aparținătoare. Și această soluție poate avea urmări dureroase și anume desfințarea scolilor mici din satele cu populație scolară redusă. Nici acest lucru nu e de dorit.

Stau din nou pe gânduri și mă întreb care variantă este mai bună? Sunt sigură că aceeași întebare și-o pun sute de părinți aflați în această situație. Orice vom alege va influența sistemul romanesc de învățământ de la sate și în timp educația copiilor noștri.


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Revista cu ISSN

Bildungsroman ratat in Femeie iata fiul …

BILDUNGSROMAN RATAT ÎN FEMEIE, IATĂ FIUL TĂU DE SORIN TITEL   Prof. Drd. Ramona Nedea Colegiul Tehnic Buzău   Bildungsromanul este o temă predilectă a literaturii universale; ratarea devenirii face ca această temă să fie...

Read more

Intre popular si modern Fat frumos din l…

ÎNTRE POPULAR ŞI MODERN - FĂT-FRUMOS DIN LACRIMĂ -   Ileana Faur, profesor, Limba şi Literatura română Liceul  Tehnologic Transporturi Auto, Timişoara   Suntem fascinaţi încă din copilărie de lumea basmelor, a legendelor, a imaginaţiei,...

Read more

Lecturi limba si literatura romana pentr…

LECTURI LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ PENTRU CLASA A XII-A Lecturi obligatorii - Literatura română pentru clasa a XII-a:Ion Băieşu - TeatruLucian Blaga - TeatruNicolae Breban - Animale bolnaveTraian T. Coşovei -...

Read more

Despre expresiile idiomatice II

DESPRE EXPRESIILE IDIOMATICE (II) Silvia Baltă, Profesor de limba franceză Şcoala Gimnazială „Maria Rosetti”, Bucureşti Studierea expresiilor idiomatice se realizează în cadrul frazeologiei, disciplină...

Read more

Jocul didactic matematic la ciclul prima…

 JOCULUI DIDACTIC MATEMATIC LA CICLUL PRIMAR   Prof. Marşeu Rodica Lavinia Şcoala cu clasele I – VIII Dudeştii Noi, jud Timiş       Adaptarea copilului la munca şcolară se realizează dând caracter de joc multor...

Read more

Repetitia mai mult decat un trip repreze…

REPETIŢIA, MAI MULT DECÂT UN TROP REPREZENTATIV ÎN LITERATURA POPULARĂ Se ştie că literatura orală, spre deosebire de cea scrisă, nu se defineşte prin identitatea sintactică a operei, pentru că aceasta...

Read more

Stilurile limbii in opera lui Max Bleche…

STILURILE LIMBII ÎN OPERA LUI MAX BLECHER Profesor Andra Elena Diaconu Profesor de limba și literatura română, Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea Literatura de specialitate împarte sistemul stilistic al limbii în...

Read more

STUDY ON SUBJECTIVITY AND FEMINISM IN VI…

STUDY ON SUBJECTIVITY AND FEMINISM IN VIRGINIA WOOLF’S THE NEW DRESS Part I                                                                                      Prof. Delia Ilona Cristea                                                               Colegiul Naţional Elena Cuza, Craiova     Whether or not the short-story “The New Dress” was previously meant...

Read more