|
|
Interpretare chestionar Education Technology for World Class Learning |
Vineri, 08 Iunie 2012 00:00 |
Interpretarea rezultatelor la Chestionar pentru cadrele didactice
de la Mark Twain International School
Education Technology for World Class Learning
La prima întrebare, referitoare la scopul utilizării calculatorului în timpul programului, cadrele didactice au răspuns afirmativ, astfel:
editarea fișelor de lucru sau de evaluare zilnice
|
80%
|
realizarea unor activități didactice
|
60%
|
realizarea unor proiecte ocazionale cu elevii
|
80%
|
documentarea pentru realizarea lecțiilor
|
50%
|
realizarea corespondenței cu părinții prin email sau scrisori trimise cu diverse ocazii
|
20%
|
realizarea unor jocuri didactice
|
40%
|
vizionarea unor filme cu caracter didactic
|
50%
|
vizionarea unor filme cu caracter didactic
|
40%
|
evaluarea elevilor
|
40%
|
realizarea altor sarcini incluse în fișa postului
(completarea plannerelor, scrierea newsletterelor etc.)
|
80%
|
pentru dezvoltarea profesională personală
|
70%
|
pentru lecții de inițiere computerială pentru elevi
|
60%
|
La a doua întrebare, referitor la cât de des utilizează cadrele didactice calculatorul în timpul activităților cu copiii rezultatele au fost următoarele:
zilnic
|
5%
|
de 2- 3 ori pe săptămână
|
45%
|
o dată pe săptămână
|
35%
|
o dată pe lună
|
10%
|
foarte rar
|
5%
|
Referitor la dificultățile întâmpinate în utilizarea calculatoarelor din școală, răspunsurile au fost următoarele:
probleme tehnice în timpul desfășurării orelor
|
10%
|
software educațional insuficient pentru materia pe care o predați
|
50%
|
timp insuficient pentru pregătirea orelor
|
30%
|
formare insuficientă în a utiliza tehnologia informației în educație
|
10%
|
De administrarea computerelor și a rețelei, de instalarea aplicațiilor și de rezolvarea tuturor problemelor care apar se ocupă:
cadrele didactice
|
30%
|
un administrator de sistem angajat de școală
|
70%
|
elevii
|
0%
|
o firmă specializată, prin contract
|
0%
|
Cadrele didactice consideră că utilizarea calculatorului în cadrul programului școlar:
ușurează activitatea cadrului didactic (proiectare-predare-evaluare)
|
80%
|
crește randamentul profesorului
|
60%
|
încurajează inovația didactică/ modernizarea procesului didactic
|
60%
|
atrage elevul, dezvoltă interesul pentru studiu
|
80%
|
dezvoltă abilitățile elevului de lucru cu computerul
|
80%
|
facilitează înțelegerea fenomenelor de către elevi
|
30%
|
promovează învățarea cooperativă, dezvoltă abilități de lucru în echipă
|
40%
|
permite o învățare individualizată, personalizată
|
40%
|
favorizează învățarea activă, interactivă, participativă
|
80%
|
îngreunează desfășurarea procesului instructiv-educativ
|
0%
|
Cadrele didactice utilizează TIC pentru următoarele tipuri de activități:
|
deseori
|
rareori
|
niciodată
|
elevii învață să utilizeze diferite programe pe
calculator ( de editare, de desenare, de navigare pe
Internet, de comunicare)
|
90%
|
10%
|
0%
|
elevii caută informații pe Internet
|
90%
|
10%
|
0%
|
predarea și învățarea se face utilizând lecțiile electronice
|
60%
|
40%
|
0%
|
elevii lucrează individual, utilizând TIC
|
70%
|
30%
|
0%
|
elevii lucrează în grup, utilizând TIC
|
40%
|
50%
|
10%
|
activități al căror produs îl consituie un produs
multimedia (un film, o pagină web, o prezentare pe
calculator)
|
20%
|
50%
|
30%
|
activități în care elevilor li se cere să fie creativi, să
exploreze și să inoveze, utilizând îndeosebi resurse
TIC și/ sau Internetul
|
20%
|
30%
|
50%
|
Cadrele didactice consideră că predarea și învățarea cu ajutorul TIC:
are un impact pozitiv asupra performanței în învățare a elevilor
|
90%
|
nu are niciun efect asupra performanțelor școlare ale elevilor
|
10%
|
influențează negativ, în sensul scăderii performanțelor școlare ale elevilor
|
0%
|
În ceea ce privește tratarea diferențiată a elevilor, cadrele didactice au următoarea părere:
elaborarea unor strategii și instrumente de tratare diferențiată îmi ia mai mult
timp atunci când utilizez TIC decât atunci când utilizez tratarea diferenţiată în manieră tradițională
|
50%
|
realizarea unei educații diferențiate este mai ușoară atunci când predau cu ajutorul
TIC
|
50%
|
Așa cum se observă, în Scoala Internațională Mark Twain, calculatoarele se utilizează într-o măsură foarte mare, acest lucru fiind foarte mult ușurat de achiziționarea unui notebook pentru fiecare copil din școala primară. Astfel, nu mai apar probleme legate de utilizarea acelorași calculatoare de către un număr prea mare de copii sau de timpul care se pierde în unele școli pentru a duce copiii în laboratoarele de informatică. Acest lucru este însă posibil pentru că este vorba despre o școală particulară, finanțată de către părinții copiilor.
Articole asemanatoare relatate:
|
Ultima actualizare în Duminică, 10 Iunie 2012 15:59 |
|
ASPECTE METODICE ALE PREDĂRII ISTORIEI ÎN CICLUL PRIMAR
Radu Emilia Rodica, învăţător
Şcoala cu Clasele I-VIII Nr. 19 „Avram Iancu” Timişoara
„Puneţi copiii în faţa monumentelor în care este... Read more
Structura anului şcolar 2012-2013
prin ordin 3794 din 2012
MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI ŞI SPORTULUI
ORDIN Nr. 3.794/2012 privind structura anului şcolar 2012–2013
M.Of. nr. 296 din 5.5.2012
În temeiul art. 94 alin. (2)... Read more
SCOPUL ŞI EFICIENŢA ACTIVITĂŢILOR
DE EDUCAŢIE RUTIERĂ
Educaţia rutieră are ca scop prevenirea vătămării copiilor şi adolescenţilor prin accident rutier, prin formarea abilităţilor, competenţelor şi comportamentului rutier responsabil, în calitate de... Read more
Modificări la promovarea examenelor de grad didactic
Ministerul Educaţiei a modificat metodologia privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar. Vezi despre ce modificări este vorba în ceea ce priveşte susţinerea... Read more
MÃRŢIŞORUL, TRADIŢIE ŞI LEGENDÃ
Prof. Laura Mihaela Herman
Şcoala cu clasele I-VIII „ Nicolae Iorga” Baia Mare
Mãrtisorul, un obicei pãgân de pe vremea dacilor si romanilor
Descoperirile arheologice aratã... Read more
RITMICITATEA CITIRII
(studiu de cercetare pedagogică)
Prof. înv. primar Dobrea Monica
Şcoala cu cls. I-VIII „Înv. N. Pâslaru” Caşin, jud. Bacău
„Nu este alta mai frumoasă şi mai de folos... Read more
Lecturi obligatorii pentru clasa a VII-a
Literatura română
Balada populara: Monastirea Argeşului
Balade culte
Passa Hassan, Moartea lui Gelu (George Coşbuc)
Horea (Aron Cotrus)
Veche întâmplare (Nichita Stănescu)
Noaptea Sfântului Andrii (Vasile Alecsandri)
... Read more
Modificari adoptate pentru Legea Educatiei Nationale
In sedinta din 23 decembrie 2013, Guvernul a adoptat cateva modificari privind Legea Educatiei Nationale nr. 1/2011 si a urmarit luarea unor masuri noi in... Read more
CREATIVITATEA ȘI STIMULAREA POTENȚIALULUI CREATIV LA VÂRSTA PREȘCOLARĂ
Comoli Doina, prof. înv. primar
Școala Gimnazială Nr. 96, București
Creativitatea marchează întreaga personalitate și… Platformă de prezentare
a ofertelor de educaţie non-formală
pentru săptămâna „Şcoala altfel”
Ministerul Educaţiei, Cercetrării, Tineretului şi Sportului a deschis o platfomă online de înregistrare a ofertelor organizaţiilor non-guvernamentale din domeniul educaţiei şi…
ANEXA Nr. 7
la regulament
Raspunsurile la acest chestionar au caracter confidential.
CHESTIONAR PENTRU ELEVI
- model -
Iti place cum se desfasoara orele de curs in scoala ta?
a)…
UTILIZAREA COMPUTERULUI ÎN CADRUL ORELOR DE LITERATURĂ
Prof. Safta Mariana Alina
Școala Gimnazială Tudor Vadimirescu
În predare-evaluare este foarte important să se utilizeze mijloace moderne…
METODE DE ȊNVǍȚARE ACTIVǍ
PRIN COOPERARE LA VȂRSTA PREŞCOLARǍ
Educatoare Portik Laura
Grădiniţa P.P.Nr.1 Reghin
Rezumat
Ȋnvăţământul actual modern presupune îmbinarea tehnicilor moderne…
JOCURILE VIDEO DEZVOLTĂ MEMORIA ACTIVĂ A COPIILOR
Prof. Alina Elena Turcescu
Colegiul Național ”Ion C. Brătianu” Pitești
Studii științifice și experiemente realizate în cadrul…
TEMA IUBIRII ȘI MOTIVUL CUPLULUI ÎN ROMANUL MAITREYI
(Exemplu de proiectare a activității didactice)
Marincaș Marinela Adriana, profesor
Liceul de Arte ,,Regina Maria”…
INTEGRAREA CALCULATORULUI
ÎN LECŢIILE DE GEOGRAFIE
Profesor Miron Steluţa Otilia
Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila
Rezumat: Pentru profesor, calculatorul constituie o invitaţie permanentă spre autoperfecţionare şi autodepăşire. Din practica la catedră pot… Simularea examenelor de evaluare nationala si bacalaureat 2015
Vezi ordinul si calendarul simularea evaluarii nationale pentru elevii clasei a VIII-a din anul scolar 2014-2015, respectiv:
· Ordinul privind organizarea si desfasurarea simularii…
|
|