Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Inspectia scolara generala a unitatilor de invatamant preuniversitar activitatea de preinspectie
Joi, 16 August 2012 00:00

CAPITOLUL II
 Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar

 

SECTIUNEA a 2-a
Inspectia scolara generala a unitatilor de invatamant preuniversitar: activitatea de preinspectie

 

Art. 20. -

    Inspectorul coordonator al echipei realizeaza urmatoarele activitati preparatoare pentru inspectie:

   a) informeaza unitatea de invatamant preuniversitar care va fi inspectata si stabileste impreuna cu directorul modul in care vor fi predate documentele institutiei, precum si data-limita la care va face cunoscut personalului rezultatul inspectiei;

   b) prezinta unitatii de invatamant lista cu documentele solicitate, formularele care trebuie completate si stabileste impreuna cu directorul unitatii de invatamant data-limita pana la care toate documentele vor fi pregatite;

c) stabileste responsabilitatile ce revin fiecarui membru al echipei, raportate la ariile tematice/domeniile inspectate. Stabilirea responsabilitatilor se va realiza dupa consultarea membrilor echipei de inspectie. Inspectorul coordonator va furniza unitatii de invatamant preuniversitar lista cu numele si responsabilitatile membrilor echipei, durata inspectiei, disciplinele si aspectele ce vor fi inspectate, precum si esantioanele reprezentative pentru aplicarea chestionarelor grupurilor-tinta (elevi, cadre didactice, parinti etc.) si colectarea datelor. Unitatea de invatamant va fi informata daca apar schimbari in componenta echipei de inspectori

   d) viziteaza unitatea de invatamant inainte de inspectie pentru a discuta cu directorul aspectele inspectiei, pentru a explica personalului modalitatea de efectuare a inspectiei si pentru a raspunde la intrebarile puse de acesta. Inspectorul coordonator explica modul in care va fi analizata documentatia si cum va fi folosita de catre echipa;

   e) in urma vizitei in unitatea de invatamant, poate solicita centrului judetean de resurse si asistenta educationala (CJRAE)/Centrului Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala (CMBRAE) elaborarea chestionarelor pentru grupurile-tinta, particularizat, in functie de specificul si problemele-cheie identificate in unitatea de invatamant care va fi inspectata.

Art. 21. -

    Pentru inspectia realizata de ISJ/ISMB, in cazuri temeinic justificate, unitatea de invatamant va putea solicita schimbarea perioadei de inspectie sau datele/orele de desfasurare a unor activitati specifice (din activitatea de preinspectie, de inspectie si de postinspectie), adresandu-se in scris consiliului de administratie al ISJ/ISMB. In cuprinsul solicitarii, unitatea de invatamant preuniversitar va propune perioade/date noi pentru desfasurarea activitatilor respective. Planul modificat de inspectie devine efectiv in momentul aprobarii lui de catre consiliul de administratie al ISJ/ISMB.

Art. 22. -

    Inspectorul coordonator al echipei solicita conducatorului unitatii de invatamant preuniversitar documentele necesare pregatirii activitatii de inspectie, cu cel putin 7 zile inainte de inceperea inspectiei. Directorul institutiei de educatie pregateste documentele solicitate si le pune la dispozitia echipei de inspectie.

Art. 23. -

    Inspectorul coordonator si membrii echipei stabilesc programul inspectiei in asa fel incat sa se colecteze un esantion suficient de date, sa aiba ocazia sa discute despre situatia constatata si sa emita aprecieri ca echipa.

Art. 24. -

    Inainte de inspectie, inspectorul coordonator al echipei colecteaza urmatoarele date si informatii:

   a) o prezentare scrisa de director asupra activitatii unitatii de invatamant (maximum doua pagini), care va cuprinde informatii asupra situatiei socioeconomice a zonei, elevilor/copiilor, managementului institutiei de educatie, managementului resurselor financiare, incadrarii cu personal, materialului didactic, cladirilor, curriculumului si planurilor de dezvoltare ale institutiei de educatie;

   b) un formular cu date statistice privind unitatea de invatamant, completat de catre director;

   c) rezultatele obtinute de elevi la examenele nationale si testele nationale in ultimii 3 ani, comparativ cu media la nivel judetean si national;

   d) raportul de evaluare interna al unitatii de invatamant preuniversitar;

   e) documentele unitatii de invatamant privind incadrarea personalului angajat si managementul general;

   f) documentele privind politica unitatii de invatamant;

   g) cel mai recent raport de inspectie scolara generala;

   h) orarul unitatii de invatamant in perioada inspectiei (pentru clase si pentru cadrele didactice);

   i) orice alta informatie pe care personalul institutiei de educatie doreste sa o furnizeze inspectorilor.

Art. 25. -

    Dupa colectarea acestor date de catre inspectorul coordonator, documentele vor fi analizate si vor fi comunicate celorlalti membri ai echipei de inspectie. Dosarul activitatii de preinspectie este confidential si poate fi utilizat numai de inspectori.

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Duminică, 28 Octombrie 2012 12:21
 

Revista cu ISSN

Studiul comparativ al eficientei utiliza…

STUDIUL COMPARATIV AL EFICIENŢEI UTILIZĂRII ENERGIILOR REGENERABILE ÎN SPAŢIUL SUBCARPAŢILOR DE CURBURĂ       Prof. Comănescu Marghioala Colegiul Agricol „Dr. C. Angelescu” Buzău   Cererea de electricitate a crescut permanent în ultimii ani iar principiile dezvoltării industriale...

Read more

Idei din Tara lui Andrei 2014

Idei din Tara lui Andrei 2014

Idei din Țara lui Andrei 2014   A început Idei din Țara lui Andrei 2014, competiția ideilor cu ceva în plus. Idei din Țara lui Andrei este o competiție de proiecte sustenabile...

Read more

La protection de l environnement est not…

LA PROTECTION DE L’ENVIRONNEMENT EST NOTRE RESPONSABILITÉ A TOUS                                                           Prof. Mira Magdalena                                                     Liceul Tehn. Constantin Brâncuşi, Piteşti   « C'est une triste chose de songer que la nature parle et que le genre humain...

Read more

Dimensiunea educativa a naratiunilor arh…

DIMENSIUNEA EDUCATIVĂ A NARAŢIUNILOR ARHETIPALE   Prof. Anca Pascui, Liceul Teoretic ,,Ioan Buteanu”, Şomcuta Mare, Maramureş   Următoarea lucrare a avut ca punct de plecare fascinaţia pe care omul de pretutindeni a resimţit-o faţă...

Read more

Fisa de asistenta la ora de dirigentie c…

FIŞA DE ASISTENŢĂ LA ORE   DIRIGENŢIE – CONSILIERE ŞI ORIENTARE     I. DATE GENERALE:   Data   Clasa   Ora   Numele şi prenumele cadrului didactic (diriginte)   Specialitatea   Vechimea în învăţământ   Gradul didactic   Tema   Participanţi (elevi) Nr.total……..elevi,  din care prezenţi….. elevi Alţi participanţi   Observator(director, responsabil comisia...

Read more

Studiul compatibilitatii electromagnetic…

Studiul compatibilitatii electromagnetice in sisteme electrice

STUDIUL COMPATIBILITĂŢII ELECTROMAGNETICE ÎN SISTEME ELECTRICE     Prof. Drd. Ing. LILIANA CÎMPAN, Colegiul Tehnic „Iuliu Maniu” Şimleu Silvaniei     Rezumat             Activităţile umane, dar în mod special activitatea industrială, dau naştere la numeroase forme de poluare a...

Read more

Instruirea programata

INSTRUIREA PROGRAMATÃ   Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu     Predarea-învãtarea constituie un flux continuu de informatii dirijat si controlat în permanentã prin intermediul unei conexiuni inverse. Datoritã acestui mecanism devine posibilã...

Read more

Opera folclorica locala

OPERA FOLCLORICÃ LOCALÃ – PARTE INTEGRANTÃ A FOLCLORULUI ROMÂNESC –   Prof. Cristina Ciucã Şcoala cu clasele I-VIII Bâsca-Chiojdului, Buzãu     Ca în atâtea locuri de pe întinsul tãrii noastre, constiinta folclorului, specificã satului românesc, este...

Read more