CAPITOLUL II
Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar
SECTIUNEA a 2-a
Inspectia scolara generala a unitatilor de invatamant preuniversitar: activitatea de preinspectie
Art. 20. -
Inspectorul coordonator al echipei realizeaza urmatoarele activitati preparatoare pentru inspectie:
a) informeaza unitatea de invatamant preuniversitar care va fi inspectata si stabileste impreuna cu directorul modul in care vor fi predate documentele institutiei, precum si data-limita la care va face cunoscut personalului rezultatul inspectiei;
b) prezinta unitatii de invatamant lista cu documentele solicitate, formularele care trebuie completate si stabileste impreuna cu directorul unitatii de invatamant data-limita pana la care toate documentele vor fi pregatite;
c) stabileste responsabilitatile ce revin fiecarui membru al echipei, raportate la ariile tematice/domeniile inspectate. Stabilirea responsabilitatilor se va realiza dupa consultarea membrilor echipei de inspectie. Inspectorul coordonator va furniza unitatii de invatamant preuniversitar lista cu numele si responsabilitatile membrilor echipei, durata inspectiei, disciplinele si aspectele ce vor fi inspectate, precum si esantioanele reprezentative pentru aplicarea chestionarelor grupurilor-tinta (elevi, cadre didactice, parinti etc.) si colectarea datelor. Unitatea de invatamant va fi informata daca apar schimbari in componenta echipei de inspectori
d) viziteaza unitatea de invatamant inainte de inspectie pentru a discuta cu directorul aspectele inspectiei, pentru a explica personalului modalitatea de efectuare a inspectiei si pentru a raspunde la intrebarile puse de acesta. Inspectorul coordonator explica modul in care va fi analizata documentatia si cum va fi folosita de catre echipa;
e) in urma vizitei in unitatea de invatamant, poate solicita centrului judetean de resurse si asistenta educationala (CJRAE)/Centrului Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala (CMBRAE) elaborarea chestionarelor pentru grupurile-tinta, particularizat, in functie de specificul si problemele-cheie identificate in unitatea de invatamant care va fi inspectata.
Art. 21. -
Pentru inspectia realizata de ISJ/ISMB, in cazuri temeinic justificate, unitatea de invatamant va putea solicita schimbarea perioadei de inspectie sau datele/orele de desfasurare a unor activitati specifice (din activitatea de preinspectie, de inspectie si de postinspectie), adresandu-se in scris consiliului de administratie al ISJ/ISMB. In cuprinsul solicitarii, unitatea de invatamant preuniversitar va propune perioade/date noi pentru desfasurarea activitatilor respective. Planul modificat de inspectie devine efectiv in momentul aprobarii lui de catre consiliul de administratie al ISJ/ISMB.
Art. 22. -
Inspectorul coordonator al echipei solicita conducatorului unitatii de invatamant preuniversitar documentele necesare pregatirii activitatii de inspectie, cu cel putin 7 zile inainte de inceperea inspectiei. Directorul institutiei de educatie pregateste documentele solicitate si le pune la dispozitia echipei de inspectie.
Art. 23. -
Inspectorul coordonator si membrii echipei stabilesc programul inspectiei in asa fel incat sa se colecteze un esantion suficient de date, sa aiba ocazia sa discute despre situatia constatata si sa emita aprecieri ca echipa.
Art. 24. -
Inainte de inspectie, inspectorul coordonator al echipei colecteaza urmatoarele date si informatii:
a) o prezentare scrisa de director asupra activitatii unitatii de invatamant (maximum doua pagini), care va cuprinde informatii asupra situatiei socioeconomice a zonei, elevilor/copiilor, managementului institutiei de educatie, managementului resurselor financiare, incadrarii cu personal, materialului didactic, cladirilor, curriculumului si planurilor de dezvoltare ale institutiei de educatie;
b) un formular cu date statistice privind unitatea de invatamant, completat de catre director;
c) rezultatele obtinute de elevi la examenele nationale si testele nationale in ultimii 3 ani, comparativ cu media la nivel judetean si national;
d) raportul de evaluare interna al unitatii de invatamant preuniversitar;
e) documentele unitatii de invatamant privind incadrarea personalului angajat si managementul general;
f) documentele privind politica unitatii de invatamant;
g) cel mai recent raport de inspectie scolara generala;
h) orarul unitatii de invatamant in perioada inspectiei (pentru clase si pentru cadrele didactice);
i) orice alta informatie pe care personalul institutiei de educatie doreste sa o furnizeze inspectorilor.
Art. 25. -
Dupa colectarea acestor date de catre inspectorul coordonator, documentele vor fi analizate si vor fi comunicate celorlalti membri ai echipei de inspectie. Dosarul activitatii de preinspectie este confidential si poate fi utilizat numai de inspectori.
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|