Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Imbunatatirea calitatii actului de predare invatare evaluare la geografie
Scris de mihaiela lazar   
Luni, 08 Iulie 2019 00:00

ÎMBUNĂTĂȚIREA CALITĂȚII ACTULUI DE PREDARE-ÎNVĂȚARE-EVALUARE PRIN UTILIZAREA APLICAȚIILOR ONLINE ÎN ORELE DE GEOGRAFIE

Prof. Rus Marinela

Școala Gimnazială ”Avram Iancu” Bistrița

Utilizarea aplicațiilor online în orele de geografie prezintă avantajul faptului că acestea pot fi integrate în orice etapă a lecției (de verificare, de predare, de consolidare și recapitulare a cunoștințelor). Mai mult, elevii nu simt emoția intensă a unei evaluări, fiind percepute ca un joc. Când se realizează în grup, se dezvoltă comunicarea asertivă și sentimentul de apartenență mai ales pentru elevii introvertiți. Este foarte important faptul că elevii percep utilizarea acestei aplicații ca pe un joc, luând în considerare dorințele lor de a interacționa și mai mult cu tehnologia digitală în mediul școlar, devenind subiect al propriei sale formări.

Aplicația Kahoot! a avut mult succes la clasă. Elevii au fost inițiați să creeze și ei teste pe anumite teme favorite. Au putut astfel să fie, pentru câteva minute, Profesor de geografie!

Dacă până în semestrul I al acestui an școlar, elevii au fost antrenați să utilizeze softul portal roman online sau seterra online în orele de geografie, începând din luna februarie , am fost familiarizați profesorii cu o nouă aplicație ce poate fi desfășurată sub formă de joc on line, atât individual cât și sub formă de grup. Este vorba despre aplicația Kahoot!

Platforma Kahoot! a fost lansată în august 2013, în Norvegia. Ea este utilizată ca tehnologie educațională în sălile de clasă și reprezintă o platformă de învățare bazată pe jocuri. Jocurile sale de învățare, „kahoots”, sunt chestionare cu multiple opțiuni care permit generarea de utilizatori și pot fi accesate prin intermediul browserului web.

Kahoot! a reprezentat un proiect comun între Mobitroll și Universitatea Norvegiană de Tehnologie și Știință. Cei care au pus bazele acestui proiect au fost Johan Brand, Jamie Brooker, Phillip Morgan, Morten Versvik și Åsmund Furuseth. În martie 2017, Kahoot! a atins ponderea de miliarde de jucători participanți, iar doar peste două luni compania a raportat că are 50 de milioane de utilizatori activi lunar.

Kahoot! a fost conceput pentru dezvoltarea comunicării sociale, pentru eliminarea tendinței de izolare a tinerilor în propriile jocuri individuale. Pentru desfășurarea joculuio este nevoie de o tablă interactivă, un proiector sau un monitor de computer. Site-ul poate fi folosit și prin intermediul unor instrumente de partajare a ecranului, cum ar fi Skype sau Google Hangouts. Designul jocului este de așa natură încât jucătorii trebuie să caute frecvent pe dispozitivele lor. Kahoot! poate fi redat prin diferite browsere web și dispozitive mobile prin intermediul interfeței sale web.

Putem crea un joc distractiv de învățare în câteva minute – numite „kahoots”. Se poate elabora un test cu o serie de întrebări cu răspunsuri multiple. Formatul și numărul de întrebări depinde în întregime de cel care îl elaborează. De asemenea se pot adăuga videoclipuri, imagini și diagrame la întrebările testului, aceste înserări având rolul de a amplifica angajamentul. Elevii răspund la întrebări pe propriile dispozitive mobile, în timp ce întrebările sunt afișate pe un ecran comun (laptop, tablă interactivă) pentru a unii lecția. Aceștia vor primi un cod PIN ce le permite accesul la test/joc. Se creează astfel un „moment de foc”, încurajând elevii/jucătorii să caute și să sărbătorească reușita împreună. În afară de a crea propriile dvs. cahoti, puteți căuta printre milioane de jocuri existente deja pe platformă. Tutorial – aici.

Pentru crearea unui cont se accesează pagina www.getkahoot.com, opțiunea Sign up for free! unde se vor înregistra datele personale. Pentru crearea unui test se alege comanda Quiz, care deschide pagina unde se vor înregistra datele testului. Prin opțiunea Ok, go! se trece la scrierea întrebărilor, apăsând, pentru fiecare întrebare nouă opțiunea Add question. Varianta corectă de răspuns, este marcată cu bifă. Pot fi atașate imagini sau filmulețe video, dacă răspunsurile sunt date după imagine sau filmuleț. Butonul Next, trimite către scrierea unei alte întrebări. Prin accesarea opțiunii Save,întregul test este salvat și publicat, iar cu opțiunea I’m done se ajunge pe pagina unde testul poate fi accesat cu ajutorul opțiunii Play.

Pentru a începe testul/ jocul, se deschide prima pagină a testului, unde se alege comanda Classic,pentru a oferi acces individual tuturor elevilor. După încărcarea testului se va genera un cod (pin), format din 6-7 cifre. Elevii pot intra în aplicația Kahoot, introducând acest cod. După opțiunea Enter, fiecare elev își va scrie propriul nume (Nickname), iar după opțiunea Ok, go! fiecare elev va fi înregistrat în joc și își va vedea numele la videoproiector. Cadrul didactic verifică dacă toți elevii sunt înscriși și pornește testul prin opțiunea Start. Apare întrebarea și apoi variantele de răspuns, cărora le sunt atribuite forme geometrice colorate. Aceleași forme geometrice apar și pe dispozitivele lor, de unde vor alege și vor atinge varianta corectă. După terminarea timpului sau după ce au răspuns toți elevii, va apărea situația cu răspunsurile tuturor. Prin comanda Next se va trece la întrebarea următoare. Pe dispozitivele copiilor va apărea, în timp real, culoarea verde, dacă au dat un răspuns corect sau culoarea roșie, dacă răspunsul a fost incorect. La sfârșitul jocului apare podiumul. Prin opțiunea Get results se văd punctajele tuturor elevilor. Rezultatele pot fi salvate în calculator prin opțiunea Save results  unde se vor vedea elevi care au răspuns corect și la care întrebări au fost și răspunsuri incorecte.

Se pot aduce modificări testului, pe pagina de început, unde apar toate testele, cu ajutorul opțiunii Edit.

Învățarea socială promovează discuții și impact pedagogic, indiferent dacă jucătorii se află în aceeași cameră sau pe cealaltă parte a globului. După un joc, încurajați jucătorii să creeze și să împărtășească proprii lor cahoti pentru a aprofunda înțelegerea, stăpânirea și scopul, precum și pentru a se angaja în discuții conduse de colegi. Când un cursant devine lider, este un adevărat moment magic!

De ce recomand utilizarea platformei Kahoot? Pentru numeroase avantaje oferite atât profesorilor, cât și elevilor.

Pentru profesori:

– Dezvoltarea creativității în proiectare;

– Îmbunătățirea calității actului de predare-învățare-evaluare;

– Ridicarea standardelor la nivelul competențelor digitale.

Pentru elevi:

– Dezvoltarea încrederii de sine;

– Dezvoltarea autocontrolului;

– Îmbunătățirea abilităților digitale;

– Înțelegerea reciprocă, dezvoltarea muncii în echipă.

Utilizez la clasă această platformă doar din luna martie și o consider o nouă provocare pentru mine și pentru elevii mei. La început am fost stingheri, prima utilizare fiind: testele de evaluare pentru elevii clasei a VIII-a pentru capitolele:  Hidrografia României, Populația României, Organizarea administrativ-teritorială a României. Chestionarul cuprinde nouă întrebări cu patru variante de răspunsuri, unul fiind corect. Pentru o documentare suplimentară am inserat la fiecare întrebare imagini și filmulețe didactice (Winschool, YouTube).

Lipsa conexiunii la internet poate reprezenta un impediment în utilizarea platformei Kahoot!, dar, cu un stick orange, se rezolvă problema.

În concluzie, cele șase motive pentru care recomand KAHOOT! sunt:

1. GRATUIT – crearea de jocuri de învățare și jocul Kahoot! în sălile de clasă este gratuit.

2. SIMPLU – Kahoot! funcționează pe orice dispozitiv cu conexiune la internet. Pentru jucători, nu este nevoie de un cont sau de autentificare pentru a participa la un joc.

3. FLEXIBIL – în câteva minute, puteți crea un joc de învățare pentru toate vârstele, pe orice subiect. Kahoot! Se poate juca oriunde, chiar și în sală de sport!

4. ANGAJANT – Kahoot! promovează învățarea socială, deblochează potențialul elevilor și accentuează impactul pedagogic.

5. DIVERS – inițierea unei conversații sau consolidarea cunoștințelor, introducerea unor subiecte noi sau încurajarea muncii în echipă și multe altele – există atât de multe moduri diferite pentru Kahoot!

6. GLOBAL – vă puteți conecta și juca în timp real cu alți jucători din peste 180 de țări.

Bibliografie

1. Dulamă Maria Eliza, Modele, strategii si tehnici activizante cu aplicatii în geografie, Editura Clusium, Cluj Napoca, 2002

2. Cerghit Ioan., Metode de învǎţǎmânt, ediţia a III-a, Bucureşti, Editura Didacticǎ şi Pedagogicǎ, 1997

3. Logofătu Michaela, Garabet Mihaela, Voicu Anca, Păuşan Emilia, Tehnologia Informaţiei şi a Comunicaţiilor în şcoala modernă, Editura Credis, Bucureşti, 2003.

***https://kahoot.it/

 

 

 

Revista cu ISSN

John maxwell-o autoritate in domeniul ma…

JOHN MAXWELL-O AUTORITATE ÎN DOMENIUL MANAGEMENTULUI ȘCOLAR PERFORMANT Numele: FILDAN MIHAELA Calitatea: PROFESOR LIMBA ROMÂNĂ Instituția: LICEUL TEOLOGIC BAPTIST EMANUEL ORADEA “Pentru a câştiga încrederea oamenilor, un lider trebuie sa aibă următoarele...

Read more

Valorificarea educatiei muzicale in dezv…

VALORIFICAREA EDUCAŢIEI MUZICALE ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITǍŢII șI A CREATIVITǍŢII ELEVILOR, PRIN FOLOSIREA JOCULUI MUZICAL  ŞI A IMPROVIZAŢIILOR MUZICALE                                                             Prof. Oncescu Carmen Școala Gimnazială ”V.Alecsandri” București   Metodele de dezvoltare a creativității oferǎ elevilor posibilitatea...

Read more

Concurs national de engleza unde elevii …

2 tabere de limba engleza in Anglia, oferite gratuit la concursul national de engleza Mirunette Language Competition! Mirunette International Education a dat startul concursului national de limba engleza Mirunette Language Competition, editia...

Read more

Baudelaire destinul modernitatii

BAUDELAIRE – DESTINUL MODERNITǍŢII Stanca Șovagǎu profesor de limba francezǎ la Liceul de Arte Vizuale Romulus Ladea, Cluj-Napoca T.S.Eliot: Inventarea unui limbaj nou...

Read more

Arta Baroca Muzicala

ARTA BAROCÃ MUZICALÃ – studiu de specialitate –   Prof. Gloria Ghidiceanu Liceul Teoretic “Henry Coand[” – Craiova     Termenul "baroc" s-a folosit cu sens peiorativ, dorind sã se arate dispretul fatã...

Read more

Stilurile limbii in opera lui Max Bleche…

STILURILE LIMBII ÎN OPERA LUI MAX BLECHER Profesor Andra Elena Diaconu Profesor de limba și literatura română, Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea Literatura de specialitate împarte sistemul stilistic al limbii în...

Read more

inscrierea candidatilor si disciplinele …

   CAPITOLUL II  Inscrierea candidatilor si disciplinele de concurs      Art. 3. -    (1) Cererile de inscriere la concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar, potrivit...

Read more

Calendarul admiterii in invatamantul lic…

 Calendarul admiterii în învăţământul liceal de stat 2014   Iată calendarul admiterii în învăţământul liceal pentru anul şcolar 2014-2015, respectiv anexa nr. 1 la ordinul MEN nr. 4925/ 29.08.2013, privind organizarea şi...

Read more