Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Fisa de observare a lectiei
Joi, 11 Noiembrie 2010 18:26

FIŞA DE OBSERVARE A LECŢIEI

 

Loc:                                                                       Data:                               ____

 

Profesor/Maistru instructor:                                         Total Elevi:                       ____

 

Observator:                                                             Funcţie:                           ____

 

Disciplina:                                                                Nivel/an:                           ____

 

Lecţia:                                                                    Număr de absenţi:                 ____

 

 

 

Note de observaţie şi comentarii generale

(asupra planificării, tipului grupului de elevi, dificultăţilor, disciplinei, mapelor de lucru ale elevilor etc.) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egalitate şi diversitate

(bune practici în promovarea egalităţii şi diversităţii)

 

 

 

 

 

 

 

 

Sănătate şi securitate

(ex. evaluarea riscului)

 

 

Obs: se va completa dacă este cazul

 

 

 

 

Nevoile individuale ale elevilor

(bune practici în satisfacerea nevoilor individuale ale elevilor şi adaptarea la stilurile de învăţare ale elevilor)

 

 

 

 

Autoevaluare şi revizuire

(opinia profesorului/maistrului instructor cu privire la atingerea obiectivelor, desfăşurarea sau modalităţile de îmbunătăţire a lecţiei) 

 

 

 

 

Listă de verificare pentru strategii/materiale

Vă rugăm să faceţi o listă de exemple de materiale/strategii utilizate în timpul lecţiei/sesiunii.

 

 

 

 

 

 

o lista de prezentă completată  o alte documente completate

 

Puncte tari

 

Aspecte care pot fi îmbunătăţite

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NOTĂ:

 

          __

 

 

5 = performanţă excelentă, cu un număr de activităţi inovative

4 = performanţă foarte bună şi peste nivelul aşteptat

3 = performanţă bună care îndeplineşte cerinţele, doar cu foarte puţine puncte slabe

2 = performanţă satisfăcătoare care îndeplineşte cerinţele doar cu câteva puncte slabe

1 = performanţă nesatisfăcătoare, fără rezultate valoroase

 

Plan de acţiune

 

 

 

 

 

 

Acţiune finalizată

Introduceţi data

 

       

 

 

 

 

Semnătura profesorului/maistrului instructor

 

Semnătura observatorului

 

Pe parcursul unei singure lecţii nu veţi putea observa toate criteriile. Întrebările de mai jos au caracter orientativ. Ele vă vor ajuta să vă structuraţi observarea şi discuţiile în care oferiţi feedback. De asemenea, vă pot fi de folos şi pentru argumentarea notei acordate.

Profesorul/Maistrul instructor –

 

DA

NU

1.          a aranjat locul/sala/ în mod adecvat?

2.          a aranjat şi pregătit toate echipamentele?

3.          a aşezat la îndemână toate materialele ajutătoare/resursele adecvate?

4.          a avut în vedere considerente/nevoi speciale?

5.          a explicat în mod clar scopul, metodele şi obiectivele lecţiei/sesiunii?

6.          a explicat procesul de evaluare cu exactitate, unde a fost cazul?

7.          a oferit informaţii pentru a evita lipsa de imparţialitate şi pentru a promova egalitatea şanselor pentru elevi?

8.          a identificat şi a ţinut cont de cunoştinţele şi experienţa anterioară?

9.          a ţinut cont de alcătuirea /nevoile / capacităţile grupului / elevilor?

10.      a adaptat lecţia/sesiunea pentru a răspunde nevoilor elevilor?

11.      a stabilit ţinte individuale de învăţare când acest lucru fost necesar ?

12.      a împărţit sarcina de învăţare în paşi mici de realizare?

13.      a încurajat angajamentul, concentrarea şi eforturile elevilor?

14.      a încurajat învăţarea autonomă, centrată pe elev, învăţarea în grup şi învăţarea în diferite contexte?

15.      a folosit strategii diverse pentru a răspunde stilurilor individuale de învăţare  şi nevoilor elevilor?

16.      a redus la minim, ori de câte ori a fost posibil, preocupările diferite şi întreruperile?

17.      a comunicat eficient (ton, ritm, stil) cu elevii, răspunzând nevoilor lor diferite?

18.      a prezentat informaţii, fapte şi idei clare, exacte şi semnificative?

19.      a verificat înţelegerea şi a formulat în mod clar întrebările?

20.      a asigurat existenţa unor materiale clare, lizibile şi care au sporit claritatea informaţiilor?

21.      a selectat o varietate de materiale şi resurse pentru a sprijini nevoile elevilor?

22.      a încurajat elevii să pună întrebări?

23.      a încurajat elevii să participe pe tot parcursul lecţiei /sesiunii?

24.      a răspuns întrebărilor suplimentare ale elevilor furnizând informaţii suplimentare clare?

25.      a explicat scopurile şi rezultatele aşteptate ale exerciţiilor şi activităţilor?

26.      a oferit la timp feedback constructiv privind învăţarea şi progresul?

27.      a implicat elevii în evaluare şi le-a oferit feedback în legătură cu propriul progres?

28.      a asigurat o evaluare formativă regulată, adecvată, riguroasă, corectă şi exactă?

29.      a furnizat elevilor diferite tipuri de activităţi de evaluare, care să răspundă nevoilor lor?

30.      a încurajat elevii să îşi asume responsabilitatea pentru propriul proces de învăţare?

31.      a alocat timp suficient pentru discutarea unor aspecte, îngrijorări sau nevoi suplimentare?

32.      a folosit în mod eficient temele pentru a consolida şi extinde învăţarea?

33.      a atins scopurile şi obiectivele lecţiei /sesiunii?

34.      a demonstrat o bună stăpânire a disciplinei predate şi cunoştinţe actualizate în domeniu?

35.      a obţinut feedback pentru propria dezvoltare şi în scopul evaluării?

36.      a completat şi semnat cu exactitate documentaţia şi înregistrările corespunzătoare?

 

___

___

___

___

 

___

___

___

___

 

___

 

___

___

___

 

___

 

___

 

___

___

 

___

___

___

 

___

___

___

___

 

___

___

___

___

 

___

 

___

___

 

___

___

___

___

___

___

 

___

___

___

___

 

___

___

___

___

 

___

 

___

___

___

 

___

 

___

 

___

___

 

___

___

___

 

___

___

___

___

 

___

___

___

___

 

___

 

___

___

 

___

___

___

___

___

___

 

 

Extras din Anexa 2 la OMECT nr. 6308/19.12.2008, Sectiunea 7 Formulare


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:07
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Aspecte metodice si pedagogice in parcur…

ASPECTE METODICE ȘI PEDAGOGICE ÎN PARCURGEREA LA CLASĂ A STUDIILOR PENTRU PIAN Prof. Atudoroae Alexandra Liceul de Artă ”Ștefan Luchian” Botoșani Abordarea studiilor...

Read more

Interventii creative

INTERVENŢII CREATIVE   Cauacean Rosi Cristiana - Profesor educator,  Școala Specială Beclean   Abstract                      Muzica a avut întotdeauna capacitatea de a ne atinge sentimentele într-un mod unic. Terapia prin muzică este bazată pe înțelegerea...

Read more

Importanta orei de folclor in scoala

IMPORTANȚA OREI DE FOLCLOR ÎN ȘCOALĂ Profesor educație muzicală: Șomcutean Crina Ramona Liceul Tehn. ”Traian Vuia”, Tăuții Măgherăuș, jud. Maramureș “Ceea ce contează este nașterea entuziasmului creator, care...

Read more

Alege scoala Proiect de prevenire a aban…

ALEGE ŞCOALA PROIECT DE PREVENIRE A ABANDONULUI ŞCOLAR Coordonator proiect, Prof. Lepădatu Liliana Şcoala Gimnazială Parava, Jud. Bacău Elevii proveniţi din familii defavorizate, în pericol de abandon şcolar şi fără...

Read more

Competence culturelle et competence inte…

COMPETENCE CULTURELLE ET COMPETENCE INTERCULTURELLE   Octavian Horia MINDA Şcoala cu clasele I-VIII SINANDREI TIMIŞ     La compétence culturelle est, d'après Abdallah-Pretceille (1996 :32), « la connaissance des différences culturelles (dimension ethnographique), [...] une analyse en termes de structures...

Read more

Managementul prin obiective

MANAGEMENTUL PRIN OBIECTIVE   Prof. ec. Gr.I. Cîrcotă Roxana Liceul Tehnologic de Marină Galați   Rezumat Managementul prin obiective reprezintă cel mai larg utilizat sistem de planificare, luare de decizii şi control. Pentru ca managementul prin obiectve...

Read more

SCHIMBAREA IN ACTIVITATEA DIDACTICA

SCHIMBAREA ÎN ACTIVITATEA DIDACTICÃ   Prof. limba si literatura românã Ilincar Valerica Grup Şcolar “Tudor Tãnãsescu” Timisoara   Motto: Într-o lume imperfectã pe care o putem influenta în bine sau rãu, constientizarea faptului cã orice încercare conteazã...

Read more

Felul complementului in noua gramatica a…

FELUL COMPLEMENTULUI ÎN NOUA GRAMATICĂ ACADEMICĂ Profesor Ciobanu Elena-Corina Liceul Teoretic Buziaș, Timiș Noua gramatică academică[1], lansată la începutul anului 2006, ne prezintă fenomenele lingvistice care aparţin gramaticii cuvântului...

Read more