Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Fisa de evaluare a activitatii didactice in inspectia pentru acordarea gradului didactic I
Duminică, 17 Februarie 2013 15:06

Fişă de evaluare a activităţii didactice în inspecţia curentă/specială

pentru acordarea gradului didactic I

 

Vezi noua fişă de evaluare a activităţii didactice în cadrul inspecţiei curente/speciale pentru acordarea gradului didactic II. Această fişă este anexa nr. 3 la ordin nr. 3129 din 1 februarie 2013, respectiv anexa nr. 8 la metodologia 5.561/2011).

 

FIŞĂ DE EVALUARE

a activităţii didactice în cadrul inspecţiei curente/speciale pentru acordarea gradului didactic I

Numele, iniţiala tatălui, prenumele cadrului didactic inspectat:

Numele avut înainte de căsătorie (acolo unde este cazul):

Funcţia didactică: .................. Specialitatea: ..................

Unitatea de învăţământ:

Data efectuării inspecţiei:

Inspector şcolar de specialitate/Metodist numit prin delegaţia nr. ....... din .............

(numele şi prenumele, funcţia didactică, specialitatea, gradul didactic, unitatea şcolară de la care provine)

I. ACTIVITATEA DIDACTICĂ

IA.

ACTIVITĂŢI VERIFICATE

1. Clasa

Tipul lecţiei

Titlul lecţiei

2. Clasa

Tipul lecţiei

Titlul lecţiei

3. Clasa

Tipul lecţiei

Titlul lecţiei

4. Clasa

Tipul lecţiei

Titlul lecţiei

GRUPA DE INDICATORI

CRITERII DE EVALUARE

PUNCTAJ MAXIM

PUNCTAJ ACORDAT

             

 

 

IB.

PROIECTAREA ACTIVITĂŢILOR (maximum 9 p)

Documentare ştiinţifică

2

 

Definirea obiectivelor şi obiectivele operaţionale

2

 

Corelaţia dintre obiective şi celelalte componente ale actului didactic (conţinut, strategie, mijloace de învăţământ, forme de organizare, evaluare etc.)

5

 

IC.

DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢILOR (maximum 51 p)

Reprezentarea conţinutului

4

 

Economia (esenţializarea) conţinutului Gradul de structurare şi organizare a materialului (schema, planul, structura logică etc.)

3

 

Puterea efectivă a conţinutului (de a genera idei noi, opinii, soluţii etc.)

3

 

Caracterul ştiinţific

3

 

Corelaţii intra- şi interdisciplinare, caracter practic-aplicativ

3

 

Corelaţia conţinutului cu strategia didactică şi cu tipul de interacţiune

5

 

Raportul dintre durata afectată solicitării elevilor şi cea afectată explicaţiilor, în funcţie de specificul conţinutului, de tipul şi de varianta lecţiei, de particularităţile dezvoltării psihointelectuale etc.

6

 

Concordanţa naturii solicitărilor cu particularităţile conţinutului

5

 

Raportul dintre activitatea personala a elevilor şi activitatea frontală, în contextul dat

5

 

Activitatea elevilor la nivelul proximei dezvoltări

4

 

Organizarea colectivului şi a activităţii

1

 

Acţiuni logice de organizare şi prelucrare a informaţiei. Acţiuni strategice de dezvoltare

2

 

Impunere

1

 

Diferenţiere

2

 

Evaluarea

2

 

Crearea climatului afectiv-emoţional

2

 

ID.

EVALUAREA RANDAMENTULUI ŞCOLAR (maximum 15 p)

Realizarea evaluării predictive (matricea conceptuala de bază)

2

 

Realizarea evaluării formative

2

 

Relaţia cerinţe-obiective

2

 

Realizarea progresului şcolar (raportul dintre rezultatele obţinute de elevi la începutul şi la finalul unei secvenţe de învăţare)

2

 

Preocuparea pentru motivarea notei şi formarea capacităţii de autoevaluare

2

 

Raportul dintre conţinutul evaluării şi conţinutul învăţării (cunoştinţe, priceperi, deprinderi, capacităţi, aptitudini, atitudini, interese etc.)

2

 

Raportul dintre notarea profesorului şi norma docimologică

1

 

Relaţia dintre predare-învăţare, evaluare şi (compensare) ameliorare; pe parcursul activităţii didactice

2

 

IE.

CUNOAŞTEREA ŞI CONSILIEREA ELEVILOR (maximum 8 p)

Strategii de diferenţiere şi individualizare

3

 

Adaptarea exigenţelor la particularităţile de vârstă/individuale ale elevilor

3

 

Adaptarea exigenţelor la programul zilnic al elevilor

2

 

IF.

COMPETENŢE PSIHO-RELAŢIONALE (maximum 2 p)

În raporturile cu elevii

2

 

În raporturile cu părinţii

În raporturile cu cadrele didactice

În raporturile cu comunitatea locală

IG.

AUTOEVALUAREA (maximum 6 p)

Autoanaliza

3

 

Aprecierea obiectivă

3

 

II ACTIVITATEA EDUCATIVĂ ÎN ŞCOALĂ ŞI ÎN AFARA EI(maximum 5 p)

5

 

III. ACTIVITATEA DE PERFECŢIONARE METODICĂ ŞI ŞTIINŢIFICĂ(maximum 2 p)

2

 

IV. APRECIEREA CONSILIULUI DE ADMINISTRAŢIE(maximum 2 p)

2

 

PUNCTAJ TOTAL ACORDATMaximum 100 p

 

 

NOTA ACORDATĂ/CALIFICATIVUL ACORDAT

 

 

V CONCLUZII ŞI RECOMANDĂRI

 

 

 

Pentru un punctaj de minimum de 95 puncte se acordă nota 10.

Minimum 90 de puncte

Calificativ FB

Pentru un punctaj cuprins între 85 de puncte şi 94 ce puncte se acordă nota 9.

Între 70 şi 89 de puncte

Calificativ B

Pentru un punctaj cuprins între 75 de puncte şi 84 de puncte se acordă nota 8.

Între 50 şi 69 de puncte

Calificativ S

Pentru un punctaj cuprins între 65 de puncte şi 74 de puncte se acordă nota 7.

Sub 50 de puncte

Calificativ I

Pentru un punctaj cuprins între 55 de puncte şi 64 de puncte se acordă nota 6.

 

Pentru un punctaj cuprins între 45 de puncte şi 54 de puncte se acordă nota 5.

 

 

 

Inspector/Metodist,

 

Candidat,

 

 

 

Director,

             


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Revista cu ISSN

Spring Day in Europe

VALENŢE EDUCATIVE ALE PROGRAMULUI ,,SPRING DAY IN EUROPE”   Prof. Oltea Preluca Şcoala cu clasele I-VIII “Ion Creangã” Suceava   O zi de primãvarã pare, la prima vedere, o zi ca oricare, una din zilele...

Read more

Particularitati psihologice ale scolarul…

PARTICULARITĂŢI PSIHOLOGICE ALE ŞCOLARULUI ÎN PROCESUL ÎNSUŞIRII CITIRII ŞI SCRIERII   Herczeg Monica-Institutor Şcoala cu clasele I-VIII Dudestii Noi          Procesul citirii la copiii începători se deosebeşte calitativ de procesul citirii unui cititor cu experienţă....

Read more

Stiluri educative familiale si reusita s…

STILURI EDUCATIVE FAMILIALE ŞI REUŞITA ŞCOLARĂ   Prof.  Perţa  Elena Şcoala Gimnazială Păstrăveni - Neamţ                  Ca şi în cazul dezvoltării cognitive, numeroase anchete indică o dependenţă a reuşitei  şcolare de un stil parental ...

Read more

Principalele documente referitoare la dr…

PRINCIPALELE DOCUMENTE REFERITOARE LA DREPTURILE OMULUI ŞI ALE COPILULUI   Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalãu   „La urma urmelor, unde încep drepturile universale? În locuri mici, aproape de casă … Doar dacă aceste...

Read more

Francofonia in romania

FRANCOFONIA ÎN ROMÂNIA prof. Drăgian Ana-Elena Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea Momentul care marchează intrarea României în structurile internaţionale ale francofoniei, l-a constituit cea de-a IV-a Conferinţă a...

Read more

Calculatorul si importanta lui in predar…

CALCULATORUL ŞI IMPORTANŢA LUI ÎN PREDAREA BIOLOGIEI   Profesor Ilinca Ion Şcoala Generală Samarineşti,  judeţul Gorj               Rezumat: În învăţământul românesc, informatizarea a devenit o strategie naţională. Calculatorul este un mijloc tot mai folosit...

Read more

Mihai Eminescu un poet universal

UN POET UNIVERSAL – MIHAI EMINESCU     Învăţătoare: Nevodenszki Sorina, ,,Şcoala cu clasele I-VIII  Sânandrei”, Jud. Timiş     ,,Geniul lui Eminescu a intrat definitiv în Panteonul culturii naţionale, şi figura lui este privită asemenea unui ...

Read more

Scopul si eficienta activitatilor de edu…

SCOPUL ŞI EFICIENŢA ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE RUTIERĂ   Educaţia rutieră are ca scop prevenirea vătămării copiilor şi adolescenţilor prin accident rutier, prin formarea abilităţilor, competenţelor şi comportamentului rutier responsabil, în calitate de...

Read more