Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Experiente de lucru europene pentru o buna integrare pe piata muncii Life Long Learning Program Educatie pe tot parcursul vietii
Duminică, 08 Ianuarie 2012 00:00

EXPERIENE DE LUCRU EUROPENE PENTRU O BUNĂ INTEGRARE

PE PIAA MUNCII”

“Life Long Learning Program”/“Educaţie pe tot parcursul vieţii”

 

 

Drd. prof. ing.  LILIANA CÎMPAN

Colegiul Tehnic “Iuliu Maniu” Şimleu Silvaniei, Sălaj

 

Rezumat

Un cadru propice legăturii dintre oferta şcolii şi cererea angajatorilor, in ceea ce priveşte pregătirea absolvenţilor, pentru incadrarea cu succes a absolvenţilor pe piaţă, il reprezintă proiectul: ”Experienţe de lucru europene pentru o bună integrare pe piaţa munciii” proiect esenţial, tocmai că vizează conştientizarea rolului practicii, in egală masură, pentru elevi, cadre didactice, cât şi pentru angajatori si parinţi.

 

Colegiul Tehnic “Iuliu Maniu”Șimleu Silvaniei este beneficiarul unui Proiect Sectorial Leonardo Da Vinci, proiect nr: LLP-LdV/IVT/2009/RO/015.

Obiecivul general al acestui proiect este: “sprijinirea participanţilor la activitaţi de formare profesională pentru acumularea de cunostinţe, dezvoltarea de abilitaţi şi calificări menite să le faciliteze dezvoltarea personală, inserţia profesională şi participarea pe piaţa muncii europene” , având ca finalizare obţinerea certificatelor EUROPASS MOBILITY .

  Proiectul de mobilitate IVT Leonardo da Vinci cu tema” Experienţe de lucru europene pentru o buna integrare pe piaţa muncii”  a avut ca grup ţintă 25 de elevi ai Colegiului Tehnic “Iuliu Maniu” Șimleu Silvaniei, profil Tehnic, domeniul Prelucrarea lemnului si Mecanică, cu calificările: tâmplar universal si mecanic auto.

Obiectivele proiectului:

1. Sprijinerea participanţilor români să dobândească experienţe de muncă intr-un mediu de lucru european conectat cu domeniul lor de studiu: mecanic si fabricarea produselor din lemn in scopul facilitării integrării profesionale pe piaţa muncii

2. Imbunatăţirea competenţelor personale: competenţelor de comunicare si cooperare in relaţii de muncă, competenţelor culturale si lărgirea orizontului cultural in vederea creşterii nivelului de adaptare la un mediu de muncă si de viaţă din alta ţară.

3. Incurajarea elevilor participanţi să accepte ideea de mobilitate in muncă şi formare in cadrul Uniunii Europene ca o perspectivă de a găsi un loc de muncă mai bun.

4.Stabilirea unei platforme de colaborare trans-naţională intre instituţii de formare româneşti şi companii europene şi dezvoltarea increderii reciproce şi cooperării in cadrul Uniunii.

Proiectul “Experienţe de lucru europene pentru o bună integrare pe piaţa muncii” s-a derulat in două fluxuri pe cele două calificări, având stagiile de pregatire practică in două ţări diferite.

Primul flux format din 10 elevi, având calificarea tâmplar universal, au efectuat stagiul de pregatire practică in Polonia-Wroclaw, iar al doilea flux format din 15 elevi, având calificarea mecanic auto, au efectuat stagiul de pregatire practică in Germania –Leipzig

Prima etapă a proiectului s-a desfăşurat în Polonia-Wroclaw, unde elevii selectaţi au desfăşurat un stagiu de pregătire, de 4 saptămâni, plasamentul s-a desfăşurat in perioada 22.03-18.04.2010. Elevii au efectuat stagiul de pregătire într-un atelier de lucru din cadrul firmei ˝U MALINIAKA˝, reuşind să parcurgă şi să efectueze toate operatiile de lucru conform planificării din programul de lucru, iar la finalul stagiului toţi cei implicaţi au obţinut certificatul de competenţe profesionale EUROPASS MOBILITY, precum şi certificatul de competenţe lingvistice.

A doua etapă a proiectului s-a desfăşurat in Germania-Leipzig , plasamentul s-a desfăşurat in perioada 06.09-03.10.2010, pe o perioadă de 4 saptămâni, unde elevii au desfăşurat stagiul de pregătire practică intr-un Centru de Formare –ZAW, aparţinând Camerei de Comerţ, modern, bine echipat care formează pe domeniul mecanic auto personalul din şi pentru firme ca BMW, VW. Atelierul este echipat cu aparatură modernă şi se lucrează pe maşini de ultimă generaţie.

La finalul stagiului toţi cei implicaţi au obţinut certificatul de competenţe profesionale EUROPASS MOBILITY, precum şi certificatul de competenţe lingvistice.

În timpul desfaşurarii stagiului de pregatire, elevii au participat la ore de limba engleză, conform cu ceea ce s-a stabilit în Modulul de pregatire lingvistică, ceea ce a contribuit la îmbunatăţirea cunoştinţelor şi a făcut posibilă obţinerea certificatului de competenţe lingvistice. De asemenea au beneficiat de ore de pregătire culturală şi pedagogică, prin organizarea unor excursii, vizite la muzee şi numeroase obiective turistice.

Pentru fiecare participant, acest plasament s-a dovedit a fi o experienţă unică, care cu siguranţă a contribuit atât la dezvoltarea şi formarea lor profesională, cât şi personală.

REZULTATELE aşteptate ale proiectului se vor reflecta in nivelul de performanţă al formabililor , in procentul imbunatăţit al ratei de tranziţie de la şcoală la viaţa activă , procent influenţat de certificatele de competenţe profesionale pe care absolvenţii le-au şi le vor obţine la finalizarea studiilor, in calitatea formării şi la catedră, prin materialele de formare dezvoltate, care vor reprezenta un suport pentru profesorii de specialitate.

In contextul acestor proiecte, plasarea faţă in faţă din punct de vedere al intereselor si al dialogului permanent dintre şcoală şi angajatori, işi găseşte concretizare, in parteneriatul pentru practică dintre şcoală şi agenţii economici.

Prin agenţii economici, elevii incep sa inteleagă ce inseamnă intr-adevăr, practica la locul de muncă.

Am convingerea că aceste proiecte cu stagii de pregătire practică au un impact inedit pentru elevi, in Tranzaţia de la şcoală la viaţa activă.

Bibliografie:

Events School – 2011

Ultima actualizare în Marţi, 10 Ianuarie 2012 21:46
 

Revista cu ISSN

STRATEGII ACTIV-PARTICIPATIVE IN PREDARE…

STRATEGII ACTIV-PARTICIPATIVE ÎN PREDARE-ÎNVÃtARE Institutor Anton Simona Marinela Şcoala cu clasele I-VIII nr.2 Vorniceni, Judetul Botosani - rezumat - Procesul didactic al studierii limbii...

Read more

Organizarea si desfasurarea unei activit…

ORGANIZAREA ŞI DESFĂŞURAREA UNEI ACTIVITĂŢI DE  PROIECT                                                                                  Prof. Mihalcea Carla                                                                                   Scoala nr. 1, Pantelimon - Ilfov   Proiectul este deopotrivă activitate de învăţare şi modalitate de evaluare, cu un profund caracter formativ. Avantajele...

Read more

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri …

1. Cocaina   Cocaina (pudră, zăpadă, "Albă ca zăpada", gheaţă, cristale, pietre) este un alcaloid extras din frunzele arbustului de coca (Erytroxylon coca) originar din America de Sud. Ea devine cunoscută...

Read more

Metoda proiectului in invatamantul presc…

METODA PROIECTULUI ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREŞCOLAR Înv. Gajdo Eszter Şcoala Gimnazială „Orbán Balázs” Acest articol îşi propune să prezinte rolul, importanţa şi etapele proiectului în procesul instructiv-educativ desfăşurat la nivelul învăţământului...

Read more

Personajul literar

STUDIU PRIVIND PERSONAJUL LITERAR   Prof. ANDONE CRENGUŢA Colegiul Tehnic de Transporturi Braşov     Personajul are un rol fundamental în creaţia literară. Operele rămân vii în mintea cititorului prin personajele lor, personaje capabile să-şi impună...

Read more

Planificare model pentru limba engleza i…

Planificare model pentru limba engleza invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Capitol I

Capitolul I. Reglementãri generale Art. 1 APR Denumirea organizatiei este „Asociatia Profesorilor din România" denumitã în continuare APR. APR este organizatia profesorilor din România. În consecintã, APR reprezintã si apãrã drepturile cadrelor didactice...

Read more

Modele de subiecte pentru evaluarea init…

Modele de subiecte pentru evaluarea initiala   Pe site-ul oficial al Ministerului Educatiei au fost deja publicate modele de teste pentru evaluarile initiale la care vor fi supusi absolut toti elevii in cursul...

Read more