|
|
Documente necesare la inspectii RODIS |
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:30 |
1. LA NIVELUL DIRECTORULUI
Nr. crt.
|
Tipul documentului
|
Numele documentului
|
1.
|
Documente de proiectare
|
1.1. Planul de dezvoltare instituţională al unităţii.
|
1.2. Oferta educaţională a unităţii.
|
1.3. Planul managerial anual.
|
1.4. Programe manageriale semestriale.
|
2.
|
Documente de evidenţă
|
2.1. Contract de management/ decizie/fişa postului (atât pentru director cât şi pentru directorul adjunct)
|
2.2. Statul de funcţii.
|
2.3. Organigrama unităţii şcolare,
|
2.4. Cartea de onoare a unităţii.
|
2.5. Regulament de ordine interioară.
|
2.6. Dosar cuprinzând ordine, instrucţiuni, regulamente etc.
|
2.7. Graficul de control al directorului (pe domenii de activitate).
|
2.8. Caietul de asistenţe la ore -numărul de asistenţe, distribuirea acestora pe discipline/ cadre didactice
|
2.9. Registrul de decizii, dispoziţii şi note de serviciu - legalitatea deciziilor (elaborare, fundamentare, oportunitate) şi legalitatea constituirii comisiilor şi catedrelor (număr, reprezentaţi, durată)
|
2.10. Schema orară pe nivel de studiu
|
2.11. Criterii de evaluare a activităţii personalului didactic în vederea acordării calificativelor anuale-existenţa fişelor.
|
2.12. Planul de şcolarizare aprobat – cuprinderea şi şcolarizarea copiilor/elevilor.
|
2.13. Dosar cu instrumentele interne de lucru ale directorului pentru îndrumare şi control/programe operative săptămânale
|
2.14. Dosar privind siguranţa în muncă
|
2.15. Dosar privind protecţia civilă (cf. ghid I.S.J.), siguranţa civică
|
2.16. Dosar cu rapoarte anuale privind starea învăţământului.
|
2.17. Programe de cooperare şi parteneriat locale, naţionale şi internaţionale, inclusiv Programul de granturi pentru dezvoltarea şcolară, PIR, etc
|
2.18 Nivelul cantitativ şi calitativ al bazei didactico-materiale; utilizarea raţională a spaţiilor de învăţământ- şcoală, cantină, internat, ateliere, laboratoare, etc
|
2.19 Planificarea şi evidenţa concediilor-pentru directorul adjunct şi personalul nedidactic şi didactic auxiliar
|
2.20 Promovarea imaginii instituţiei (site, presă scrisă, TV, elemente de identitate vizuală, etc), activitatea de relaţii publice
|
3.
|
Documentele Consiliului Profesoral
|
3.1. Tematica şi graficul şedinţelor Consililui Profesoral.
|
3.2. Registrul de procese verbale.
|
3.3. Materiale prezentate (cf. tematicii):
- Rapoarte de analiză semestriale şi anuale;
- Raportul directorului prezentat în Consiliul Profesoral.
|
4.
|
Documentele Consiliului de Administraţie
|
4.1. Tematica şi graficul şedinţelor Consiliului de Administraţie.
|
4.2. Componenţa Consiliului de Administraţie şi repartizarea pe sarcini.
|
4.3. Registrul de procese verbale.
|
4.4. Raportul directorului prezentat în Consiliul de Administraţie.
|
4.5. Existenţa şi discutarea fişelor de autoevalauare a cadrelor didactice şi a personalului auxiliar, evidenţierea calificativelor anuale (prin punctaj şi calificativ acordat)
|
4.6. Dosar cu procedura completă de acordare a salariului de merit conform metodologiei, pentru anul calendaristic în curs
|
4.7. Acordarea premiilor lunare 2% - fişa cu criterii
|
4.8. Sancţionarea membrilor colectivului (fundamentare, Statut, Codul Muncii)
|
5.
|
Documentele Consiliului Şcolar
|
5.1. Componenţa.
|
5.2. Rapoarte de analiză.
|
6.
|
Documentele Comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în şcoală
|
6.1 Regulament, strategie
|
6.2 Componenţa, decizie de constituire
|
6.3 Raport anual de evaluare internă a calităţii, plan de îmbunătăţire
|
7.
|
Documentele Compartimentului Contabilitate
|
7.1. Bugetul de venituri şi cheltuieli.
|
7.2 Evidenţa fondurilor extrabugetare - închirieri, servicii, donaţii, sponsorizări de la părinţi sau de la alte persoane fizice sau juridice.
|
7.3 Derularea programelor guvernamentale: investiţii-reabilitare (HG), Lapte-corn, Bani de liceu, Euro 200, etc.
|
7.4 Modul de efectuare a inventarierii, casare, etc.
|
8.
|
Documentele Compartimentului Administrativ
|
8.1 Asigurarea combustibilului, aprovizionarea cu alimente pentru cantine
|
8.2 Administrarea şcolii – autorizare sanitară de funcţionare, apă curentă, starea localului, aspect exterior şi interior, funcţionalitate, predarea sălilor de clasă diriginţilor
|
8.3 Întreţinerea bazei materiale: mobilier, săli de clasă, uşi, ferestre, table, magazii alimente, sală de sport, teren de sport, spaţii verzi, lot şcolar, etc
|
2. LA NIVELUL DIRECTORULUI ADJUNCT (în cazul în care nu este normat un astfel de post – documentele vor fi solicitate directorului unităţii de învăţământ)
Nr. crt.
|
Tipul documentului
|
Numele documentului
|
1
|
Documente de proiectare
|
1.1 Contract de management, fişa postului, decizie
|
1.2 Grafic de control al directorului adjunct
|
2
|
Documente de evidenţă
|
2.1 Caiet de asistenţe la ore: numărul de asistenţe, distribuirea acestora pe discipline/cadre didactice
|
2.2. Organizarea unităţii şcolare pe compartimente, catedre, comisii. Existenţa deciziilor de constituire a catedrelor/comisiilor.
|
2.3 Orarul şcolii, comisia de întocmire, decizia pentru comisia de orar
|
2.4 Graficul serviciului pe şcoală-cadre didactice şi elevi
|
2.5 Planificarea şi evidenţa concediilor pentru cadrele didactice
|
2.6 Procente de promovare-corigenţă, repetenţi (în anul şcolar trecut)
|
2.7 Elevi cu note de 7 şi sub 7 la purtare
|
2.8 Rapoarte privind analizarea periodică a rezultatelor şcolare (pe baza raportărilor şefilor de catedră)
|
2.9 Elevi cărora li s-au aplicat sancţiuni disciplinare
|
3
|
Documentele comisiilor/catedrelor
|
3.1 Evidenţa membrilor comisiei/ catedrei, date personale, atribuţii etc.
|
3.2. Programe manageriale anuale şi semestriale ale catedrelor/comisiilor metodice
|
3.3. Graficul de utilizare a laboratoarelor, cabinetelor, săli de sport.
|
3.4. Graficul de interasistenţă.
|
3.5. Lista cu elevii capabili de performanţă.
|
3.6. Rezultate la concursuri şi olimpiade şcolare
|
3.7 Rezultate la examene naţionale, analize şi plan de măsuri în urma acestora – dacă este cazul (numai la dosarele catedrelor unde sunt incluse discipline de examen)
|
3.8. Program de pregătire:
- pentru elevii performanţi;
- pentru recuperare;
- pentru examene naţionale.
|
3.9 Materiale prezentate în şedinţele comisiei/catedrei.
|
3.10. Graficul activităţilor metodice
|
3.11. Dosar cu propunerile pentru oferta educaţională; programe şcolare avizate de I.S.J.
|
3.12. Instrumente de evaluare şi notare; bareme minimale
|
3.13. Monitorizarea parcurgerii programei la fiecare clasă şi aprecieri asupra modului cum se realizează evaluarea elevilor/ritmicitatea notării.
|
3.14. Organizarea recapitulărilor finale.
|
3.15. Evaluarea membrilor catedrei/comisiei şi propunerile pentru calificativele anuale, în baza unui raport motivat.
|
3.16. Documente privind cercetarea pedagogică.
|
3.17. Informaţii semestriale asupra activităţii comisiei/catedrei.
|
3.18 Grafic de desfăşurare a tezelor semestriale
|
4
|
Documentele laboranţilor.
|
4.1. Program de activitate semestrială.
|
4.2. Raport anual.
|
5
|
Documentele bibliotecarei.
|
5.1. Program de activitate anuală.
|
5.2. Program de activitate semestrială.
|
5.3. Registrul de organizare a fondului de carte.
|
5.4. Registrul de evidenţă a cititorului; fişe de cititor.
|
5.5. Evidenţa activităţilor (organizarea sau participarea de / la acţiuni specifice: lansare de carte, întâlniri literare, simpozioane, vitrine şi expoziţii de cărţi, standuri de noutăţi sau de colecţii de cărţi, prezentări de manuale opţionale)
|
6
|
Documentele privind perfecţionarea cadrelor didactice.
|
6.1. Programe de perfecţionare.
|
6.2. Evidenţa perfecţionării.
|
6.3. Decizie de numire a unui responsabil cu perfecţionarea.
|
7
|
Documentele cadrelor didactice.
|
7.1. Proiectare anuală.
|
7.2. Planificări calendaristice semestriale.
|
7.3. Proiectarea unităţilor de învăţare.
|
8
|
Documentele Coordonatorului de proiecte şi programe educative
|
8.1 Proiectarea activităţilor la nivelul comisiei diriginţilor
|
8.2 Programul activităţilor extraşcolare, inclusiv programe iniţiate pentru elevi în timpul vacanţelor şcolare
|
9
|
Consiliul elevilor -NUMAI LA UNITĂŢILE LICEALE!
|
9.1 Componenţă
|
9.2 Procese-verbale ale activităţilor şi iniţiativelor CE
|
10
|
Comitetul Reprezentativ al părinţilor
|
10.1 Componenţă
10.2 Procese-verbale lectorate cu părinţii
|
3. SECRETARIAT
Nr. crt.
|
Tipul documentului
|
Numele documentului
|
1.
|
Documente de evidenţă
|
1.1 Registrul de inspecţii.
|
1.2 Statul de funcţii al şcolii
|
1.3 Fişele posturilor
|
1.4 Cataloage (grupe, clase)
|
1.5 Condica de prezenţă a cadrelor didactice şi a personalului auxiliar
|
1.6 Registre matricole
|
1.7 Registre de evidenţă şi eliberare a actelor de studii (diplome, certificate, adeverinţe provizorii, cotoare diplome, stoc acte studii).
|
1.8 Registrul de evidenţă cărţi de muncă
|
1.9 Caietul de procese-verbale ale profesorilor de serviciu pe şcoală
|
1.10 Dosarele personale ale cadrelor didactice
|
1.11 Contracte de muncă individuale ale personalului din unitate
|
1.12 Procesele-verbale pentru examenele de corigenţă, dosare complete
|
1.13 Documente privind înscrierea/examenele de absolvire ale elevilor
|
1.14 Documente privind mişcarea elevilor (legalitatea transferărilor, examene de diferenţă, confirmări foi matricole trimise - primite)
|
1.15 Registrul de intrări-ieşiri
|
1.16 Dosar cu bursele şcolare ale elevilor
|
1.17 Registru note telefonice
|
1.18 Evidenţa carnetelor de alocaţie
|
1.19 Dosare de corespondenţă cu I.S.J., MECT, alte instituţii, acţiuni, comunicări, note, circulare etc.).
|
1.20 Existenta si starea arhivei.
|
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 30 Ianuarie 2013 22:42 |
|
RELAȚIA PROFESOR-ELEV
Andone Crenguța - profesor
Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov
Rezumat: Articolul “Relația profesor-elev” pornește de la cunoscuta afirmație a lui Ion Creangă, ce are drept idee meseria de dăscăl. M-am... Read more
ANEXA Nr. 2
la regulament
RAPORT SCRIS INDIVIDUAL AL INSPECTIEI SCOLARE GENERALE
- model -
Raport scris individual pe arie tematica/domeniu
Aria tematica/Domeniul: ................................................................................................................................................
Inspector: .................
Calificativ .....................
Pe baza criteriilor si... Read more
STUDIU DE CAZ – ELEV M.G.
Înv. Marc Aurica
Școala Gimnazială Câmpeni, jud. Alba
Am realizat un studiu de caz... Read more
EVALUAREA SCRISĂ
Prof. Marian Mihaela,
Colegiul Tehnic “Constantin Brâncuşi”
Rezumat: Evaluarea scrisă reprezintă o modalitate economică de verificare, deoarece permite ca într-un timp relativ scurt să se verifice randamentul unui număr mare... Read more
AN INTRODUCTION TO VICTORIAN WRITERS’ GALLERY
prof. Pălăştea Cornelia
C.N. ,,Elena Cuza”, Craiova
The importance of literature, not only in the history but also in the... Read more
STANDARDE PROFESIONALE ÎN PREDAREA LIMBII ŞI
LITERATURII ROMÂNE ÎN GIMNAZIU
Prof. Panait Alina,
Şcoala „George Emil Palade” – Buzău
Standardele profesionale reprezintă un ansamblu de aştepări şi cerinţe, explicit formulate, referitoare... Read more
SPORTUL PENTRU TOŢI
Prof. Înv. Primar Vladu Ana Nicoleta
Şcoala Gimnazială Nr. 3, Rovinari
Aceast articol urmareşte o serie de obiective generale ca:
- promovarea practicării sportului în diverse forme, în rândul tinerilor... Read more
ROMANTISMUL MUZICAL CEH
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu
Multã vreme cultura muzicalã cehã a fost, în Baroc si Clasicism, o parte reprezentativã a celei austro-germane.... Read more
Calendarul si structura anului scolar 2016-2017
A fost publicat în Monitorul Oficial, partea I, nr. 552 din 21 iulie, Ordinul MENCS nr. 4577/2016 privind structura anului şcolar 2016-2017.
Noul an…
ANEXA Nr. 7
la metodologie
PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar
Disciplinele Instruire practica, Activitati de preprofesionalizare -… ROLUL ȘI IMPORTANȚA ACTIVITĂȚILOR EXTRACURRICULARE
Prof. Adăscăliței Elena-Daniela
Liceul Tehnologic „Al. Vlahuță” Șendriceni
„A instrui pe tineri cum se cuvine, nu constă în a le vârî în cap mulțime de cuvinte, fraze,… LA PEDAGOGIE DU PROJET
Prof. Octavian Horia MINDA
Şcoala cu clasele I-VIII SINANDREI TIMIŞ
1. La définition du projet
Dans le monde contemporain, l’éducation est une nécessité, imposée par de rapides changements économiques.… RELAŢIA DE INDEPENDENŢĂ DINTRE EDUCAŢIA FIZICĂ ŞI CELELALTE LATURI ALE EDUCAŢIEI
Prof. Antonie Iustin-Marius
Școala Gimnazială „Mihail Sadoveanu” Bacău
Rezumat:
O societate sănătoasă nu se poate construi fără a înţelege rolul educaţiei fizice în…
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar
Capitolul I
Dispoziţii generale
Art. 1. Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, denumită în continuare… FOLOSIREA POVEȘTILOR ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE
Profesor: Buruiană Mihaela
Liceul Tehnologic “Tudor Vladimirescu”, com. Tudor Vladimirescu, jud. Galați
Cuvinte cheie: poveşti în limba engleză, ciclul primar
De ce poveşti? Valoarea educațională…
Ministerul Educaţiei a prelungit termenul de depunere
a contestaţiilor pentru Evaluarea Naţională la clasa a VIII-a
Ministerul Educaţiei Naţionale a decis prelungirea intervalului orar alocat pentru depunerea de contestaţii la Evaluarea Naţională…
SUCCESUL ȘCOLAR. PERSPECTIVA FINLANDEZĂ
Prof. Alexandru Colțan
Școala Gimnazială Săcălaz, jud. Timiș
În ultima decadă, sistemul educațional finlandez a atins constant…
|
|