Sâmbătă, 08 Mai 2010 17:56 |
DE CE “STEP BY STEP”?
Înv. Roatiș Alina Camelia
Step by Step este o metodă alternativă de educație a copiilor bazată pe datele psihologiei științifice a dezvoltării copilului și vizează cultivarea tuturor calităților potențiale ale acestuia.
În acest sistem alternativ de învățare educația este individualizată ,copilul învață prin descoperire în interacțiunea sa cu mediul. În plus copilul descoperă efectele și mijloacele colaborării și negocierii în locul unei competiții pe criterii standard.
Programa școlară este aceeași cu cea din sistemul tradițional. Capacitățile de adaptare dobândite în cadrul unei clase “Step by Step” îl va ajuta pe copil să depașeasca și rigorile învațământului tradițional, deci acesta se va adapta pe parcursul școlarizarii într-o clasă obișnuită.
Într-o clasă “Step by Step” învățarea se desfașoară pe centre de activitate. Principala deprindere pe care elevii o învață este munca în echipă, colaborarea. O clasă “Step by Step”arată altfel decât una tradiționala: începând de la mobilier adecvat centrelor de activitate, materiale personalizate( calendarul lunii, panou 100 de zile de școală, agenda zilei, etc) la scaunul autorului, unde copilul își expune propriile idei, experiențele,noutățile, rezolvările în fața colegilor.
O clasă “Step by Step” are doi învațători, fapt ce constituie un mare avantaj pentru a facilita învățarea si înțelegerea completă a sarcinilor propuse, în ritmul copilului.
Evaluarea se realizează prin mai multe modalități: la scaunul autorului, prin mapa cu lucrări, și în caiete speciale prin competențe de evaluare.
Programul unei zile începe cu întâlnirea de dimineața, activitate ce “deschide mintea și sufletul copilului” și continuă cu activitățile la centre. Vă invităm să vizitați o clasă “Step by Step”, ca să puteți să decideți și să aflați mult mai multe lucruri interesante!
“Predarea orientată după necesitățile copilului”, Kate Burke Walsh, 1999
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Sâmbătă, 08 Mai 2010 18:01 |
|
EMINESCU ŞI ARON PUMNUL
Prof. Safta Mariana Alina
Şcoala Gimnazială Tudor Vladimirescu, Târgovişte
Aron Pumnul s-a născut la 27.XI.1818, la Cuciulata, judeţul Braşov şi a murit la 12./24.I.1866, la Cernăuţi.... Read more
Tabere si excursii scolare - formulare si documentare
Vezi ordinul MEN 3060/2014 privind aprobarea conditiilor de organizare a taberelor, excursiilor, exeditiilor si a altor activitati de timp liber, organizate prin scoala,... Read more
NOILE EDUCATII
Dupa cum apreciaza specialistii, noile tipuri de continuturi sau „noile educatii” reprezinta cel mai pertinent si mai util raspuns al sistemelor educative la imperativele generate de problematica lumii contemporane.... Read more
POTENŢAREA EMPATIEI. O ABORDARE SINERGOLOGICĂ
Prof. Eugen Bartic-Bogdan
Şcoala Onişcani, com. Filipeşti, jud. Bacău
Amiază de 23 mai, anul nu contează. La a cincea oră din program, după formalităţile preliminare care-şi fac reclamă... Read more

O CHESTIUNE CONTROVERSATĂ: STEREOTIPUL
Prof. Raluca Ioana Olariu
Şcoala Gimnazială „Acad.H.Mihăescu” Udeşti, Judeţul Suceava
Semnificaţia imaginilor vizuale este stabilită prin diferenţă. Astfel, de-a lungul istoriei... Read more
CUM PREVENIM BULLYING-UL ÎN MEDIUL ȘCOLAR
Prof. înv. primar Almaș Andreea-Ioana
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău
Ca verb „to bully” înseamnă: a intimida, a speria, a domina. Bully... Read more

- Revistã nationalã de educatie -
ISSN 2065 - 3239
Presedinte APR: ªumãlan Dan
Redactor sef: Lazar Mihaiela
Adresa:
Strada Constantin Daicoviciu Nr. 15, Etaj 4, Birou 405
Cluj-Napoca, cod 400020, România
Fax: 0364-81.45.49
E-mail:... Read more
IDENTITATE, MEMORIE ŞI FICŢIUNE ÎN LITERATURA CONCENTRAŢIONARĂ,
NICOLAE STEINHARDT, JURNALUL FERICIRII
Prof. Boza Mirela-Ionela
Jurnalul fericirii, „operă postumă, se alătură altora – prea puţine în literatura română –... Read more
OPINIILE MARILOR OAMENI DE CULTURĂ DESPRE TRADUCERE
Octavian Horia MINDA
Şcoala cu clasele I-VIII, Sanandrei, Timis
Traducerile au jucat şi continuă să joace un mare rol, fiind un important mijloc de comunicare în… Norme metodologice privind efectuarea concediului de odihna al personalului didactic din invatamant
Ministerul Educaţiei Naţionale nu va modifica
modalitatea de admitere în clasa a IX-a
Ministerul Educaţiei Naţionale nu va modifica modalitatea de admitere în clasa a IX-a, pentru anul şcolar în curs,… STUDIUL COMPATIBILITĂŢII ELECTROMAGNETICE ÎN
SISTEME ELECTRICE
Prof. Drd. Ing. LILIANA CÎMPAN,
Colegiul Tehnic „Iuliu Maniu” Şimleu Silvaniei
Rezumat
Activităţile umane, dar în mod special activitatea industrială, dau naştere la numeroase forme de poluare a… EVALUAREA FORMALĂ ȘI EVALUAREA INFORMALĂ
Prof. Nuți Gălețeanu
Școala Gimnazială specială pentru Deficienți de auz „Sfânta Maria”- București
Evaluarea școlară este un act de valorizare ce intervine în viața elevilor. Dar așa cum…
METODE DE PREDARE ACTIV-PARTICIPATIVE
METODA PROIECTULUI, SITE-URI WIKI
Leonte Anca
Colegiul Tehnic Buzău
Se vorbeşte tot mai mult în ultimii ani despre un învăţământ centrat pe elev, dar întrebarea este: cum anume învaţă elevii… VIOLENŢA ÎN ŞCOALĂ. Agresiunea.
Profesor: Teodorescu Lăcrămioara
Şcoala cu clasele I-VIII Faraoanele
,, Atâta timp cât oamenii vor folosii violenţa pentru a combate violenţa, aceasta va exista întotdeauna printre noi ,, Michael… COSMOGONIA ÎN SISTEMUL GNOZELOR DUALISTE EUROPENE
Mitul creaţiei integrează largo sensu o poveste picantă, stilizată şi galonată de mistica simbolului, privind începuturile lumii aşa cum au fost ele percepute de către…
L' ATTAQUE DU MOULIN
(fragment)
Andone Crenguța - profesor
Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov
La nouvelle L' attaque du Moulin, publieé en 1877, s'…
|