CHILDREN IN THE FAIRY WORLD TALES
Prof. Octavian Horia MINDA
Şcoala Cu Clasele I-VIII Sinandrei Timis
Proiectul eTWINNING COPIII ÎN LUMEA BASMELOR în care am fost cooptat de către colegii din Franţa şi Polonia, îşi propune să realizeze o poveste în jurul unui personaj care se va plimba în fiecare şcoala şi ţară integrate în proiect. Elevii vor putea astfel, prin intermediul limbii engleze, să se manifeste creativ şi să împărtăşească frînturi din cultura şi civilizaţia proprie. Produsul final al acestui proiect va fi o carte cu povestea creată şi ilustrată de elevi. Pe parcurs, chatul, jurnalul, documentele ataşate şi toate celelalte activităţi propuse vor antrena toţi participanţii.
Discuţiile purtate deja pe chat cu colegii din proiect au subliniat îndeosebi importanţa jurnalului.
Jurnalul Proiectului este util pentru:
a) Urmărirea etapelor de lucru ale proiectului, mai târziu poate fi folosit pentru rapoartele de activitate.
b) Discuţii şi sugestii (de la NSS, parteneri, alte cadre didactice).
c) Planificarea proiectului.
d) Schimbul de resurse şi formare reciprocă în cadrul echipei de proiect, mai ales când nivelul de expertiză al partenerilor este diferit.
e) Diseminare, ca portofoliu de activitate.
Am stabilit împreună cu colegii să organizăm într-un mod cât mai placut atît cancelaria cît şi colţul elevilor. Acesta din urmă pentru a le facilita comunicarea şi cunoaşterea reciprocă, dar şi distracţia atunci când se regasesc împreună.
Am căzut deasemenea de acord asupra folosirii aceloraşi intrumente de lucru, în special asupra editării textelor dar şi a gestionării imaginilor sau a secvenţelor video.Ne-am creat fiecare un wikispace , iar gestionarea imaginilor o facem cu Picasa.
Suntem deja în a cincea săptămână de lucru în proiect şi bucuria şi plăcerea lucrului în echipă, a regăsirii în spatiul virtual este o realitate.
Iată pe scurt descrierea proiectului:
Titlul proiectului: COPIII ÎN LUMEA BASMELOR
Teme: Artă, Dramă,Discipline învăţământ primar (creaţia literară, limba străină, cunoaşterea mediului, educaţia civică), IT, Multimedia,
Rezumatul proiectului: Creativitatea elevilor trebuie să se manifeste in cât mai multe domenii ale realităţii. Un personaj imaginar va călători în fiecare ţară implicată în proiect pentru a vindeca natura bolnavă. Eroul îşi va îmbogăţi universul spiritual şi cultural cunoscând realităţi diferite. Cuvinte cheie şi structuri fundamentale în limba engleză vor fi vehiculate de elevi.
Partener: Şcoli din Franta, Polonia, Turcia, Irlanda, Romania
Limba de lucru: engleza
Scop: dezvoltarea creativităţii literare a elevilor ;dezvoltarea capacităţii de exprimare în limba engleză.
Obiective:
1-exersarea utilizării IT si multimedia;
2-stimularea potenţialului creativ şi încurajarea utilizării calculatorului în exprimarea trăirilor şi sentimentelor;
3-dezvoltarea competenţelor de comunicare virtuală în limba de lucru în cadrul proiectelor eTwinning;
4. educaţia interculturală,
Grup ţintă: elevi cu vârsta cuprinsă între 8-10 ani.
Activităţi:
1) Alegerea personajului, descrierea lui (identificarea instrumentelor şi a modului de utilizare de către toţi elevii participanţi la proiect)-noiembrie 2010
2) Elaborarea capitolelor (fiecare şcoală va elabora un capitol alegând o situaţie specifică locului) martie 2011
3) Realizarea de către fiecare elev a unui desen prin care să redea momente impresionante din capitolul elaborat în clasă şi publicarea lor pe spaţiul virtual al proiectului; familiarizarea cu acţiunea upload a materialului realizat)-noiembrie , decembrie 2010, ianuarie, februarie, martie 2011
4) Realizarea cărtii şi a unui dictţonar (familiarizarea cu acţiunea download, printarea desenelor şi comentariilor fiecărui participant la proiect )-aprilie, mai 2011.
Resurse umane:elevi, cadre didactice
Resurse materiale: laboratorul de informatică, AeL, imprimante, internet.
Resurse procedurale:
- pentru primele trei activităţi vom folosi spatiul de lucru Dosarele vor fi poziţionate în partea stângă a paginii. Vom crea pentru fiecare activitate un dosar cu numele acesteia şi dosare pentru fiecare şcoală parteneră. In galeria foto vom afişa toate desenele realizate de elevi.In arhiva de documente, vom încărca şi păstra fişiere text, prezentări Powerpoint, fotografii, filme scurte, fişiere audio etc.
Pentru activitatea 4, elevii, prin activitate practică, vor printa materialele publicate de toţi participanţii la proiect (considerând a avea acordul acestora prin participarea la proiect) şi vor realiza împreună cu cadrul didactic îndrumător cartea cu povesti si ilustratii si un dictionar.
Resurse de timp: 8 luni (septembrie 2010-aprilie 2011)
Instrumente care vor fi utilizate: e-mail,chat, forum, blogul proiectului, desene, wiki
Rezultate aşteptate/produse:
familiarizarea cu instrumentele eTwinning, realizarea egalităţii de şanse prin obţinerea unei lucrări proprii pentru fiecare participant la proiect, carte educaţională, dicţionar.
Evaluare/Autoevaluare: feedback din partea colegilor, grilele de evaluare criterială privind nivelul competenţelor iniţiale/finale.
Poteţialul impact la nivelul activităţii didactice: creşterea nivelului de utilizare a noilor tehnologii în procesul de instruire, dezvoltarea abilităţilor elevilor de operare cu calculatorul şi de comunicare prin intermediul instrumentelor eTwinning.
Articole asemanatoare mai vechi:
|