Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Chestionar Education Technology for World Class Learning
Vineri, 08 Iunie 2012 00:00

Chestionar pentru cadrele didactice

de la Mark Twain International School

 

Unitatea școlară în care funcționați derulează un nou proiect intitulat Education Technology for World Class Learning, care   pune la dispoziția fiecărui elev din școala primară și a fiecărui profesor  câte un calculator care să fie utilizat atât în activitățile didactice, cât și acasă, ca un instrument permanent de lucru.

Pentru a obține informații despre desfășurarea în școală a acestui program, vă rugăm să răspundeți cu sinceritate la următoarele întrebări.

 

1.                  În ce scop utilizați calcultorul în timpul programului școlar? Vă rugăm să bifați varianta care vi se potrivește.

-                     editarea fișelor de lucru sau de evaluare zilnice;

-                     realizarea unor activități didactice;

-                     realizarea unor proiecte ocazionale cu elevii;

-                     documentarea pentru realizarea lecțiilor;

-                     realizarea corespondenței cu părinții prin email sau scrisori trimise cu diverse ocazii;

-                     realizarea unor jocuri didactice;

-                     vizionarea unor filme cu caracter didactic;

-                     evaluarea elevilor;

 

-                     realizarea altor sarcini incluse în fișa postului (completarea plannerelor, scrierea newsletterelor etc.);

-                     pentru dezvoltarea profesională personală;

-                     pentru dezvoltarea de proiecte educaționale cu alte școli;

 

-                     pentru lecții de inițiere computerială pentru elevi.

 

 

2.                  Cât de des utilizați calculatorul în timpul activităților cu copiii?

- zilnic;

- de 2- 3 ori pe săptămână;

- o dată pe săptămână;

- la 2 săptămâni;

- o dată pe lună;

- foarte rar.

 

 

3.                  Care sunt dificultățile pe care le întâmpinați în utilizarea calculatoarelor din școală?

-                     probleme tehnice în timpul desfășurării orelor;

 

-                     software educațional insuficient pentru materia pe care o predați;

-                     timp insuficient pentru pregătirea orelor;

-                     formare insuficientă în a utiliza tehnologia informației în educație.

 

 

4.                  Cine se ocupă de administrarea computerelor și a rețelei, de instalarea aplicațiilor și de rezolvarea tuturor problemelor care apar?

-                     dumneavoastră;

-                     un administrator de sistem angajat de școală;

-                     elevii;

-                     o firmă specializată, prin contract.

 

 

5.                  Considerați că utilizarea calculatorului în cadrul programului școlar:

-                     ușurează activitatea cadrului didactic (proiectare-predare-evaluare);

 

-                     crește randamentul profesorului;

-                     încurajează inovația didactică/ modernizarea procesului didactic;

-                     atrage elevul, dezvoltă interesul pentru studiu;

-                     dezvoltă abilitățile elevului de lucru cu computerul;

-                     facilitează înțelegerea fenomenelor de către elevi;

-                     promovează învățarea cooperativă, dezvoltă abilități de lucru în echipă;

-                     permite o învățare individualizată, personalizată;

-                     favorizează învățarea activă, interactivă, participativă;

-                     îngreunează desfășurarea procesului instructiv-educativ.

 

 

6.                  Cât de des utilizați TIC pentru următoarele tipuri de activități? Încercuiți varianta care vi se potrivește.

-                      elevii învață să utilizeze diferite programe pe calculator ( de editare, de desenare, de navigare pe Internet, de comunicare);

-                     elevii caută informații pe Internet;

-                     predarea și învățarea se face utilizând lecțiile electronice;

-                     elevii lucrează individual, utilizând TIC;

-                     elevii lucrează în grup, utilizând TIC;

-                     activități al căror produs îl consituie un produs multimedia (un film, o pagină web, o prezentare pe calculator);

-                     activități în care elevilor li se cere să fie creativi, să exploreze și să inoveze, utilizând îndeosebi resurse TIC și/ sau Internetul.

Variante de raspuns: DESEORI, RAREORI, NICIODATA.

 

 

7.                  În ce măsură predarea și învățarea cu ajutorul TIC influențează performanța elevilor?

 

-                     utilizarea TIC are un impact pozitiv asupra performanței în învățare a elevilor;

-                     TIC nu are niciun efect asupra performanțelor școlare ale elevilor la disciplina mea;

 

-                     TIC influențează negativ, în sensul scăderii performanțelor școlare ale elevilor.

 

 

8.                  În ce măsură considerați că TIC vă este de ajutor pentru a face tratare diferențiată?

 

-                     elaborarea unor strategii și instrumente de tratare diferențiată îmi ia mai mult timp atunci când utilizez TIC decât atunci când utilizez tratarea diferenţiată în manieră tradițională;

 

-                     realizarea unei educații diferențiate este mai ușoară atunci când predau cu ajutorul

TIC.

 

 

Revista cu ISSN

Ganduri - Profesor in Romania

„Fiecare zi ne învatã ceva nou.” (Euripides) Ce mare adevãr! Mai mult de atât, e util si necesar a recunoaste cã fiecare zi ne oferã noi si noi experiente, experiente ce...

Read more

Proiectele educative scolare si extrasco…

Proiectele educative scolare si extrascolare

Proiectele educative scolare si extrascolare

Read more

Martisorul, traditie si legenda

MÃRŢIŞORUL, TRADIŢIE ŞI LEGENDÃ Prof. Laura Mihaela Herman Şcoala cu clasele I-VIII „ Nicolae Iorga” Baia Mare     Mãrtisorul, un obicei pãgân de pe vremea dacilor si romanilor Descoperirile arheologice aratã...

Read more

Interferente literare

INTERFERENŢE LITERARE A aştepta să culegi altceva dintr-un pământ decât ceea ce a fost semănat în el ar fi copilărie. Prof. Ioniţă Olimpia Colegiul Economic Viilor, Bucureşti ...

Read more

Evaluarea formala si evaluarea informala

EVALUAREA FORMALĂ ȘI EVALUAREA INFORMALĂ   Prof. Nuți Gălețeanu Școala Gimnazială specială pentru Deficienți de auz „Sfânta Maria”- București   Evaluarea școlară este un act de valorizare ce intervine în viața elevilor. Dar așa cum...

Read more

Burse in Franta INSA EURINSA

AMBASSADE DE FRANCE EN ROUMANIE Service de Coopération et d’Action Culturelle   Ambasada Franţei în Romania are plăcerea sa vă anunţe că, în cadrul cooperarii universitare si stiinţifice, doreste să favorizeze accesul tinerilor...

Read more

EDUCATIA INCLUZIVA

EDUCAtIA INCLUZIVÃ: RESPECT, SOLIDARITATE, INTEGRARE   Ene Iuliana, profesor psiholog scolar Şcoala cu clasele I-VIII „I. L. Caragiale” - Medgidia     Motto: “Şcolile inclusive trebuie sã recunoascã si sã rãspundã diferitelor nevoi ale elevilor,...

Read more

TERAPIA LOGOPEDICA IN GRADINITA

TERAPIA LOGOPEDICÃ ÎN GRÃDINIŢÃ   Educatoare: Rãtoiu Victoria Şcoala cu clasele I - VIII, G.P.N. Nr. 1, Corabia     Lucrarea de fata îsi propune sã prezinte terapia logopedicã din grãdinitã cu scopul de a...

Read more