|
|
Sâmbătă, 16 Februarie 2008 14:45 |
Capitolul I. Reglementãri generale
Art. 1 APR
- Denumirea organizatiei este „Asociatia Profesorilor din România" denumitã în continuare APR.
- APR este organizatia profesorilor din România. În consecintã, APR reprezintã si apãrã drepturile cadrelor didactice universitare si preuniversitare, contribuie la nevoile educationale, sociale si culturale ale acestora.
- APR este o organizatie democraticã, independentã, apoliticã, cu activitate civicã si sindicalã.
- APR este persoanã juridicã în România.
- APR este o organizatie non-profit.
Art. 2 Sediul social
APR are sediul social în Cluj-Napoca, cod 400020, strada Constantin Daicoviciu nr. 15, etaj 4, birou 405. Sediul poate fi schimbat ori de câte ori va fi nevoie prin hotãrârea Comitetului Director.
Art. 3 Patrimoniul APR
- APR are un patrimoniu social distinct si autonom de patrimoniul membrilor sãi.
- La data constituirii, patrimoniul initial al APR este de 1.000 RON, proveniti din donatiile fãcute de membrii fondatori.
- Fondurile proprii în lei si valutã se dezvoltã prin donatii ale unor persoane fizice si juridice, finantãri externe, cotizatii, autofinantare, sponsorizare, granturi, din taxe percepute, în conditiile legii, pentru servicii angajate pe baze contractuale, de colaborare si reprezentare a tertelor persoane, precum si din alte surse care nu contravin legilor în vigoare.
Art. 4 Surse de finantare
- Donatiile din tarã si strãinãtate
- Sprijin din partea organelor statului
- Venituri din evenimente, chirii, proiecte si programele desfãsurate de organizatie.
- Sponsorizãri
- Cotizatiile membrilor
- Orice venituri permise de lege
Art. 5 Obiectivele de activitate
- proiecte pentru îmbunãtãtirea conditiilor sociale, profesionale si de divertisment ale cadrelor didactice;
- facilitãti în informare;
- schimburi culturale, sportive, de divertisment, profesionale cu profesori ai altor universitãti, respectiv scoli preuniversitare din tarã si strainãtate;
- editare de reviste, ziare de promovare si informare;
- sprijinirea tinerilor pentru a se dezvolta profesional în tarã si a micsora astfel fenomenul emigrãrii specialistilor;
- facilitarea transparentei si usurinta accesului la informatiile publice si colaborãrii cu societatea civilã.
- diseminarea informatiilor cu privire la evolutia sistemelor similare din Uniunea Europeanã, facilitarea schimburilor si mobilitãtii între state europene;
- promovarea creativitãtii, comunicãrii si spiritului critic, a noilor tehnologii educationale;
- acordarea de asistentã juridicã si de altã naturã persoanelor din sistem, aflate în situatia de a-si apãra drepturile, de a riposta la abuzuri sau ilegalitãti comise de autoritãti;
- alte activitãti de interes pentru profesori.
Art. 6 Durata de functionare
Durata de functionare a APR este nedeterminatã.
Art. 7 Principiile APR
- APR sustine integrarea economicã, socialã si culturalã a României în spatiul european.
- APR respectã si promoveazã drepturile fundamentale ale omului, libertatea de exprimare, libertatea de constiintã, libertatea religioasã.
- APR sustine crearea unui mediu preuniversitar si universitar bazat pe calitatea serviciilor educationale oferite elevilor si studentilor.
Art. 8 Scopurile APR
- Scopul principal al organizatiei este promovarea intereselor profesionale si sociale ale cadrelor didactice din România.
- APR urmãreste sã contribuie la promovarea ideilor europene si universale în societatea româneascã, sã initieze si sã consolideze schimburile cultural-stiintifice internationale.
- APR sprijinã si initiazã activitãti si proiecte la nivel academic pentru asigurarea unui climat în care competenta si calitatea educatiei sã primeze.
- APR sprijinã si initiazã activitãti culturale, sportive, de divertisment si sociale pentru crearea unui mediu academic autentic.
- APR dezvoltã relatii de cooperare cu organizatii non-guvernale locale, nationale si internationele care împãrtãsesc aceleasi principii.
- APR îsi poate constitui filiale teritoriale, în tarã si strãinãtate si departamente pe domenii de interes.
|
Ultima actualizare în Miercuri, 28 Iulie 2010 22:39 |
|
ANALYSE CONTRASTIVE: POINTS THÉORIQUES
Marta Negraia, Şcoala nr. 12 “Miron Costin”, Scoala nr. 1 “Nicolae Mantu”,
Liceul Teoretic Dunărea, Galaţi
L’analyse contrastive suppose la comparaison des deux langues en contact, une... Read more
ROLURI ANIMATE DE EDUCATORI
Educator Stan Luminiţa-Simona
Grădiniţa cu program normal Bălăbăneşti, Galaţi
Noul Curriculum accentuează rolul educatorului în raport cu libertatea în planificarea activităţii zilnice, iar aria comportamentelor fundamentale ale cadrului didactic... Read more
TÃRÂMURI MIORITICE: SUNTEM ROMÂNI!
Prof. Popescu Ileana - Alina
Şcoala „Arhitect T. T. Socolescu”, com Pãulesti, jud. Prahova
Profesorul de limba si literatura românã se izbeste de cele mai multe... Read more
STRATEGIES FOR SELF ASSESSMENT
Anca Lăptucă,
Colegiul Naţional "Mihai Viteazul", Ploieşti
Teacher and student self-assessment as a good educational tool
Self-assessment is probably an activity every thinking individual engages... Read more
METODE INTERACTIVE FOLOSITE
ÎN PREDAREA-ÎNVĂŢAREA UNITĂŢILOR DE MĂSURĂ
Ţermure Felicia, institutor
Liceul Teoretic „W. Shakespeare” Timişoara
„Împreună, indivizii generează şi discută idei, ajungând la o gândire care depăşeşte posibilităţile unui singur individ.” (C. Costa)
Transformările... Read more
Competenţele cheie europene relevante pentru disciplină
Curriculum-ul românesc nu se poate situa în afara tendinţelor mari ale educaţiei europene. Din acest punct de vedere, programele de limba şi... Read more
DE CE ȘI CUM SĂ CULTIVĂM GUSTUL PENTRU CITIT
LA COPII ȘI ADOLESCENȚI?
Soroiu Crina, profesor învățământ primar,
Școala Gimnazială George Călinescu, Iași
Articolul își propune să supună atenției un aspect de o deosebită... Read more
ANEXA Nr. 3
la metodologie
Numele si prenumele candidatului.....................................
Data..............................
Examinator ................................
FISA DE EVALUAREA LECTIEI
Inspectia speciala la clasa
Read more
GRILA DE OBSERVAȚIE COMPORTAMENTALĂ
A ELEVULUI CU ADHD
Profesor Adriana Liliana Bezman
Şcoala Gimnazială Sf. Mihail şi Gavril, loc. Smârdan, jud. Galaţi
Hiperactivitatea cu deficit de atenţie, ADHD, este una dintre tulburările…
IGIENA ALIMENTAŢIEI
Prof. Camelia Cosma
Liceul de Artă ”Ioan Sima”, Școala Gimnazială ”Corneliu Coposu„, Zalău
Alimentaţia este unul din factorii importanţi care influenţează starea de sănătate. Se… POSTMODERNISMUL – REPERE TEORETICE
Prof. Nedea Ramona
Colegiul Tehnic Buzău
Articolul de faţă îşi propune să prezinte câteva repere teoretice legate de postmodernism, termenul cel mai controversat dintre toate. Sunt prezentate, succint,…
PARTENERIATUL EDUCAŢIONAL
Profesor, Ivan Daniela
Liceul Tehnologic
Virgil Madgearu, Constanța
Articolul de față își propune o anliză a unor aspecte ale managementului proiectelor în învățământ, factorii care asigură succesul unui parteneriat…
CONSILIEREA - ACTIVITATE DE FORMARE A ELEVULUI
Profesor Maxim Elisabeta
Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 2 Botosani
Schimbãrile care s-au produs la nivelul societãtii în general au determinat aparitia unor tendinte noi în…
Planificare model pentru educatie muzicala invatamant primar
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata… MODALITĂŢI DE DEZVOLTARE
A ,, GÂNDIRII CRITICE ” LA ELEVI
Institutor: Herczeg Monica
Şcoala cu clasele I-VIII Dudeştii Noi
Gândirea critică este un produs, un punct la care ajunge gândirea noastră în… METODE DE EFICIENTIZARE A LECŢIILOR DE LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNĂ
Institutor Romanescu Camelia
Şcoala cu clasele I-VIII Bereşti-Tazlău, jud. Bacău
Limba este însuşită de către copii încă din primii ani de viaţă. Învăţătorului… IDEEA DE CRITICĂ LITERARĂ ÎN VIZIUNEA
LUI JEAN STAROBINSKI
Prof. Apostol Iuliana – Andreea
Şcoala cu clasele I-VIII „Dimitrie Pompeiu”, Broscăuţi
În acest articol voi prezenta concepţia unuia dintre membrii Şcolii de la…
|
|