|
|
Cantecele in predarea limbii engleze |
Scris de mihaiela lazar
|
Miercuri, 08 Aprilie 2015 07:46 |
CÂNTECELE ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE
Profesor de limba engleză Crețu Alina-Arsaluis,
Liceul Teoretic „Mihail Sebastian”, Brăila
Cântecele nu înseamnă doar distracție, ele reprezintă un scop în sine pentru învățarea unei limbi străine.
Majoritatea profesorilor de engleză folosesc cântecele în procesul de predare și asta din motive bine întemeiate.
-
Cântecele sunt foarte ușor de ținut minte. Toți am trăit fenomenul „cântecul ce nu-mi iese din minte”. Cântecele rămân întipărite atât în memoria noastră de lungă durată cât și în cea de scurtă duratăt, așa că reprezintă o modalitate simplă de a ne aminti sintagme și expresii destul de lungi și complexe.
-
Cântecele sunt extrem de motivante. Atât tinerii cât și adulții sunt extrem de receptivi când sunt folosite cântecele în procesul de predare al limbii engleze.
-
Cântecele sunt extrem de personale. Deoarece majoritatea cântecelor au teme generice (cel mai adesea dragostea) și se referă mai puțin la anumiți oameni, locuri sau momente, ascultătorii se regăsesc în mesajul versurilor.
-
Cântecele conțin limbaj uzual. Limbajul folosit în majoritatea cântecelor este simplu, adesea într-un stil conversațional. Cântece mai complexe ca de exemplu ”History will teach us nothing” de Sting, poate fi analizat ca orice alt text literar. Așa cum spunea Tim Murphey: „...orice se poate face cu un text se poate face și cu un cântec.”
-
Cântecele pot aborda subiecte tabu. Cântecele reprezintă o metodă eficientă de promovare a unor subiecte, care din motive ce țin de rigorile sociale , nu sunt prea des exploatate de materialele didactice. Astfel, subiecte precum „divorțul”, „lupta contra sistemului” și altele pot fi abordate mult mai ușor prin intermediul cântecelor.
Cântecele pot fi analizate ca texte. Așa cum am menționat anterior cântecele pot fi exploatate ca orice alt text. Ele pot fi o sursă și o metodă de predare și exersare a gramaticii, sintaxei, vocabularului, pronunției dar și a abilitășilor de audiție, citit, vorbit, scris și traducere.
Cântecele sunt folosite în trei etape: prin activități introductive, activități propriu zise de învățare și activități de consolidare.
-
Activități introductive
Scopul acestei etape este de a pregăti elevii lingvistic, educațional, tematic și psihologic pentru text. Elevii sunt familiarizați cu subiectul și cu elementele specifice de vocabular, sau cu orice alte elemente lingvistice care îi pot ajuta în etapele următoare să exploateze textul cât mai eficient posibil.
Un element esențial al acestei etape este motivarea elevilor pentru ca aceștia să-și dorească să asculte cântecul. Acest lucru se realizează prin întrebări ajutătoare la care elevii răspund în timp ce văd textul pentru prima dată.
-
Activități propriu zise de învățare
În timpul acestei etape elevii au activități și sarcini care exploatează textul în mod direct. Sarcinile de lucru pot fi gradate și devin din ce în ce mai dificile pe măsură ce analiza textului avansează. De exemplu, în timp ce se ascultă un cântec precum ”An Englishman in New York”de Sting, o sarcină de lucru de început ar putea fi identificarea temei cântecului. Ulterior cerința poate avea în vedere identificarea unor informații specifice și necesită ascultarea intensivă a cântecului sau lectura versurilor cerându-se elevilor să marcheze diverse informații din text cu Adevărat sau Fals.
Totodată, în timpul acestei etape a lecției, elevii pot să efectueze sarcini paralele, de exemplu să citească versurile în timp ce fac însemnări despre X, sau ascultă cântecul și subliniază diverse expresii, cuvinte, etc.
După această analiză detaliată a cântecului, elevilor li se poate cere să reflecteze asupra limbii folosite dar și a conținutului.
-
Activități de consolidare
Această a treia etapă include activități care conduc la exersarea abilităților de producere de mesaje orale și scrise. În această etapă cântecul și textul sunt cele care oferă stimulii pentru desfășurarea unor activități ulterioare menite să consolideze alte deprinderi și abilități. Un exemplu poate fi cântecul formației Beatles ”She is leaving home”, unde elevii fie pot realiza un dialog între fată și părinții ei, sau pot redacta scrisoarea pe care tânăra a lăsat-o părinților ei.
La final, desigur, după ce elevii au rezolvat toate sarcinile de lucru, o posibilă recompensă ar fi să cânte împreună cântecul studiat.
Bibliografie:
-
Anderson, A. and Lynch, T. Listening. Oxford University Press, 1988
-
McDowell, J. and Hart, Ch. Listening plus: authentic recordings with tasks to develop listening skills and teacher training, Edward Arnold (Publishers), 1987
-
Murphey, T. Music & Songs, Oxford University Press, 1992
-
Underwood, M. Teaching listening. Longman Group Limited, 1989
-
Ur, P. Teaching Listening Comprehension. Cambridge University Press, 1992
|
|
INTEGRAREA EXPERIMENTULUI
ÎN ORELE DE FIZICĂ ŞI CHIMIE
Profesor Tudorache Maria,
Şcoala Gimnazială ,,P. H. Zangopol” Buzău
Prin predarea fizicii şi chimiei se urmăreşte raportarea copilului la mediul în care trăieşte. Experimentul este... Read more
INTEGRAREA CALCULATORULUI
ÎN LECŢIILE DE GEOGRAFIE
Profesor Miron Steluţa Otilia
Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila
Rezumat: Pentru profesor, calculatorul constituie o invitaţie permanentă spre autoperfecţionare şi autodepăşire. Din practica la catedră pot... Read more
Evaluarea nationala clasa a VIII-a 2017
Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice a publicat ordinul care prezinta calendarul desfasurarii Evaluarii Nationale la clasa a VIII-a in anul scolar 2016-2017.
Calendarul examenului... Read more
ROLUL ADOLESCENTULUI ÎN SOCIETATE
Prof. Teodorescu Lacramioara
Liceul Teoretic D. Zamfirescu Odobeşti, Jud. Vrancea
Fiecare adolescent este un caz concret, distinct şi trebuie tratat ca atare. El are maniera sa... Read more
MODALITĂŢI DE DEZVOLTARE
A ,, GÂNDIRII CRITICE ” LA ELEVI
Institutor: Herczeg Monica
Şcoala cu clasele I-VIII Dudeştii Noi
Gândirea critică este un produs, un punct la care ajunge gândirea noastră în... Read more
DESPRE ÎNVĂŢAREA UMANĂ
Profesor psihopedagog Ştefănescu Adreana
Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională “Speranţa” Timişoara
Argument. Materialul cuprinde noţiuni despre învăţare şi teorii cunoscute ale învăţării promovate de savanţi în diferite perioade ale... Read more
SPIRITUL CONTINUĂ EXISTENŢA NEFIINDĂ A UMBREI OMULUI VIU
Ştefan Lucian MUREŞANU
Motto: Cu cât oamenii îmbătrânesc cu atât spiritual lor devine mai suplu, mai cald, dobândind o înfăţişare mai organic. S-ar... Read more
DES COURS À BREST, EN FRANCE
Negraia Marta Cristiana, profesor de limba franceză,
Şcoala Nr. 12 Miron Costin, Galaţi
Les cours de perfectionnement en France dues grace au programme Comenius, mobilités individuelles,... Read more
ŞCOALA – UN SPAŢIU AL VIOLENtEI?
Prof. Melania top
ªcoala Generalã Nr. 31, Brasov
Motto:
Violenta este ultimul refugiu al omului incompetent. (Isaac Asimov)
On parle toujours…
ALBA IULIA – CAPITALA EDUCAŢIEI INTERCULTURALE
Prof. Dan Stroe
Între 13 şi 17 octombrie la Alba Iulia, județul Alba, sub egida Consiliului Europei, a Ministerului Educaţiei şi Cercetării din România, a Inspectoratului… VIOLENŢA ÎN ŞCOALĂ. Agresiunea.
Profesor: Teodorescu Lăcrămioara
Şcoala cu clasele I-VIII Faraoanele
,, Atâta timp cât oamenii vor folosii violenţa pentru a combate violenţa, aceasta va exista întotdeauna printre noi ,, Michael… PROIECT EDUCAŢIONAL
STRATEGIE PEDAGOGICĂ DE LUCRU CU ELEVI CE MANIFESTĂ
COMPORTAMENTE DE RISC, TULBURĂRI DE COMPORTAMENT,
DEVIANTA ŞCOLARĂ
Blejan Maria Liliana
Profesor Psiholog
Liceul de Arte Plastice “Hans Mattis Teutsch” Braşov
Lucrarea prezintă o modalitate…
I. NOŢIUNI INTRODUCTIVE
I.1. Ce reprezintă nanotehnologiile?
Cuvântul Nano provine din limba greacă şi înseamnă “pitic”. Un nanometru este a miliarda parte (10-9) dintr-un metru. Nanotehnologia poate fi definită ca…
DROGURILE SI EFECTELE LOR ASUPRA ORGANISMULUI
Prof. Camelia Cosma
Liceul de Artă “Ioan Sima”, Zalău
Școala Gimnazială “Porolissum”, Zalău
Drogurile sunt substanţe naturale…
IMPORTANŢA CUNOAŞTERII MODELELOR EXPLICATIV-INTERPRETATIVE ALE CULTURII PENTRU PREVENIREA ŞOCULUI CULTURAL
Prof. înv. primar Anca Pasca
Şcoala Gimnazială Ghimbav
În general dezvoltarea…
DIMENSIUNILE CRIZEI EDUCAȚIONALE ȊN ROMÂNIA
Negoiţă Anca-Roxana
Şcoala Gimnazială Călineşti, Floreşti-Prahova
REZUMAT:
Criza educaţiei pare a consta în lipsa de motivare a elevilor, conjugată în acelaşi timp, cu o demotivare la fel… APLICAREA TEORIEI GRAFURILOR PENTRU A GĂSI DRUMURI/CĂI OPTIME PENTRU PROBLEMA DE TRANSPORT
Prof. Diana Bărbat
C.N.I. “Gr. Moisil” Brașov
Articolul a apărut în Intenational Journal of Current Engineering and Technology în…
|
|