Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Amenajarea, dotarea si intretinerea bazelor sportive scolare
Marţi, 14 Septembrie 2010 07:20

METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂŞURĂRII

ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT

ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

 

 

 

CAPITOLUL VI

 

AMENAJAREA, DOTAREA ŞI ÎNTREŢINEREA

BAZELOR SPORTIVE ŞCOLARE  

Art.27. (1)Fiecare unitate de învăţământ, are obligaţia să amenajeze, cu sprijinul organelor administraţiei locale, a unor sponsori şi din propriile fonduri, să dezvolte şi să asigure funcţionalitatea necesară bazei sportive proprii, atât pentru activitatea organizată în aer liber cât şi pentru cea din interior, asigurând astfel condiţiile optime pentru realizarea obiectivelor înscrise în programele şcolare şi activităţile sportive extracurriculare.

(2)Structura bazei sportive, amenajate în aer liber, se adaptează disponibilităţilor spaţiului existent, inclusiv cel din curţile interioare. În funcţie de aceste condiţii, se vor amenaja:

-         pistă pentru alergări cu 2-3 culoare pe distanţe de 25-30m, 50-60m;

-         groapă cu nisip pentru sărituri;

-         spaţii marcate pentru săritura în lungime de pe loc;

-         spaţii pentru aruncarea mingii de oină, cu marcaje transversale la 15 – 20 – 25 – 30 – 40m şi, după caz, un spaţiu pentru aruncarea greutăţii, plasat separat, în extremitatea bazei sportive, ferit de circulaţia elevilor;

-         pistă pentru un traseu specific alergării de rezistenţă, cu marcaje vizibile pe: obiecte, pomi, pereţi, etc.

-         două terenuri separate pentru jocurile sportive cu marcaje suprapuse: handbal – fotbal; baschet – volei; sau separate, potrivit spaţiilor avute la dispoziţie. Acestea vor fi delimitate/ îngrădite, evitând circulaţia elevilor care nu participă la lecţii.

(3)În interior, în lipsa spaţiilor cu destinaţii specifice (săli de sport), conducerea unităţii de învăţământ va asigura un alt spaţiu, minim o sală de clasă, care se va amenaja, dota şi utiliza în exclusivitate pentru lecţiile de educaţie fizică.

 

 

Art.27. (1)În cazul dotării bazelor sportive şcolare trebuie avute în vedere următoarele:

a)    în aer liber, pe lângă instalaţiile sportive specifice fiecărui tip de activitate (jocuri sportive – atletism), se recomandă şi instalarea unor bare de tracţiune, dotarea cu blocstarturi, cronometre, rulete;

b)   în interior (săli), dotarea se realizează cu aparate, instalaţii obiecte şi alte mijloace de învăţământ care să permită exersarea frontală, cum ar fi: bastoane de gimnastică, corzi de sărituri, jaloane, cercuri etc.

(2)Principalele instalaţii şi aparate sunt prevăzute în normativele de dotare minimală, înscrise în noile programe de educaţie fizică pentru învăţământul gimnazial.

(3)În situaţia când se organizează două lecţii concomitent, conduse de doi profesori, în activitatea de dotare trebuie să se aibă în vedere posibilitatea de utilizare simultană a unor aparate şi obiecte.

(4)Pentru predarea jocurilor sportive este necesar ca fiecare cadru didactic să dispună de un număr mare de mingi (una la doi elevi), în scopul obţinerii unei densităţi motrice optime a lecţiei.

 

 

 

Art.28. În cazul întreţinerii bazelor sportive şcolare trebuie avute în vedere următoarele:

a)      baza sportivă pe care se desfăşoară activitatea trebuie verificată zilnic de fiecare cadru didactic; acesta trebuie să solicite, după caz, personalului de îngrijire şi de întreţinere, asigurarea curăţeniei, completarea nisipului din groapa de sărituri, remedierea unor eventuale defecţiuni apărute la nivelul instalaţiilor şi aparatelor din dotare;

b)      fiecare cadru didactic are datoria de a folosi şi întreţine, în bună stare, materialele utilizate în comun cu colegii de specialitate;

c)      fiecare cadru didactic trebuie să acorde o atenţie sporită modului de utilizare a materialelor sportive de către elevi, în scopul propus şi în condiţii de asigurare a integrităţii corporale, evitând producerea de accidente.

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:57
 

Revista cu ISSN

Rezultate titularizare 2012

Rezultate titularizare 2012   Afla rezultatele de la concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate in unitatile de invatamant preuniversitar 2012 (rezultate titularizare 2012).  

Read more

Problematica esecului scolar

PROBLEMATICA EȘECULUI ȘCOLAR Negoiță Anca-Roxana Școala Gimnazială, Sat Cătina Comuna Florești, Județul Prahova „Maxima debetur puero reverentia” (Unui copil trebuie să i se arate cel mai mare respect) ...

Read more

Ghid de evaluare a activitatii didactice

Ghid de evaluare a activităţii didactice I. PLANIFICARE – PROIECTARE 1. Modul de întocmire a planificărilor: - structura - esalonarea adecvată a materiei pe întregul an - concordanţa cu cerinţele programelor - integrarea în...

Read more

Aptitudinile

APTITUDINILE     Potrivit manualelor de psihologie, prin aptitudine intelegem o serie de „realitati” psihice si chiar psihofiziologice, cum ar fi predispozitiile sau capacitatile. In sensul larg, aptitudinea reprezinta o expresie a potentialului adaptativ...

Read more

Relatia scoala comunitate

RELATIA SCOALA-COMUNITATE   Scoala si familia urmaresc acelasi scop educativ formarea copiilor spre a deveni oameni multilateral dezvoltati. Pentru realizarea acestui scop unic este necesara unitatea de actiune, concordanta dintre mijloacele specifice de...

Read more

Festivalul National al Sanselor Tale

Festivalul National al Sanselor Tale   Conform adresei M.E.C.T.S. nr. 62458/10.10.2012, in perioada 19-25 noiembrie 2012 se va desfasura  sub genericul “Mediu social mai sigur pentru o educatie mai performanta”, a XIII-a editie a Festivalului National al Sanselor Tale. Organizarea...

Read more

Ce teze se dau in anul scolar 2012 2013

Ce teze se dau in anul scolar 2012-2013   In scurta vreme va incepe perioada tezelor din anul scolar 2012-2013. Vezi perioada de sustinere a tezelor, precum si lista disciplinelor la care...

Read more

Regulamentul de organizare si functionar…

  Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar      Capitolul I Dispoziţii generale   Art. 1. Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, denumită în continuare...

Read more