Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Alege scoala Proiect de prevenire a abandonului scolar
Scris de mihaiela lazar   
Sâmbătă, 08 Aprilie 2017 08:58

ALEGE ŞCOALA

PROIECT DE PREVENIRE A ABANDONULUI ŞCOLAR

Coordonator proiect,

Prof. Lepădatu Liliana

Şcoala Gimnazială Parava, Jud. Bacău

Elevii proveniţi din familii defavorizate, în pericol de abandon şcolar şi fără posibilităţi materiale de a fi îndrumaţi şi supravegheaţi la lecţii, au o nouă şansă prin ajutorul acordat de Parohia Parava în colaborare cu Şcoala Gimnazială Parava, Fundaţia Episcop Melchisedec şi Mitropolia Moldovei şi Bucovinei.

Cadrele didactice și preoții parohiei Parava urmăresc îndeaproape educația copiilor proveniți din medii defavorizate, din familii monoparentale, oferindu-le astfel un climat afectiv și reducând posibilitatea ca elevii să ajungă pe străzi, în medii ce-i pot influenţa negativ.

În spaţiile destinate petrecerii timpului, după finalizarea orelor de curs, copiii primesc o masa caldă, după care sunt îndrumaţi de cadrele didactice participante la proiect să-şi pregătească temele, să practice diverse alte activităţi în funcţie de aptitudinile fiecăruia (ore de desen, muzică, etc) și să socializeze într-un cadru adecvat.

Absenteismul este frecvent şi nu de puţine ori este încurajat chiar de părinţi, care lasă fraţii mai mici în grija fraţilor de vârstă şcolară, sau le încredinţează sarcini domestice pe care trebuie să le îndeplinească în timpul programului şcolar, în detrimentul efectuării temelor.

Proiectul are în vedere desfăşurarea unor activităţi care să corespundă dorinţelor părinţilor şi să fie în beneficiul copiilor şi al şcolii.

Având în vedere ca beneficiarii vin la “Alege şcoala” după terminarea orelor de scoală şi sunt deja obosiţi, le sunt propuse activităţi specifice nivelului de dezvoltare al copiilor, care să-i solicite într-un mod plăcut, recreativ, distractiv. Forma predominantă a activităţilor vor fi deci ludice şi chiar activităţile noastre cu scop educativ vor lua forme uşoare de joc şi distracţie.

Activităţi educative

Activităţile educative realizate de cadrele didactice voluntare constau în :

• ajutor la efectuarea temelor pentru a doua zi şi a celor suplimentare;

• integrarea copilului în programul zilnic;

• facilitarea relaţiilor interpersonale dintre copii;

• dirijarea jocului individual si colectiv în atmosfera de comunicare stimulativă;

• susţinerea performantelor şcolare pentru dezvoltarea individuală a personalităţii copiilor;

• stimularea creativităţii, aptitudinilor şi talentelor copiilor, însuşirea unor abilităţi în domeniu utilizării computerului, limbii engleze, muzicii, precum şi a jocurilor logice, distractive;

• dezvoltarea capacităţii de comunicare, constituirea şi dezvoltarea limbajului activ;

• formarea şi lărgirea orizontului de cunoaştere, formarea şi dezvoltarea conduitei de explorare a mediului înconjurător.

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Aprilie 2017 09:54
 

Revista cu ISSN

Contracte la termen pe indici bursieri i…

CONTRACTE LA TERMEN PE INDICI BURSIERI ÎN ROMÂNIA   Cîrcotă Roxana - prof. ec. Liceul Tehnologic de Marină Galați   Rezumat Bursa de valori din România a fost reînfiinţată în anul 1995, în baza Deciziei nr....

Read more

Romantismul muzical ceh

ROMANTISMUL MUZICAL CEH Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu     Multã vreme cultura muzicalã cehã a fost, în Baroc si Clasicism, o parte reprezentativã a celei austro-germane....

Read more

Sportul pentru toti

SPORTUL PENTRU TOŢI   Prof. Înv. Primar Vladu Ana Nicoleta Şcoala Gimnazială Nr. 3, Rovinari   Aceast articol urmareşte o serie de obiective generale ca: - promovarea practicării sportului în diverse forme, în rândul tinerilor...

Read more

Plan de actiune pentru integrarea copiil…

  PLAN DE ACȚIUNE PENTRU INTEGRAREA COPIILOR CU DIZABILITĂȚI Profesor învățământ primar Popa Constantina Școala Gimnazială Luncoiu de Jos, jud. Hunedoara Integrarea școlară este un proces de adaptare a copilului...

Read more

Imporrtanta studierii ortografiei si pun…

IMPORTANŢA STUDIERII ORTOGRAFIEI ŞI PUNCTUAŢIEI ÎN ŞCOALĂ înv. Marc Aurica Școala Gimnazială Cîmpeni A învăța elevii să vorbească corect și să scrie corect în limba română este o datorie de onoare...

Read more

La modalisation quelques typologies

LA MODALISATION-QUELQUES TYPOLOGIES   Ilie MINESCU Universitatea de Vest din Timişoara   La modalisation est une notion conflictuelle de la linguistique contemporaine. Cela résulte de sa polymorphie et de son caractère vaste et mouvant. De...

Read more

Masuri pentru revenirea si evitarea acci…

METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂŞURĂRII ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR      CAPITOLUL V   MĂSURI PENTRU PREVENIREA ŞI EVITAREA ACCIDENTELOR ÎN TIMPUL ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT   Art.21. Prevenirea şi evitarea accidentelor...

Read more

Competentele si codul de conduita al in…

   CAPITOLUL III  Competentele si codul de conduita al inspectorilor   Art. 62. -     Competentele profesionale necesare unui bun inspector sunt:    a) sa fie capabil sa evalueze eficienta strategiilor didactice alese de cadrul...

Read more