Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Abordarea SciFiEd
Scris de administrator   
Luni, 14 Aprilie 2014 18:29

Partea I

Abordarea SciFiEd

 

Sumar executiv al Raportului Transnaţional de cercetare şi Rezumat al abordărilor şi metodelor sugerate

 

Raportul prezintă rezultatele cercetării de birou (de desk) - un sondaj bibliografic în cadrul fiecărei literaturi naţionale - şi o cercetare de teren realizată prin chestionar şi interviuri structurate, faţă-în-faţă, în toate ţările partenere, şi anume Cipru, Irlanda, Italia, Polonia şi România.

 

 

 

Bazându-ne pe rezultatele provenite atât din cercetările de birou (desk) cât şi de teren realizate în ţările partenere, putem trage următoarele concluzii:

·        În anumite ţări participante, cum ar fi Polonia şi Romania, literatura SF este dezvoltată şi este la modă în rândul copiilor  şi al tinerilor. În restul ţărilor participante, ştiinţifico-fantasticul pt. copii şi adolescenţi este într-o fază incipientă. În anumite ţări, cum ar fi Cipru, dezvoltările recente în domeniu arată o apreciere emergentă pt. SF şi pt. dezvoltarea genului SF. Iar când vine vorba despre SF-ul tradus, ştiinţifico-fantasticul american pare a fi binecunoscut în majoritatea ţărilor participante.

·        În toate ţările, nu există foarte multe referinţe referitoare la predarea conceptelor, proceselor sau adevărurilor ştiinţifice prin SF. Acest fapt nu este întâlnit nici în formarea profesorilor şi un număr vast de educatori nu este familiarizat cu SF-ul şi potenţialul lui pedagogic. Totuşi, un număr limitat de practicanţi propun şi aplică activităţi educaţionale interesante care utilizează SF-ul.

·        În toate ţările participante, includerea SF-ului în curriculum este marginală şi limitată, acolo unde ea măcar există. În plus, atunci când se face referinţă la SF, acesta este inclus numai sub categoria literatură şi niciodată în corelaţie cu ştiinţa. Abordările interdisciplinare ale SF-ului sunt rare şi descrise doar la modul general. Valenţele pedagogice şi educaţionale ale literaturii SF nu sunt exploatate complet în educaţie, mare parte a chestiunii fiind lăsată la alegerea profesorilor.

·        În toate ţările, există potenţial pentru ca SF-ul să fie introdus de către profesori dacă aceştia decid astfel, iar majoritatea educatorilor cred că SF-ul ar putea fi util în multe domenii, precum ştiinţele, limba engleză şi comunicare, matematică, studii sociale, educaţie în privinţa mediului şi istorie.

·        Profesorii şi experţii identifică beneficii educaţionale multiple ce derivă din introducerea SF-ului în educaţie: motivaţie mărită a elevilor; abilităţi de limbă şi vocabular; gândire critică; sensitivitate civică şi ecologică; imaginaţie şi stimă de sine; oportunităţi de a explora viziuni ale viitorului şi de a critica prezentul; conştientizarea cognitivă şi critică a elevilor privind ştiinţa; înţelegerea interconexiunilor dintre ştiinţă, tehnologie, cultură, societate şi mediu de către elevi.

·        Există cel puţin 4 tipuri de activităţi pt. utilizarea filmelor şi a altor tipuri de media SF:

·         Folosirea benzilor desenate sau a filmelor pe post de introducere stimulativă a unui nou subiect/ sau a unor noi teme;

·         Examinarea validităţii ştiinţifice a scenelor SF;

·         Vizionarea de filme şi desene SF pt. a studia fenomene şi chiar pt. a face măsurători (folosind tehnologie);

·         Analizarea modului în care ştiinţa, tehnologia şi oamenii de ştiinţă sunt portretizaţi în aceste forme de media.

 

Iată câteva recomandări mai specifice desprinse din raport:

1.    Informarea profesorilor şi a şcolilor în privinţa genului SF şi a potenţialului său

2.    Organizarea de cursuri şi sesiuni de formare pt. profesori

3.    Furnizarea de linii directoare (ghiduri) şi sfaturi pt. profesori

4.    Prezentarea de exemple de bune practică solide, profesorilor

5.    Dezvoltarea de liste de poveşti SF adecvate vârstei

6.    Publicarea de material online, cu access liber care să fie interesant şi gata de a fi folosit de către elevi

7.    Dezvoltarea de activităţi care sunt de mare calitate şi care încurajează explorarea, investigarea şi descoperirile

8.    Adaptarea materialului la niveluri specifice de vârstă

9.    Adaptarea materialului, poveştilor şi activităţilor SciFi-Ed la arii specifice ale unor curriculum-uri specifice şi elaborarea de material care se corelează cu alte materiale didactice (de exemplu, manuale) folosite în prezent

10.                  Utilizarea tehnologiei, producerea de ajutoare vizuale relevante, şi încurajarea folosirii multimedia (sunet, mişcare, video etc.)

 

Revista cu ISSN

Difference Differance sau instabilitatea…

 DIFFÉRENCE / DIFFÉRANCE SAU INSTABILITATEA LIMBAJULUI LA DERRIDA   Prof. Drd. Miron Costina Violeta Şcoala cu cls. I-VIII Tălpaş, Dolj   „Celebra definiţie a lui Saussure, conform căreia limba este un sistem alcătuit din diferenţe...

Read more

Organizarea si desfasurarea evaluarii na…

  Ordin privind organizarea si desfasurarea evaluarii nationale pentru absolventii clasei a VIII-a in anul scolar 2012-2013 Vezi Ordinul privind organizarea si desfasurarea evaluarii nationale pentru absolventii clasei a VIII-a in anul...

Read more

Proba de evaluare sumativa la tema compu…

PROBĂ DE EVALUARE SUMATIVĂ LA TEMA COMPUŞI HIDROXILICI   Prof. Sandu Diana – Ileana Colegiul Tehnic”Regele Ferdinand I” Timişoara               Rezumat: Am dorit să ilustrez, printr- o gamă largă de itemi, o probă de...

Read more

Documente necesare pentru coordonatorul …

Documente necesare pentru coordonatorul de proiecte şi programe educative     ¢     Decizia de numire pe funcţia de coordonator de proiecte şi programe educative ¢     Fişa postului + individualizată, avizată de Consiliul de administraţie al...

Read more

Povestea unui om lenes de Ion Creanga, o…

  “POVESTEA UNUI OM LENEŞ”, DE ION CREANGĂ: OMUL NU ERA LENEŞ CI BOLNAV DE MIASTENIA GRAVIS   Prof. Drd. Miron Costina Violeta Şcoala cu cls. I-VIII Tălpaş, judeţul Dolj     Contrar interpretărilor existente în literatura...

Read more

Evaluarea competentelor la matematica in…

EVALUAREA COMPETENȚELOR LA MATEMATICĂ ÎN GIMNAZIU Prof. Buzea Gabriela, Școala Gimnazială Nr. 56, București Rezumat: În articolul de față sunt analizate nivelul competențelor de bază cu ajutorul rezultatelor obținute în...

Read more

Moduri de determinare a eficacitatii si …

MODURI DE DETERMINARE A EFICACITĂŢII ŞI EFICIENŢEI PREDĂRII. EVALUAREA COMPORTAMENTULUI DIDACTIC AL PROFESORULUI Prof: Popa Ianina Liceul Tehnologic Numărul 1 Sighişoara Eficienţa procesului de învăţământ este influenţată de mai mulţi...

Read more

Regulamentul cadru pentru organizarea si…

Ordin privind aprobarea Regulamentului-cadru pentru organizarea si functionarea consortiilor scolare

Read more