|
|
4 ore de sport pe saptamana din anul scolar 2014-2015 |
Scris de administrator
|
Vineri, 08 August 2014 21:42 |
4 ORE DE SPORT PE SĂPTĂMÂNA DIN ANUL ȘCOLAR 2014-2015
Anul școlar 2014-2015 aduce unele schimbări și modificări în învățământul preuniversitar, care afectează și programa de învățământ, atât pentru elevii din ciclul primar, cât și pentru cei de la gimnaziu și liceu.
Începând cu acest an școlar, elevii vor face mai multă mișcare, în afara orelor de program. Ministerul Educației a venit cu această soluție și a anunțat că elevii din învățământul preuniversitar ar putea avea până la 4 ore de sport pe săptămână. Primii elevi care vor beneficia de dublarea numărului de ore de sport vor fi elevii din ciclul primar și elevii care intră în clasa a V-a și în clasa a IX-a, urmând ca în anul următor de aceste beneficii să se bucure elevii de clasa a VI-a și a XI-a. In decurs de3-4 ani, se va ajunge la nivelul maxim de sport în tot învățământul preuniversitar.
Evident, pentru aceasta e nevoie de investiții în ceea ce privește bazele sportive, astfel că, până în 2018, elevii să poată face mișcare și în timpul liber.
Ministrul educației consideră că ar fi indicat ca aceste ore să fie realizate în reprize de câte două ore, de două ori pe săptămână. “Poate că orele de sport ar trebui făcute suplimentar, peste ceea ce avem acum, pentru că, în fond, vorbim despre mișcare, despre sănătate, despre recreere. După șase ore de matematică într-o săptămână, e bine să faci patru ore de mișcare repartizate în reprize de câte două ore legat. Specialiștii spun că într-o oră de educație fizică, de fapt lucrezi efectiv cam 15 minute. Pentru că trebuie să respecți toate procedurile, încălzirea, faci exercițiul fizic și apoi trebuie să lași elevul după ce a ieșit din sala de sport câteva minute să-și revină”. Acestea par să fie explicațiile date de ministrul Remus Pricopie.
“Vor avea minim două ore începând cu anul școlar 2014-2015, iar clasele a VI-a și a IX-a vor avea trei ore de educație fizică și sport. Problema ciclului primar e rezolvată către patru ore de mișcare.” Așadar, orele de educație fizică vor fi introduse gradual.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
Trupa de teatru ca metodă de întărire a relaţiei profesor-elev
Profesor Sultan Cristina
Colegiul „Anghel Saligny” Tulcea
Rezumat: Articolul propune o modalitate sporire a încrederii elevilor şi a părinţilor în profesori... Read more
DESPRE PROBLEMELE ELEVILOR
CARE NE CREEAZĂ PROBLEME
Silvia Brănescu, Profesor de Limba si literatura română
Şcoala cu Clasele I-VIII Mintiu Gherlii, Cluj
Într-un ziar apărea cu ceva timp în urmă un articol care... Read more
UTILIZAREA FILMELOR ÎN CADRUL ORELOR DE ISTORIE
Eva Fenechiu - profesor de istorie
Colegiul Tehnic Anghel Saligny, Cluj Napoca
Predarea şi învăţarea istoriei presupun eforturi mari uneori din... Read more
STUDIU PRIVIND EFECTELE NEGATIVE
ALE CALCULATORULUI ASUPRA COPIILOR
Prof. Copaciu Georgeta Cătălina
Şcoala Generală Moeciu de Jos, Jud. Braşov
În lumea occidentală, cercetătorii din domeniul educaţiei au constatat că acei copii... Read more

PRESENTING AND PRACTICING NEW VOCABULARY
Prof. Felherț Monica, Gradul Didactic I
Liceul Tehnologic Nr.1 Salonta, Bihor
Teacher attitudes to vocabulary have changed a lot over recent years. The use of the... Read more
 Proiectele educative scolare si extrascolare
Read more
LIPOVENII DIN CARTIERUL PISC – BRĂILA
Gheorghe Leonard Marian – Profesor de Istorie
Colegiul Economic “Ion Ghica” Brăila
Rezumat: Articolul de față încearcă să aducă în atenția cititorilor o... Read more
UN PERFORMER AL MUZICII DIVINE – J. S. BACH
Prof. Gloria Ghidiceanu
Şcoala Gimnazială “Mihai Viteazul” Craiova
Traducerea substantivului performance din limba engleză ne oferă o paletă mai largă de sensuri, printre care şi... Read more
„POVESTEA FOII DE HÂRTIE”
(proiectul ce a reprezentat România...)
Prof. Ofelia Cornelia POPA
Şcoala Gimnazială Panticeu, judeţul Cluj
Rezumatul lucrării
Prin acest proiect interdisciplinar, derulat la nivelul Şcolii Gimnaziale Panticeu, am dorit să contribuim la… European Education Fair la cea de-a treia editie
IEC - International Education Center Romania invită elevii si studentii romani interesati de studiile in strainatate la cea de-a treia editie a… STUDIU PRIVIND REZOLVAREA CONFLICTELOR
LA NIVELUL CLASEI DE ELEVI
Prof. Curticăpean Diana
Liceul Tehnologic ”Dr. Ioan Șenchea” Făgăraș
Studiul de față iși propune să prezinte principalele modalităţi de rezolvare a conflictelor apărute la nivelul… IMPORTANȚA EDUCAȚIEI FIZICE ȘCOLARE ȘI ROLUL PROFESORULUI ÎN DEFINIREA MODELULUI ABSOLVENTULUI DE LICEU
Prof. Curticăpean Aurelian
Liceul Tehnologic "Dr. Ioan Șenchea" Făgăraș
Educaţia fizică este „singura disciplină din programa şcolară care urmăreşte pregătirea… Conţinutul dosarului comisiei metodice sau ariei curriculare
I. Componenta organizatorică
- structura noului an şcolar;
- încadrări;
- componenţa catedrei (nume, grade didactice, vechime);
- orarul membrilor catedrei.
II. Componenta managerială
- raport de activitate pe anul… Bacalaureat 2011: Metodologia examenului de bacalaureat 2011
ORDONANTA DE URGENTA nr. 73 din 30 iunie 2010 pentru modificarea Legii invatamantului nr. 84/1995
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 448 din 1 iulie…
Modificare Metodologie-cadru privind
mobilitatea personalului didactic în anul şcolar 2012-2013
OMECTS 4071/15.05.2012
ORDIN nr. 4071/15.05.2012 pentru modificarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2012-2013, aprobată prin OMECTS… STUDY CASE: GRAMMATICAL SYNONYMY IN ENGLISH-MEANS OF EXPRESSING FUTURE TIME
Prof. Simona Pisoi
C.N. Carol I, Craiova
SUMMARY
Apart from antonyms, i.e. senses opposed to each other (wrong and right), and hyponymy: sense…
STIMULAREA gustului pentru lecturǎ lA ŞCOLARUL MIC
prof. înv. primar Marşeu Rodica Lavinia
Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara
Cu toatǎ amploarea pe care au luat-o mijloacele audio-vizuale în…
|
|