Transferul elevilor de la o scoala la alta modificat |
Miercuri, 05 Decembrie 2012 20:36 |
Transferul elevilor de la o scoala la alta modificat
Au aparut modificari in ceea ce priveste transferul elevilor de la o scoala la alta. Aceste modificari se regasesc in Ordinul privind modificarea Regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar aprobat prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 4.925/2005, publicat in Monitorul Oficial 787 din 22 noiembrie 2012 (M. Of. 787/2012).
Modificarea vizeaza conditiile in care se face transferul elevilor de la o unitate de invatamant la alta. Astfel, daca pana acum, pentru a se putea transfera, un elev trebuia sa obtina aprobare atat de la Consiliul de Administratie al unitatii de la care vrea sa plece, cat si de la cel al unitatii in care vrea sa se transfere, de acum, consiliul de administratie al celei dintai este chemat sa dea doar un aviz consultativ.
Se modifica si situatiile in care legea permite transferul elevilor in timpul anului scolar. Astfel, pana acum, transferul era aprobat in cazul in care parintii elevului isi schimbau domiciliul, daca o comisie de expertiza medicala argumenta acest transfer, ori daca elevul voia sa se mute de la (sau la) invatamantul de arta sau sportiv, de la liceu la invatamantul profesional sau de la invatamantul intensiv sau bilingv la alte forme de invatamant. Noul ordin introduce un nou punct, si anume „alte situatii speciale”, aprobarea fiind data, in acest caz, de catre consiliul de administratie al Inspectoratului Scolar.
Vezi textul de lege:
In baza prevederilor art. 22 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 94 alin. (2) lit. g) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, si al prevederilor Ordinului ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 3.753/2011 privind aprobarea unor masuri tranzitorii in sistemul national de invatamant, cu modificarile ulterioare,
ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului emite urmatorul ordin:
Art. I. -
Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 874 din 29 septembrie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobat prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 4.925/2005, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Articolul 135 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 135. -
Elevii au dreptul sa se transfere de la o unitate la alta, de la o filiera la alta, de la un profil la altul, de la o specializare/calificare profesionala la alta, de la o forma de invatamant la alta, in conformitate cu prevederile prezentului regulament si ale regulamentului intern al unitatii de invatamant la care se face transferul. Transferul se face cu avizul consultativ al consiliului de administratie al unitatii de la care se face transferul si cu aprobarea consiliului de administratie al unitatii la care se face transferul."
2. Articolul 148 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 148. -
Transferul elevilor in timpul anului scolar se poate efectua, in mod exceptional, cu respectarea prevederilor art. 136-145, in urmatoarele situatii:
a) la schimbarea domiciliului parintilor intr-o alta localitate, respectiv intr-un alt sector al municipiului Bucuresti;
b) la recomandarea de transfer eliberata pe baza unei expertize medicale efectuate de directia de sanatate publica;
c) la/de la invatamantul de arta sau sportiv;
d) de la clasele de invatamant liceal la clasele de invatamant profesional;
e) de la invatamantul intensiv sau bilingv la celelalte profiluri;
f) in alte situatii exceptionale, cu aprobarea consiliului de administratie al inspectoratului scolar."
Art. II. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. III. -
Directia generala educatie si invatare pe tot parcursul vietii, Directia generala invatamant in limbile minoritatilor, Directia generala resurse umane si retea scolara nationala, inspectoratele scolare si unitatile de invatamant preuniversitar duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Adaugă comentariu
|
Calendarul Activitatilor Educative Regionale si Interjudetene 2013
Vezi Calendarul Activitatilor Educative Regionale si Interjudetene – anul 2013, fara finantare MEN.
Read more
AGRESIVITATEA UMANĂ ŞI INFLUENŢA ACESTEIA
ASUPRA PREŞCOLARILOR
Prof. Dulgheru Alina Simona,
Grădiniţa. Cu PP “Clopotel”, Bârlad
Motto: "Omul va deveni mai bun, atunci când îi veţi arăta cum este el în... Read more
SĂRBĂTOARE A IUBIRII LA ROMÂNI, DRAGOBETELE
dr. Ştefan Lucian MUREŞANU
Motto: Dragobete blând şi darnic, / Se-nfăşoară ca năvalnic, / Patimi vechi le reaprinde, / Dragostea în plasă prinde. (Viorica Pop)
Cuvinte... Read more
DACII ÎN ANALELE FRANCE (SECOLUL IX)
Dragnea Mihai
Analele Regatului Francilor (latină Annales regni Francorum, Annales Laurissenses maiores; germană Reichsannalen) reprezintă o serie de scrieri cu caracter istoric, ce ne informează despre... Read more
TEHNICI DE DISCUtIE
CARE CONTRIBUIE LA DEZVOLTAREA GÂNDIRII CRITICE
Dimitriu Alina, profesor de geografie
Grup Şcolar Tehnic Drãgãnesti-Vlasca, Teleorman
În acest articol voi prezenta douã tehnici de dezvoltare a gândirii critice: investigatia... Read more
“POVESTEA UNUI OM LENEŞ”, DE ION CREANGĂ:
OMUL NU ERA LENEŞ CI BOLNAV DE MIASTENIA GRAVIS
Prof. Drd. Miron Costina Violeta
Şcoala cu cls. I-VIII Tălpaş, judeţul Dolj
Contrar interpretărilor existente în literatura... Read more
INDIVID – PERSOANĂ – PERSONALITATE. OMUL.
Prof. Contescu Mihaela Magdalena
Liceul Tehnologic ”1 Mai”, Municipiul Ploiești
Filosofia operează mai mult cu noțiunea Omul, aceasta incluzând în sine biologicul,... Read more
Atasam primele drafturi ale acestor metodologii privind legislatia secundara pentru implementarea Legii nr. 1/2011 – Legea Educatiei Nationale:
3. Regulament privind organizarea invatamantului de arta
18. Metodologie de acordare a… Saptamana Educatiei Globale
"Hrana pentru toti"
Coordonator consilier educativ, profesor Lazar Mihaiela
RAPORTUL DINTRE EVALUARE, PREDARE ȘI ÎNVĂȚARE
Profesor: Vasilache Paraschiva
Școala Gimnazială „ Șt. O. Iosif ” Tecuci
Rezumat: Evalurea școlară reprezintă o componentă foarte importantă a activității didactice. Profesorul, elevul sau…
CONCURSUL NAŢIONAL „VIVA LA MUSICA”
CÂȘTIGĂTORII PENTRU EDIŢIA A XVIII-A, ZALĂU, MAI 2016
Concursul Național “VIVA LA MUSICA” 2016, aflat la cea de a XVIII-a ediție, a… MITOLOGIE SLAVĂ șI GRECO-ROMANĂ. STUDIU COMPARATIV.
Autor: Dragnea Mihai
Mitologia, ca domeniu de cercetare științifică, reprezintă un ansamblu de povești[1]; mythos în greacă înseamnă ”poveste” sau ”legendă”. De-a lungul istoriei, aceste… COMUNICAREA INTERNĂ ÎN CADRUL UNEI FIRME
Prof. ec. Cîrcotă Roxana
Liceul Tehnologic de Marină Galați
Rezumat
COMUNICAREA INTERNĂ înglobează toate procesele comunicaţionale care au loc cu anagajaţii, comunicarea managerială internă, relaţii publice interne etc.
Publicul…
PROIECTELE INTERNATIONALE iEARN –
O ALTA VIZIUNE ASUPRA LUMII
Mirela Munteanu, profesor limba engleza, Sc. Dan Barbilian, Constanta
Majoritatea programelor educationale de colaborare promovate de Comisia Europeana prin European Schoolnet (Comenius, e-Twinning,…
JOCUL DIDACTIC LA CLASA PREGĂTITOARE
Prof. Înv. Primar, Vladu Ana Nicoleta
Școala Gimnazială Nr. 3 Rovinari
Jocul didactic constituie un mijloc valoros de… DIMENSIUNEA PSIHOPEDAGOGICĂ A TERAPIEI OCUPAŢIONALE
Mureşan Chira Gabriel
Prof. Educator CRDEII, Cluj-Napoca
Terapia ocupaţională se constituie intr-o disciplină complexă, o activitate vitală ce valorifică informaţii interdisciplinare cu scopul de a- i restabili,…
|
Comentarii