|
|
Transferul elevilor de la o scoala la alta modificat |
Miercuri, 05 Decembrie 2012 20:36 |
Transferul elevilor de la o scoala la alta modificat
Au aparut modificari in ceea ce priveste transferul elevilor de la o scoala la alta. Aceste modificari se regasesc in Ordinul privind modificarea Regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar aprobat prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 4.925/2005, publicat in Monitorul Oficial 787 din 22 noiembrie 2012 (M. Of. 787/2012).
Modificarea vizeaza conditiile in care se face transferul elevilor de la o unitate de invatamant la alta. Astfel, daca pana acum, pentru a se putea transfera, un elev trebuia sa obtina aprobare atat de la Consiliul de Administratie al unitatii de la care vrea sa plece, cat si de la cel al unitatii in care vrea sa se transfere, de acum, consiliul de administratie al celei dintai este chemat sa dea doar un aviz consultativ.
Se modifica si situatiile in care legea permite transferul elevilor in timpul anului scolar. Astfel, pana acum, transferul era aprobat in cazul in care parintii elevului isi schimbau domiciliul, daca o comisie de expertiza medicala argumenta acest transfer, ori daca elevul voia sa se mute de la (sau la) invatamantul de arta sau sportiv, de la liceu la invatamantul profesional sau de la invatamantul intensiv sau bilingv la alte forme de invatamant. Noul ordin introduce un nou punct, si anume „alte situatii speciale”, aprobarea fiind data, in acest caz, de catre consiliul de administratie al Inspectoratului Scolar.
Vezi textul de lege:
In baza prevederilor art. 22 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 94 alin. (2) lit. g) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, si al prevederilor Ordinului ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 3.753/2011 privind aprobarea unor masuri tranzitorii in sistemul national de invatamant, cu modificarile ulterioare,
ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului emite urmatorul ordin:
Art. I. -
Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 874 din 29 septembrie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobat prin Ordinul ministrului educatiei si cercetarii nr. 4.925/2005, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Articolul 135 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 135. -
Elevii au dreptul sa se transfere de la o unitate la alta, de la o filiera la alta, de la un profil la altul, de la o specializare/calificare profesionala la alta, de la o forma de invatamant la alta, in conformitate cu prevederile prezentului regulament si ale regulamentului intern al unitatii de invatamant la care se face transferul. Transferul se face cu avizul consultativ al consiliului de administratie al unitatii de la care se face transferul si cu aprobarea consiliului de administratie al unitatii la care se face transferul."
2. Articolul 148 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 148. -
Transferul elevilor in timpul anului scolar se poate efectua, in mod exceptional, cu respectarea prevederilor art. 136-145, in urmatoarele situatii:
a) la schimbarea domiciliului parintilor intr-o alta localitate, respectiv intr-un alt sector al municipiului Bucuresti;
b) la recomandarea de transfer eliberata pe baza unei expertize medicale efectuate de directia de sanatate publica;
c) la/de la invatamantul de arta sau sportiv;
d) de la clasele de invatamant liceal la clasele de invatamant profesional;
e) de la invatamantul intensiv sau bilingv la celelalte profiluri;
f) in alte situatii exceptionale, cu aprobarea consiliului de administratie al inspectoratului scolar."
Art. II. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. III. -
Directia generala educatie si invatare pe tot parcursul vietii, Directia generala invatamant in limbile minoritatilor, Directia generala resurse umane si retea scolara nationala, inspectoratele scolare si unitatile de invatamant preuniversitar duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
STUDIU COMPARATIV PRIVIND
RELAŢIA LINGVISTICII CU ŞTIINŢELE ANTROPOLOGICE
Prof. Vira Adina
Colegiu Tehnic de Transporturi, Braşov
Prezentul studiu comparativ doreşte să precizeze locul lingvisticii în raport cu alte ştiinţe umaniste ca istoria şi... Read more
RELATIILE INTERPERSONALE DIN CLASA DE ELEVI - STUDIU
Interactiunea educationala este un aspect, o forma din multitudinea si varietatea relatiilor interpersonale in clasa de elevi in ceea ce priveste o posibila... Read more
REGRESIVITATEA TERMENULUI LITERAR SUPERREALIST
Ştefan Lucian MUREŞANU
Cuvinte cheie: regresivitate, superrealism, incandescent, senzaţii, rostire, lumină, divin, originalitate, urâţeşte.
M-am străduit întotdeauna ca prin cuvântul meu scris să nu lezez existenţa niciunui... Read more
Planificare model pentru limba rusa moderna invatamant gimnazial
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice.... Read more
Trupa de teatru ca metodă de întărire a relaţiei profesor-elev
Profesor Sultan Cristina
Colegiul „Anghel Saligny” Tulcea
Rezumat: Articolul propune o modalitate sporire a încrederii elevilor şi a părinţilor în profesori... Read more
SUFLET GÂRBOV ÎN PREAJMA LUMINII
Prof. educator Mureșan-Chira Gabriel
Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse
și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca
Rezumat: Despre Dumnezeu nu trebuie să taci.... Read more
PSALMUL – MANIFESTARE POETICĂ EXPRESIONISTĂ ÎN OPERELE LUI TUDOR ARGHEZI ŞI LUCIAN BLAGA
prof. Elena HENDRE,
Colegiul Tehnic ,,Aurel Vlaicu”, Baia Mare, Maramureş
În lirica modernă psalmul este... Read more
STILURI DE INVÃŢARE ŞI INTELIGENŢE MULTIPLE
ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE
Prof. Simona Pisoi
Colegiul National Carol I, Craiova
Reforma învãtãmântului românesc se realizeazã sub semnul unei noi conceptii cu privire la pregãtirea elevilor, impusã... Read more
METODE INTERACTIVE
PENTRU UN ÎNVĂŢĂMÂNT EFICIENT
Prof. Gabriela Gorgan,
Şcoala Gimnazială Petriş, jud. Bistriţa Năsăud
MOTTO:
« Dacă îmi spui o să uit, dacă îmi arăţi o să ţin minte, dar dacă mă implici o… Portofoliul responsabilului cu formarea continuă (RFC)
din unităţile şcolare
Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic cu modificările şi completările ulterioare, Legea învăţământului nr. 84/1995, O.M. nr. 5720/2009 privind Metodologia formării continue…
JOCUL DIDACTIC LA CLASA PREGĂTITOARE
Prof. Înv. Primar, Vladu Ana Nicoleta
Școala Gimnazială Nr. 3 Rovinari
Jocul didactic constituie un mijloc valoros de… STIMULAREA CREATIVITĂŢII ÎN CADRUL ORELOR DE ISTORIE
(METODA FISHBOWL ŞI STARBURSTING)
Profesor Adrian Şulic
Grup Şcolar „Regina Maria”, Dorohoi, Botoşani
Formele organizate de instrucţie îşi aduc în mod diferenţiat aportul în dezvoltarea…
Candidaţii titularizabili din 2012 pot ocupa posturi pe perioadă nedeteminată
Candidaţii titularizabili din 2012 pot ocupa posturi pe perioadă nedeteminată în unitatea de învăţământ în care predau.
ŞCOALA SUB CUPOLĂ ECOLOGICĂ
Institutor Herczeg Monica
Şcoala cu clasele I-VIII Dudeştii-Noi
“Testul major pentru o societate morala este tipul de lume pe care îl lasa pentru copii sai.” (Dietrick Bonhoeffer)
Educaţia… COPILĂRIA ŞI JOCUL -
CONTRIBUŢIA ŞCOLII LA DEZVOLTAREA PROFILULUI MORAL
AL ELEVULUI
Trifan Luminiţa, profesor învăţământ primar,
Şcoala Gimnazială “Elena Văcărescu”, Bucureşti
Prin materialul de mai jos încerc să … UTILIZAREA PRESEI SCRISE ÎN EDUCAŢIE
Prof. Chiţac Mihaela
Şcoala ,,Constantin Brâncoveanu” Constanţa
Tema în discuţie ,,Utilizarea presei scrise în educaţie” cautǎ sǎ surprindǎ în linii mari aspectele pe care elevii trebuie sǎ…
Evaluarea Nationala 2013
Limba si literatura romana model de subiect si barem
Vezi subiectul model, precum si baremul de corectare pentru proba de Limba si literatura romana la Evaluarea Nationala, clasa…
|
|