Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Tipuri de turism din comuna nanesti judetul vrancea
Duminică, 08 Septembrie 2013 11:08

TIPURI DE TURISM DIN COMUNA

NĂNEŞTI - JUDEŢUL VRANCEA

 

Prof. Ciobotaru Ana-Maria

Şcoala Gimnazială Măicăneşti

 

Rezumat: Comuna Năneşti este situată în partea de sud-est a judeţului Vrancea pe malul drept al Siretului în plină zonă de câmpie. Sunt importante atât tipurile de turism de recreere şi agrement însă ar putea fi luate în considerare şi noi tipuri de turism.

Cuvinte cheie: turism, tip de turism, Năneşti, cicloturism.

 

 

 

 

 

 

Turismul, ca activitate umană în continuă evoluţie, s-a format şi dezvoltat în interacţiune cu mediul geografic natural, care a exercitat permanent o influenţă directă în dezvoltarea societăţii, în ansamblul său. Turismul este un fenomen deosebit de complex şi dinamic în timp şi spaţiu, cu o mare sferă de influenţă asupra zonelor din jur.

Viaţa omului modern, caracterizată prin urbanizare excesivă, suprasolicitare nervoasă (datorită zgomotului, ritmului trepidant de trai), tendinţa spre sedentarism, îşi găseşte o compensare în deplasările turistice de mai lungă sau scurtă durată. Una dintre posibilităţi ar fi reprezentată de comuna Năneşti.

Comuna Năneşti este situată în sud-estul județului Vrancea, la 45°32′41″N şi 27°29′54″E pe malul drept al râului Siret. Este localitatea de reședință a comunei cu același nume, situată la o altitudine de aproximativ 13 m.

Din punct de vedere fizico-geografic este situată în plină zonă de câmpie, în aria bălţilor, a meandrelor formate de Siret de-a lungul vremii. Aceste meandre reprezintă un pericol pentru oamenii care au locuinţe în apropierea zonelor uşor inundabile. Râul Siret poate constitui un punct de vizitare însa, totodată şi un pericol imens.

Dintre tipurile de turism întâlnite în comuna Năneşti se remarcă, după motivul principal al călătoriei, turismul de recreere şi agrement. Punctele de recreere ar fi digul râului Siret, folosit, în special, de localnici în anotimpul de vară.

După criteriul organizatoric se pot deosebi turismul pe cont propriu prin care anumite categorii de persoane tranzitează zona Năneştiului pentru a ajunge în alte zone sau pentru a rămâne. În funcţie de mijlocul de transport utilizat se deosebesc următoarele tipuri de turism: turismul rutier – turismul cu bicicleta (cicloturism) practicat de tineri şi copii mai mult.

Pentru o refacere turistică ar putea fi implementate şi înfiinţate noi tipuri de turism, care ar atrage turiştii mult mai mult; paintball-ul (sport în care participanţii folosesc pistoale cu aer comprimat pentru a trage cu bile cu vopsea în ceilalţi jucători; prezintă avantajul că poate fi practicat atât afară cât şi înăuntru şi obiectivele, strategia şi scenariile sunt limitate doar de imaginaţia jucătorilor). De asemenea, ar putea fi înfiinţate şi sporturile pe apă - profitând de mulţimea de apă a râului Siret.

În concluzie, se poate remarca faptul că sunt prezente foarte puţine tipuri de turism ce pot fi practicate şi rezultă, astfel, caracterul de nulitate al comunei în judeţul Vrancea. Cunoaşterea unei comune se vede în timp dar şi prin investirea serioasă în potenţialul acesteia.

 

Bibliografie:

1. Gheorghilaş, A. 2011. Geografia turismului. Metode de analiză în turism, Editura Universitară, Bucureşti;

2. Gherasim, V. 2006. Potenţialul turistic al depresiunilor Sibiului şi Făgăraşului, Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Geografie (rezumatul tezei de doctorat);

3. Voicu, D. 2011. Potenţialul turistic al Dealurilor şi Podişurilor dintre Mureş şi Târnava Mare, Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Geografie (rezumatul tezei de doctorat);

4. http://ro.wikipedia.org/wiki/N%C4%83ne%C8%99ti,_Vrancea

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Vineri, 11 Octombrie 2013 18:27
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Reprezentari ale orientului in literatur…

REPREZENTĂRI ALE ORIENTULUI ÎN LITERATURA ITALIANĂ DIN SECOLUL al XX-lea prof. Ghiţă Valentin Şcoala Gimnazială Nr. 200, Bucureşti Prin prezenta lucrare încercăm să oferim o imagine a Orientului construită în Italia...

Read more

CLIL LESSON PLAN Proiect de activitate d…

CLIL LESSON PLAN   Date: 25th March 2011 Teacher: Ofelia Subject: Chemistry Topic: The Periodic Table Type of lesson: consolidation and revision Grade: 7th (age level: 12- 13) Aims:   Revising and consolidating the name and the symbol...

Read more

Sanse egale pentru copiii proveniti din …

ŞANSE EGALE PENTRU COPIII PROVENIŢI DIN MEDII DEFAVORIZATE Prof. CORD MARILENA Școala Gimnazialā Cālāƫele, Judeƫul Cluj Prima cerinţă a educaţiei incluzive este de a diminua până la a elimina toate formele...

Read more

Moduri de organizare a procesului de inv…

 Procesul de invatamant, ca activitate intreprinsa deliberat in vederea realizarii unor scopuri, presupune ca necesitate o organizare. Aceasta activitate se prezinta ca un sistem complex.   Organizarea pe clase si lectii...

Read more

Concordanta timpurilor in limba engleza

CONCORDANŢA TIMPURILOR ÎN LIMBA ENGLEZĂ   Prof. Didin Florentina Gabriela Şcoala gimnazială Nr. 1 Vulpeşti, Argeş   Este acordul obligatoriu al timpului verbului din subordonată cu timpul verbului din regenta sa. În limba engleză timpul...

Read more

Fisa de evaluare a activitatii didactice…

Fişă de evaluare a activităţii didactice în inspecţia curentă/specială pentru acordarea gradului didactic I   Vezi noua fişă de evaluare a activităţii didactice în cadrul inspecţiei curente/speciale pentru acordarea gradului didactic II. Această...

Read more

Educatia incluziva in gradinita

EDUCAŢIA  INCLUZIVĂ ÎN GRĂDINIŢĂ                                                                                                 Prof. înv. preşcolar Gârtan Daniela                                                                                                 GPN COŞEŞTI-ARGEŞ                                             ,,Eu sunt copilul! Tu ţii în mâinile tale destinul meu.Tu determini în cea mai mare măsură, dacă voi reuşi sau...

Read more

Cresterea gradului de adaptabilitate sco…

CREȘTEREA GRADULUI DE ADAPTABILITATE ȘCOLARĂ A ELEVILOR CU DIZABILITĂȚI COGNITIVE PRIN TERAPIE MODULARĂ Prof. educator Mureșan- Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată,...

Read more