Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Tipuri de turism din comuna nanesti judetul vrancea
Duminică, 08 Septembrie 2013 11:08

TIPURI DE TURISM DIN COMUNA

NĂNEŞTI - JUDEŢUL VRANCEA

 

Prof. Ciobotaru Ana-Maria

Şcoala Gimnazială Măicăneşti

 

Rezumat: Comuna Năneşti este situată în partea de sud-est a judeţului Vrancea pe malul drept al Siretului în plină zonă de câmpie. Sunt importante atât tipurile de turism de recreere şi agrement însă ar putea fi luate în considerare şi noi tipuri de turism.

Cuvinte cheie: turism, tip de turism, Năneşti, cicloturism.

 

 

 

 

 

 

Turismul, ca activitate umană în continuă evoluţie, s-a format şi dezvoltat în interacţiune cu mediul geografic natural, care a exercitat permanent o influenţă directă în dezvoltarea societăţii, în ansamblul său. Turismul este un fenomen deosebit de complex şi dinamic în timp şi spaţiu, cu o mare sferă de influenţă asupra zonelor din jur.

Viaţa omului modern, caracterizată prin urbanizare excesivă, suprasolicitare nervoasă (datorită zgomotului, ritmului trepidant de trai), tendinţa spre sedentarism, îşi găseşte o compensare în deplasările turistice de mai lungă sau scurtă durată. Una dintre posibilităţi ar fi reprezentată de comuna Năneşti.

Comuna Năneşti este situată în sud-estul județului Vrancea, la 45°32′41″N şi 27°29′54″E pe malul drept al râului Siret. Este localitatea de reședință a comunei cu același nume, situată la o altitudine de aproximativ 13 m.

Din punct de vedere fizico-geografic este situată în plină zonă de câmpie, în aria bălţilor, a meandrelor formate de Siret de-a lungul vremii. Aceste meandre reprezintă un pericol pentru oamenii care au locuinţe în apropierea zonelor uşor inundabile. Râul Siret poate constitui un punct de vizitare însa, totodată şi un pericol imens.

Dintre tipurile de turism întâlnite în comuna Năneşti se remarcă, după motivul principal al călătoriei, turismul de recreere şi agrement. Punctele de recreere ar fi digul râului Siret, folosit, în special, de localnici în anotimpul de vară.

După criteriul organizatoric se pot deosebi turismul pe cont propriu prin care anumite categorii de persoane tranzitează zona Năneştiului pentru a ajunge în alte zone sau pentru a rămâne. În funcţie de mijlocul de transport utilizat se deosebesc următoarele tipuri de turism: turismul rutier – turismul cu bicicleta (cicloturism) practicat de tineri şi copii mai mult.

Pentru o refacere turistică ar putea fi implementate şi înfiinţate noi tipuri de turism, care ar atrage turiştii mult mai mult; paintball-ul (sport în care participanţii folosesc pistoale cu aer comprimat pentru a trage cu bile cu vopsea în ceilalţi jucători; prezintă avantajul că poate fi practicat atât afară cât şi înăuntru şi obiectivele, strategia şi scenariile sunt limitate doar de imaginaţia jucătorilor). De asemenea, ar putea fi înfiinţate şi sporturile pe apă - profitând de mulţimea de apă a râului Siret.

În concluzie, se poate remarca faptul că sunt prezente foarte puţine tipuri de turism ce pot fi practicate şi rezultă, astfel, caracterul de nulitate al comunei în judeţul Vrancea. Cunoaşterea unei comune se vede în timp dar şi prin investirea serioasă în potenţialul acesteia.

 

Bibliografie:

1. Gheorghilaş, A. 2011. Geografia turismului. Metode de analiză în turism, Editura Universitară, Bucureşti;

2. Gherasim, V. 2006. Potenţialul turistic al depresiunilor Sibiului şi Făgăraşului, Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Geografie (rezumatul tezei de doctorat);

3. Voicu, D. 2011. Potenţialul turistic al Dealurilor şi Podişurilor dintre Mureş şi Târnava Mare, Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Geografie (rezumatul tezei de doctorat);

4. http://ro.wikipedia.org/wiki/N%C4%83ne%C8%99ti,_Vrancea

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Vineri, 11 Octombrie 2013 18:27
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Rezultate examenul de definitivat 2012

Promovabilitatea la examenul naţional de acordare a definitivării în învăţământ (sesiunea 2012) - înainte de soluţionarea contestaţiilor   Luni, 23 iulie, au fost afişate rezultatele obţinute de cei 5.464 candidaţi care au...

Read more

Studiu de caz caracterizare elev M G

STUDIU DE CAZ – ELEV M.G. Înv. Marc Aurica Școala Gimnazială Câmpeni, jud. Alba Am realizat un studiu de caz...

Read more

Diversitate culturala in scoala

DIVERSITATE CULTURALĂ ÎN ŞCOALĂ                                             Prof. Alina Iftime Liceul Tehnologic „Virgil Madgearu” Constanţa   REZUMAT. Educaţia interculturală este o orientare nouă, aplicabilă în mod deosebit în comunităţile multietnice. Punctul de plecare în acceptarea...

Read more

Pasi mari si mici in educarea copilului

PAŞI MARI ŞI MICI ÎN EDUCAREA COPILULUI   Profesor Marta Cristiana NEGRAIA   L’éducation d’un enfant tient en égale mesure de ses parents et de leurs compétences et désirs, mais aussi de l’école et...

Read more

Dezvoltarea de competente pentru elevi p…

DEZVOLTAREA DE COMPETENȚE PENTRU ELEVI PRIN PARTENERIATELE ȘCOLARE Prof. Mihaela Corina Nicolae Liceul de Arte Bălașa Doamna, Târgoviște Proiectul internaţional Comunicare interşcolară, derulat în parteneriat cu școli europene și școli din...

Read more

Metode şi strategii destinate cercurilor…

METODE ŞI STRATEGII DESTINATE CERCURILOR DE LECTURĂ Prof. Melinte Mihaela Colegiul Tehnic „Traian Vuia” Galaţi Cercurile de lectură reprezintă activităţi didactice, desfăşurate într-un cadru curricular sau extracurricular, al...

Read more

Viva la musica - 2009

CONCURSUL INTERNAŢIONAL DE INTERPRETARE INSTRUMENTALÃ ŞI VOCALÃ „VIVA LA MUSICA” Editia a XI-a

Read more

Cerinte deontologice privind activitatea…

    CERINŢE DEONTOLOGICE PRIVIND ACTIVITATEA PERSONALULUI DIDACTIC DE PREDARE   Art.33. Personalul didactic de predare trebuie să cunoască drepturile şi obligaţiile legale în vigoare ce îi revin în unitatea de învăţământ în care funcţionează.    Art.34....

Read more