Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Test geografie clasa a X-a
Sâmbătă, 19 Martie 2011 12:34

Test geografie – clasa a X-a

 

 

I. Pe harta de mai jos sunt marcate state şi oraşe.

- identificaţi statele marcate pe hartă cu cifre de la 1 la 8  (8 puncte)

- identificaţi oraşele marcate pe hartă cu numere de la 9 la 18    (10 puncte)

- precizaţi limba oficială vorbită în statele în care sunt localizate oraşele 10, 13, 16.   (3 puncte)

- numiţi religia dominantă în statele 1, 3, 4, 8.      (4 puncte)

- precizaţi forma de guvernământ a statelor în care sunt localizate oraşele 9, 15, 18. (3 puncte)

28 puncte

 

 

 

 

 

II. Explicaţi influenţa factorilor naturali, demografici şi economici asupra repartiţiei

 geografice a populaţiei.

  12 puncte

 

III. Precizaţi structura funcţională a aşezărilor urbane.

10 puncte

IV. Caracterizaţi şi exemplificaţi trei tipuri morfostructurale ale oraşelor.

12 puncte

IV. Explicaţi tranziţia demografică.

12 puncte

V. Calculaţi densitatea medie a populaţiei statelor din tabelul de mai jos şi precizaţi o cauză a valorii densităţii populaţiei.

Ţara

Populaţia (mil. loc.)

Suprafaţa (km pătraţi)

Fed. Rusă

143,0

17.075.400

Japonia

127,5

377.800

Suedia

8,9

449.964

Olanda

16,1

40.840

16 puncte

Se acordă 10 puncte din oficiu.

Ultima actualizare în Sâmbătă, 19 Martie 2011 12:56
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Planificare model pentru limba italiana …

Planificare model pentru limba italiana invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Despre frazeologie si imbinarile de cuvi…

DESPRE FRAZEOLOGIE ŞI ÎMBINĂRILE DE CUVINTE Silvia Baltă, Profesor de limba franceză Şcoala Gimnazială „Maria Rosetti”, Bucureşti Nu de puţine ori folosim în vorbire sau...

Read more

Interventii creative

INTERVENŢII CREATIVE   Cauacean Rosi Cristiana - Profesor educator,  Școala Specială Beclean   Abstract                      Muzica a avut întotdeauna capacitatea de a ne atinge sentimentele într-un mod unic. Terapia prin muzică este bazată pe înțelegerea...

Read more

O experienta Bath Marea Britanie Comeniu…

O EXERIENŢĂ - BATH - MAREA BRITANIE (COMENIUS - MOBILITĂŢI INDIVIDUALE)   Profesor pentru învăţământul primar, Daniela Popescu Şcoala Gimnazială ,,Leonardo da Vinci”, Bucureşti, sector 3   MAREA BRITANIE! ANGLIA! Când spui aceste cuvinte îţi apare...

Read more

Factorii care influenteaza dezvoltarea c…

FACTORII CARE INFLUENŢEAZĂ DEZVOLTAREA COPILULUI Prof. înv. preşc. Tăut Andreea Maria Grădiniţa cu P.P Nr. 13 Rezumat Factorii instituţionali ai educaţiei sunt şcoala, familia, biserica, armata, ş.a. Familia exercită o influenţă...

Read more

Comunicarea interna in cadrul unei firme

COMUNICAREA INTERNĂ ÎN CADRUL UNEI FIRME   Prof. ec. Cîrcotă Roxana Liceul Tehnologic de Marină Galați   Rezumat COMUNICAREA INTERNĂ înglobează toate procesele comunicaţionale care au loc cu anagajaţii, comunicarea managerială internă, relaţii publice interne etc. Publicul...

Read more

Rolul imaginii de televiziune in influen…

ROLUL IMAGINII DE TELEVIZIUNE ÎN INFLUENŢAREA COMPORTAMENTULUI ELEVILOR   Prof. CIUCĂ (STAN) CRISTINA Şcoala cu clasele I-VIII Basca-Chiojdului, Chiojdu, jud. Buzău     Lumea se schimbă cu o rapiditate extraordinară, mass-media pătrunde în viaţa fiecăruia dintre...

Read more

Inspectia de specialitate scop obiective…

CAPITOLUL II  Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar      SECTIUNEA a 5-a Inspectia de specialitate. Scop, obiective, tipuri, etape   Art. 37. -     Inspectia de specialitate reprezinta o activitate complexa de evaluare a competentelor profesionale/activitatii...

Read more