Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Test geografie clasa a X-a
Sâmbătă, 19 Martie 2011 12:34

Test geografie – clasa a X-a

 

 

I. Pe harta de mai jos sunt marcate state şi oraşe.

- identificaţi statele marcate pe hartă cu cifre de la 1 la 8  (8 puncte)

- identificaţi oraşele marcate pe hartă cu numere de la 9 la 18    (10 puncte)

- precizaţi limba oficială vorbită în statele în care sunt localizate oraşele 10, 13, 16.   (3 puncte)

- numiţi religia dominantă în statele 1, 3, 4, 8.      (4 puncte)

- precizaţi forma de guvernământ a statelor în care sunt localizate oraşele 9, 15, 18. (3 puncte)

28 puncte

 

 

 

 

 

II. Explicaţi influenţa factorilor naturali, demografici şi economici asupra repartiţiei

 geografice a populaţiei.

  12 puncte

 

III. Precizaţi structura funcţională a aşezărilor urbane.

10 puncte

IV. Caracterizaţi şi exemplificaţi trei tipuri morfostructurale ale oraşelor.

12 puncte

IV. Explicaţi tranziţia demografică.

12 puncte

V. Calculaţi densitatea medie a populaţiei statelor din tabelul de mai jos şi precizaţi o cauză a valorii densităţii populaţiei.

Ţara

Populaţia (mil. loc.)

Suprafaţa (km pătraţi)

Fed. Rusă

143,0

17.075.400

Japonia

127,5

377.800

Suedia

8,9

449.964

Olanda

16,1

40.840

16 puncte

Se acordă 10 puncte din oficiu.

Ultima actualizare în Sâmbătă, 19 Martie 2011 12:56
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Metode interactive folosite in predarea …

METODE INTERACTIVE FOLOSITE ÎN PREDAREA-ÎNVĂŢAREA UNITĂŢILOR DE MĂSURĂ   Ţermure Felicia, institutor Liceul Teoretic „W. Shakespeare” Timişoara   „Împreună, indivizii generează şi discută idei, ajungând la o gândire care depăşeşte posibilităţile unui singur individ.” (C. Costa) Transformările...

Read more

Tipologii ale elevilor cu cerinte educat…

TIPOLOGII ALE ELEVILOR CU CERINŢE EDUCAŢIONALE SPECIALE ŞI SOLUŢII DE INTEGRARE ÎN ŞCOALĂ   Prof. Pavel Adriana-Cristina Colegiul Economic Buzău   Sintagma „şcoala pentru diversitate” este echivalentă sintagmei “şcoala pentru toţi” şi reprezintă dezideratul maximei...

Read more

Fisa inscriere probe de aptitudini 2014

Fisa inscriere probe de aptitudini 2014   Descarca anexa la fisa de inscriere admitere in clasa a IX-a, an scolar 2014-2015, pentru participarea la probele de aptitudini sau la probele de verificare...

Read more

Rolul speciilor galigene in economia nat…

ROLUL SPECIILOR GALIGENE ÎN ECONOMIA NATURII   Profesor - Mocanu Cristina Maria Şcoala Gimnazială Nr. 2, Tg. Ocna, Jud. Bacău   Rezumat - După Malpighi (1968) gala ia naștere prin fermentul din lichidul pe care...

Read more

Politici europene privind invatarea pe t…

POLITICI EUROPENE PRIVIND ÎNVĂȚAREA PE TOT PARCURSUL VIEȚII Prof. Alexandra Pepelea Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri”, Iaşi În domeniul major al educației, Uniunea Europeană a înțeles că succesul înseamnă asumarea responsabilității...

Read more

Proiectarea instruirii pe competente

Proiectarea instruirii pe competenţe                 Proiectarea instruirii în formele sale de bază (planificarea calendaristică anuală şi proiectarea unităţilor de învăţare) se poate realiza în conformitate cu elementele metodologice principale, redate în...

Read more

Metode de comunicare

METODE DE COMUNICARE Prof. Macarie Cristina Liceul Vocațional Pedagogic ,,Mihai Eminescu” Tîrgu Mureș Cadrul didactic are un rol activ în comunicarea didactică deoarece el acţionează ca un filtru...

Read more

INVATAREA CREATIVA

ÎNVÃŢAREA CREATIVÃ   Învãtãtor: CIORBÃ RAMONA NICOLETA Şcoala cu clasele I-IV Popeni – Cãiuti, Judetul Bacãu     Întelegerea naturii factorilor generali de creativitate are dublã valoare practicã pentru actiunile de stimulare a potentialului creativ:...

Read more