|
|
Studentii din strainatate sustin protestul colegilor de acasa |
Sâmbătă, 10 Decembrie 2011 19:22 |
Studentii din strainatate sustin
protestul colegilor de acasa
PRINCIPALELE DATE ALE EVENIMENTULUI:
Unde: Universitatea Essex, UK, sala: 5A.322
Cand: 9 Decembrie 2011, 7:00pm-9:30pm (ora UK)
Ce: Cel putin 20 de studenti romani (studiind in strainatate) au dezbatut protestul colegilor de acasa.
A avut loc o dezbatere aprinsa insa bine organizata, pe tema: desfasurarii protestului studentesc in Romania, manifestului studentilor romani, Statutului Studentului in Romania, Pactului National pentru Educatie (2008-2013), pe tema metodelor prin care studentii romani in strainatate pot contribui la desfasurarea eficienta a protestului initiat de catre studentii de la Facultatea de Istorie ( pe baza dreptului studentilor de a protesta si indatoririi statului de a respecta Pactul pentru Educatie).
Cine: Membrii si reprezentantii Societatii Romanilor (Romanian Society) Universitatea Essex, Colchester, UK. Moderator: Roxana-Diana Baltaru.
Cum: Intalnirea a fost precedata de un anunt pe care l-am adresat, in numele Romanian Society, studentilor romani de la Essex. La ora 7pm (ora UK), sala de seminar 5A 322 avea sa gazduiasca o sesiune cu rol informativ despre protestul studentilor din Romania, si nu in ultimul rand, o sesiune ce se doreste un semn de solidaritate fata de colegii de acasa.
De ce:
Ma asteptam la un numar restrans de studenti, dar, suprinzator, in scurt timp toate locurile salii de seminar au fost ocupate. Ma asteptam ca initiativa intalnirii sa fie primita cu scepticism, insa studentii romani s-au aratat deosebit de entuziasti si increzatori in sprijinirea protestului colegilor de acasa.
Pentru ca exista un motiv pentru care am ales sa studiem aici si nu in Romania, desi poate ne-ar fi placut sa ramanem acasa. (Stefania Suciu, Tudor-Nicolae Nimara)
Pentru ca exista un context international in care studenti din toata lumea atrag atentia asupra problemelor din sistemul educational. (Roxana Baltaru)
Pentru ca Romania poate nu ne-a oferit cea mai mare deschidere catre progres insa ne-a oferit sansa de a studia la o universitate in strainatate, ca acum sa putem evalua situatia invatamantului romanesc din exterior. Astfel avem sansa de a ajuta colegii de acasa in continuarea si sustinerea responsabila a unui astfel de protest. (Andreea Tomulescu).
Pe scurt, pentru ca suntem studenti in strainatate dar inainte de toate suntem cetateni romani.

Ce ne propunem:
Urmatoare intalnire va avea loc marti, 14 Decembrie 2011, in care vom concretiza un plan pe care il vom pune in aplicare dupa Sarbatorile Craciunului. Coordonatele miscarii de solidaritate sunt: desfasurarea responsabila a protestului, formularea rationala a cerintelor in acord cu posibilitatile statului, informarea membrilor si intelegerea in profunzime a protestului si a contextului politic, reprezentarea intereselor studentilor din tara si a urmatoarei generatii de studenti (prin colaborarea cu acestia), informarea presei din Romania si strainatate, incurajarea a cat mai multi studenti romani (din tara sau Diaspora) in a ni se alatura, perseverenta in atingerea scopurilor stabilite.
Mesaj pentru presa din tara care doreste sa ne sustina:
Consideram informarea publicului larg in legatura cu aceasta miscare o chestiune esentiala si un drept al cititorilor. Va vom tine la curent cu fiecare progres, pentru a va garanta seriozitatea intentiilor acestei miscari de solidaritate. Impreuna putem invata rostul dreptului de a protesta!
Roxana Diana Baltaru
Reprezentant al miscarii de solidaritate a Romanian Society, Essex University
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Sâmbătă, 10 Decembrie 2011 19:51 |
|
MOTIVAȚIA - INIȚIATIVA ELEVULUI
ȘI ATITUDINEA PROFESORULUI
Stan Rodica,
Profesor, Viile Galați
Acest articol trage un semnal de alarmă asupra faptului ca niciunul din elevi nu va avea inițiativă dacă nu este modivat... Read more
PROIECT EDUCAŢIONAL ,,VREAU SĂ FIU STUDENT”
Prof. drd. Simion Rozaura
Liceul Pedagogic Regele Ferdinand
Rezumatul lucrării
Odată ajuns la vârsta majoratului, fiecare elev se gândeşte la viitorul său, încercând să facă alegerea optimă.... Read more
ÎMBUNĂTĂȚIREA CALITĂȚII ACTULUI DE PREDARE-ÎNVĂȚARE-EVALUARE PRIN UTILIZAREA APLICAȚIILOR ONLINE ÎN ORELE DE GEOGRAFIE
Prof. Rus Marinela
Școala Gimnazială ”Avram Iancu” Bistrița
Utilizarea aplicațiilor online în orele de geografie prezintă... Read more
ACTIVITATEA NR. 1
CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!
1. Grupa de vârstă: copiii din clasele V-VIII
2. Ariile de dezvoltare: fizic, intelectual, caracter, emoţional, social, spiritual
3. Denumirea activităţii: CERCETĂŞIA ESTE... Read more
Planificare model pentru pregatire sportive practica invatamant gimnazial
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice.... Read more
FIŞĂ DE EVALUARE A PROIECTELOR EDUCATIVE
EXTRAŞCOLARE CAE 2013
- Concursuri naţionale -
Proiectul:____________________________________________________________________________
Instituţia:____________________________________________________________________________
Buget (total şi solicitat): total:__________________ solicitat MECTS:____________________
Nr. participanţi:__________________
Perioada de desfăşurare a etapei finale:_____________________________________________________
Read more
PRINCIPALELE DOCUMENTE
REFERITOARE LA DREPTURILE OMULUI ŞI ALE COPILULUI
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalãu
„La urma urmelor, unde încep drepturile universale? În locuri mici, aproape de casă …
Doar dacă aceste... Read more
PROGRAM PENTRU DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR SOCIALE
ALE PREŞCOLARILOR
Profesor: Dumbravă-Brezoianu Simona
Grădiniţa cu Program Prelungit ,,Benedek Elek”- Sf.Gheorghe
1. Argument: Îmbunătăţirea relaţiilor sociale necesită crearea unei atmosfere care să declanşeze copilului trăiri pozitive şi dorinţa... Read more
ROLUL PROIECTELOR INTERNAŢIONALE
ÎN EDUCAŢIA INTERCULTURALĂ
Prof. OCTAVIAN HORIA MINDA
Şcoala cu clasele I-VIII SÎNANDREI-TIMIŞ
Şcoala are misiunea de a permite fiecărui copil să crească, să-şi dezvolte spiritul, corpul şi inima, deci inteligenţa, sensibilitatea,…
COMPETENȚA – O CONDIŢIE FUNDAMENTALĂ
A OREI DE LITERATURĂ
Marincaș Marinela Adriana,
profesor la Liceul de Arte ,,Regina Maria” Alba-Iulia
… LES METHODES EXPOSITIVES DANS LA LANGUE ET
LA LITTERATURE FRANCAISE
Andone Crenguța - profesor
Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov
Les méthodes expositives dans la langue et la littérature francaise sont: la description,…
METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂŞURĂRII
ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
CAPITOLUL IV
ORGANIZAREA ŞI DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII DE SELECŢIE ŞI INIŢIERE A ELEVILOR CU APTITUDINI PENTRU PRACTICAREA SPORTULUI DE PERFORMANŢĂ ÎN…
"Cu cât mai mult traiesc, cu atât mai bine îmi dau seama de cât de puternic si important este impactul atitudinii asupra vietii. Pentru mine, atitudinea este mai importantã decât…
JOCURILE DIDACTICE LA COPIII DE VÂRSTĂ ȘCOLARĂ MICĂ
Profesor înv. primar Vaida Ioana
Liceul Tehnologic nr 1 Gâlgău
… LA TRADUCTION POETIQUE
Prof. Florescu Paula Cristina,
Liceul Tehnologic Constantin Brâncuşi Piteşti
Acest articol se opreşte asupra actului de traducere poetică care este capital pentru dialogul între culturi şi mai ales între… TENDINŢE INOVATIVE
ÎN EVALUAREA PROCESULUI INSTRUCTIV-EDUCATIV
Profesor Camelia Timofte
Şcoala Generală George Emil Palade Buzău
Didactica tradiţională aşează la baza evaluării numai indicatori de ordin cognitiv, pedagogia contemporană considera aceşti indicatori ca fiind…
Mihai Eminescu- poet naŢional Şi valoare europeană -diseminare parteneriat mulTilateral ACTIVE FOR EU
Prof. Casangiu Adriana-Daniela
Grădiniţa cu PP “Nicolae Romanescu” Craiova
Opera marelui Eminescu, cel mai important poet naţional român, este fără…
|
|