Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Strategii de predare si de invatare folosind jocuri si activitati dramatice
Sâmbătă, 08 Septembrie 2012 22:17

INTERACTING IN MADRID

STRATEGII DE PREDARE șI DE ÎNVĂțARE

FOLOSIND JOCURI șI ACTIVITĂțI DRAMATICE

 

Inst. Riciu Daniela

Liceul Teoretic Duiliu Zamfirescu Odobești, Vrancea

 

Cursul „Interacting in Madrid. Teaching and learning strategies using games and drama activities” s-a desfăşurat în perioada 24-30 iulie 2011 în Madrid-Spania şi a reunit 23 de participanţi din mai multe ţări: România, Polonia, Turcia și Grecia.

Am avut plăcerea să mă număr printre participanții la acest curs organizat de Interacting S.L. Această instituție are o experiență de peste 12 ani în organizarea de cursuri de formare pentru profesori din întreaga lume, promovând ideea că teatrul este resursa cea mai eficientă, practică, şi distractivă de a stimula învăţarea în clasă.

Care au fost pașii pe care i-am parcurs pentru a obține un grant Comenius?

Ȋn primul rând am accesat pagina web http://www.llp-ro.ro unde am citit cu atenție informațiile din documentele oficiale: Apelul național pentru anul 2011 și Ghidul candidatului. Următorul pas a fost să îmi aleg din Catalogul de cursuri Comenius/Grundtvig: (http://ec.europa.eu/education/trainingdatabase) cursul cel mai potrivit cu obiectivele mele de dezvoltare și formare profesională. Odată ales cursul, am completat formularul electronic aferent anului 2011 respectând termenele și instrucțiunile de completare, precizările din ghid și din documentele oficiale. Ultimul pas a fost trimiterea formularului pe adresa Agenției naționale pentru programe comunitare în domeniul educației și formării profesionale.  

Scopul cursului „Interacting in Madrid.Teaching and learning strategies using games and drama activities” a fost ca la sfârşitul acestuia participanții să își extindă repertoriul lor de strategii de predare şi de învăţare. Pentru a realiza acest lucru formatorii ne-au pus la dispoziție o resursă imensă de jocuri şi activităţi bazate pe teatru care vor contribui la dezvoltarea abilităţilor de gândire şi la dezvoltarea personală a copiilor, în conformitate cu strategiile şi curriculumul național. Activităţile de formare au abordat tipuri creative de jocuri şi exerciţii mai puţin cunoscute în învăţământul românesc, iar metodele folosite în timpul desfășurării stagiul au fost dintre cele mai variate.

Printre metodele utilizate în timpul activității de formare se numără: exerciții de spargere a gheții (icebreakers) şi introduceri, activităţi pe grupuri de lucru (familii), jocuri  de consolidare a încrederii, de socializare şi de cunoaştere,  de îmbunătăţire a competenţelor de comunicare, dialoguri în curs de  dezvoltare, construirea  de scene, caracterizarea, povestirea, cântece însoţite de mişcări corespunzătoare, jocuri de mimă, teatru interactiv, exerciții non-verbale și de mimică. Formatorii, actori cu experiență, au dat dovadă de modestie, deschidere si profesionalism, oferindu-ne o varietate de modele de jocuri și tipuri de activități pe care le voi putea aplica în munca mea cu elevii.

Cursul ȋn sine mi-a oferit posibilitatea să ȋnvăţ noi metode şi tehnici de predare, să cunosc sistemul de predare european şi să-mi îmbunătățesc cunoștințele de limba engleză. Am avut ocazia să cunosc cultura, istoria și frumusețea Madridului vizitând în timpul liber: Palatul Regal, Muzeul Prado, Puerta del Sol, Plaza Mayor, Parque del Retiro sau Plaza de Cibeles. Toate activităţile desfăşurate au fost antrenante, deosebit de interesante şi foarte bine proiectate.

Cursul este extrem de interesant, foarte util şi îl recomand tuturor cadrelor didactice!

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Rolul si importanta jocurilor logico mat…

ROLUL ŞI IMPORTANŢA JOCURILOR LOGICO-MATEMATICE ÎN ACTIVITĂŢILE INSTRUCTIV- EDUCATIVE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR Prof. înv. primar si preşcolar Niţu Florina Grădiniţa cu program normal „Lumea copiilor”...

Read more

Le jardin monument vivant pedagogie du p…

LE JARDIN MONUMENT VIVANT. PÉDAGOGIE DU PATRIMOINE DES JARDINS EN EUROPE.    Profesor Alexie Cristina Colegiul Tehnic Ion Mincu, Slatina     Entre 21 et 25 Février 2012, j'ai eu la chance de participer à un...

Read more

Importanta predarii istoriei locale

IMPORTANŢA PREDĂRII ISTORIEI LOCALE Prof. Vasile Cătălina Liceul Teoretic”Paul Georgescu„ Țăndărei Plecând de la afirmaţia lui N.Iorga: ”un popor care nu îşi cunoaşte istoria e ca un copil care nu...

Read more

Formarea continua e-learning

FORMAREA CONTINUÃ e-LEARNING   Simona Maria Doncilã, profesor Grup Şcolar „Demostene Botez” Trusesti - Botosani     Lumea de astãzi se bazeazã pe inovare rapidã. Pe mãsurã ce trece la o economie bazatã pe cunoastere,...

Read more

Didactica lecturii

DIDACTICA LECTURII prof. MIHAELA MELINTE, Colegiul Tehnic „Traian Vuiaˮ, Galaţi Motivarea elevilor pentru lectură depinde în mare măsură de efortul pe care îl face...

Read more

Studiu asupra efectelor constructive si …

 STUDIU ASUPRA EFECTELOR CONSTRUCTIVE ŞI/SAU DESTRUCTIVE ALE CONFLICTULUI   Raluca-Nicoleta Iancău, Profesor limba şi literatura română Colegiul Naţional de Informatică Gr. Moisil - Braşov, Braşov   Articolul este urmarea unui studiu efectuat într-un mediu formal...

Read more

Firea si fiinta in universul kafkian si …

FIREA ȘI FIINȚA ÎN UNIVERSUL KAFKIAN ȘI CEL ARGHEZIAN Prof. Bentz Teodora Col. Nat. “Al. I. Cuza “, Focşani Când lectorul descoperă, în fața sa, două lumi cu personaje înfricoșate, ce...

Read more

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri …

1. Sedative şi somnifere   1. Tranchilizante Printre medicamentele psihotrope cel mai frecvent comerializate, locul întâi a fost ţinut mult timp de Valium (diazepam), urmat de Adumbran şi Praxiten (oxazepam). Între...

Read more