Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Strategii de predare si de invatare folosind jocuri si activitati dramatice
Sâmbătă, 08 Septembrie 2012 22:17

INTERACTING IN MADRID

STRATEGII DE PREDARE șI DE ÎNVĂțARE

FOLOSIND JOCURI șI ACTIVITĂțI DRAMATICE

 

Inst. Riciu Daniela

Liceul Teoretic Duiliu Zamfirescu Odobești, Vrancea

 

Cursul „Interacting in Madrid. Teaching and learning strategies using games and drama activities” s-a desfăşurat în perioada 24-30 iulie 2011 în Madrid-Spania şi a reunit 23 de participanţi din mai multe ţări: România, Polonia, Turcia și Grecia.

Am avut plăcerea să mă număr printre participanții la acest curs organizat de Interacting S.L. Această instituție are o experiență de peste 12 ani în organizarea de cursuri de formare pentru profesori din întreaga lume, promovând ideea că teatrul este resursa cea mai eficientă, practică, şi distractivă de a stimula învăţarea în clasă.

Care au fost pașii pe care i-am parcurs pentru a obține un grant Comenius?

Ȋn primul rând am accesat pagina web http://www.llp-ro.ro unde am citit cu atenție informațiile din documentele oficiale: Apelul național pentru anul 2011 și Ghidul candidatului. Următorul pas a fost să îmi aleg din Catalogul de cursuri Comenius/Grundtvig: (http://ec.europa.eu/education/trainingdatabase) cursul cel mai potrivit cu obiectivele mele de dezvoltare și formare profesională. Odată ales cursul, am completat formularul electronic aferent anului 2011 respectând termenele și instrucțiunile de completare, precizările din ghid și din documentele oficiale. Ultimul pas a fost trimiterea formularului pe adresa Agenției naționale pentru programe comunitare în domeniul educației și formării profesionale.  

Scopul cursului „Interacting in Madrid.Teaching and learning strategies using games and drama activities” a fost ca la sfârşitul acestuia participanții să își extindă repertoriul lor de strategii de predare şi de învăţare. Pentru a realiza acest lucru formatorii ne-au pus la dispoziție o resursă imensă de jocuri şi activităţi bazate pe teatru care vor contribui la dezvoltarea abilităţilor de gândire şi la dezvoltarea personală a copiilor, în conformitate cu strategiile şi curriculumul național. Activităţile de formare au abordat tipuri creative de jocuri şi exerciţii mai puţin cunoscute în învăţământul românesc, iar metodele folosite în timpul desfășurării stagiul au fost dintre cele mai variate.

Printre metodele utilizate în timpul activității de formare se numără: exerciții de spargere a gheții (icebreakers) şi introduceri, activităţi pe grupuri de lucru (familii), jocuri  de consolidare a încrederii, de socializare şi de cunoaştere,  de îmbunătăţire a competenţelor de comunicare, dialoguri în curs de  dezvoltare, construirea  de scene, caracterizarea, povestirea, cântece însoţite de mişcări corespunzătoare, jocuri de mimă, teatru interactiv, exerciții non-verbale și de mimică. Formatorii, actori cu experiență, au dat dovadă de modestie, deschidere si profesionalism, oferindu-ne o varietate de modele de jocuri și tipuri de activități pe care le voi putea aplica în munca mea cu elevii.

Cursul ȋn sine mi-a oferit posibilitatea să ȋnvăţ noi metode şi tehnici de predare, să cunosc sistemul de predare european şi să-mi îmbunătățesc cunoștințele de limba engleză. Am avut ocazia să cunosc cultura, istoria și frumusețea Madridului vizitând în timpul liber: Palatul Regal, Muzeul Prado, Puerta del Sol, Plaza Mayor, Parque del Retiro sau Plaza de Cibeles. Toate activităţile desfăşurate au fost antrenante, deosebit de interesante şi foarte bine proiectate.

Cursul este extrem de interesant, foarte util şi îl recomand tuturor cadrelor didactice!

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Efectul diferitelor metode de fabricare …

  EFECTUL DIFERITELOR METODE DE FABRICARE A PÂINII ASUPRA CONŢINUTURILOR DE TIAMINĂ ŞI RIBOFLAVINĂ STUDIU DE SPECIALITATE                                                                                          Prof. ing. Daniela Surlaru                                                                            Colegiul Agricol “Dr. C. Angelescu” Buzău   Abstract Pâinea de grâu integrală reprezintă o importantă...

Read more

Studentii din strainatate sustin protest…

 Studentii din strainatate sustin protestul colegilor de acasa      PRINCIPALELE DATE ALE EVENIMENTULUI:   Unde: Universitatea Essex, UK, sala: 5A.322 Cand: 9 Decembrie 2011, 7:00pm-9:30pm (ora UK) Ce: Cel putin 20 de studenti romani (studiind in...

Read more

Lecturi obligatorii pentru clasa a V-a

Lecturi obligatorii pentru clasa a V-a   Literatura română Ion Agârbiceanu Nepoata lui moş Mitruţ Vasile Alecsandri Ostaşii noştri Dimitrie Bolintineanu Legende istorice Ion Al. Brătescu-Voineşti Întuneric şi lumină I. L. Caragiale Momente şi schiţe Ion Creangă Poveşti, povestiri, amintiri B. Şt. Delavrancea Neghiniţă Petre Dulfu Poveştile lui...

Read more

Ganduri - Profesor in Romania

„Fiecare zi ne învatã ceva nou.” (Euripides) Ce mare adevãr! Mai mult de atât, e util si necesar a recunoaste cã fiecare zi ne oferã noi si noi experiente, experiente ce...

Read more

Grafic pregatire pentru gradul II UBB Cl…

Grafic pregătire pentru gradul II UBB Cluj   Vezi Graficul desfăşurării pregătirilor pentru examenul de grad didactic II, sesiunea 2013 la DPPD - UBB Cluj (Departamentul Pentru Pregătirea Personalului Didactic - Universitatea...

Read more

Educatia Globala context scop si obiecti…

EDUCAŢIA GLOBALĂ  - REPERE METODOLOGICE -     CONTEXT   1.1.            GLOBALIZAREA, EDUCAŢIA  ŞI EDUCAŢIA GLOBALĂ Ca rezultat al legăturilor de cooperare şi interdependenţă dintre şări, lumea în care trăim a evoluat într-un singur sistem social. Relaţiile...

Read more

The direct object a study on traditional…

THE DIRECT OBJECT - A STUDY ON TRADITIONAL AND MODERN APPROCHES prof. Drăgian Ana-Elena Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea In pre-theoretical grammars the direct object was frequently...

Read more

Interferente literare

INTERFERENŢE LITERARE A aştepta să culegi altceva dintr-un pământ decât ceea ce a fost semănat în el ar fi copilărie. Prof. Ioniţă Olimpia Colegiul Economic Viilor, Bucureşti ...

Read more