Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Strategii de predare si de invatare folosind jocuri si activitati dramatice
Sâmbătă, 08 Septembrie 2012 22:17

INTERACTING IN MADRID

STRATEGII DE PREDARE șI DE ÎNVĂțARE

FOLOSIND JOCURI șI ACTIVITĂțI DRAMATICE

 

Inst. Riciu Daniela

Liceul Teoretic Duiliu Zamfirescu Odobești, Vrancea

 

Cursul „Interacting in Madrid. Teaching and learning strategies using games and drama activities” s-a desfăşurat în perioada 24-30 iulie 2011 în Madrid-Spania şi a reunit 23 de participanţi din mai multe ţări: România, Polonia, Turcia și Grecia.

Am avut plăcerea să mă număr printre participanții la acest curs organizat de Interacting S.L. Această instituție are o experiență de peste 12 ani în organizarea de cursuri de formare pentru profesori din întreaga lume, promovând ideea că teatrul este resursa cea mai eficientă, practică, şi distractivă de a stimula învăţarea în clasă.

Care au fost pașii pe care i-am parcurs pentru a obține un grant Comenius?

Ȋn primul rând am accesat pagina web http://www.llp-ro.ro unde am citit cu atenție informațiile din documentele oficiale: Apelul național pentru anul 2011 și Ghidul candidatului. Următorul pas a fost să îmi aleg din Catalogul de cursuri Comenius/Grundtvig: (http://ec.europa.eu/education/trainingdatabase) cursul cel mai potrivit cu obiectivele mele de dezvoltare și formare profesională. Odată ales cursul, am completat formularul electronic aferent anului 2011 respectând termenele și instrucțiunile de completare, precizările din ghid și din documentele oficiale. Ultimul pas a fost trimiterea formularului pe adresa Agenției naționale pentru programe comunitare în domeniul educației și formării profesionale.  

Scopul cursului „Interacting in Madrid.Teaching and learning strategies using games and drama activities” a fost ca la sfârşitul acestuia participanții să își extindă repertoriul lor de strategii de predare şi de învăţare. Pentru a realiza acest lucru formatorii ne-au pus la dispoziție o resursă imensă de jocuri şi activităţi bazate pe teatru care vor contribui la dezvoltarea abilităţilor de gândire şi la dezvoltarea personală a copiilor, în conformitate cu strategiile şi curriculumul național. Activităţile de formare au abordat tipuri creative de jocuri şi exerciţii mai puţin cunoscute în învăţământul românesc, iar metodele folosite în timpul desfășurării stagiul au fost dintre cele mai variate.

Printre metodele utilizate în timpul activității de formare se numără: exerciții de spargere a gheții (icebreakers) şi introduceri, activităţi pe grupuri de lucru (familii), jocuri  de consolidare a încrederii, de socializare şi de cunoaştere,  de îmbunătăţire a competenţelor de comunicare, dialoguri în curs de  dezvoltare, construirea  de scene, caracterizarea, povestirea, cântece însoţite de mişcări corespunzătoare, jocuri de mimă, teatru interactiv, exerciții non-verbale și de mimică. Formatorii, actori cu experiență, au dat dovadă de modestie, deschidere si profesionalism, oferindu-ne o varietate de modele de jocuri și tipuri de activități pe care le voi putea aplica în munca mea cu elevii.

Cursul ȋn sine mi-a oferit posibilitatea să ȋnvăţ noi metode şi tehnici de predare, să cunosc sistemul de predare european şi să-mi îmbunătățesc cunoștințele de limba engleză. Am avut ocazia să cunosc cultura, istoria și frumusețea Madridului vizitând în timpul liber: Palatul Regal, Muzeul Prado, Puerta del Sol, Plaza Mayor, Parque del Retiro sau Plaza de Cibeles. Toate activităţile desfăşurate au fost antrenante, deosebit de interesante şi foarte bine proiectate.

Cursul este extrem de interesant, foarte util şi îl recomand tuturor cadrelor didactice!

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Regulament recunoasterea studiilor din i…

Ordin pentru aprobarea Regulamentului privind recunoasterea in invatamantul tertiar nonuniversitar a studiilor obtinute in cadrul invatamantului liceal - filiera tehnologica sau vocationala

Read more

Dezvoltarea creativitatii prin activitat…

DEZVOLTAREA CREATIVITĂŢII PRIN ACTIVITĂŢILE INTEGRATE Înv. Marc Aurica Școala Gimnazială Cîmpeni Predarea integrată a cunoştinţelor este considerată o metoda, o strategie modernă,...

Read more

La competence interculturelle

LA COMPETENCE INTERCULTURELLE   Prof. Octavian Horia MINDA Şcoala cu clasele I-VIII SINANDREI TIMIŞ     La compétence interculturelle peut être conçue comme étant la capacité du locuteur-auditeur à saisir, à comprendre, à expliquer et à...

Read more

Profesorii prezenti pe internet cu ajuto…

PROFESORII PREZENȚI PE INTERNET CU AJUTORUL LUI GOOGLE SITES Profesor Bușcă Laura Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Acest articol prezintă modul de realizare a...

Read more

Cresterea gradului de adaptabilitate sco…

CREȘTEREA GRADULUI DE ADAPTABILITATE ȘCOLARĂ A ELEVILOR CU DIZABILITĂȚI COGNITIVE PRIN TERAPIE MODULARĂ Prof. educator Mureșan- Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată,...

Read more

Reguli de ameliorare a comunicarii didac…

REGULI DE AMELIORARE A COMUNICĂRII DIDACTICE Oprescu Eugenia - profesor Liceul Tehnologic Virgil Madgearu Roşiori de Vede Formarea competenţelor comunicative constituie un obiectiv...

Read more

Metodologia de organizare a evaluarii el…

Metodologia de organizare a evaluarii elevilor - clasa a II-a   Vezi metodologia de organizare a evaluarii competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a, publicata in Monitorul Oficial 44 din 21 ianuarie...

Read more

Comunicarea in organizatia scolara si su…

COMUNICAREA ÎN ORGANIZAŢIA ŞCOLARĂ. SUGESTII PENTRU AMELIORAREA ASPECTELOR INEFICIENTE.   Mirela Frunzeanu, profesor pentru învăţământul primar, Mark Twain International School, loc. Voluntari, jud. Ilfov     Rezumat      În cele ce urmează, voi încerca...

Read more