Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Strategii de predare si de invatare folosind jocuri si activitati dramatice
Sâmbătă, 08 Septembrie 2012 22:17

INTERACTING IN MADRID

STRATEGII DE PREDARE șI DE ÎNVĂțARE

FOLOSIND JOCURI șI ACTIVITĂțI DRAMATICE

 

Inst. Riciu Daniela

Liceul Teoretic Duiliu Zamfirescu Odobești, Vrancea

 

Cursul „Interacting in Madrid. Teaching and learning strategies using games and drama activities” s-a desfăşurat în perioada 24-30 iulie 2011 în Madrid-Spania şi a reunit 23 de participanţi din mai multe ţări: România, Polonia, Turcia și Grecia.

Am avut plăcerea să mă număr printre participanții la acest curs organizat de Interacting S.L. Această instituție are o experiență de peste 12 ani în organizarea de cursuri de formare pentru profesori din întreaga lume, promovând ideea că teatrul este resursa cea mai eficientă, practică, şi distractivă de a stimula învăţarea în clasă.

Care au fost pașii pe care i-am parcurs pentru a obține un grant Comenius?

Ȋn primul rând am accesat pagina web http://www.llp-ro.ro unde am citit cu atenție informațiile din documentele oficiale: Apelul național pentru anul 2011 și Ghidul candidatului. Următorul pas a fost să îmi aleg din Catalogul de cursuri Comenius/Grundtvig: (http://ec.europa.eu/education/trainingdatabase) cursul cel mai potrivit cu obiectivele mele de dezvoltare și formare profesională. Odată ales cursul, am completat formularul electronic aferent anului 2011 respectând termenele și instrucțiunile de completare, precizările din ghid și din documentele oficiale. Ultimul pas a fost trimiterea formularului pe adresa Agenției naționale pentru programe comunitare în domeniul educației și formării profesionale.  

Scopul cursului „Interacting in Madrid.Teaching and learning strategies using games and drama activities” a fost ca la sfârşitul acestuia participanții să își extindă repertoriul lor de strategii de predare şi de învăţare. Pentru a realiza acest lucru formatorii ne-au pus la dispoziție o resursă imensă de jocuri şi activităţi bazate pe teatru care vor contribui la dezvoltarea abilităţilor de gândire şi la dezvoltarea personală a copiilor, în conformitate cu strategiile şi curriculumul național. Activităţile de formare au abordat tipuri creative de jocuri şi exerciţii mai puţin cunoscute în învăţământul românesc, iar metodele folosite în timpul desfășurării stagiul au fost dintre cele mai variate.

Printre metodele utilizate în timpul activității de formare se numără: exerciții de spargere a gheții (icebreakers) şi introduceri, activităţi pe grupuri de lucru (familii), jocuri  de consolidare a încrederii, de socializare şi de cunoaştere,  de îmbunătăţire a competenţelor de comunicare, dialoguri în curs de  dezvoltare, construirea  de scene, caracterizarea, povestirea, cântece însoţite de mişcări corespunzătoare, jocuri de mimă, teatru interactiv, exerciții non-verbale și de mimică. Formatorii, actori cu experiență, au dat dovadă de modestie, deschidere si profesionalism, oferindu-ne o varietate de modele de jocuri și tipuri de activități pe care le voi putea aplica în munca mea cu elevii.

Cursul ȋn sine mi-a oferit posibilitatea să ȋnvăţ noi metode şi tehnici de predare, să cunosc sistemul de predare european şi să-mi îmbunătățesc cunoștințele de limba engleză. Am avut ocazia să cunosc cultura, istoria și frumusețea Madridului vizitând în timpul liber: Palatul Regal, Muzeul Prado, Puerta del Sol, Plaza Mayor, Parque del Retiro sau Plaza de Cibeles. Toate activităţile desfăşurate au fost antrenante, deosebit de interesante şi foarte bine proiectate.

Cursul este extrem de interesant, foarte util şi îl recomand tuturor cadrelor didactice!

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Stimularea gustului pentru lectura la sc…

STIMULAREA gustului pentru lecturǎ lA ŞCOLARUL MIC prof. înv. primar Marşeu Rodica Lavinia Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara Cu toatǎ amploarea pe care au luat-o mijloacele audio-vizuale în...

Read more

Eterna reintoarcere la Sisif

ETERNA REÎNTOARCERE LA SISIF Prof. Adina Veronica Fuică Liceul Teoretic ”Mircea Eliade”, Galați Într-o lume dominată de pragmatism, în care omul acceptă tot mai puțin fenomenele...

Read more

Inteligente multiple dupa Hovard Gardner

INTELIGENŢE MULTIPLE După Hovard Gardner                                                          Prof. Popp Loredana                                                        Şcoala cu clasele I – VIII Carani, jud. Timiş   Teoria lui Hovard Gardner despre inteligenţele multiple este considerată cea mai profundă pătrundere...

Read more

Advantages of teaching english through p…

ADVANTAGES OF TEACHING ENGLISH THROUGH PROJECTS   Sorina Mirela Lungu - profesor Colegiul Tehnic Reșița   The article concentrates on the positive aspects of teaching English in a more natural way, through projects. By applying...

Read more

Pe aici nu se trece

PE AICI NU SE TRECE! Prof. înv. primar Dobrea Monica Şcoala Gimnazială „Emil Racoviţă” Oneşti, jud. Bacău Motto: „Fiecare petic de pământ îşi are istoria lui, dar trebuie să tragi...

Read more

Metodologia si criteriile privind acorda…

Metodologia si criteriile privind acordarea gradatiei de merit 2014   Vezi metodologia si criteriile privind acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar pentru 2014.

Read more

Invatamantul profesional din Romania un …

ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL DIN ROMÂNIA – UN NOU ÎNCEPUT   Şeptelean Florina Elvira, doctorand Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca   „Meseria este brăţară de aur”, spunea un vechi proverb românesc, iar în zilele noastre instruirea şi transmiterea...

Read more

Studiu asupra problemei libertatii la Do…

STUDIU ASUPRA PROBLEMEI LIBERTĂȚII LA DOSTOIEVSKI   Profesor Andone Crenguța Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov     Problema libertății apare în opera lui Dostoievski în “Frații Karamazov” și presupune posibilitatea personajului de a acționa după propria...

Read more