Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Strategii de predare si de invatare folosind jocuri si activitati dramatice
Sâmbătă, 08 Septembrie 2012 22:17

INTERACTING IN MADRID

STRATEGII DE PREDARE șI DE ÎNVĂțARE

FOLOSIND JOCURI șI ACTIVITĂțI DRAMATICE

 

Inst. Riciu Daniela

Liceul Teoretic Duiliu Zamfirescu Odobești, Vrancea

 

Cursul „Interacting in Madrid. Teaching and learning strategies using games and drama activities” s-a desfăşurat în perioada 24-30 iulie 2011 în Madrid-Spania şi a reunit 23 de participanţi din mai multe ţări: România, Polonia, Turcia și Grecia.

Am avut plăcerea să mă număr printre participanții la acest curs organizat de Interacting S.L. Această instituție are o experiență de peste 12 ani în organizarea de cursuri de formare pentru profesori din întreaga lume, promovând ideea că teatrul este resursa cea mai eficientă, practică, şi distractivă de a stimula învăţarea în clasă.

Care au fost pașii pe care i-am parcurs pentru a obține un grant Comenius?

Ȋn primul rând am accesat pagina web http://www.llp-ro.ro unde am citit cu atenție informațiile din documentele oficiale: Apelul național pentru anul 2011 și Ghidul candidatului. Următorul pas a fost să îmi aleg din Catalogul de cursuri Comenius/Grundtvig: (http://ec.europa.eu/education/trainingdatabase) cursul cel mai potrivit cu obiectivele mele de dezvoltare și formare profesională. Odată ales cursul, am completat formularul electronic aferent anului 2011 respectând termenele și instrucțiunile de completare, precizările din ghid și din documentele oficiale. Ultimul pas a fost trimiterea formularului pe adresa Agenției naționale pentru programe comunitare în domeniul educației și formării profesionale.  

Scopul cursului „Interacting in Madrid.Teaching and learning strategies using games and drama activities” a fost ca la sfârşitul acestuia participanții să își extindă repertoriul lor de strategii de predare şi de învăţare. Pentru a realiza acest lucru formatorii ne-au pus la dispoziție o resursă imensă de jocuri şi activităţi bazate pe teatru care vor contribui la dezvoltarea abilităţilor de gândire şi la dezvoltarea personală a copiilor, în conformitate cu strategiile şi curriculumul național. Activităţile de formare au abordat tipuri creative de jocuri şi exerciţii mai puţin cunoscute în învăţământul românesc, iar metodele folosite în timpul desfășurării stagiul au fost dintre cele mai variate.

Printre metodele utilizate în timpul activității de formare se numără: exerciții de spargere a gheții (icebreakers) şi introduceri, activităţi pe grupuri de lucru (familii), jocuri  de consolidare a încrederii, de socializare şi de cunoaştere,  de îmbunătăţire a competenţelor de comunicare, dialoguri în curs de  dezvoltare, construirea  de scene, caracterizarea, povestirea, cântece însoţite de mişcări corespunzătoare, jocuri de mimă, teatru interactiv, exerciții non-verbale și de mimică. Formatorii, actori cu experiență, au dat dovadă de modestie, deschidere si profesionalism, oferindu-ne o varietate de modele de jocuri și tipuri de activități pe care le voi putea aplica în munca mea cu elevii.

Cursul ȋn sine mi-a oferit posibilitatea să ȋnvăţ noi metode şi tehnici de predare, să cunosc sistemul de predare european şi să-mi îmbunătățesc cunoștințele de limba engleză. Am avut ocazia să cunosc cultura, istoria și frumusețea Madridului vizitând în timpul liber: Palatul Regal, Muzeul Prado, Puerta del Sol, Plaza Mayor, Parque del Retiro sau Plaza de Cibeles. Toate activităţile desfăşurate au fost antrenante, deosebit de interesante şi foarte bine proiectate.

Cursul este extrem de interesant, foarte util şi îl recomand tuturor cadrelor didactice!

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Metodologie privind promovarea a 2 ani d…

Metodologia privind promovarea a 2 ani de studii intr-un an scolar reglementeaza accelerarea promovarii elevilor din invatamantul preuniversitar, forma de invatamant cu frecventa, capabili de performante scolare exceptionale.  

Read more

Stiluri si strategii de interventii in s…

STILURI ŞI STRATEGII DE INTERVENŢIE ALE CADRULUI DIDACTIC ÎN SITUAŢII DE CRIZĂ EDUCAŢIONALĂ Prof. Cristina Lorincz C.T. Iosif Şilimon, Braşov Articolul pune problema situaţiilor de criză educaţională şi care ar...

Read more

Integrarea copiilor cu CES in scoala de …

INTEGRAREA COPIILOR CU CES ÎN ŞCOALA DE MASĂ Profesor învăţământ primar Marşeu Rodica Lavinia Şcoala cu clasele I – VIII Dudeştii Noi, Judeţul Timiş     Problematica educaţiei copiilor cu CES a...

Read more

Curs ejournalism educational collaborati…

DISEMINARE CURS - eJOURNALISM 2.0 – EDUCATIONAL COLLABORATION ACROSS BORDERS USING WEB BASED TOOLS   Alexie Cristina, Prof. limba franceză, Colegiul Tehnic Ion Mincu, Slatina/ Șc. cu cls. I-VIII, Slătioara     În perioada 10-16...

Read more

Paleta meseriilor proiect educational

PALETA MESERIILOR  - PROIECT EDUCAȚIONAL   Prof. Contescu Mihaela – Colegiul Tehnic Lazar Edeleanu și Liceul Tehnologic 1 Mai Municipiul Ploiești   Succesul în viaţă, împlinirea, depinde de mai multe obiective, dar nu în...

Read more

The role of specialized disciplined in t…

THE ROLE OF SPECIALIZED DISCIPLINED IN THE TECHNICAL HIGHSCOOL EDUCATIONAL SYSTEM PROFESOR JIANU CAMELIA COLEGIUL TEHNIC REȘIȚA, CARAȘ-SEVERIN The professional skills of a pupil are being assured through his/her complex and...

Read more

Scoala parintilor un mijloc de imbunatat…

STUDIU- „ŞCOALA PĂRINŢILOR” - UN MIJLOC DE ÎMBUNĂTĂŢIRE A CALITĂŢII ÎN ÎNVĂŢĂMÎNTUL PREUNIVERSITAR înv. Marc Aurica, Școala Gimnazială Cîmpeni "Spune-mi și o să uit. Arată-mi și poate n-o să-mi amintesc. Implică-mă...

Read more

IMAGOLOGIA LITERARA COMPARATA

STUDIU PRIVIND IMAGOLOGIA LITERARÃ COMPARATÃ Prof. Maria Drãgulescu Şcoala Generalã Nr. 7, Tg-Jiu     Câteva repere teoretice si metodologice   O directie de cercetare în domeniul stiintelor...

Read more