Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - sedative si somnifere
Duminică, 25 Aprilie 2010 21:28
1. Sedative şi somnifere

 

1. Tranchilizante

Printre medicamentele psihotrope cel mai frecvent comerializate, locul întâi a fost ţinut mult timp de Valium (diazepam), urmat de Adumbran şi Praxiten (oxazepam).
Între timp, diazepamul a fost înlocuit de alte benzodiazepine care i-au luat locul de frunte. Pe piaţa medicamentului se găsesc, în principal, următoarele tranchilizante: Lexotanil, Librium, Valium, Tranxilium, Dalmadorm, Tavor, Nobrium, Mogadan, Adumbran, Praxiten, Demetrin, Rohypnol .

Acţiune: Tranchilizantele din categoria benzodiazepinelor nu se deosebesc între ele în mod esenţial, în ceea ce priveşte acţiunea lor. Industria farmaceutică oferă mereu produse noi. Tranchilizantele au în primul rând o acţiune calmantă, antiagresivă, anxiolitică şi un oarecare efect tonic-antidepresiv. În plus, majoritatea tranchilizantelor are şi o acţiune de relaxare a musculaturii voluntare. Diazepamul poate fi utilizat, în afară de aceste indicaţii, şi la tratamentul imediat al crizelor epileptice. Apoi, tranchilizantele au un efect de distanţare faţă de durere şi de inducere a somnului, fără a suprima însă fazele de vis (somnul paradoxal - n.tr.), aşa cum o fac barbituricele.


Tranchilizantele au devenit - după alcool - drogul naţiunii nr. 2, probabil, pentru că "ajută" la depăşirea situaţiilor de stres neplăcute de la locul de muncă sau din mediul familial, pentru că ameliorează senzaţiile de frică, neliniştea şi frustrarea şi permit relaxarea fizică şi psihică. Mediul înconjurător este văzut ca prin nişte "ochelari roz", sunt "diluate" contradicţiile, conflictele chinuitoare din trecut îşi pierd semnificaţia, totul devine mult mai plăcut şi prietenos, iar viaţa este mai uşor de trăit.

 

2. Somnifere

Sumar al principalelor clase de somnifere:

a) Barbiturice, de ex.: Luminal (Fenobarbital)

b) Bromuri, de ex. Adalin (bromuree)

c) Cloralhidrat/Paraldehyd, de ex. Chloraldura

d) Alte categorii de substanţe, de ex. Distraneurin (clometiazol), utilizat în terapia de dezalcoolizare (produsul i.v. a fost retras de pe piaţa franceză, producătorul Astra Zeneca a retras întreaga producţie din cauza gravelor efecte adverse. Nu se mai găseşte forma pentru administrare i.v. - n. tr.)

e) Preparate combinate periculoase, de ex. Mandrax (metaqualona)

Barbiturice:

Barbituricele induc un somn asemănător narcozei (suprimă fazele de vis/somn paradoxal).

Compuşi cu brom ai ureei:

Aceste substanţe sunt legături chimice între uree şi brom care, în ansamblu, au un efect mai slab decât barbituricele. În momentul întrării în circuitul metabolic al organismului, ele se depozitează la diferite nivele, deoarece bromul se elimină doar lent din organism. Rezultă, în final, o intoxicaţie cronică insidioasă cu brom, aşa-numitul bromism, cu: stări de confuzie, pierderea memoriei, delirii în cazurile grave, dermatite, strănut, conjunctivită; sunt posibile hemoragii punctiforme la nivelul tegumentului şi al mucoasei. Legăturile brom-uree prezintă şi ele un risc mare de toleranţă şi dependenţă.

Paraldehida şi cloralhidratul:

Din cauza gustului lor execrabil, aceste substanţe nu sunt folosite mai niciodată ca stupefiante.


 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:55
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Tipologii ale elevilor cu cerinte educat…

TIPOLOGII ALE ELEVILOR CU CERINŢE EDUCAŢIONALE SPECIALE ŞI SOLUŢII DE INTEGRARE ÎN ŞCOALĂ   Prof. Pavel Adriana-Cristina Colegiul Economic Buzău   Sintagma „şcoala pentru diversitate” este echivalentă sintagmei “şcoala pentru toţi” şi reprezintă dezideratul maximei...

Read more

Formarea de competente prin lectiile de …

FORMAREA DE COMPETENŢE PRIN LECŢIILE DE ECONOMIE ŞI ECONOMIE APLICATĂ Profesor, Popescu Marcela Paula Liceul Tehnologic”Vasile Cocea”Moldoviţa Cuprins: 1.Competenţele ca finalităţi ale procesului de instruire....

Read more

Oportunitati de formare profesionala pri…

OPORTUNITĂŢI DE FORMARE PROFESIONALĂ PRIN PROIECTE EUROPENE profesor Moise Iuliana profesor Ghiţă Angelica profesor Ilie Lăcrămioara Liceul cu Program Sportiv ”I. B. Şoter”, Buzău ...

Read more

Viata de student

Viata de student

Viata de student   Pentru studentii noi veniti in Bucuresti trebuie sa fie un soc total primul contact cu capitala, mai ales daca provin dintr-un mediu linistit, de la tara sau din...

Read more

Scoala Altfel activitati pentru clasele …

ACTIVITATEA NR. 1 CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!   Program Şcoala Altfel -  Activităţi   1.     Grupa de vârstă: copiii din clasele primare 2.     Ariile de dezvoltare: afectivă, socială, fizică, intelectuală, spirituală şi...

Read more

Jocurile dinamice si jocurile pregatitoa…

JOCURILE DINAMICE ŞI JOCURILE PREGĂTITOARE-MIJLOACE DE BAZĂ ÎN PROCESUL DE INIŢIERE ÎN JOCUL DE VOLEI   Profesor Drăgoiu Toma Liceul Hercules Băile Herculane   Voleiul este un joc sportiv care se bucură de o largă apreciere...

Read more

Metode interactive pentru un invatamant …

METODE INTERACTIVE PENTRU UN ÎNVĂŢĂMÂNT EFICIENT   Prof. Gabriela Gorgan, Şcoala Gimnazială Petriş, jud. Bistriţa Năsăud   MOTTO: « Dacă îmi spui o să uit, dacă îmi arăţi o să ţin minte, dar dacă mă implici o...

Read more