Spune NU drogurilor - tipuri de droguri - hasis, marihuana |
Duminică, 25 Aprilie 2010 20:55 |
1. Haşişul şi marihuana
Droguri din această categorie de substanţe:
Cannabis-ul este denumirea generică pentru produsele vegetale obţinute din cânepa de cultură (cannabis sativa) plantă ce conţine substanţe halucinogene (compusul psihoactiv principal este delta-9-tetrahidrocannabinol – THC). Astăzi cannabis-ul este produsul stupefiant cel mai utilizat în lume.
este răşina secretată de glandele situate la nivelul frunzelor de cânepă (Cannabis). Haşişul se comercializează în "bulgări" solizi sau plăci presate şi se prezină - în funcţie de ţara de origine - în nuanţe de culoare roşie, maron, verde sau negru.
Haşişul

Marihuana este un amestec din frunze, tulpini şi inflorescenţe mărunţite ale aceleaşi plante, ce are aspect de tutun verzui tăiat foarte fin.
Forme de consum:
În cazul consumului de fursecuri cu haşiş, ceai sau produse de cofetărie cu conţinut de haşis, efectul se instalează mai târziu (după 1 - 2 ore).

Haşişul şi marihuana se fumează în formă pură sau în amestec cu tutun. Inhalate profund cu fumul, substanţele active sunt absorbite de organism prin capilarele pulmonare.
Tetrahidrocannabinoidele (THC) sunt substanţele psihoactive ale acestor produse vegetale. Efectul se instalează după circa 10-20 de minute după începerea fumatului.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:59 |
Adaugă comentariu
|
Corpul National de Experti in Management Educational 2013 seria 1
In Monitorul Oficial nr. 98 din 19 februarie 2013 a fost publicat Ordinul nr. 3179/2013 al ministrului Educatiei Nationale privind aprobarea... Read more
Mihai Eminescu- poet naŢional Şi valoare europeană -diseminare parteneriat mulTilateral ACTIVE FOR EU
Prof. Casangiu Adriana-Daniela
Grădiniţa cu PP “Nicolae Romanescu” Craiova
Opera marelui Eminescu, cel mai important poet naţional român, este fără... Read more
DEZVOLTAREA GÂNDIRII CRITICE
Prof. Alina Preduț,
Turda, Județul Cluj
În societatea contemporană, invazia tehnologiei si multitudinea activităţilor extraşcolare reprezintă un impediment în calea actului de lectură. Aceasta reprezintă pentru mulţi... Read more
STILISTICA LITERARĂ ŞI STILISTICA FUNCŢIONALĂ
Profesor Nae Mihaela,
Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuşi”, Piteşti
Stilistica literară sau estetică este un domeniu stilistic care, deşi urmăreşte stilul în limbă,... Read more
Legenda cameliei
Legenda spune că trăia odată o fiică de împărat deosebit de frumoasă, dar deosebit de singură. Numele ei era Camelia. Mare parte a timpului şi-o petrecea vorbind cu florile.... Read more
METODE ALTERNATIVE DE EVALUARE:
PROIECTUL ŞI PORTOFOLIUL
Prof. Octavian Horia MINDA
Şcoala cu clasele I-VIII Sînandrei Timiş
PROIECTUL
Constituie o metodă complexă de evaluare, individuală sau de grup, recomandată profesorilor pentru evaluarea sumativă.... Read more
RELAŢIA DINTRE SUPORTUL SOCIAL ŞI SIMPTOMATOLOGIA PSIHOSOMATICA LA COPILUL INSTITUŢIONALIZAT
Autor: psih. Pop Petronica
Profesor consilier şcolar/CJRAE Cluj
Rezumat
Deoarece în ţara noastră au... Read more
Managementul conduitei profesorilor – perspectiva valorilor, motivațiilor și practicilor acțional – formative
Prof. înv. primar Elena Jirovieanu
Școala Gimnazială nr. 124
“Succesele sau eșecurile oamenilor depind de capacitatea lor de a-și... Read more
Dintre proiectele noastre ...
Liceul de Arta "Ioan Sima" Zalau
"O alimentatie sanatoasa"
Profesor Cosma Camelia
ALEXANDRU MACEDONSKI,
PROMOTOR AL ÎNNOIRII POEZIEI ROMÂNEŞTI
Prof. Cojocaru Iuliana
Şcoala cu clasele I-VIII, Nr. 9 „Petreche Poenaru”, Craiova
Poet, prozator, dramaturg, publicist, Macedonski a fost un promotor al înnoirii poeziei: o literaturã… STANDARDE PROFESIONALE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT
Prof. Achim Maria
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalau
MOTTO:
„Nu-i ÎNVEŢI pe copii
nici ceea ce ŞTII,
nici ceea ce VREI
ci ceea ce EŞTI.”
Prin natura umană, ne dorim… Documente necesare pentru
coordonatorul de proiecte şi programe educative
¢ Decizia de numire pe funcţia de coordonator de proiecte şi programe educative
¢ Fişa postului + individualizată, avizată de Consiliul de administraţie al…
THE DIRECT OBJECT - A STUDY ON TRADITIONAL AND MODERN APPROCHES
prof. Drăgian Ana-Elena
Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea
In pre-theoretical grammars the direct object was frequently…
COMUNICAREA ÎN ORGANIZAŢIA ŞCOLARĂ.
SUGESTII PENTRU AMELIORAREA ASPECTELOR INEFICIENTE.
Mirela Frunzeanu, profesor pentru învăţământul primar,
Mark Twain International School, loc. Voluntari, jud. Ilfov
Rezumat
În cele ce urmează, voi încerca… NECESITATEA CUNOAŞTERII PSIHOLOGICE A ELEVULUI
(APLICAŢIE – ELEVUL ÎN CLASA PREGĂTITOARE)
Prof. înv. primar Oancea Adelina
Şc. Gimnazială ,, I. C. Lăzărescu”- Ţiţeşti
Structura - Şc. cu cl. I-IV Valea Stânii,…
Metodologia cadru privind mobilitatea personalului didactic
in anul scolar 2013-2014 modificata si completata
Vezi ordinul pentru modificarea şi completarea Metodologiei - cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar…
ROLURILE MANAGERIALE ALE CADRULUI DIDACTIC
Macarie Cristina, prof. pedagogie
Liceul Vocaţional Pedagogic ,,Mihai Eminescu” Tîrgu Mureş
Delimitarea unor roluri specifice managerului clasei de elevi a fost determinată de evoluţia în timp…
|