Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - halucinogene
Duminică, 25 Aprilie 2010 21:24
1.     Halucinogene

 

1. LSD - dietilamida acidului lisergic - este cel mai puternic drog halucinogen cunoscut, acţiunea sa apărând la doze extrem de mici (3-6 mg). LSD-ul în stare pură se prezintă sub forma unui lichid incolor, inodor şi insipid. Se găseşte în natură în cantităţi mici în unele plante sau se poate prepara în laborator prin semisinteză. În traficul ilicit LSD-ul se prezintă sub forma unei pulberi de culoare alb-murdar, tablete sau capsule aperculate, de diferite mărimi şi culori.

Cele mai cunoscute tipuri de LSD:

 

Happy Faces: Nume de fantezie a unui produs "underground" (din lumea interlopă)

Mini-Trips: Substraturi de dimeniuni minuscule (de ex. gelatine), impregnate cu LSD şi care, datorită dimensiunii lor reduse, se pretează foarte bine la traficul ilegal.

Purple Haze: Variantă de LSD, denumită astfel după o piesă de muzică rock a muzicianului de culoare Jimi Hendrix, la rândul său mare consumator şi victimă a drogurilor

Sunshine Explosion: Nume de fantezie a unui produs deosebit de puternic.

Comic-Trips

 

Forme de consum:

Se administrează în mod obişnuit pe cale orală prin îmbibarea ţesăturilor, hârtiei, dulciurilor (cel mai adesea bucăţilor de zahăr), sub formă de pilule sau prin injectare.

 

 

2. Dom (STP) - a fost elaborată de către firma americană DOW-Chemical - acceaşi companie care produce Napalm-ul. Dom sau STP este o amfetamină modificată chimic. În doză redusă produce efecte de genul "Speed"ului, în timp în ce doze mai mari, efectul este mai degrabă de "speed-trip". "Speed-trip"ul oferă tocmai contrariul experienţei căutate în cazul abuzului de LSD. Se caracterizează printr-o neliniştite chinuitoare, însoţită de agitaţie fizică, stări intense de anxietate şi o durată lungă (72 de ore!).

 

 

3. PCP sau Angel Dust - a fost elaborat în anii 50 de către firma Parke, Davis & Company din Statele Unite ca antialgic. În 1965 a fost însă retras de pe piaţă, din cauza efectelor adverse deosebit de grave. Imediat după aceea, în iunie 1967, a apărut brusc pe scena narcoticelor.

Principalele caracteristici: drogul este mai ieftin decât heroina sau LSD, efectul se instalează la fel de rapid ca la heroină şi mai rapid ca la LSD, acţiunea este mult mai intensivă decât la marihuana, haşiş sau alcool, durata efectului este mai lungă decât la heroină (până la 48 de ore), vine în întâmpinarea celor care sunt, în mod evident, dornici de trăiri terifiante (horror) şi autolitice.

 

Forma de administrare: 

Se prizează, dacă se prezintă sub formă de pulbere. Formulat în comprimate (tic-tac) se înghite. Aplicat dintr-un tub spray pe marihuana sau chiar pătrunjel simplu, PCP-ul poate fi fumat. Administrarea rectală se face prin supozitoare. În fine, efectul dorit se instalează cel mai repede, dacă se diluează şi se administrează injectabil.

 

4. Ciuperci cu substanţe stupefiante (de ex. Psilocibina)

Efectul psilocibinei este asemănător cu cel al LSD-ului. Se caracterizează în special prin halucinaţii vizuale, modificări ale perceperii culorilor, dar şi prin modificări ale stării psihice şi emoţionale. Cei aflaţi sub efectul ei au impresia că-şi reamintesc şi conştientizează trăiri uitate din vremuri trecute. Se observă o schimbare profundă a perceperii timpului şi spaţiului, iar uneori subiectul îşi percepe propriul corp distorsionat în mod bizar. Atenţia este extrem de focalizată. Modificările stării de conştienţă sunt doar uşor schiţate. Doze de câteva miligrame luate per os - ca. 4 mg - vor determina, după 20 - 30 minute o relaxare spirituală şi fizică percepută subiectiv ca fiind plăcută. La doze mai mari, tulburările de percepţie a timpului sunt mai pronunţate, perceperea dimeniunii spaţiului este modificată şi mai mult. Din punct de vedere farmacologic, psilocibina are ca efect, asemănător LSD-ului, dilatarea pupilelor, creşterea temperaturii ş.a.m.d.

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:56
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Utilizarea softului educational in instr…

UTILIZAREA SOFTULUI EDUCAŢIONAL ÎN INSTRUIREA COPIILOR CU CES                                                                           Profesor Psihopedagog Ştefănescu Adreana                                     Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională „Speranţa”Timişoara     Rezumat: Integrarea softurilor educaţionale în cadrul sistemului preuniversitar de învăţământ din România vizează...

Read more

Modificari privind mobilitatea personalu…

Modificari privind mobilitatea personalului didactic pentru anul scolar 2014-2015 In baza OUG nr. 16/2014 privind modificarea si completarea Legii educatiei nationale nr. 1/2011 prin care art. 253 din lege a fost...

Read more

Sfintele Pasti - Incondeierea oualor

Izvoarele istorice şi arheologice certe atestă cu multe secole înainte de Hristos obiceiul de a face cadou ouă colorate la marile sărbători sezoniere, în special la Anul Nou. Apariţia frecventa...

Read more

Programa pentru limba slovaca materna la…

Programa pentru limba slovacă maternă la Evaluarea Naţională 2014   Vezi programa pentru disciplina limba şi literatura slovacă maternă pentru Evaluarea Naţională pentru elevii clasei a VIII-a în 2014, anexa nr.2 la OMEN...

Read more

ELABOARAREA MATERIALELOR DIDACTICE

PERFECŢIONARE ÎN ELABOARAREA MATERIALELOR DIDACTICE   Profesor Pilat Elena Mihaela Liceul Teoretic „Callatis” Mangalia, Judeţul Constanţa               “Creativitatea se poate defini ca fiind acel proces psihic al cărui rezultat îl constituie obţinerea unor reacţii,...

Read more

Alba Iulia capitala educatiei intercultu…

ALBA IULIA – CAPITALA EDUCAŢIEI INTERCULTURALE  Prof. Dan Stroe Între 13 şi 17 octombrie la Alba Iulia, județul Alba, sub egida Consiliului Europei, a Ministerului Educaţiei şi Cercetării din România, a Inspectoratului...

Read more

L approche communicative Quelques defini…

L’APPROCHE COMMUNICATIVE. QUELQUES DEFINITIONS   Ilie MINESCU Universitatea de Vest din Timişoara   Le français est une langue vivante; on ne l'enseignera donc pas comme une langue morte. Enseigner le français consiste à apprendre aux...

Read more

Error analysis good feedback for teacher…

ERROR ANALYSIS. GOOD FEEDBACK FOR TEACHERS Profesor: Elisabeta Maxim Școala Gimnazială “Ștefan cel Mare” Botoşani Abstract In the past forty years, studies of second language learning have occupied a central...

Read more