Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - droguri de petrecere - party drugs |
Duminică, 25 Aprilie 2010 21:33 |
1. Droguri de petrecere (party drugs)
1. "Poppers"
Substanţa: Amilnitrit, butilnitrit, aditivi, de ex. solvenţi organici
Formă de consum:
Poppers se inhalează şi în nici un caz nu se ingerează (beau). Efectul stupefiant se instalează după 3 - 5 minute. Acţiune: dezinhibare puternică, creşterea apetitului sexual, sentiment sporit de intimitate, percepere redusă a durerii, relaxare musculară, creşterea sensibilităţii tactile.
2. "GHB, Fantasy, Liquid E, Liquid X (multe denumiri şi variante ortografice)"
Substanţa GHB (gama-hidroxi-butiratul) este o substanţă naturală, produsă şi de organismul uman. Concentraţia maximă este la nivelul creierului, motiv pentru care se presupune că ar avea rol de neurotransmiţător la acest nivel. GHB a fost prima dată produs prin sinteză acum circa 30 de ani.
Concomitent cu reducerea utilizării sale în scop medical (în domeniul anesteziei, ca narcotic, precum şi ca adjuvant în tratamentului delirului din sevrajul alcoolic), GHB a devenit foarte popular în rândul culturiştilor (stimulează hormonul somatotrop - de creştere) şi sportivilor de performanţă (Ben Johnson!) din spaţiul anglo-american. A fost interzis ca substanţă de dopaj, iar vânzarea sa în SUA - iniţial fără prescripţie medicală - a fost restricţionată de la sfârşitul anului 1990 încoace.

GHB începe să acţioneze la circa 15 minute după administrarea orală şi efectul durează - în funcţie de doză - până la 3 ore. Prin administrarea unei doze noi, durata acţiunii se poate prelungi. Efectul seamănă cu cel al Ecstasy, dar este mult mai slab. De asemenea, nu apar efectele adverse şi sechelele de durată ale consumului de Ecstasy.
Riscul principal legat de acest drog este necunoaşterea concentraţiei şi purităţii, respectiv a amestecului cu alte substanţe, în primul rând alcool. În stare pură, GHB este practic lipsit de efecte adverse periculoase, chiar şi în doze mai mari. În doze mari intervine o sedare puternică, până la comă, a persoanei. Supradozarea poate duce la convulsii şi confuzie marcată.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:00 |
|
ECHILIBRUL PSIHOSOMATIC ÎN VIAŢA COTIDIANĂ
Mureşan-Chira Gabriel
Prof. Educator CRDEII, Cluj-Napoca
Tentaţiile lumii contemporane pot destabiliza echilibrul psihosomatic al unui individ în aşa fel încât defazarea triadei corp-... Read more
 „VESTITORII PRIMĂVERII” de George Coşbuc
(Aplicaţii ale metodelor de gândire critică)
1. SPARGEREA GHEŢII
Scrie mai jos numele păsărilor pe care le cunoşti:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
· Descrie-o pe cea care pe care o ştii cel... Read more
PRINCIPALELE DOCUMENTE
REFERITOARE LA DREPTURILE OMULUI ŞI ALE COPILULUI
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalãu
„La urma urmelor, unde încep drepturile universale? În locuri mici, aproape de casă …
Doar dacă aceste... Read more
CARTEA - DRUMUL SPRE LIBERTATE
Prof. înv. primar Iosim Daniela Cristina
Şcoala Gimnnazială Nr. 4 ,,Fraţii Popeea”
Fiecare om de carte, gânditor al vremurilor trecute şi de azi, defineşte şi arată cu multă... Read more
Test geografie – clasa a IX-a
I. Numiţi, reprezentaţi prin desen şi caracterizaţi tipurile de contacte dintre plăcile scoarţei terestre.
16 puncte
II. Alegeţi varianta corectă:
1. Mărimea radiaţiei solare înregistrate... Read more
INTERFERENȚE SIMBOLISTE ȘI PARNASIENE
ÎN CAPITOLUL NOAPTEA DE ARGINT DIN THALASSA
LUI ALEXANDRU MACEDONSKI
Drd. Miron Costina Violeta
Prof. la Școala cu cls. I-VIII Tălpaș, Dolj
Thalassa1, publicată în Cartea de aur, 1902,... Read more
TEORIILE CONTEMPORANE ALE MANAGEMENTULUI
APLICABILE ȋN ŞCOALA ROMÂNEASCĂ
Profesor limba engleza Camelia Timofte
Școala cu cls. I-VIII G.E. Palade, Buzău
Pentru managerul unei unități de învățământ, a motiva personalul implică a identifica acele... Read more
DEZVOLTAREA CREATIVITĂŢII ELEVILOR
DIN CICLUL PRIMAR PRIN COMPUNEREA ŞCOLARĂ
Înv. Marc Aurica
Școala Gimnazială Câmpeni
Exprimarea corectă, orală şi scrisă, reprezintă un obiectiv important al procesului de învăţământ în ciclul primar, constituind... Read more
IDEEA FRANCEZĂ DE CIVILIZAŢIE
Maghiar Adina, prof. de limba şi literatura română
S08 „Arany Janos”, Salonta
Fiecare civilizaţie este legată de un spaţiu, cu limite aproape stabile, existând pentru fiecare dintre ele…
CÂT DE SĂNĂTOS NE HRĂNIM?!
– CHESTIONAR –
Florea Mihaela- Ramona,
prof. înv. primar, Școala Gimnazială „Andrei Șaguna” Deva
Pentru a putea limita efectele negative ale alimentației haotice pe care…
STILISTICA ŞI PROBLEMATICA STILULUI
Profesor Andra Elena Diaconu
Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea
Prin analogie cu dihotomia langue – parole a lui Ferdinand de Saussure, discipolul acestuia, Charles Bally, dezvoltă distincţia… DIMENSIUNEA PSIHOPEDAGOGICĂ A TERAPIEI OCUPAŢIONALE
Mureşan Chira Gabriel
Prof. Educator CRDEII, Cluj-Napoca
Terapia ocupaţională se constituie intr-o disciplină complexă, o activitate vitală ce valorifică informaţii interdisciplinare cu scopul de a- i restabili,…
CONTRACEPŢIA
Prof. Camelia Cosma
Liceul de Artă ”Ioan Sima” Zalău
Contracepţia poate fi definită ca fiind totalitatea metodelor care împiedică fecundaţia, împiedicând ori contactul între ovul şi spermatozoid,… L’ETUDE SUR LE FRAGMENT SUR LES QUAIS DE LA SEINE
D’ ANATOLE FRANCE
Andone Crenguța - profesor
Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov
Le fragment fait parti dans le romain Le Crime de Sylvestre…
Planificare model pentru educatie fizica si sport invatamant gimnazial
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari… 1. Sedative şi somnifere
1. Tranchilizante
Printre medicamentele psihotrope cel mai frecvent comerializate, locul întâi a fost ţinut mult timp de Valium (diazepam), urmat de Adumbran şi Praxiten (oxazepam). Între… L’IMPORTANCE DE LA LECTURE AU PRIMAIRE
Prof. Octavian Horia Minda
Şcoala cu clasele I-VIII, Sînandrei, Timiş
L'acquisition de la lecture se fait progressivement, à partir du développement des compétences langagières…
|