Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - cocaina |
Duminică, 25 Aprilie 2010 21:30 |
1. Cocaina
Cocaina (pudră, zăpadă, "Albă ca zăpada", gheaţă, cristale, pietre) este un alcaloid extras din frunzele arbustului de coca (Erytroxylon coca) originar din America de Sud. Ea devine cunoscută în Europa în cursul anului 1857. Se găseşte sub formă cristlină, albă, inodoră, având un gust amar, greu solubilă în apă dar solubilă în alcool, eter, cloroform şi uleiuri grase.
Folosită secolul trecut pentru tratarea mai multor boli în special ca anestezic local astăzi utilizarea în scopuri terapeutice este limitată.
Ca stupefiant poate fi consumată sub diverse forme: frunzele de coca pot fi masticate sau atunci când se gaseşte sub formă de pudră ea poate fi inhalată, prizată sau injectată. Când cocaina este prizată pe nas, senzaţia de maximă intensitate apare la 15-30 de minute şi apoi scade rapid în intensitate, ceea ce înseamna că, pentru menţinerea efectului, la fiecare 20 de minute trebuie administrată o nouă doză.
Cocaina este căutată în special pentru efectul său excitant care înlătură simptomele oboselii şi creează foarte rapid o stare de euforie. Mai apar dorinţa de comunicare verbală sporită, creşterea încrederii în forţa fizică şi intelectuală.

Mecanismul de acţiune al cocainei constă în inhibarea resorbţiei neuromediatorilor adrenergici în structurile de depozitare de la nivelul terminaţiilor nervoase simpatice. Astfel, sub acţiunea cocainei creşte concentraţia mediatorilor adrenergici de tipul noradrenalinei. Aceştia vor determina o excitare adrenergică crescută, deci vor creşte tonusul simpatic general. Acest efect explică de ce cocaina poate fi utilizată, pe o perioadă limitată, ca substanţă ce creşte performanţele individului.Astfel, cocaina oferă senzaţia subiectivă a creşterii performanţelor şi forţei fizice, precum şi creşterea obiectivă a anduranţei şi a nivelului maxim de solicitare, până la epuizarea totală a rezervelor psihice ale individului. Sub acţiunea continuă a cocainei, nevoia de somn este neglijată, asemenea senzaţiei de foame, astfel încât individul poate renunţa mai mult timp la aportul alimentar. Dispare sentimentul de oboseală şi epuizare, dispoziţia se ameliorează iar mobilizarea creşte. Desigur, toate acestea pot fi susţinute doar un timp limitat. Slăbirea, oboseala, epuizarea, degradarea fizică şi, în ultimă instanţă, insuficienţa funcţională sunt consecinţele utilizării pe timp îndelungat a substanţei, pe lângă care apare dependenţa psihică severă care la nici o substanţă nu se instalează atât de puternic, în timp atât de scurt ca la cocaină.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:51 |
Adaugă comentariu
|
CONDIŢII EXTERNE ALE ÎNVĂŢĂRII ŞCOLARE
Prof. Dinu Maria
Şcoala cu clasele I-VIII, Bâlta, Dolj
Învăţarea şcolară, acest proces de receptare şi asimilare de informaţii şi de influenţe educative, dar şi procesul de... Read more
Organizarea si desfasurarea evaluarii nationale
pentru anul 2014
Iata Ordinul privind organizarea si desfasurarea evaluarii nationale pentru absolventii clasei a VIII-a in anul scolar 2013-2014.
In baza prevederilor art. 94, alin.... Read more
EDUCAȚIE FĂRĂ FRONTIERE
RELAȚIA GRĂDINIȚĂ-ȘCOALĂ-FAMILIE-SOCIETATE
Prof. înv. preșc. State-Titirișcă Alexandra,
Grădinița P.P. Piticot, Slobozia, Ialomița
Dezideratul învățământului preșcolar este de a oferi sprijin competent pentru dezvoltarea armonioasă în plan... Read more
CAPITOLUL II
Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar
SECTIUNEA a 2-a
Inspectia scolara generala a unitatilor de invatamant preuniversitar: activitatea de preinspectie
Art. 20. -
Inspectorul coordonator al echipei realizeaza urmatoarele activitati preparatoare... Read more
Organizarea internă a disciplinei pe niveluri de învăţământ
1. Competenţe generale ale geografiei ca domeniu educaţional
Competenţele generale ale geografiei ca domeniu educaţional, redate mai jos, acoperă cele opt domenii de... Read more
PRĂPASTIA DIGITALĂ DINTRE GENERAŢII
Kovács Stefania
Prof. fizică, Şcoala cu clasele I-VIII nr. 3, Carei
Rezumat: Expresiile ”digital natives” și ”digital immigrants” apar din ce în ce mai des în studiile și... Read more
CROSS-CURRICULAR TEACHING AND LEARNING
Poenar Lorina Manuela - Profesor limba engleză
Colegiul Economic “Emanuil Gojdu” Hunedoara
Nowadays the issue of cross-curricular teaching and learning involves a conscious effort to apply concepts, theories,... Read more
Ordin pentru aprobarea Metodologiei si a criteriilor pentru acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar, emis de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului
Read more
SOLUŢII METODICO-PRACTICE DE CREŞTERE
A EFICIENŢEI LECŢIEI DE EDUCAŢIE FIZICĂ
Prof. Curticăpean Aurelian
Liceul Tehnologic ”Dr. Ioan Șenchea” Făgăraș
Creșterea eficienței lecției de educație fizică este problema care preocupă cel mai mult specialiştii domeniului… 12. Alcoolul
Alcoolul nu este considerat întotdeauna un drog, fiind acceptat de societate. Cu toate astea, alcoolul este într-adevar un drog, iar folosirea lui abuzivă a crescut, până la a deveni,…
CREATIVITATEA MATEMATICĂ
Prof. Stancu Magdalena Ioana
Liceul Voievodul Mircea Târgovişte
Unul dintre scopurile sistemului de învăţămant este să identifice persoanele creative. Perspectivele secolului nostru presupun efectuarea automatizată a acţiunilor economice… Test geografie – clasa a XII-a
I. Precizaţi trei deosebiri şi o asemănare între clima Europei Atlantice şi clima Europei Mediteraneene.
Comparaţia se poate referi la factorii genetici ai climei, tipul de…
DIRECŢII EXPRESIONISTE IN POEZIA LUI ION BARBU
Institutor: Nevodenszki Sorina
Şcoala cu clasele I-VIII, Sînandrei, Jud. Timis
“În poezia mea, ceea ce ar putea trece drept modernism nu este… 1. Droguri de petrecere (party drugs)
1. "Poppers"
Substanţa: Amilnitrit, butilnitrit, aditivi, de ex. solvenţi organici
Formă de consum:
Poppers se inhalează şi în nici un caz nu se ingerează (beau). Efectul…
ETICA ÎN DEZBATEREA DIDACTICĂ
DE LA BANALITATE LA ARTĂ
Profesor Hrihorciuc Otilia
Liceul Tehnologic ”Ion Nistor”- Vicovu de Sus, județul Suceava
Atât dezbaterea cât și problemele de etică sunt subiecte din ce în ce…
ASUPRA UNOR INCONVENIENŢE
ÎN NOTAŢIILE DIN MANUALELE DE FIZICĂ ACTUALE
prof. Cristea Adrian
Colegiul Tehnic"Petru Poni" – Roman, jud. Neamț
Deoarece în standardul actual, ISO-31, nu am găsit descrierea explicită a modului de…
DESPRE ÎNVĂŢAREA UMANĂ
Profesor psihopedagog Ştefănescu Adreana
Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională “Speranţa” Timişoara
Argument. Materialul cuprinde noţiuni despre învăţare şi teorii cunoscute ale învăţării promovate de savanţi în diferite perioade ale…
|