Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Sfaturi pentru parinti si decalog antidrog
Scris de administrator   
Vineri, 26 Septembrie 2014 15:56

Sfaturi pentru părinți și decalog antidrog

Iată 10 sfaturi pentru părinţi pentru a-şi ţine copiii aproape de ei şi departe de droguri:

1. Fii parte activă din viaţa lor! Fă-ţi timp mai mult pe care să-l petreci cu copiii tăi.  Interesează-te de activităţile lor si fă-ţi o obişnuinţă în a petrece timp cu ei. Petrecutul timpului în familie este la fel de  important ca şi servitul mesei împreună cel puţin o dată pe zi . Când ies în oraş, să nu-ţi fie jenă să-i întrebi unde  şi cu cine pleacă. Ajutaţi-i să-şi aleagă prietenii.

2. Ascultă-ţi copiii! Arătând ca eşti pregătit şi dispus să-ţi asculţi copiii, îi vei face  să se simtă mai deschişi în a vorbi cu tine. În timpul conversaţiei încearcă să nu-i întrerupi ori să reacţionezi în vreun fel.  Rişti să se oprească din povestit. Pe timpul discuţiei lasă la o parte orice altă preocupare. Urmăriţi-i cu atenţie şi  încurajaţi-i să vă povestească tot ce au de spus. Cereţi-le sfatul în diferite probleme ale familiei. În acest fel le arătaţi că sunt importanţi şi că părerea lor contează.

3. Fii tu însuţi un model pentru ei! Când vine vorba de droguri nici nu se pune problema să spui ,,fă cum zic eu, nu cum fac eu”. Dacă şi tu foloseşti droguri, fie ele şi legale, nu te aştepta ca fiul sau fiica  ta să ţină cont de sfatul tău. Este important să nu subestimezi influenţa comportamentului tău asupra lor atunci când vine vorba de alcool, tutun, ori de alte substanţe.

4. Fii sincer cu ei! Este normal ca tu să nu ştii totul despre droguri. Este important să fii mereu informat, iar dacă nu ştii n-ar trebui să te prefaci că poţi răspunde la orice întrebare. Fii pregătit să spui “nu ştiu, dar voi putea afla pentru tine”. Daca eşti sincer şi ai o poziţie clară, copiilor le va veni mai uşor să fie şi ei sinceri cu tine.

5. Alege un moment potrivit! Asigură-te că ai ales momentul potrivit să discuţi despre droguri cu copiii tăi, aşteptând să apară oportunităţile. Asta ar putea sa se întâmple când urmăriţi toţi la televizor  o emisiune care are legătură cu subiectul sau când vă vorbesc despre prietenii lor, despre cineva de la şcoală sau din cartier care experimentează sau consumă regulat astfel de substanţe.

6. Păstrează-ţi calmul! Când vine vorba despre droguri, este foarte important să fii calm şi raţional. E bine sa nu ai reacţii exagerate. Nu ridiculiza, pentru că acest lucru poate face ca discuţiile ulterioare despre droguri să fie mai dificile, făcându-i pe copii să manifeste rezistenţă la acest subiect.

7. Evită conflictele! Este dificil de rezolvat o problemă atunci când există şi un conflict. Încearcă să asculţi cu atenţie şi punctul  de vedere al copilului. Nu încerca să-l impui doar  pe al tău. Dacă totuşi apare o confruntare, opreşte diplomatic conversaţia şi reia-o atunci când se calmează apele.

8. Comunică permanent! Odată ce ai început o discuţie despre droguri este important să laşi subiectul deschis   şi pentru alte runde de discuţii pe această problemă. E bine să începi să vorbeşti cu ei de timpuriu şi să fii disponibil să continui comunicarea  în orice moment.

9. Stabileşte reguli şi limite clare! În general, copiii se aşteaptă şi la reguli. Implicându-i în fixarea câtorva reguli, îi poţi încuraja să dovedească mai multă responsabilitate în menţinerea lor. Odată ce aţi hotărât asupra acestora, stabiliţi împreună şi consecinţele, în cazul în care  nu sunt respectate. Discutaţi şi puneţi-vă de acord asupra modului în care vor reacţiona dacă se vor găsi în conjuncturi sau  situaţii limită, legate de traficul sau  consumul de  droguri. Oferă-le certitudinea că se pot baza pe ajutorul tău, că îi poţi  lua din oraş oricând  va fi nevoie. Cu toate astea, este indicat să ştie că ţie nu ţi-ar plăcea ca ei să se expună unor astfel de situaţii.

10. Focusează-te pe pozitiv! Recunoaşte-le comportamentele pozitive şi încurajează-i de fiecare dată când fac ceva bine.  Încurajează-le iniţiativele pozitive şi stimulează-le  percepţia pozitivă despre propria valoare. Întăreşte-le respectul de sine şi ajută-i sa se convingă că în acest fel vor putea să se bucure de încrederea şi respectul celorlalţi.

Material prelucrat de specialiştii ANA (Agenția Națională Antidrog) de pe site-ul: www.drugs.health.gov.au.

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Rolul dirigintelui in activitatea educat…

ROLUL DIRIGINTELUI ÎN ACTIVITATEA EDUCATIVĂ profesor Mirela POPOV Școala Gimnazială Ceamurlia de Jos, județul Tulcea (Rolul dirigintelui este acela de a atinge succesul împreună cu clasa de elevi, conform unui plan...

Read more

metodologie primirea la studii si scolar…

   ANEXA   METODOLOGIE pentru primirea la studii si scolarizarea cetatenilor straini din state terte UE in invatamantul de stat si particular acreditat din Romania   Afla metodologia din 15 octombrie 2012 (Metodologia din...

Read more

Folosirea povestilor in predarea limbii …

FOLOSIREA POVEȘTILOR ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE Profesor: Buruiană Mihaela                                       Liceul Tehnologic “Tudor Vladimirescu”, com. Tudor Vladimirescu, jud. Galați             Cuvinte cheie: poveşti în limba engleză, ciclul primar De ce poveşti? Valoarea educațională...

Read more

Studierea unui buletin de analize medic…

STUDIEREA UNUI BULETIN DE ANALIZE MEDICALE prof. Arjoca Mihaela Maria Colegiul Tehnic ‘’Ion Mincu’’, Timișoara Rezumat: Fiecare om trebuie să pună preț pe sănătatea proprie...

Read more

Micul este frumos, marele este sublim, I…

MICUL ESTE FRUMOS, MARELE ESTE SUBLIM  – IMMANUEL KANT   Drd. Miron Costina Violeta Prof. la Școala cu cls. I-VIII Tălpaș, Dolj   “Există un efect estetic bazat pe ineditul şi imprevizibilitatea dintotdeauna a frumosului....

Read more

POVESTEA SFANTULUI NICOLAE

POVESTEA SFÂNTULUI NICOLAE   Prof. LAURA HERMAN Şcoala cu clasele I-VIII “Nicolae Iorga” Baia Mare     Este iarnã. Afarã este ger, dar copiilor nu le pasã. În cãsutã este...

Read more

Rolul comunicarii in procesul de invatam…

ROLUL COMUNICÃRII ÎN PROCESUL DE ÎNVÃŢÃMÂNT   Institutor Anton Simona Marinela Şcoala cu clasele I-VIII nr. 2 Vorniceni, Judetul Botosani     Schimbarea conceptiei comunicative promovatã în scoalã pune în mod acut problema educãrii cu si...

Read more

Metafora in poezia lui Nichita Stanescu

METAFORA ÎN POEZIA LUI NICHITA STĂNESCU Prof. Pătruț Anișoara Ramona Școala gimnazială Eșelnița, Mehedinți Metafora reprezintă o figură semantică ce presupune un transfer de termeni, posibil datorită conţinutului semantic, parţial comun....

Read more