Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Profesorii prezenti pe internet cu ajutorul lui Google sites
Scris de mihaiela lazar   
Vineri, 08 Aprilie 2016 16:46

PROFESORII PREZENȚI PE INTERNET CU AJUTORUL LUI GOOGLE SITES

Profesor Bușcă Laura

Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari

Rezumat: Acest articol prezintă modul de realizare a unui site web cu ajutorul serviciului Google Sites, precum și importanța utilizării sale în activitatea pe care o desfășoară profesorii la clasă.

Cuvinte cheie: google sites, profesori, diriginți

Profesorii, profesorii-diriginți dispun de un instrument puternic în atingerea cu succes a obiectivelor pe care și le propun în cadrul orelor de curs. Acest instrument se numește Google Sites. El permite cadrelor didactice de diferite specialități, să faciliteze accesul la informații pentru elevii lor.

Google Sites este un serviciu gratuit care permite creare de site-uri, fără a cunoaște limbajele HTLM, JavaScript sau PHP de exemplu. Utilizarea sa este ușoară, iar site-urile realizate cu el sunt complexe.

Adresa sa este https://sites.google.com/. Este necesar un cont de Google Mail pentru a-l putea utiliza.

În fereastra care apare există butonul Create (Creați) care permite utilizatorului să realizeze un site. Cu același cont pot fi realizate mai multe site-uri personale, cu nume diferite. Cu ajutorul butonului My Sites (Site-urile mele) utilizatorul vede toate site-urile sale, având link-uri către acestea. Cu ajutorul butonului Deleted Sites (Site-uri șterse) utilizatorul vede toate site-urile sale pe care le-a șters. El are posibilitatea să restabilească site-ul (dacă nu au trecut mai mult de 30 de zile de când a fost șters) cu ajutorul butonului Restore Site (Restabiliți site-ul) sau să îl ștergă definitiv cu ajutorul butonului Delete Permanently (Ștergeți definitiv).

După crearea site-ului, apare pagina principală a acestuia. În partea superioară a ferestrei deschide se găsesc butoanele: Edit page (Editați pagina), Create page (Creați o pagină), More actions (Mai multe acțiuni) și Share (Distribuiți).

Butonul Edit page (Editați pagina) permite utilizatorului să editeze pagina curentă a site-ului.

Pagina conține următoarele meniuri: Insert (Inserați), Format (Format), Table (Tabel), Layout (Aspect) și Help (Ajutor). Meniul Insert (Inserați) conține opțiuni pentru inserarea în pagină a unor entități cum ar fi: imagini, link-uri, formulare, dosare din Google Drive (cu fișiere cu tot), calendare, adresa URL a unui videoclip de pe YouTube etc. Cu ajutorul meniului Format (Format) utilizatorul poate formata și alinia textul din pagină. Lucrul cu tabele se realizează cu ajutorul opțiunilor din meniul Table (Tabel).

Pe lângă informațiile introduse în pagină utilizatorul stabilește și titlul paginii respective, în zona corespunzătoare.

În colțul din dreapta ferestrei se găsesc butoanele Save (Salvați) și Cancel (Anulați), care permit fie salvarea, fie anularea operațiilor realizate în cadrul paginii.

Butonul More actions (Mai multe acțiuni) permite efectuarea de diferite operații asupra paginii curente cum ar fi: printarea, copierea, ștergerea (dar nu a paginii principale), salvarea ca șablon pentru pagină, gestionarea site-ului, editarea site-ului etc.

Dacă dorim să ștergem un site, utilizăm butonul More actions (Mai multe acțiuni), selectăm opțiunea Manage site (Gestionați site-ul) și apăsăm butonul Delete this Site (Ștergeți acest site).

Butonul Share (Distribuiți) permite utilizatorului să stabilească modul de acces la site. Site-ul poate fi găsit și vizualizat de toți utilizatorii de pe Internet, dacă alegem varianta Public on the web (Public pe web). Site-ul poate fi vizualizat doar de cei care au primit link-ul acestuia, dacă alegem varianta Anyone with the link (Oricine are linkul). Există posibilitatea ca anumite persoane să poată vizualiza sau edita site-ul. Pentru aceasta utilizăm butonul Can edit (Poate edita).

Opțiunea Page Settings (Setările paginii) din More actions (Mai multe acțiuni) dă utilizatorului posibilitatea să afișeze comentarii și să atașeze fișiere la pagina curentă (dar nu la pagina principală).

Cele trei acțiuni de bază ale procesului de învățământ, predarea, învățarea și evaluarea sunt ușurate cu ajutorul lui Google Sites.

Bibliografie

  1. https://sites.google.com/site/mflynchsites/ Accesat 24 martie, 2016

  2. https://theingots.org/community/index.php/?q=how_to_build_website_using_Google_sites/#topic Accesat 24 martie, 2016

  3. https://ie2.wikispaces.com/google+sites Accesat 24 martie, 2016

  4. http://pc-config.info/cum-ne-putem-face-un-site-gratuit-cu-hosting-gratuit/ Accesat 24 martie, 2016

  5. http://www.googlesitestraining.com/ Accesat 24 martie, 2016

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Plural of nouns controversial aspects

PLURAL OF NOUNS – CONTROVERSIAL ASPECTS   Prof. Dumitru Maria Magdalena Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși- Pitești               Collective nouns when used in singular can take either a singular form to refer to the whole...

Read more

Modalitati de integrare a optionalului e…

MODALITĂȚI DE INTEGRARE A OPȚIONALULUI EDUCAȚIE PENTRU SĂNĂTATE ÎN CADRUL ORELOR DE BIOLOGIE Prof. Cosma Camelia Liceul de Artă “Ioan Sima” Zalău Educaţia şcolară urmăreşte prin întregul ei proces anumite finalităţi,...

Read more

inscrierea candidatilor si disciplinele …

   CAPITOLUL II  Inscrierea candidatilor si disciplinele de concurs      Art. 3. -    (1) Cererile de inscriere la concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar, potrivit...

Read more

A study about wuthering heights

A STUDY ABOUT WUTHERING HEIGHTS Prof. Adriana- Maria Ştefănescu Liceul Tehnologic Energetic „Regele Ferdinand I”, Timişoara Emily Jane Brontë (1818 –1848) was a British novelist and poet, now best remembered...

Read more

Experienta interactiva elearning

EXPERIENŢA INTERACTIVĂ eLEARNING   Prof. Gabriela Gorgan Şcoala Gimnaziala Petriş, Bistriţa – Năsăud   Educaţia în secolul XXI presupune elaborarea unor evaluări bazate pe standarde şi obiective în corelaţie cu competenţele cheie ale secolului, cu...

Read more

Hortensia Papadat Bengescu Ciclul Hallip…

HORTENSIA PAPADAT-BENGESCU CICLUL HALLIPILOR   Prof. APOSTOL IULIANA – ANDREEA Şcoala cu clasele I-VIII „Dimitrie Pompeiu” Broscăuţi   Tudor Vianu [1] o consideră pe Hortensia Papadat-Bengescu, alături de Liviu Rebreanu „scriitorul care a exercitat o înrâurire...

Read more

Reguli de ameliorare a comunicarii didac…

REGULI DE AMELIORARE A COMUNICĂRII DIDACTICE Oprescu Eugenia - profesor Liceul Tehnologic Virgil Madgearu Roşiori de Vede Formarea competenţelor comunicative constituie un obiectiv...

Read more

Studiul evolutiei procesoarelor

STUDIUL EVOLUŢIEI PROCESOARELOR   Prof. Farkas Ana Maria Colegiul Tehnic de Transporturi Braşov   1. Primele procesoare Apariţia procesoarelor desktop începe în 1993, odatã cu apariţia primului Pentium. Primul model disponibil rula la o frecvenţă de...

Read more