Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Profesorii prezenti pe internet cu ajutorul lui Google sites
Scris de mihaiela lazar   
Vineri, 08 Aprilie 2016 16:46

PROFESORII PREZENȚI PE INTERNET CU AJUTORUL LUI GOOGLE SITES

Profesor Bușcă Laura

Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari

Rezumat: Acest articol prezintă modul de realizare a unui site web cu ajutorul serviciului Google Sites, precum și importanța utilizării sale în activitatea pe care o desfășoară profesorii la clasă.

Cuvinte cheie: google sites, profesori, diriginți

Profesorii, profesorii-diriginți dispun de un instrument puternic în atingerea cu succes a obiectivelor pe care și le propun în cadrul orelor de curs. Acest instrument se numește Google Sites. El permite cadrelor didactice de diferite specialități, să faciliteze accesul la informații pentru elevii lor.

Google Sites este un serviciu gratuit care permite creare de site-uri, fără a cunoaște limbajele HTLM, JavaScript sau PHP de exemplu. Utilizarea sa este ușoară, iar site-urile realizate cu el sunt complexe.

Adresa sa este https://sites.google.com/. Este necesar un cont de Google Mail pentru a-l putea utiliza.

În fereastra care apare există butonul Create (Creați) care permite utilizatorului să realizeze un site. Cu același cont pot fi realizate mai multe site-uri personale, cu nume diferite. Cu ajutorul butonului My Sites (Site-urile mele) utilizatorul vede toate site-urile sale, având link-uri către acestea. Cu ajutorul butonului Deleted Sites (Site-uri șterse) utilizatorul vede toate site-urile sale pe care le-a șters. El are posibilitatea să restabilească site-ul (dacă nu au trecut mai mult de 30 de zile de când a fost șters) cu ajutorul butonului Restore Site (Restabiliți site-ul) sau să îl ștergă definitiv cu ajutorul butonului Delete Permanently (Ștergeți definitiv).

După crearea site-ului, apare pagina principală a acestuia. În partea superioară a ferestrei deschide se găsesc butoanele: Edit page (Editați pagina), Create page (Creați o pagină), More actions (Mai multe acțiuni) și Share (Distribuiți).

Butonul Edit page (Editați pagina) permite utilizatorului să editeze pagina curentă a site-ului.

Pagina conține următoarele meniuri: Insert (Inserați), Format (Format), Table (Tabel), Layout (Aspect) și Help (Ajutor). Meniul Insert (Inserați) conține opțiuni pentru inserarea în pagină a unor entități cum ar fi: imagini, link-uri, formulare, dosare din Google Drive (cu fișiere cu tot), calendare, adresa URL a unui videoclip de pe YouTube etc. Cu ajutorul meniului Format (Format) utilizatorul poate formata și alinia textul din pagină. Lucrul cu tabele se realizează cu ajutorul opțiunilor din meniul Table (Tabel).

Pe lângă informațiile introduse în pagină utilizatorul stabilește și titlul paginii respective, în zona corespunzătoare.

În colțul din dreapta ferestrei se găsesc butoanele Save (Salvați) și Cancel (Anulați), care permit fie salvarea, fie anularea operațiilor realizate în cadrul paginii.

Butonul More actions (Mai multe acțiuni) permite efectuarea de diferite operații asupra paginii curente cum ar fi: printarea, copierea, ștergerea (dar nu a paginii principale), salvarea ca șablon pentru pagină, gestionarea site-ului, editarea site-ului etc.

Dacă dorim să ștergem un site, utilizăm butonul More actions (Mai multe acțiuni), selectăm opțiunea Manage site (Gestionați site-ul) și apăsăm butonul Delete this Site (Ștergeți acest site).

Butonul Share (Distribuiți) permite utilizatorului să stabilească modul de acces la site. Site-ul poate fi găsit și vizualizat de toți utilizatorii de pe Internet, dacă alegem varianta Public on the web (Public pe web). Site-ul poate fi vizualizat doar de cei care au primit link-ul acestuia, dacă alegem varianta Anyone with the link (Oricine are linkul). Există posibilitatea ca anumite persoane să poată vizualiza sau edita site-ul. Pentru aceasta utilizăm butonul Can edit (Poate edita).

Opțiunea Page Settings (Setările paginii) din More actions (Mai multe acțiuni) dă utilizatorului posibilitatea să afișeze comentarii și să atașeze fișiere la pagina curentă (dar nu la pagina principală).

Cele trei acțiuni de bază ale procesului de învățământ, predarea, învățarea și evaluarea sunt ușurate cu ajutorul lui Google Sites.

Bibliografie

  1. https://sites.google.com/site/mflynchsites/ Accesat 24 martie, 2016

  2. https://theingots.org/community/index.php/?q=how_to_build_website_using_Google_sites/#topic Accesat 24 martie, 2016

  3. https://ie2.wikispaces.com/google+sites Accesat 24 martie, 2016

  4. http://pc-config.info/cum-ne-putem-face-un-site-gratuit-cu-hosting-gratuit/ Accesat 24 martie, 2016

  5. http://www.googlesitestraining.com/ Accesat 24 martie, 2016

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Flori de primavara in legende - 3

Flori de primavara in legende - 3

Legendele trandafirului   O legendă grecească spune că trandafirul ar fi fost destinat să fie, încă de la naştere, cea mai frumoasă floare. Zeiţa florilor, Chloris, a făcut trandafirul din trupul unei...

Read more

Influente culinare de la centru si est e…

INFLUENŢE CULINARE DE LA CENTRU ŞI EST EUROPENI   Maistru instructor Hodorog Cristina C.N.E. “Gh. Chiţu” Craiova, judeţul Dolj             Un studiu  făcut la făcut la Universitatea Charles din Praga pe adolescenţii din ţările...

Read more

Jurnalismul narativ

JURNALISMUL NARATIV Prof. Melinte Mihaela Colegiul Tehnic „Traian Vuia” Galaţi Jurnalismul narativ conține informații corecte și bine documentate şi este corelat cu jurnalismul de imersiune, un termen folosit pentru a...

Read more

Integrarea copiilor cu CES in scoala de …

INTEGRAREA COPIILOR CU CES ÎN ŞCOALA DE MASĂ Profesor învăţământ primar Marşeu Rodica Lavinia Şcoala cu clasele I – VIII Dudeştii Noi, Judeţul Timiş     Problematica educaţiei copiilor cu CES a...

Read more

Tipuri de inteligente

TIPURI DE INTELIGENŢE                                                                                            Prof. Popp Loredana                              Colegiul Tehnic “AZUR” Timişoara         Individul “vinovat” pentru identificarea tipurilor de inteligenţe este Howard Gardner, în cartea "Frames of Mind: The Theory of Multiple...

Read more

Sanse egale pentru copiii proveniti din …

ŞANSE EGALE PENTRU COPIII PROVENIŢI DIN MEDII DEFAVORIZATE Prof. CORD MARILENA Școala Gimnazialā Cālāƫele, Judeƫul Cluj Prima cerinţă a educaţiei incluzive este de a diminua până la a elimina toate formele...

Read more

Imaginea unei functii

Imaginea  unei  funcȚii   Profesor Simona Bucurenciu Liceul Tehnologic „Gh. M. Costin”, Constanța   Imaginea unei funcții reprezintă o temă discutată la matematica de nivel liceal, pe parcursul a diferiților ani de studiu. Articolul de...

Read more

Utilizarea presei scrise in educatie

UTILIZAREA PRESEI SCRISE ÎN EDUCAŢIE   Prof. Chiţac Mihaela Şcoala ,,Constantin Brâncoveanu” Constanţa     Tema în discuţie ,,Utilizarea presei scrise în educaţie” cautǎ  sǎ surprindǎ în linii mari aspectele pe care elevii trebuie sǎ...

Read more