Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

Revista cu ISSN


Plan cadru pentru clasa pregatitoare ordin 5755 din 2012
Miercuri, 03 Octombrie 2012 00:00

Ordinul 5755 din 17 septembrie 2012 (Ordinul 5755/2012)

Plan cadru pentru clasa pregatitoare

 

Afla ordinul privind aprobarea planurilor-cadru pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale clasa pregatitoare, invatamant special, publicat in Monitorul Oficial 708 din 17 octombrie 2012 (M. Of. 708/2012).

In baza prevederilor art. 22 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul art. 65 alin. (4) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului emite prezentul ordin.

 

   Art. 1. -

    Se aproba Planul-cadru pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale - clasa pregatitoare, invatamant special - Dizabilitati intelectuale - usoare si moderate. Planul-cadru este prevazut in anexa nr. I, care face parte integranta din prezentul ordin.

   Art. 2. -

    Se aproba Planul-cadru pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale - clasa pregatitoare, invatamant special - Dizabilitati intelectuale - severe, profunde si/sau asociate. Planul-cadru este prevazut in anexa nr. II, care face parte integranta din prezentul ordin.

   Art. 3. -

    Planurile-cadru prevazute la art. 1 si 2 se aplica, incepand cu anul scolar 2012-2013, la clasele/grupele din unitatile de invatamant special care scolarizeaza elevi cu dizabilitati intelectuale usoare si moderate, respectiv severe, profunde si/sau asociate.

   Art. 4. -

    Directia generala educatie si invatare pe tot parcursul vietii, Directia generala invatamant in limbile minoritatilor, relatia cu Parlamentul si partenerii sociali, Directia generala management, resurse umane si retea scolara, inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti, unitatile de invatamant preuniversitar duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.

   Art. 5. -

    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

 

 

 

ANEXA 1

PLAN-CADRU
pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale - clasa pregatitoare - invatamant special

 

Dizabilitati intelectuale - usoare si moderate*

 

 

Aria curriculara/disciplina

Clasa pregatitoare

 

I. Limba si comunicare

4-5

 

Formarea abilitatilor de comunicare

4-5

 

Optionale

0-1

 

II. Om si societate

2-3

 

Educatie pentru societate

1

 

Religie

1

 

Optionale

0-1

 

III. Matematica si stiinte ale naturii

4-5

 

Matematica si explorarea mediului

4-5

 

Optionale

0-1

 

IV. Arte si tehnologii

3-4

 

Arte vizuale si lucru manual

2-3

 

Muzica si miscare

1-2

 

Optionale

0-1

 

V. Sanatate si motricitate

2-3

 

Educatie fizica si activitati sportive

2-3

 

Optionale

0-1

 

VI. Consiliere si orientare

1-2

 

Dezvoltare personala - Consiliere

1

 

Optionale

0-1

 

Total ore trunchi comun

16

 

Curriculum la decizia scolii

1-4

 

Numar minim ore pe saptamana

17

 

Numar maxim ore pe saptamana

20

 

VII. Terapii specifice si de compensare

10

 

Terapii si activitati specifice*

7-8

 

Kinetoterapie

1-2

 

Psihodiagnoza, terapie si programe de interventie

1

 

VIII. Terapie educationala complexa si integrata

O norma de invatator/institutor/profesor-educator pentru fiecare clasa

 *In unitatile de invatamant/sectiile cu predare in limba unei minoritati nationale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

   Nota 1:Disciplina Terapii si activitati specifice va cuprinde, in functie de tipul si gradul deficientei elevilor, una sau mai multe dintre activitatile urmatoare: terapia tulburarilor de limbaj, activitate de independenta sociala, stimulare-compensare integrare, orientare spatiala si mobilitate, educatia vazului, activitati de audiologie educationala, educatie psihomotrica. Aceste tipuri de terapii se realizeaza prin programe de interventie personalizata. Pentru elevii cu deficiente senzoriale se aplica curriculumul scolii de masa, adaptat in functie de specificul deficientei, iar pentru Terapiile specifice se pastreaza numarul de ore prevazut in prezentul plan-cadru, la punctele VII si VIII.

   Nota 2:Aria curriculara Terapie educationala complexa si integrata cuprinde urmatoarele activitati: formarea autonomiei personale, socializarea, terapia ocupationala, stimularea cognitiva, ludoterapia. Activitatile propuse sunt realizate de catre invatator/institutor/profesorul-educator, cu toti elevii din clasa, in completarea programului de predare-invatare-evaluare realizat de profesorul psihopedagog.

 

   

ANEXA Nr. II
 

 

PLAN-CADRU
pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale - clasa pregatitoare - invatamant special

 

Dizabilitati intelectuale - severe, profunde si/sau asociate*

 

 

Aria curriculara/disciplina

Clasa pregatitoare

 

I. Limba si comunicare

3-4

 

Formarea abilitatilor de comunicare

3-4

 

Optionale

0-1

 

II. Om si societate

2-3

 

Educatie pentru societate

1

 

Religie

1

 

Optionale

0-1

 

III. Matematica si stiinte ale naturii

3-4

 

Educatie senzoriala, motorie si psihomotorie

2-3

 

Elemente de matematica aplicata si explorarea mediului

1

 

IV. Arte si tehnologii

3-4

 

Arte vizuale si lucru manual

2-3

 

Muzica si miscare

1-2

 

Optionale

0-1

 

V. Sanatate si motricitate

2-3

 

Educatie fizica si activitati sportive

2

 

Optionale

0-1

 

VI. Consiliere si orientare

1-2

 

Dezvoltare personala - Consiliere

1

 

Optionale

0-1

 

Total ore trunchi comun

14

 

Curriculum la decizia scolii

2-4

 

Numar minim ore pe saptamana

16

 

Numar maxim ore pe saptamana

18

 

VII. Terapii specifice si de compensare

10

 

Terapii si activitati specifice*

7-8

 

Kinetoterapie

1-2

 

Psihodiagnoza, terapie si programe de interventie

1

 

VIII. Terapie educationala complexa si integrata

O norma de invatator/institutor/profesor-educator pentru fiecare clasa

 

   *In unitatile de invatamant/sectiile cu predare in limba unei minoritati nationale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

   Nota 1:Disciplina Terapii si activitati specifice va cuprinde, in functie de tipul si gradul deficientei elevilor, una sau mai multe dintre activitatile urmatoare: terapia tulburarilor de limbaj, activitate de independenta sociala, stimulare-compensare integrare, orientare spatiala si mobilitate, educatia vazului, activitati de audiologie educationala, educatie psihomotrica. Aceste tipuri de terapii se realizeaza prin programe de interventie personalizata. Pentru elevii cu deficiente senzoriale se aplica curriculumul scolii de masa, adaptat in functie de specificul deficientei, iar pentru Terapiile specifice se pastreaza numarul de ore prevazut in prezentul plan-cadru, la punctele VII si VIII.

   Nota 2:Aria curriculara Terapie educationala complexa si integrata cuprinde urmatoarele activitati: formarea autonomiei personale, socializarea, terapia ocupationala, stimularea cognitiva, ludoterapia. Activitatile propuse sunt realizate de catre invatator/institutor/profesorul-educator, cu toti elevii din clasa, in completarea programului de predare-invatare-evaluare realizat de profesorul psihopedagog.

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Jocurile video dezvolta memoria activa a…

JOCURILE VIDEO DEZVOLTĂ MEMORIA ACTIVĂ A COPIILOR Prof. Alina Elena Turcescu Colegiul Național ”Ion C. Brătianu” Pitești Studii științifice și experiemente realizate în cadrul...

Read more

Studiu privind implicarea parintilor in …

STUDIU PRIVIND IMPLICAREA PĂRINȚILOR ÎN ACTIVITĂȚILE EXTRACURRICULARE Prof. înv. primar, Vâneață Gabriela Şcoala Gimnazială Sf. Nicolae Tg-Jiu, Gorj Părinții asteaptă prea...

Read more

Inspectia scolara generala a unitatilor …

CAPITOLUL II  Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar    SECTIUNEA a 4-a Inspectia scolara generala a unitatilor de invatamant preuniversitar: activitatea de postinspectie   Art. 33. -     In urma derularii activitatilor de inspectie, vor fi...

Read more

Jocurile dinamice si jocurile pregatitoa…

JOCURILE DINAMICE ŞI JOCURILE PREGĂTITOARE-MIJLOACE DE BAZĂ ÎN PROCESUL DE INIŢIERE ÎN JOCUL DE VOLEI   Profesor Drăgoiu Toma Liceul Hercules Băile Herculane   Voleiul este un joc sportiv care se bucură de o largă apreciere...

Read more

Error analysis good feedback for teacher…

ERROR ANALYSIS. GOOD FEEDBACK FOR TEACHERS Profesor: Elisabeta Maxim Școala Gimnazială “Ștefan cel Mare” Botoşani Abstract In the past forty years, studies of second language learning have occupied a central...

Read more

Softuri pentru harti mentale

SOFTURI PENTRU HĂRȚI MENTALE Profesor Bușcă Laura Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Acest articol prezintă noțiunea de hartă mentală, importanța utilizării acesteia în activitatea...

Read more

Educatia pentru toleranta necesara in in…

EDUCAŢIA PENTRU TOLERANŢĂ NECESARĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR   Prof. înv. primar Tőes Dumitrița-Nicoleta, Școala Gimnazială Răstolița, jud. Mureș               Referatul conține necesitatea integrării educației pentru toleranță în școală, educarea elevilor în spiritul toleranței...

Read more

Civilizatie si cultura în arhitectura Ro…

CIVILIZAŢIE ŞI CULTURĂ ÎN ARHITECTURA ROMEI ANTICE      Prof. Dimitriu Astrid-Alina Grup Şcolar Agricol Alexandria, jud. Teleorman       Civilizaţia şi cultura romană, cu asimilările vechilor civilizaţii mediteraneene, ale experienţelor ingineriei etrusce în construcţii, tehnici şi...

Read more