Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

Plan cadru pentru clasa pregatitoare ordin 5755 din 2012
Miercuri, 03 Octombrie 2012 00:00

Ordinul 5755 din 17 septembrie 2012 (Ordinul 5755/2012)

Plan cadru pentru clasa pregatitoare

 

Afla ordinul privind aprobarea planurilor-cadru pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale clasa pregatitoare, invatamant special, publicat in Monitorul Oficial 708 din 17 octombrie 2012 (M. Of. 708/2012).

In baza prevederilor art. 22 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul art. 65 alin. (4) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului emite prezentul ordin.

 

   Art. 1. -

    Se aproba Planul-cadru pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale - clasa pregatitoare, invatamant special - Dizabilitati intelectuale - usoare si moderate. Planul-cadru este prevazut in anexa nr. I, care face parte integranta din prezentul ordin.

   Art. 2. -

    Se aproba Planul-cadru pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale - clasa pregatitoare, invatamant special - Dizabilitati intelectuale - severe, profunde si/sau asociate. Planul-cadru este prevazut in anexa nr. II, care face parte integranta din prezentul ordin.

   Art. 3. -

    Planurile-cadru prevazute la art. 1 si 2 se aplica, incepand cu anul scolar 2012-2013, la clasele/grupele din unitatile de invatamant special care scolarizeaza elevi cu dizabilitati intelectuale usoare si moderate, respectiv severe, profunde si/sau asociate.

   Art. 4. -

    Directia generala educatie si invatare pe tot parcursul vietii, Directia generala invatamant in limbile minoritatilor, relatia cu Parlamentul si partenerii sociali, Directia generala management, resurse umane si retea scolara, inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti, unitatile de invatamant preuniversitar duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.

   Art. 5. -

    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

 

 

 

ANEXA 1

PLAN-CADRU
pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale - clasa pregatitoare - invatamant special

 

Dizabilitati intelectuale - usoare si moderate*

 

 

Aria curriculara/disciplina

Clasa pregatitoare

 

I. Limba si comunicare

4-5

 

Formarea abilitatilor de comunicare

4-5

 

Optionale

0-1

 

II. Om si societate

2-3

 

Educatie pentru societate

1

 

Religie

1

 

Optionale

0-1

 

III. Matematica si stiinte ale naturii

4-5

 

Matematica si explorarea mediului

4-5

 

Optionale

0-1

 

IV. Arte si tehnologii

3-4

 

Arte vizuale si lucru manual

2-3

 

Muzica si miscare

1-2

 

Optionale

0-1

 

V. Sanatate si motricitate

2-3

 

Educatie fizica si activitati sportive

2-3

 

Optionale

0-1

 

VI. Consiliere si orientare

1-2

 

Dezvoltare personala - Consiliere

1

 

Optionale

0-1

 

Total ore trunchi comun

16

 

Curriculum la decizia scolii

1-4

 

Numar minim ore pe saptamana

17

 

Numar maxim ore pe saptamana

20

 

VII. Terapii specifice si de compensare

10

 

Terapii si activitati specifice*

7-8

 

Kinetoterapie

1-2

 

Psihodiagnoza, terapie si programe de interventie

1

 

VIII. Terapie educationala complexa si integrata

O norma de invatator/institutor/profesor-educator pentru fiecare clasa

 *In unitatile de invatamant/sectiile cu predare in limba unei minoritati nationale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

   Nota 1:Disciplina Terapii si activitati specifice va cuprinde, in functie de tipul si gradul deficientei elevilor, una sau mai multe dintre activitatile urmatoare: terapia tulburarilor de limbaj, activitate de independenta sociala, stimulare-compensare integrare, orientare spatiala si mobilitate, educatia vazului, activitati de audiologie educationala, educatie psihomotrica. Aceste tipuri de terapii se realizeaza prin programe de interventie personalizata. Pentru elevii cu deficiente senzoriale se aplica curriculumul scolii de masa, adaptat in functie de specificul deficientei, iar pentru Terapiile specifice se pastreaza numarul de ore prevazut in prezentul plan-cadru, la punctele VII si VIII.

   Nota 2:Aria curriculara Terapie educationala complexa si integrata cuprinde urmatoarele activitati: formarea autonomiei personale, socializarea, terapia ocupationala, stimularea cognitiva, ludoterapia. Activitatile propuse sunt realizate de catre invatator/institutor/profesorul-educator, cu toti elevii din clasa, in completarea programului de predare-invatare-evaluare realizat de profesorul psihopedagog.

 

   

ANEXA Nr. II
 

 

PLAN-CADRU
pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale - clasa pregatitoare - invatamant special

 

Dizabilitati intelectuale - severe, profunde si/sau asociate*

 

 

Aria curriculara/disciplina

Clasa pregatitoare

 

I. Limba si comunicare

3-4

 

Formarea abilitatilor de comunicare

3-4

 

Optionale

0-1

 

II. Om si societate

2-3

 

Educatie pentru societate

1

 

Religie

1

 

Optionale

0-1

 

III. Matematica si stiinte ale naturii

3-4

 

Educatie senzoriala, motorie si psihomotorie

2-3

 

Elemente de matematica aplicata si explorarea mediului

1

 

IV. Arte si tehnologii

3-4

 

Arte vizuale si lucru manual

2-3

 

Muzica si miscare

1-2

 

Optionale

0-1

 

V. Sanatate si motricitate

2-3

 

Educatie fizica si activitati sportive

2

 

Optionale

0-1

 

VI. Consiliere si orientare

1-2

 

Dezvoltare personala - Consiliere

1

 

Optionale

0-1

 

Total ore trunchi comun

14

 

Curriculum la decizia scolii

2-4

 

Numar minim ore pe saptamana

16

 

Numar maxim ore pe saptamana

18

 

VII. Terapii specifice si de compensare

10

 

Terapii si activitati specifice*

7-8

 

Kinetoterapie

1-2

 

Psihodiagnoza, terapie si programe de interventie

1

 

VIII. Terapie educationala complexa si integrata

O norma de invatator/institutor/profesor-educator pentru fiecare clasa

 

   *In unitatile de invatamant/sectiile cu predare in limba unei minoritati nationale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

   Nota 1:Disciplina Terapii si activitati specifice va cuprinde, in functie de tipul si gradul deficientei elevilor, una sau mai multe dintre activitatile urmatoare: terapia tulburarilor de limbaj, activitate de independenta sociala, stimulare-compensare integrare, orientare spatiala si mobilitate, educatia vazului, activitati de audiologie educationala, educatie psihomotrica. Aceste tipuri de terapii se realizeaza prin programe de interventie personalizata. Pentru elevii cu deficiente senzoriale se aplica curriculumul scolii de masa, adaptat in functie de specificul deficientei, iar pentru Terapiile specifice se pastreaza numarul de ore prevazut in prezentul plan-cadru, la punctele VII si VIII.

   Nota 2:Aria curriculara Terapie educationala complexa si integrata cuprinde urmatoarele activitati: formarea autonomiei personale, socializarea, terapia ocupationala, stimularea cognitiva, ludoterapia. Activitatile propuse sunt realizate de catre invatator/institutor/profesorul-educator, cu toti elevii din clasa, in completarea programului de predare-invatare-evaluare realizat de profesorul psihopedagog.

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Definitivat 2013 modele subiecte

Definitivat 2013 modele subiecte   Ministerul Educatiei Nationale, prin CNEE – Centrul National de Evaluare si Examinare, a finalizat modelele de subiecte si bareme pentru Examenului national pentru definitivarea in invatamant - ...

Read more

O experienta Bath Marea Britanie Comeniu…

O EXERIENŢĂ - BATH - MAREA BRITANIE (COMENIUS - MOBILITĂŢI INDIVIDUALE)   Profesor pentru învăţământul primar, Daniela Popescu Şcoala Gimnazială ,,Leonardo da Vinci”, Bucureşti, sector 3   MAREA BRITANIE! ANGLIA! Când spui aceste cuvinte îţi apare...

Read more

La traduction ecole de tolerance

LA TRADUCTION – ÉCOLE DE TOLÉRANCE                                                                                              Prof. Cipriana-Manuela NICHITA,                                                                                     Colegiul Economic "Ion Ghica" Brăila   "La traduction est, au mieux, un écho."George Borrow                                                               Avant-propos   Abstract La traduction ne peut pas se réduire au...

Read more

Curriculum la decizia scolii si invatare…

CURRICULUM LA DECIZIA ŞCOLII ŞI ÎNVĂŢAREA DE CALITATE LA DISCIPLINA MATEMATICĂ    Profesor Păduraru Constantin Eugen Şcoala gimnazială nr. 1 Slănic Moldova, judeţul Bacău            Rezumat          Articolul de specialitate propus urmăreşte să evidenţieze...

Read more

Gandirea critica forma a gandirii solici…

GÂNDIREA CRITICĂ – FORMĂ A GÂNDIRII SOLICITATĂ DE SOCIETATEA ACTUALĂ   Învăţător Popica Cristina-Maria Şcoala cu clasele I-VIII Mihail Sadoveanu Întorsura Buzăului     În eseul de mai jos, se urmăreşte sublinierea importanţei pe care o...

Read more

Pomul de Craciun fragment de proza poeti…

POMUL DE CRĂCIUN – FRAGMENT DE PROZĂ POETICĂ MACEDONSKIANĂ A INTERFERENŢELOR   Miron Costina Violeta – profesor Şcoala cu cls. I-VIII Tălpaş, judeţul Dolj   “Proza lui Macedonski este exclusiv poetică și când se...

Read more

Obstacolele si erorile in didactica mate…

OBSTACOLELE ŞI ERORILE ÎN DIDACTICA MATEMATICII   Prof. Antohe Florin Mihai Şcoala Gimnazială nr 5 Galaţi   Din multitudinea perspectivelor din care pot fi abordate dificultăţile cu care se confruntă elevii (şi nu numai ei),...

Read more

Eliberarile si numirile in functie de in…

Situaţia privind eliberările/numirile în funcţiile de inspector şcolar general/inspector şcolar general adjunct şi director al Casei Corpului Didactic   MECTS are în vedere organizarea de concursuri pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar...

Read more