Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Plan cadru pentru clasa pregatitoare ordin 5755 din 2012
Miercuri, 03 Octombrie 2012 00:00

Ordinul 5755 din 17 septembrie 2012 (Ordinul 5755/2012)

Plan cadru pentru clasa pregatitoare

 

Afla ordinul privind aprobarea planurilor-cadru pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale clasa pregatitoare, invatamant special, publicat in Monitorul Oficial 708 din 17 octombrie 2012 (M. Of. 708/2012).

In baza prevederilor art. 22 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul art. 65 alin. (4) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului emite prezentul ordin.

 

   Art. 1. -

    Se aproba Planul-cadru pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale - clasa pregatitoare, invatamant special - Dizabilitati intelectuale - usoare si moderate. Planul-cadru este prevazut in anexa nr. I, care face parte integranta din prezentul ordin.

   Art. 2. -

    Se aproba Planul-cadru pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale - clasa pregatitoare, invatamant special - Dizabilitati intelectuale - severe, profunde si/sau asociate. Planul-cadru este prevazut in anexa nr. II, care face parte integranta din prezentul ordin.

   Art. 3. -

    Planurile-cadru prevazute la art. 1 si 2 se aplica, incepand cu anul scolar 2012-2013, la clasele/grupele din unitatile de invatamant special care scolarizeaza elevi cu dizabilitati intelectuale usoare si moderate, respectiv severe, profunde si/sau asociate.

   Art. 4. -

    Directia generala educatie si invatare pe tot parcursul vietii, Directia generala invatamant in limbile minoritatilor, relatia cu Parlamentul si partenerii sociali, Directia generala management, resurse umane si retea scolara, inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti, unitatile de invatamant preuniversitar duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.

   Art. 5. -

    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

 

 

 

ANEXA 1

PLAN-CADRU
pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale - clasa pregatitoare - invatamant special

 

Dizabilitati intelectuale - usoare si moderate*

 

 

Aria curriculara/disciplina

Clasa pregatitoare

 

I. Limba si comunicare

4-5

 

Formarea abilitatilor de comunicare

4-5

 

Optionale

0-1

 

II. Om si societate

2-3

 

Educatie pentru societate

1

 

Religie

1

 

Optionale

0-1

 

III. Matematica si stiinte ale naturii

4-5

 

Matematica si explorarea mediului

4-5

 

Optionale

0-1

 

IV. Arte si tehnologii

3-4

 

Arte vizuale si lucru manual

2-3

 

Muzica si miscare

1-2

 

Optionale

0-1

 

V. Sanatate si motricitate

2-3

 

Educatie fizica si activitati sportive

2-3

 

Optionale

0-1

 

VI. Consiliere si orientare

1-2

 

Dezvoltare personala - Consiliere

1

 

Optionale

0-1

 

Total ore trunchi comun

16

 

Curriculum la decizia scolii

1-4

 

Numar minim ore pe saptamana

17

 

Numar maxim ore pe saptamana

20

 

VII. Terapii specifice si de compensare

10

 

Terapii si activitati specifice*

7-8

 

Kinetoterapie

1-2

 

Psihodiagnoza, terapie si programe de interventie

1

 

VIII. Terapie educationala complexa si integrata

O norma de invatator/institutor/profesor-educator pentru fiecare clasa

 *In unitatile de invatamant/sectiile cu predare in limba unei minoritati nationale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

   Nota 1:Disciplina Terapii si activitati specifice va cuprinde, in functie de tipul si gradul deficientei elevilor, una sau mai multe dintre activitatile urmatoare: terapia tulburarilor de limbaj, activitate de independenta sociala, stimulare-compensare integrare, orientare spatiala si mobilitate, educatia vazului, activitati de audiologie educationala, educatie psihomotrica. Aceste tipuri de terapii se realizeaza prin programe de interventie personalizata. Pentru elevii cu deficiente senzoriale se aplica curriculumul scolii de masa, adaptat in functie de specificul deficientei, iar pentru Terapiile specifice se pastreaza numarul de ore prevazut in prezentul plan-cadru, la punctele VII si VIII.

   Nota 2:Aria curriculara Terapie educationala complexa si integrata cuprinde urmatoarele activitati: formarea autonomiei personale, socializarea, terapia ocupationala, stimularea cognitiva, ludoterapia. Activitatile propuse sunt realizate de catre invatator/institutor/profesorul-educator, cu toti elevii din clasa, in completarea programului de predare-invatare-evaluare realizat de profesorul psihopedagog.

 

   

ANEXA Nr. II
 

 

PLAN-CADRU
pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale - clasa pregatitoare - invatamant special

 

Dizabilitati intelectuale - severe, profunde si/sau asociate*

 

 

Aria curriculara/disciplina

Clasa pregatitoare

 

I. Limba si comunicare

3-4

 

Formarea abilitatilor de comunicare

3-4

 

Optionale

0-1

 

II. Om si societate

2-3

 

Educatie pentru societate

1

 

Religie

1

 

Optionale

0-1

 

III. Matematica si stiinte ale naturii

3-4

 

Educatie senzoriala, motorie si psihomotorie

2-3

 

Elemente de matematica aplicata si explorarea mediului

1

 

IV. Arte si tehnologii

3-4

 

Arte vizuale si lucru manual

2-3

 

Muzica si miscare

1-2

 

Optionale

0-1

 

V. Sanatate si motricitate

2-3

 

Educatie fizica si activitati sportive

2

 

Optionale

0-1

 

VI. Consiliere si orientare

1-2

 

Dezvoltare personala - Consiliere

1

 

Optionale

0-1

 

Total ore trunchi comun

14

 

Curriculum la decizia scolii

2-4

 

Numar minim ore pe saptamana

16

 

Numar maxim ore pe saptamana

18

 

VII. Terapii specifice si de compensare

10

 

Terapii si activitati specifice*

7-8

 

Kinetoterapie

1-2

 

Psihodiagnoza, terapie si programe de interventie

1

 

VIII. Terapie educationala complexa si integrata

O norma de invatator/institutor/profesor-educator pentru fiecare clasa

 

   *In unitatile de invatamant/sectiile cu predare in limba unei minoritati nationale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

   Nota 1:Disciplina Terapii si activitati specifice va cuprinde, in functie de tipul si gradul deficientei elevilor, una sau mai multe dintre activitatile urmatoare: terapia tulburarilor de limbaj, activitate de independenta sociala, stimulare-compensare integrare, orientare spatiala si mobilitate, educatia vazului, activitati de audiologie educationala, educatie psihomotrica. Aceste tipuri de terapii se realizeaza prin programe de interventie personalizata. Pentru elevii cu deficiente senzoriale se aplica curriculumul scolii de masa, adaptat in functie de specificul deficientei, iar pentru Terapiile specifice se pastreaza numarul de ore prevazut in prezentul plan-cadru, la punctele VII si VIII.

   Nota 2:Aria curriculara Terapie educationala complexa si integrata cuprinde urmatoarele activitati: formarea autonomiei personale, socializarea, terapia ocupationala, stimularea cognitiva, ludoterapia. Activitatile propuse sunt realizate de catre invatator/institutor/profesorul-educator, cu toti elevii din clasa, in completarea programului de predare-invatare-evaluare realizat de profesorul psihopedagog.

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

STUDIU DE SPECIALITATE: CUNOASTEREA COP…

STUDIU DE SPECIALITATE: CUNOAŞTEREA COPILULUI PRIN DESEN   Institutor Onel Maria-Antoaneta Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri”, Sãbãoani, Neamt   Limbajul plastic are misiunea de a echilibra si armoniza relatiile copilului cu natura, cu ceilalti, cu sine....

Read more

Inovarea si modalitati de valorificare a…

INOVAREA ŞI MODALITĂŢI DE VALORIFICARE A EI ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Prof. Saizescu Cristina-Alexandra Colegiul Tehnic Energetic „Regele Ferdinand I” Timişoara Secolul XXI impune ca...

Read more

Horoscop 2013 cariera si bani

Horoscop 2013 cariera si bani

Horoscop 2013 - cariera si bani   Afla acum ce iti prezic astrele in ceea ce priveste cariera si banii pentru 2013 in functie de semnul tau zodiacal: Horoscop cariera si bani...

Read more

Rolurile manageriale ale cadrului didact…

ROLURILE MANAGERIALE ALE CADRULUI DIDACTIC Macarie Cristina, prof. pedagogie Liceul Vocaţional Pedagogic ,,Mihai Eminescu” Tîrgu Mureş Delimitarea unor roluri specifice managerului clasei de elevi a fost determinată de evoluţia în timp...

Read more

Analiza proiectelor educationale

ANALIZA PROIECTELOR EDUCAȚIONALE Prof. ing. Comănescu Marghioala Colegiul Agricol ,,Dr. C. Angelescu” Buzău Proiectul educațional este un ansamblu de activităţi corelate, organizate, ancorate în scopuri şi obiective bine delimitate, cu...

Read more

Metode interactive in procesul instruct…

Metode interactive  in procesul instructiv-educativ la biologie

METODE INTERACTIVE ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV LA BIOLOGIE DURNEA ANCUŢA-OANA COLEGIUL NAŢIONAL „MOISE NICOARĂ” ARAD Sinonime pentru Pentru învățământul modern metodele interactive constituie un instrument de organizare și conducere a activității...

Read more

Studiu asupra efectelor constructive si …

 STUDIU ASUPRA EFECTELOR CONSTRUCTIVE ŞI/SAU DESTRUCTIVE ALE CONFLICTULUI   Raluca-Nicoleta Iancău, Profesor limba şi literatura română Colegiul Naţional de Informatică Gr. Moisil - Braşov, Braşov   Articolul este urmarea unui studiu efectuat într-un mediu formal...

Read more

Studiu privind impactul utilizarii calcu…

Studiu privind impactul utilizarii calculatorului si televizorului asupra conduitei adolescentilor

STUDIU PRIVIND IMPACTUL UTILIZĂRII CALCULATORULUI ŞI TELEVIZORULUI ASUPRA CONDUITEI ADOLESCENŢILOR Andrei Roxana, profesor Grup Şcolar “Gheorghe Asachi” Galaţi Studiul de faţă abordează problematica impactului utilizării calculatorului/TV asupra conduitei elevilor. Deşi le...

Read more