Peste 100.000 de elevi participa anul acesta la cel mai mare program educational international in parteneriat public privat din Romania |
Sâmbătă, 15 Octombrie 2011 20:16 |
Bucuresti, 10 octombrie 2011: Programul este implementat de Junior Achievement Romania (JAR) in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, iar din anul 2000 pana astazi, peste 1.500.000 de elevi si studenti si 15.000 de profesori au participat la program.
Folosind un model de buna practica internationala, aplicat cu succes in 82 de tari din lume de peste 50 de ani, JAR a reusit, intr-un climat economic dificil, sa implementeze o strategie si un continut educational cu aplicatii practice pentru ciclul primar, gimnaziu, liceu si universitate. Programele, dedicate introducerii in scolile publice a unor continuturi practice si corelate cu realitatea economica, de educatie financiara, antreprenoriala, economica si de orientare profesionala, sunt implementate in prezent, gratuit, ca programe unitare in peste 1.000 de scoli, intr-o forma flexibila (curriculum la decizia scolii, scoala dupa scoala, auxiliar la cursuri curente), adaptabila la contextul local.
In acest an scolar, JAR deruleaza peste 35 de programe, competitii si evenimente educationale, la care participa peste 115.000 de tineri si 2.350 de profesori din 340 de localitati.
Programul este elaborat pentru a oferi ca suport de lucru la clasa activitati "learning by doing", cadrelor didactice cu competente si pregatire pedagogica variate, pentru trei categorii de educatie: antreprenoriala, financiara si de orientare profesionala.
Programele se desfasoara in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, fiind finantate de comunitatea de afaceri din Romania. Peste 250 de companii au raspuns demersului organizatiei de sustinere a acestor programe gratuit in scoli.
La inceputul acestui an scolar, JAR a lansat campania nationala de strangere de fonduri "Investeste in educatie!", prin care isi propune sa indeplineasca obiectivele organizatiei de prevenire a abandonului scolar si de crestere a accesului elevilor din zone si medii defavorizate la aceste programe, care urmaresc pregatirea elevilor si a studentilor pentru a se integra in economia de piata, prin dezvoltarea spiritului antreprenorial si prin dobandirea unor competente transferabile in viata.
Scopul principal al campaniei este strangerea de fonduri pentru educatie, prin donatii provenite de la comunitatea de afaceri, institutii financiare, fundatii private, dar si de la populatie.
Cu fondurile obtinute se doreste acoperirea participarii totale la programele si proiectele organizatiei a unui numar de 100.000 de elevi si
studenti in anul 2012, precum si a 1.000 de profesori si 1.000 de consultanti voluntari din comunitatea de afaceri. Participantii la program, profesori, elevi, studenti, primesc gratuit manuale, suport didactic si training.
Primul inscris in campanie pentru sustinerea tiparirii celor 100.000 de manuale si seturi didactice dedicate anului scolar in curs a fost Romanian-American Foundation, cu o contributie de 250.000 USD.
"Este o activitate foarte interesanta, prin care elevii se obisnuiesc sa lucreze in echipe, si este un exercitiu de pregatire foarte util pentru lucrul in diverse proiecte si activitati viitoare ale acestor tineri." - Georgeta Stanica, profesor
"Pentru scoala noastra, o scoala mica, sateasca, programul a reprezentat o mare oportunitate. Activitatile practice au fost foarte antrenante si copiii s-au simtit grozav atunci cand au lucrat diverse activitati." - Gabriela Doroftei, profesor
"Este o sansa unica sa intri in contact cu reprezentantii din lumea businessului si sa afli informatii noi de pe piata muncii. In plus, castigi experienta valoroasa, utila pentru o viitoare profesie." - Apostol Iuliana,
eleva
"A fost o experienta care, pe de o parte, mi-a amintit de anii mei de liceu, dar m-a si facut sa inteleg ca exista inca elevi bine pregatiti, talentati, cu idei originale, cu simtul raspunderii si al lucrului bine facut, cu sensibilitatea si emotiile specifice varstei." - Corina Chiriac, consultant voluntar JA
"Cu JAR am avut una dintre cele mai interesante experiente de pana acum. Am interactionat cu tineri cu comportamente, atitudini, personalitati si pregatiri diferite, dar cu o ingeniozitate si o curiozitate iesite din comun. Am ascultat idei uimitoare si am inteles adevarata semnificatie a conceptului de lucru in echipa. Am apreciat spiritul de fair-play, energia si implicarea. Sunt convinsa ca generatia tanara poate deveni exceptionala cu putin ajutor din partea noastra." Ioana Hanganu - consultant voluntar JA
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Vineri, 11 Noiembrie 2011 18:11 |
Adaugă comentariu
|
ÉTUDE CONCERNANT L’AMBIGUÏTE D’INTERPRETATION DES TEXTES
prof. Drăgian Ana-Elena
Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea
La langue du droit est pleine d’ambiguïtés, cela ne fait pas de doute. Citons... Read more
CULTURA MUZICALĂ ROMÂNEASCĂ
LA ÎNCEPUTUL SECOLULUI XX
Prof. Achim Maria
Liceul de Artă “Ioan Sima” Zalău, jud. Sălaj
Alimentată în secolul XIX din muzica romantică și din... Read more
EARLY HISTORY OF RHETORIC
Arbore Beatrice-Camelia, profesor de limba engleză
Școala Primară „Gheorghe Asachi”, Iași
Summary: The earliest mention of oratorical skill can be found in Homer’s Iliad, where the characters... Read more
Fisa de inregistrare a actelor de violenta
Vezi fisa de inregistrare a actelor de violenta, elaborata de Institutul de Stiinte ale Educatiei, in cadrul Programului “Tinerii impotriva violentei”.
Read more

Fotografia, sumar de viata!
Istoria omenirii, fie recenta sau antica, nu a fost foarte bine ilustrata deoarece aparatele foto au aparut de foarte putin timp, ceva peste 100 de ani. Unii ar... Read more
EDUCATIA MORALA
Importanta conceptelor de morala si educatie morala
Nu este posibila formarea personalitatii fara a tine seama de aspectul care ar trebui sa domine intreaga noastra viata sufleteasca: aspectul moral.
Specificul... Read more
DEMOCRAŢIE ŞI TOLERANŢĂ. „NOILE EDUCAŢII”
prof. Corha Minodora
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău
Motto: Toate fiinţele umane se nasc libere şi egale în drepturi.
(Articolul I Declaraţia Universală a... Read more
DOVLEACUL
prof. Arjoca Mihaela
Colegiul Tehnic ‘’ Ion Mincu”, Timișoara
Rezumat: Dovlecul și nucul, plante cu simbolistică spirituală și importanță în viața omului.
Cuvinte cheie: doveleac,... Read more
MUZICA
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu
„Muzica ... un grai izvorât din inimă şi menit să educe dragoste şi înfrăţire printre cei pe care îi despart… PARTEA III
Trecere în revistă a textelor semnificative SF pentru copii şi adolescenţi
Introducere
Toţi partenerii în proiect au fost rugaţi să selecteze 10-20 de texte SF pentru copii şi adolescenţi care au…
EDUCAtIA INCLUZIVÃ:
RESPECT, SOLIDARITATE, INTEGRARE
Ene Iuliana, profesor psiholog scolar
Şcoala cu clasele I-VIII „I. L. Caragiale” - Medgidia
Motto: “Şcolile inclusive trebuie sã recunoascã si sã rãspundã diferitelor nevoi ale elevilor,… FIGURI FEMININE ÎN „LETOPISEŢUL ŢĂRII MOLDOVEI”
DE MIRON COSTIN
Prof. Hriţcu Elena-Luminiţa
Liceul Teoretic „Carmen Sylva”, Eforie Sud, Constanţa
Studiul urmăreşte să realizeze un inventar al figurilor feminine din „Letopiseţul Ţării Moldovei”al celui… STUDIUL PRIVIND FOLOSIREA
METODELOR ALTERNATIVE DE ÎNVĂŢARE
Prof. Pantin Delia
Colegiul Tehnic Energetic „Regele Ferdinand I ” Timişoara
Studiul se referă la modul cum sunt folosite metodele alternative de învăţare, respectiv… ENSEIGNER ET APPRENDRE LE FRANÇAIS A TRAVERS LE JEU
Ilie MINESCU
Universitatea de Vest Timişoara
En tant qu’outil pédagogique pour l’enseignement/apprentissage des langues, le jeu a une longue tradition. Les éducateurs de la… ŞCOALA DIN SÂNANDREI
PARTENERĂ DE PROIECT MULTILATERAL COMENIUS
O echipă de proiect din Şcoala cu clasele I-VIII din Sînandrei a participat în perioada 14-19 martie 2012 la o nouă reuniune de… DOCUMENTS AUTHENTIQUES ORAUX
Lector univ. Ilie MINESCU
Universitatea de Vest TIMIŞOARA
Origine et Classement
Les documents authentiques ont fait leur entrée en didactique des langues au cours de la décennie… PREVENIREA EŞECULUI ŞCOLAR
PRIN TRATAREA DIFERENŢIATĂ A ELEVILOR
Înv. Gligor Dana
Şcoala Gimnazială Vidra
Pentru asigurarea succesului în învăţare pentru toţi elevii, este necesară o educaţie diferenţiată, ceea ce presupune crearea situaţiilor…
|