Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Noutati
Ordin 4799 din 2010 Metodologia bacalaureat 2011
Joi, 02 Septembrie 2010 19:21

Ordin 4799/2010: Metodologia bacalaureat 2011

 

Ordin 4799/2010 privind organizarea si desfasurarea examenului de bacalaureat 2011
In baza prevederilor Legii învatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

In temeiul Hotararii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, cu modificarile ulterioare.


Art.1. Se aproba Calendarul examenului de bacalaureat 2011.

Calendarul este prevazut în Anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.

Art.2.

Se aproba Metodologia de organizare si desfasurare a examenului de bacalaureat 2011.
Metodologia este prevazuta în Anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin.

 

Programa bac 2011 la toate materiile 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 18:03
 
Metodologia examenului de bacalaureat 2011
Joi, 02 Septembrie 2010 19:03

Bacalaureat 2011: Metodologia examenului de bacalaureat 2011

 

 

ORDONANTA DE URGENTA nr. 73 din 30 iunie 2010 pentru modificarea Legii invatamantului nr. 84/1995  

EMITENT: GUVERNUL

PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 448 din 1 iulie 2010


Avand in vedere ca experienta organizarii si desfasurarii examenului de bacalaureat 2011, in structura prevazuta de Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pune in evidenta faptul ca numarul extrem de mare de optiuni pe care le pot exprima elevii la unele probe genereaza dificultati in organizarea examenului, iar numarul mare de probe necesita resurse umane, materiale si conduce la costuri apreciabile, reprezentand un important factor de stres pentru candidati, tinand cont de faptul ca probele orale, cuprinse in structura examenului de bacalaureat 2011 anterioara anului scolar 2009-2010, conduc pentru majoritatea covarsitoare a candidatilor la obtinerea unor note mari, fara ca acest lucru sa aiba relevanta ulterioara in continuarea studiilor sau pe piata muncii, si ca sustinerea unor evaluari care sa ateste nivelul de competenta lingvistica sau digitala este mult mai relevanta pentru absolvent, contribuind la cresterea sanselor de angajare ale acestuia, avand in vedere necesitatea de a oferi absolventilor invatamantului liceal posibilitatea de a li se evalua si certifica competentele lingvistice de comunicare in limba materna si intr-o limba de circulatie internationala, precum si competentele digitale, competentele generale si specifice formate pe durata invatamantului liceal, necesare pentru integrarea acestora in societatea cunoasterii, pentru a asigura tuturor si fiecaruia implinirea si dezvoltarea personala, incluziunea sociala si cetatenia activa si ocuparea unui loc de munca, tinand cont de necesitatea standardizarii evaluarilor nationale pentru a asigura obiectivitatea si credibilitatea evaluarilor si pentru a asigura relevanta acestora in raport cu progresul scolar al elevilor, precum si pentru a raporta rezultatele invatarii la standardele europene, avand in vedere ca, pentru anul 2010, a fost modificata, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 97/2009 privind reglementarea unor masuri pentru organizarea examenului national de bacalaureat 2011 in anul scolar 2009-2010, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 384/2009, structura examenului de bacalaureat 2011 prevazuta de Legea nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa acelasi model propus in prezenta ordonanta de urgenta si ca, in anul 2010, examenul de bacalaureat 2011 a fost sustinut dupa noua structura, tinand cont de faptul ca Legea nr. 384/2009 a aprobat prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 97/2009 doar pentru anul scolar 2009-2010, iar in cazul neadoptarii prezentului act legislativ, elevii vor trebui sa sustina examenul de bacalaureat 2011 conform structurii care a fost valabila pana in anul 2009, cu toate efectele negative care au fost constatate, avand in vedere ca este firesc ca elevii sa cunoasca din timp structura examenului de bacalaureat 2011, ceea ce le permite sa se pregateasca pentru sustinerea cu succes a acestuia, tinand cont ca revenirea la vechea forma a examenului de bacalaureat 2011 nu are o justificare metodologica sau curriculara si va crea confuzii in primul rand in randul elevilor si al parintilor, dar si in randul cadrelor didactice, care si-au orientat predarea catre noua modalitate de evaluare, tinand cont de nevoia de a asigura un sistem de evaluare predictibil si pentru a evita schimbarile nejustificate de structura a examenului national de bacalaureat 2011, pentru solutionarea situatiilor exceptionale in care cadrele didactice din invatamantul superior se afla in imposibilitatea de a-si indeplini functia de presedinte al unei comisii de bacalaureat 2011, pentru care au fost numite prin ordin al ministrului, avand in vedere faptul ca, potrivit prevederilor legale, metodologia de organizare si desfasurare a examenului de bacalaureat 2011 2011 trebuie data publicitatii pana la data de 31 august 2010, intrucat toate aceste elemente vizeaza interesul public si constituie situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata, in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 18:02
 
Centre universitare universitati adrese contact
Sâmbătă, 17 Iulie 2010 14:55

Centre universitare - universitati - adrese contact

 

Centrul Universitar Bucureşti 

Academia de Studii Economice

Strada Piaţa Romană nr. 6, telefon 021.319.19.00 şi 021.319.19.01, fax 021.319.18.99

www.ase.ro

 

 Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza"

Aleea Privighetorilor nr. 1A, Sectorul 1, Bucureşti, telefon 021.317.55.23, fax 021.317.55.17

www.academiadepolitie.ro

 

Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu"

Strada Academiei nr. 18-20, Sectorul 1, Bucureşti, telefon 021.307.71.12, fax  021.307.71.09

www.uaium.ro

 

Universitatea din Bucureşti

B-dul Mihail Kogălniceanu nr. 36-46, Sectorul 5, Bucureşti, telefon 021.307.73.00, fax  021.313.17.60

www.unibuc.ro

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 18:04
 
Atingeti excelenta in management scolar!
Duminică, 28 Februarie 2010 12:08

Atingeti excelenta in management scolar! 

 

Educatia este singura cale de a gasi raspuns pentru toate intrebarile noastre. In calitate de cadru didactic, dorinta de a avea rezultate deosebite la clasa trebuie sa fie completata de calitatile unui bun manager scolar, mai ales acum, cand organizarea sistemului de invatamant ne pune tuturor mari probleme de pregatire si dezvoltare.

 

In plus, fata de activitatile unui dascal, directorii institutiilor de invatamant (fie ele scoli sau licee) sunt pusi in fata unei mari provocari. Trebuie sa organizeze performant scoala/liceul pe care il conduc pentru a avea rezultate apreciabile.

  

Tocmai de aceea, a fost creat un instrument de lucru nou, cu informatii specializate care doreste sa vina in ajutorul tuturor directorilor de scoala si liceu. Solutia ideala pentru performante deosebite in managementul scolar este  CD-ul 47 de solutii practice si eficiente pentru directorii de scoala si liceu.

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 18:07
 
<< Început < 11 13 Următor > Sfârşit >>

Pagina 13 din 13

Revista cu ISSN

Campuri abstracte din limba romana si ca…

CÂMPURI ABSTRACTE DIN LIMBA ROMÂNĂ. CÂMPUL LEXICO-SEMANTIC AL AFECTIVITĂŢII Prof. Andra Elena Diaconu, Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea Descrierea câmpurilor abstracte a fost evitată din cauza dificultăţilor analizei, însă în ultimul...

Read more

Studiu privind lichidarea societatii com…

STUDIU PRIVIND LICHIDAREA SOCIETĂŢII COMERCIALE   Prof. economist Cîrcotă Roxana Grup Şcolar Industrial de Marină Galaţi     Rezumat Lichidarea reprezintă ansamblul de operaţii economice şi financiare determinate de dizolvarea sau falimentul judiciar al unei societăţi...

Read more

Tratarea diferentiata a elevilor care pr…

TRATAREA DIFERENȚIATĂ A ELEVILOR CARE PREZINTĂ DIFICULTĂȚI DE ÎNVĂȚARE prof. înv. primar Doina Dumitru   Şcoala Gimnazială Fitioneşti Cunoaşterea și abordarea diferențiată a elevilor reprezintă un mijloc...

Read more

Model de fisa de lectura pentru opera li…

FIŞĂ  DE  LECTURĂ Opera lirică (model)   Am început lectura (data) ___________                     Am terminat lectura (data) ___________   Autorul: ______________________________ Volumul: _____________________________ Editura: ______________________________ Anul apariţiei volumului: ________________   Date importante din viaţa şi activitatea scriitorului: ________________________________________________________________________   Alte opere ale autorului:...

Read more

Relatia dintre suportul social si simpto…

RELAŢIA DINTRE SUPORTUL SOCIAL ŞI SIMPTOMATOLOGIA PSIHOSOMATICA LA COPILUL INSTITUŢIONALIZAT Autor: psih. Pop Petronica Profesor consilier şcolar/CJRAE Cluj Rezumat Deoarece în ţara noastră au...

Read more

Aspecte privind educatia estetica

ASPECTE PRIVIND EDUCAŢIA ESTETICÃ Institutor Riciu Daniela Şcoala cu clasele I-IV Vitãnestii de sub Mãgurã, S.A.M. nr. 1 Gãgesti, Bolotesti,Vrancea Educatia esteticã reprezintã activitatea de formare-dezvoltare a...

Read more

Organizarea interna a disciplinei pe niv…

Organizarea internă a disciplinei pe niveluri de învăţământ           1. Competenţe generale ale geografiei ca domeniu educaţional   Competenţele generale ale geografiei ca domeniu educaţional, redate mai jos, acoperă cele opt domenii de...

Read more

Evaluarea nationala 2013

Evaluarea nationala 2013 Calendarul probelor si etapele repartizarii in licee   Cursurile la clasa a VIII-a se vor incheia in 14 iunie 2013, iar in perioada 17-19 iunie va avea loc inscrierea...

Read more