Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Muzica in orele de engleza
Sâmbătă, 08 Iunie 2013 09:13

MUZICA ÎN ORELE DE LIMBĂ ENGLEZĂ

 

                                                 Prof. Raluca Bârsan

Lic. Ped. ”Regele Ferdinand” Sighetu Marmaţiei

 

Muzica în predarea limbii engleze la clasele primare se dovedeşte a fi nu doar un mod de a-i face pe elevi să se destindă, dar şi o metodă eficientă de învăţare. Articolul cuprinde câteva idei dea folosi cântecele la clasă, idei desprinse din experienta proprie şi bazate pe o temeinică aprofundare a temei.

 

            Copiii se concentrează firesc mult mai bine la auzul unor sunete decât la alţi stimuli. Muzica este activă, îi face pe copii să se mişte, să bată din palme, să cânte să danseze, să bată din picioare, ea le dezvoltă acestora abilităţile sociale, aceştia devenind mai motivaţi să comunice.

Ascultând mai multe varietăţi de limbă copii sunt expuşi unui context variat de limbă vorbită şi asta îi ajută să interacţioneze mei eficient. Putem afirma cu certitudine că muzica este un instrument al învăţării şi nu ceva care le distrage atenţia de la aceasta. Muzica îmbunătăţeşte concentrarea şi memoria, elevii asociază cuvintele cu muzică şi astfel reţin mult mai uşor cuvintele şi expresiile noi.

Muzica creează atmosferă, având proprietăţi terapeutice unanim cunoscute., profesorii pot folosi fond muzical în timpul orelor, când elevii lucrează individual pentru a-le induce o stare de bine, ajutându-i să devină mai atenţi. Fără doar şi poate muzica adaugă un pus de veselie şi le stimulează elevilor imaginaţia ei devenind liberi şi neinhibaţi în a comunica.

Profesorii au de luat în considerare anumiţi factori atunci când aleg cântecele pe care doresc să le folosească în clasa: cântecul trebuie să se audă clar pentru ca elevii să poată să înţeleagă cuvintele; trebuie să fie o tematică potrivită vârstei elevilor să aibe un subiect interesant, să conţină elementele de vocabular sau elementele gramaticale pe care profesorul doreşte să le fixeze. Este foarte important ca atunci când avem un cântec să îl exploatăm la maximum, să pregătim activităţi cât mai variate astfel încă t elevii să poată să isi însuşească cât mai eficient noile cunoştinţe.

Activităţile ce se pot aplica în clasă înainte de a asculta sunt diverse şi depind de imaginaţia profesorului: astfel se pot scrie pe tablă cuvinte cheie pentru a-i lăsa pe elevi să deducă tematica noului cântec sau pur şi simplu să deducă titlul; se pot arăta imagini ilustrative pentru cântec sau se pot chiar preda şi fixă noile noţiuni şi expresii pentru a-i pregăti pe elevi cu ceea ce vor asculta. În timpul audiţiei copii pot primi fişe cu textul cântecului care are cuvinte lipsă şi variante pentru fiecare spaţiu gol. În acest caz profesorul poate să “ascundă “cuvinte simple deja învăţate iar pe cele noi să le lase în text, tocmai pentru a le facilita elevilor ascultarea activă. Se pot aplica multe jocuri lexicale pe textul cântecului şi cel mai important trebuie pregătiţi elevii pentru că aceştia devin irascibili şi descurajaţi dacă nu aud de la început corect şi nu ştiu ce să facă. Audiţiile în limă engleză trebuiesc făcute de mai multe ori de câte ori consideră profesorul că este nevoie pentru ca elevii să realizeze cerinţele cât mai corect.

Activităţile post audiţie sunt mai variate: le putem cere elevilor nu doar să memoreze cântecul şi să îl cânte pe grupe ci şi să ilustreze ce le-a plăcut, sau să realizeze diagrame, ciorchini cu idei  principale. Unor elevi unele melodii le pot induce o stare anume şi ei au libertatea de a o sugera printr-un cuvânt, desen, pictură, colaj. Dacă avem un cântec cu o tematică anume (animale, oraşul, copiii) îi putem ruga pe elevi să realizeze un poster din toate ideile lor, un poster care să cuprindă gânduri, cuvinte semnificative din cântec, desene reprezentative.

O activitate plăcută elevilor este mima şi astfel micuţii pot deveni importanţi în ochii colegilor lor devenind “actori “concurând să demonstreze cel mai bine tema cântecului învăţat. Dictarea parţială profesorul cântând şi nu dictând prin recitare este deasemenea o metodă eficientă de îmbunătăţire a audiţiei.

            Aproape orice activitate poate fi însoţită de muzică, chiar şi în timpul conversaţiilor sau a jocului de rol poate fi folosit un fond muzical sau o melodie specifică temei respective. Sunt totuşi şi unele probleme pe care profesorii le întâlnesc: calitatea echipamentelor tehnice, a casetelor şi a faptului că muzica nu este luată prea în serios. Toate acestea pot avea o soluţie: o bună colaborare a profesorilor, o planificare bine făcută a activităţilor şi mai ales sprijinul elevilor şi al părinţilor, care trebuie să conştientizeze că muzica este un facilitator al învăţării nu o piedică.

 

Bibliografie:

Hadfield, Jill (2002), Classroom dynamics, Oxford University Press

Murphey, Tim, (2009), Music and Songs, Oxford University Press

Sesnan, Barry (2004), How to Teach English, Oxford University Press

Vizental, Adriana (2008), Metodica predării limbii engleze, Polirom

Ultima actualizare în Duminică, 09 Iunie 2013 14:06
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Rezultate examenul de definitivat 2012

Promovabilitatea la examenul naţional de acordare a definitivării în învăţământ (sesiunea 2012) - înainte de soluţionarea contestaţiilor   Luni, 23 iulie, au fost afişate rezultatele obţinute de cei 5.464 candidaţi care au...

Read more

Tratarea diferentiată a elevilor in cadr…

TRATAREA DIFERENŢIATĂ A ELEVILOR ÎN CADRUL LECȚIILOR LA CICLUL PRIMAR   Prof. înv. primar Olariu Marineta Școala Gimnazială "Prof. Gheorghe Dumitreasa", Girov   Rezumat: Învăţământul diferenţiat vizează adaptarea activităţii de învăţare îndeosebi sub raportul conţinutului,...

Read more

Educarea estetica prin activitatile arti…

STUDIU PRIVIND EDUCAREA ESTETICĂ PRIN ACTIVITĂŢILE ARTISTICE-PLASTICE Prof. ȋnv. primar: Andrei Alexandra Şcoala Gimnazială Nr. 1 Corbeni, judeţul Argeş Rezumat: Dat fiind faptul...

Read more

Mapa dirigintelui

MAPA DIRIGINTELUI   Află câteva recomandări privind ora de consiliere. Află ce trebuie documente trebuie să conţină mapa dirigintelui.   Recomandări: §         utilizarea metodelor interactive în cadrul orei de consiliere; §         colaborarea permanentă cu...

Read more

Capitol III

Capitolul III. Structura APR A.     Structura organelor de conducere Adunarea Generalã a APR - denumitã în continuare AG Comitetul Director al APR  - denumit în continuare CD Presedintele si vicepresedintii APR Secretarul General B.     Structura...

Read more

Argourile acronimele emoticoanele si nou…

ARGOURILE, ACRONIMELE, EMOTICOANELE ŞI NOUL LIMBAJ FOLOSIT PE INTERNET   Profesor Camelia Kallos Grupul Şcolar “Gheorghe Lazăr” Pecica, jud. Arad     Prezenta lucrare reprezintă un studiu pentru o activitate susținută cu ocazia zilei de...

Read more

Graficul desfasurarii concursului pentru…

Graficul desfasurarii concursului pentru acordarea gradatiilor de merit 2013   Vezi graficul desfasurarii concursului pentru acordarea gradatiilor de merit - sesiunea 2013, anexa nr. 1 la metodologie.  

Read more

DEZVOLTAREA CREATIVITATII ELEVILOR PRIN…

STUDIU PRIVIND DEZVOLTAREA CREATIVITÃŢII ELEVILOR PRIN DIFERITE METODE Inst. Aurelia Ceausu Şcoala Generală ,,Gheorghe Tãtãrãscu”, Tg. Jiu     1. Obiectivele cercetãrii - descoperirea creativitãtii individuale; - educarea si dezvoltarea creativitãtii...

Read more